реактивна щанга заден мост

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1047
Регистриран на: 2.03.2004
Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D

Re: реактивна щанга заден мост

Мнение от PIONEER » 09 Юли 2010, 0:32

spdrrk0 написа:ако не се лъжа предната щанга ти стабилизира задницата, а задната - предницата ;)

:conf: :dunno: :?:
И как така?
Изображение
8.32

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 3.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw 316 84г. м10б18
Мечтае да кара: на рали съзтезание :)

Re: реактивна щанга заден мост

Мнение от cargo22 » 09 Юли 2010, 1:03

PIONEER написа:
spdrrk0 написа:ако не се лъжа предната щанга ти стабилизира задницата, а задната - предницата ;)

:conf: :dunno: :?:
И как така?


Като дръпнеш ръчната :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1047
Регистриран на: 2.03.2004
Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D

Re: реактивна щанга заден мост

Мнение от PIONEER » 09 Юли 2010, 1:15

И сигурно заковават предните колела като на Ситроен и почва дрифт с предницата :shock: Не аз сериозно питам колегата да се обоснове :)
Изображение
8.32

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 575
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Sliven City
Пол: Мъж
Кара: е30 coupe IS
Мечтае да кара: Мойта си Е30-ка !
Детайли за колата: черно e30 купе IS на газ

Re: реактивна щанга заден мост

Мнение от Dafy » 09 Юли 2010, 8:39

пак тръгнахме към раздумка и леко заяждане ...
ако някой наистина има идея за какво служи Задна стабилизираща щанга
и нека да каже защо на мойто е30 м40б18 няма заводско ...
евентуално ако сложа такава с какво би помогнало на стария кош... тя си е отворена отзад и стои добре ...невярвам една щанга да я направи по стабилна...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: реактивна щанга заден мост

Мнение от deyan-enchev » 09 Юли 2010, 10:55

http://www.houseofthud.com/cartech/swaybars.htm

Или

EN - When the suspension at one wheel moves up and down, the anti-sway bar transfers movement to the other wheel. This creates a more level ride and reduces vehicle sway.

БГ - Когато окачването на едното колело мърда нагоре - надолу, стабилизиращата щанга прехвърля движението на другото колело - компенсира !! Това прави возията по стабилна и намалява клатенето на возилото.

От - > http://auto.howstuffworks.com/car-suspension3.htm

И да факт е че има разлика между каране БЕЗ и СЪС стабилизираща щанга, за пример веднага давам моя седан - 324д който беше без задна и с тънка предна.
Взехме такива от комби отпред и отзад и ги монтирахме на колата която беше без - моята.

Пример за завой - околовръсния път посока симеоновско шосе - бул българия - завоя на детелината за да се включиш в бул. българия -посока тодор каблешков и биллата. Ако знаете завоя той е с лек вътрешен вираж, ограничение 60 - без стаб щанга колата влизаше с голям наклон в него при 90-100км, сега влизам пак с тази скорост но накланянето на купето е значително по - малко. Задницата е по стабилна и задна дясна гума която е най ненатоварена в този завой - стои вече по притисната към асфалта -> в резултат от стабилизиращата щанга.

Това е значителна промяна в поведението на колата и е много добре да си сложите, става за 30мин ако се чудите много много и са ви клеясали дупките в който се завиват 2те планки които я държат.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

FiRe WaLK WiTh Me !
Аватар
Мнения: 4203
Регистриран на: 23.03.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: винаги с усмивка :)
Детайли за колата: 316is touring - Виолетка

Re: реактивна щанга заден мост

Мнение от SpUd3r » 09 Юли 2010, 11:02

PIONEER написа:И сигурно заковават предните колела като на Ситроен и почва дрифт с предницата :shock: Не аз сериозно питам колегата да се обоснове :)

явно съм в грешка, просто преди ми бяха обяснявали как предната стабилизира задницата и обратното, но явно не е така :oops:
Tux0 Ca !
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 262
Регистриран на: 28.09.2009
Местоположение: Варна
Кара: E30&E36

Re: реактивна щанга заден мост

Мнение от Ba4oIlia » 09 Юли 2010, 11:15

Така нареченото независимо окачване , ще стане малко по-зависимо със задна реактивна щанга , особено ако е по-дебела :idea:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 14.11.2006
Местоположение: у Софето
Пол: Мъж
Кара: E30 М20В27 Е30 М20В25
Мечтае да кара: тенджера под налягане...
Детайли за колата: Touringi

Re: реактивна щанга заден мост

Мнение от doctoragsxr » 09 Юли 2010, 11:48

Момчето незнам дали разбра нещо за тая щанга ама :mhihi: имал нямал слагай,две планки към купето и две биалетки към носачите са работа за 20 минути... :yes:
Изображение

драфтаджия
Аватар
Мнения: 2793
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Кара: '93 316ix Touring
Мечтае да кара: далеч
Детайли за колата: Хубавица =)

Re: реактивна щанга заден мост

Мнение от bigmurzi » 09 Юли 2010, 18:45

требе си щанга, особено ако ше ставаш дрифтър :yes:
Изображение
Е30 на десен завой бензин НЯМА!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 575
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Sliven City
Пол: Мъж
Кара: е30 coupe IS
Мечтае да кара: Мойта си Е30-ка !
Детайли за колата: черно e30 купе IS на газ

Re: реактивна щанга заден мост

Мнение от Dafy » 13 Юли 2010, 14:11

ще слагам ... на там отива работата ... :) ако не ми хареса пазара широооооок :)
Изображение

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Re: реактивна щанга заден мост

Мнение от ge_a » 13 Юли 2010, 17:24

spdrrk0 написа:
PIONEER написа:И сигурно заковават предните колела като на Ситроен и почва дрифт с предницата :shock: Не аз сериозно питам колегата да се обоснове :)

явно съм в грешка, просто преди ми бяха обяснявали как предната стабилизира задницата и обратното, но явно не е така :oops:


Много си прав даже, ето и малко инфо да почетете превеждано и посано на разбираем език от мой колега дрифтър ;)
стабилизиращите щанги(sway bars) - има някои тънкости при тях. с лека промяна 4х4 става като картинг, беемветата пък почват да пързалят като луди. принципно само с лека промяна на геометрията и стабилизиращите щанги всяка кола може или да се закове на пътя, или да стане като пумпал, с тях могат да се компенсират недостатъци в пружината или амортисьора. особено беемветата за дрифт това много ги вълнува - фабричните им настройки са против пързалките.

стабилизиращата щанга създава торсионна(реагираща на усукване или огъване) връзка между лявото и дясното окачване. има една за предното и една за задното. тази щанга намалява независимостта на левите и десни компоненти на окачването, като прехвърля тежест от компресиралата страна към декомпресиралата - работи само в завой или на неравности. ще се опитам да обясня:

при компресиране на лявото предно окачване, стабилизатора чрез торсионната връзка натиска и дясното нагоре. ако стабилизиращата щанга е много твърда, при преминаване на лявото колело през бабуна се повдига и дясното, т.е. дясното контактно петно изведнъж олеква и се повдига. при преминаване на дясното колело през дупка, то не потъва, а минава над дупката.

но неговата тежест не изчезва, а се пренася - чрез предния торсион, към лявото колело, част остава там, в контактното петно, а друга част през левия амортисьор и пружина чрез купето се пренася към десния амортисьор и пружина - където е захванат за купето. трета част се пренася към задния ляв амортисьор и пружина, пак чрез купето, а четвърта чрез задния торсион отива в задното дясно контактно петно. така при наклон наляво десните контактни петна олекват, но тяхната тежест отива в левите и оттам пак отдясно, но върху купето - получава все все едно при наклон наляво някой натиска отдясно купето да не се накланя. а левите контактни петна получават част от тежестта на десните - така при завой наляво чрез стабилизиращите щанги десните колела получават повече тежест и сцепление, а купето се накланя по-малко

сложно е, но в общи линии стабилизиращите щанги основно управляват тежестта върху контактните петна. накратко казано предната стабилизираща шанга пренася тежест към предно външно за завоя колело, задно външно за завоя и към задно вътрешно. тази пренесена тежест я взема от предно вътрешно колело.

задната стабилизираща щанга пренася тежест към задно външно, предно външно и предно вътрешно.

в зависимост от дебелината на щангите, колата освен че се накланя по-малко, има и определено поведение - neutral, understeer, ovesteer.

примерно при състезателни коли с предно предаване или 4х4 задната стабилизираща щанга обикновено е по-дебела от предната или е колкото нея. така в завой предницата става по-стабилна или неутрална, а при екстремно спиране в завой се наблюдава характерно повдигане на задно вътрешно за завоя колело - това с вижда на ралитата, повдигането на вътрешно задно колело е често срещано явление и това говори за екстремно сцепление на предницата. на някои коли фабрично е така - Мицубиши Ево при яко спиране в завой повдига вътрешното задно колело.

Фабричните настройки на колите обикновено са такива, че предната стабилизираща щанга е по-дебела от задната - understeer - за да не приплъзва задницата.

При състезателни коли със задно често предния стабилизатор е по-дебел от задния(обратно на 4х4 и предно) - за стабилност на задницата. Примерно беемветата и поршетата от touring car шампионатите при излизане от завой повдигат предно вътрешно колело - това е заради много дебел преден стабилизатор, който пренася допълнително тежест на задните колела за да не приплъзват

т.е. коли с предно и 4х4 се настройват повече за стабилност на предницата, а коли със задно за стабилност на задницата.

За дрифт? най-вече стабилност на предницата, значи отзад дебело, отпред по-тънко. Стандартните дебелини на фабричните щанги са 16-19мм преден, 14-17мм заден(при мен са 16 преден, 14 заден). слагаш 20мм заден и стабилния oversteer е гарантиран

по-дебели щанги се купуват. да се правят е много трудно, няма кой да огъва и закалява пружинна стомана. като алтернатива могат да се сдвояват - и това е решение, но не винаги може да се направи. но едно от важните неща по окачването заедно с амортисьори и пружини са стабилизиращите щанги.

Някои се опитват да намалят наклона на купето като връзват с колани или скоби. Верно, купето не се накланя, но няма пренасяне на тежест в контактните петна и няма сцепление. резултат - получава се шейна, която не се накланя На Коцето Щерев импресата беше така, понеже не им позволяват да пипат стабилизиращите щанги, той беше вързал с едни колани да не се накланя колата и в резултат правеше страшни пързалки по ралитата. стабилизиращата щанга не може да се замести с нищо друго. по-твърди пружини донякъде вършат нейната работа, но в никакъв случай ефикасно.
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1012
Регистриран на: 3.06.2006
Местоположение: dimitrovgrad
Пол: Мъж
Кара: е30-327 . е30-320
Мечтае да кара: bmw 327i turbo
Детайли за колата: BMW 327 i

Re: реактивна щанга заден мост

Мнение от tuningfena » 13 Юли 2010, 18:12

ако имаш възможност слагай , ефекта е минимален , но все пак има такъв :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 575
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Sliven City
Пол: Мъж
Кара: е30 coupe IS
Мечтае да кара: Мойта си Е30-ка !
Детайли за колата: черно e30 купе IS на газ

Re: реактивна щанга заден мост

Мнение от Dafy » 15 Юли 2010, 10:03

е този пост на ge_a е за благодарности ;) сега вече знам, че моята кола има нужда от задна стабилизираща щанга ... остава да имам кинти да си я купя ;) и монтаж....
Изображение

Предишна

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook