Проблеми с охлаждането.
Модератор: Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- lester
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 5.04.2008
- Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
- Пол: Мъж
- Кара: Велосипед :)
- Мечтае да кара: F10 550i xDrive
Проблеми с охлаждането.
Наскоро ми се развали климатикът, а още по-наскоро забелязах, че и виското си е отишло – върти се с около 600 об./мин., независимо от оборотите на загрятия двигател... Маркучите, от двете страни на радиатора са горещи, а налягането в тях е такова, че едвам поддават когато ги стисна с ръка. Обикновено температурата, отчитана от уреда на таблото, стои на 12:00, но веднъж стрелката застана по средата между 12:00 и началото на червения сектор. Това се случи, докато стоях на едно място и двигателя работеше на празен ход. Може да погледнете видеото от случката: http://dox.bg/files/dw?a=9e09bf9f9b.
Имам следните въпроси:
1) Ел. перката на климатика ще се включи ли, ако двигателят има нужда от допълнително охлаждане (при положение, че перката е изправна, а климатикът като цяло не иска да се включи)?
2) Колко бара е нормалното налягане в маркучите?
3) Нормално ли е поведението на термометъра, предвид видяното от клипа?
4) Ако двигателят започне да прегрява, когато съм на дълъг път, има ли начин временно да зацепя механично виското или да направя нещо друго за подобряване на охлаждането?
Междувременно преди няколко дни, докато чаках на един светофар, термометърът сочеше 12:01 и реших да веднага да направя един тест. Карах от ул. “Т. Каблешков” нагоре по бул. “България” до околовръстното, след това още няколко км по него. Цялото това каране беше само на втора предавка, със 70-80 км/ч (в около 5500 об./мин.). Вследствие на това, двигателят не само че не прегря, а дори се охлади до под 12:00. Предполагам, че заради високата скорост (в сравнение с нулевата при чакането на светофара), въздушният поток сам по себе си е бил достатъчен за охлаждането...
Замислих се над следните случаи:
“А”: спряло положение и празен ход.
- малко изгаряне в цилиндрите => малко количество отделена топлина
- нормална работа на виското (неговите константни 600 об. съвпадат с тези на двигателя при празен ход)
“Б”: движение с 80 км/ч.
- голямо изгаряне => голямо количество отделена топлина
- виското почти не помага за охлаждането
- силен въздушен поток заради скоростта
- по-бърза циркулация на охлаждащата течност и по-добър топлообмен
“В”: движение със 130 км/ч.
- много голямо изгаряне (заради увеличеното с 264% въздушно съпротивление спрямо това при 80 км/ч) => огромно количество отделена топлина
- ефектът от охлаждането на неизправното виско е още по-малък
- охлаждането от въздушния поток е само с 63% по-голямо
- охлаждащата течност циркулира още по-бързо, но едва ли има полза от това, ако радиаторът не успява да отдели достатъчно топлина
Теоретично излиза, че двигателят може да прегрява само при случай “В” или по-висока скорост (който всъщност не съм изпробвал). Практиката обаче показва, че понякога и в случай “А” се получава прегряване (което разбира се, може да се дължи и на други фактори, например на не добре обезвъздушена охладителна система). Затова предпочитам, ако някой има практически опит в подобна ситуация да сподели, вместо да се осланям само на теориите си.
ПС: както вероятно се досещате – в момента нямам възможност да си купя нов силиконов съединител (в сервиза ми казаха, че не подлежи на ремонт), затова философствам толкова.
Имам следните въпроси:
1) Ел. перката на климатика ще се включи ли, ако двигателят има нужда от допълнително охлаждане (при положение, че перката е изправна, а климатикът като цяло не иска да се включи)?
2) Колко бара е нормалното налягане в маркучите?
3) Нормално ли е поведението на термометъра, предвид видяното от клипа?
4) Ако двигателят започне да прегрява, когато съм на дълъг път, има ли начин временно да зацепя механично виското или да направя нещо друго за подобряване на охлаждането?
Междувременно преди няколко дни, докато чаках на един светофар, термометърът сочеше 12:01 и реших да веднага да направя един тест. Карах от ул. “Т. Каблешков” нагоре по бул. “България” до околовръстното, след това още няколко км по него. Цялото това каране беше само на втора предавка, със 70-80 км/ч (в около 5500 об./мин.). Вследствие на това, двигателят не само че не прегря, а дори се охлади до под 12:00. Предполагам, че заради високата скорост (в сравнение с нулевата при чакането на светофара), въздушният поток сам по себе си е бил достатъчен за охлаждането...
Замислих се над следните случаи:
“А”: спряло положение и празен ход.
- малко изгаряне в цилиндрите => малко количество отделена топлина
- нормална работа на виското (неговите константни 600 об. съвпадат с тези на двигателя при празен ход)
“Б”: движение с 80 км/ч.
- голямо изгаряне => голямо количество отделена топлина
- виското почти не помага за охлаждането
- силен въздушен поток заради скоростта
- по-бърза циркулация на охлаждащата течност и по-добър топлообмен
“В”: движение със 130 км/ч.
- много голямо изгаряне (заради увеличеното с 264% въздушно съпротивление спрямо това при 80 км/ч) => огромно количество отделена топлина
- ефектът от охлаждането на неизправното виско е още по-малък
- охлаждането от въздушния поток е само с 63% по-голямо
- охлаждащата течност циркулира още по-бързо, но едва ли има полза от това, ако радиаторът не успява да отдели достатъчно топлина
Теоретично излиза, че двигателят може да прегрява само при случай “В” или по-висока скорост (който всъщност не съм изпробвал). Практиката обаче показва, че понякога и в случай “А” се получава прегряване (което разбира се, може да се дължи и на други фактори, например на не добре обезвъздушена охладителна система). Затова предпочитам, ако някой има практически опит в подобна ситуация да сподели, вместо да се осланям само на теориите си.

ПС: както вероятно се досещате – в момента нямам възможност да си купя нов силиконов съединител (в сервиза ми казаха, че не подлежи на ремонт), затова философствам толкова.

ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]
- momo-1st
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 455
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: СССР,Москва,Лубянка 2
- Пол: Мъж
- Кара: Е30-М40В18;Е36-М44В19;E91-N43B20A
- Мечтае да кара: Е30 М3 Sport Evolution
Re: Проблеми с охлаждането.
Доколкото ми стана ясно от клипа,колата е угасена,в случая е нормално,особено след по голямо загряване от нормалното когато угасиш колата температурата да иде още малко нагоре-загрял мотор-никва циркулация,водата продължава да се затопля!Имено поради тая причина и колегите са го казвали и друг път след дълго каране на ръчка е хубаво да се покара малко по нормално колата за да се понамали температурата на антифриза,защото ако я угасиш веднага ще иде още по нагоре стрелката!Това дотук!
Първия ти въпрос,ако датчика ти е здрав и работи коректно,мисля че на 101 градуса се вклучва перката на климатика на втора степен за да помага!Да ще се вклучи,а климатика ти няма нищо общо в случая-той не тръгва понеже няй-вероятно нямаш фреон и пресостата не дава на компресора да се включи-независимо от това,перката ще се включи ако тръгне да прегрява!Не е лошо и да си провериш датчика който ти показва температурата на таблото дали е напълно изряден-просто профилактично!
По втория въпрос,виж темата която е специално за ТДС горе във важните,колегата Ivan. е написал на колко бара работи системата на ТДС-и на капачката на казанчето го пише нямам точен спомен сега колко беше,в темата го пише!По третия ти написах най-отгоре,но това е лично мнение,нека и другио колеги по запознати изкажат мнение!по четвъртия въпрос имаще някакъв начин с изкривяване на биметалната пластина да зацепиш виското но тогава ще е постоянно зацепено и не е препоръчително да караш така дълго-ще хвърлиш и водна помпа!Иначе ако е за критичен случай-колегите ще обяснят как става номера,някой го беше правил с изкривяването но не помня кой
Първия ти въпрос,ако датчика ти е здрав и работи коректно,мисля че на 101 градуса се вклучва перката на климатика на втора степен за да помага!Да ще се вклучи,а климатика ти няма нищо общо в случая-той не тръгва понеже няй-вероятно нямаш фреон и пресостата не дава на компресора да се включи-независимо от това,перката ще се включи ако тръгне да прегрява!Не е лошо и да си провериш датчика който ти показва температурата на таблото дали е напълно изряден-просто профилактично!
По втория въпрос,виж темата която е специално за ТДС горе във важните,колегата Ivan. е написал на колко бара работи системата на ТДС-и на капачката на казанчето го пише нямам точен спомен сега колко беше,в темата го пише!По третия ти написах най-отгоре,но това е лично мнение,нека и другио колеги по запознати изкажат мнение!по четвъртия въпрос имаще някакъв начин с изкривяване на биметалната пластина да зацепиш виското но тогава ще е постоянно зацепено и не е препоръчително да караш така дълго-ще хвърлиш и водна помпа!Иначе ако е за критичен случай-колегите ще обяснят как става номера,някой го беше правил с изкривяването но не помня кой

bum_bum написа:Върти се, суче се и пак към соца се избива![]()
![]()
![]()
Забравете го вече тоя гнил строй.
Наслаждавайте се на придобивките на демокрацията- Е шейсе на 15 години, виски на промоция от Кауфланд, пура за 2,40 в панелката с ипотека до 2060-та.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Проблеми с охлаждането.
Виското ти е за смяна-това ти е ясно. Наистина не подлежи на ремонт...
Провери си термостата - може да е заседнал в ненапълно отворено положение (както съответно и да не затваря).... с каквато и скорост да караш не трябва температурата да пада под "12 часа", пада ли, значи термостата не затваря!
Ако не е отворил нацяло също е повод за загряването на мотора-дебита на циркулиращата "вода" не е достатъчен...
Друга причина може да бъде турбината на водната помпа-да има счупени лопатки или да превърта в оста си и да не дава достатъчен дебит.
Друга причина може да е частиччно запушване на радиатора - свали водния радиатор и го промий хубаво отвън и отвътре! Между него и климатичния се насабират буклуци с времето.
Работното налягане на охладителната система не мога да ти кажа с точност колко е, но е около 1.6-1.8 бара. Маркучите трябва да са твърди, но не на камък, в противен случай клапана в капачката не сработва (на 2.0 бара).
Перката на климатика ще ти се включи принудително на 2-ра степен, при достигане на 99*С на охладителната течност, независимо от това дали климатика работи или не.
Провери си термостата - може да е заседнал в ненапълно отворено положение (както съответно и да не затваря).... с каквато и скорост да караш не трябва температурата да пада под "12 часа", пада ли, значи термостата не затваря!
Ако не е отворил нацяло също е повод за загряването на мотора-дебита на циркулиращата "вода" не е достатъчен...
Друга причина може да бъде турбината на водната помпа-да има счупени лопатки или да превърта в оста си и да не дава достатъчен дебит.
Друга причина може да е частиччно запушване на радиатора - свали водния радиатор и го промий хубаво отвън и отвътре! Между него и климатичния се насабират буклуци с времето.
Работното налягане на охладителната система не мога да ти кажа с точност колко е, но е около 1.6-1.8 бара. Маркучите трябва да са твърди, но не на камък, в противен случай клапана в капачката не сработва (на 2.0 бара).
Перката на климатика ще ти се включи принудително на 2-ра степен, при достигане на 99*С на охладителната течност, независимо от това дали климатика работи или не.
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Проблеми с охлаждането.
виското е за смяна,ако нямаш в момента пари за ново има начин малко да го съживиш,но не винаги става,зависи колко е износено.виж първо пластината дали е чиста и няма ражда по нея,ако има я почисти.след това пъхни една плоска отверка между нея и корпуса на виското и внимателно я изкриви навън,трябва да мръдне милиметър два максимум,ако има ефект веднага ще разбереш,на моята е36 вчера направих точно тази процедура,при мен самоче перката за климатика се включваше по крастовищата без да съм го задействал,сиреч виското не смогва да охлажда,днес след натягането като загрее вече си включва и фучи яко.пак повтарям,не винаги се получава,но ако си касметлия може да закрепиш положението докато си купиш читаво.
- Diavollo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 186
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
Re: Проблеми с охлаждането.
Колега,
Миналата година имах идентичен с твоя проблем заминало виско не зацепваше и съответно, колата загряваше при каране в градски условия. Има много изписано по темата, но моят личен опит ме доведе до следните изводи:
1. При пътуване на дълги разстояния, дори и при пуснат климатик, със скорост над 60 км/час, при изправна водна помпа и термостат, вероятността колата да загрява се свежда до минимум, тъй като струята насрещен въздух е напълно достатъчна да охлажда системата. Така, че ако има някакви отклонения от нормалната температура много вероятно е да има проблем с водната помпа, термостата и евентуално запушен радиатор, което да доведе до рязък спад в дебита на водната помпа;
2. При загряване в градски условия (каране с ниска скорост, продължителен престой на място в близост до други автомобили, чести потегляния и спирания) за да загрява колата, първото което следва да се провери е обдухването на радиатора, т.е. виско и ламелите на радиатора; Ако има много изкривени ламели на радиатора (вследствие от удари от различни летящи предмети, срещнали радиатора ти) обдухването на радиатора се намалява значително, което и при работещо виско може да създаде проблем;
Единственото логично обяснение на факта защо при скапано виско въртящо се с ниски обороти при престой на място колата загрява, а при работещо виско пак при престой на място колата не загрява е, че презумпцията, че се въртят с еднаква скорост е грешна.
3. Комбинация от лоша циркулация на охлаждата течност + лошо обдухване на радиатора - най-лошият вариант -> неизбежно загряване, както в градски, така и в извън градски условия.
В твоя случай по-скоро ситуацията е вариант 2(и при мен беше така)... Загряваше само в градски условия при каране с ниска скорост и продължителен престой на място. Аз я карах така няколко месеца и добре, че имах климатик и съответно перките на климатика се включваха да помагат на охлаждането иначе да съм му пукнал кратуната. Решението поне при мен бе друго виско (сега стои като че ли постоянно зацепеноп) и цял ден игра с шило в ръка, с което да поизправя изкривените ламели (като свалих предната броня намерих едно врабче препарирано, със забита човка в между две каналчета на радиатора на климатика - ИДЕЯ СИ НЯМАМ КОЛКО ВРЕМЕ Е СТОЯЛО ТАМ
)
Та това от мен. Както се казва - всичко се оправя - въпрос на време и желание (и пари де).
Миналата година имах идентичен с твоя проблем заминало виско не зацепваше и съответно, колата загряваше при каране в градски условия. Има много изписано по темата, но моят личен опит ме доведе до следните изводи:
1. При пътуване на дълги разстояния, дори и при пуснат климатик, със скорост над 60 км/час, при изправна водна помпа и термостат, вероятността колата да загрява се свежда до минимум, тъй като струята насрещен въздух е напълно достатъчна да охлажда системата. Така, че ако има някакви отклонения от нормалната температура много вероятно е да има проблем с водната помпа, термостата и евентуално запушен радиатор, което да доведе до рязък спад в дебита на водната помпа;
2. При загряване в градски условия (каране с ниска скорост, продължителен престой на място в близост до други автомобили, чести потегляния и спирания) за да загрява колата, първото което следва да се провери е обдухването на радиатора, т.е. виско и ламелите на радиатора; Ако има много изкривени ламели на радиатора (вследствие от удари от различни летящи предмети, срещнали радиатора ти) обдухването на радиатора се намалява значително, което и при работещо виско може да създаде проблем;
Единственото логично обяснение на факта защо при скапано виско въртящо се с ниски обороти при престой на място колата загрява, а при работещо виско пак при престой на място колата не загрява е, че презумпцията, че се въртят с еднаква скорост е грешна.
3. Комбинация от лоша циркулация на охлаждата течност + лошо обдухване на радиатора - най-лошият вариант -> неизбежно загряване, както в градски, така и в извън градски условия.
В твоя случай по-скоро ситуацията е вариант 2(и при мен беше така)... Загряваше само в градски условия при каране с ниска скорост и продължителен престой на място. Аз я карах така няколко месеца и добре, че имах климатик и съответно перките на климатика се включваха да помагат на охлаждането иначе да съм му пукнал кратуната. Решението поне при мен бе друго виско (сега стои като че ли постоянно зацепеноп) и цял ден игра с шило в ръка, с което да поизправя изкривените ламели (като свалих предната броня намерих едно врабче препарирано, със забита човка в между две каналчета на радиатора на климатика - ИДЕЯ СИ НЯМАМ КОЛКО ВРЕМЕ Е СТОЯЛО ТАМ

Та това от мен. Както се казва - всичко се оправя - въпрос на време и желание (и пари де).
Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Проблеми с охлаждането.
Аз виско нямам, т.е. имам но не работи, колата е обезвъздушена на 100%, радиатора е нов, антифриза е от хубавите, и всичко е промито и приятно чисто.
от 2г карам така градко, мрадско секво - няма проблеми. Само когато паркирам се пуска перката за момент.
Ха сега деца кажете....
от 2г карам така градко, мрадско секво - няма проблеми. Само когато паркирам се пуска перката за момент.
Ха сега деца кажете....


- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Проблеми с охлаждането.
Ше ти кажа:
Ако трябва да сравняваме радиатора на М30 и М50 е като самосвал срещу Рено5
Ако трябва да сравняваме радиатора на М30 и М50 е като самосвал срещу Рено5


- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Проблеми с охлаждането.
ddddk написа:Ше ти кажа:
Ако трябва да сравняваме радиатора на М30 и М50 е като самосвал срещу Рено5
е то и отдаваната топлинна енергия е в същото съотношение по тази логика


- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Проблеми с охлаждането.



сори


- mitko525tds
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 9.12.2007
- Местоположение: София/Люлин
- Кара: E34 525TDS///E38 728IA
- Мечтае да кара: E34 M5
Re: Проблеми с охлаждането.
Бат Стояне с твоя звер ние не може да се сравнявам 

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Проблеми с охлаждането.
mitko525tds написа:Бат Стояне с твоя звер ние не може да се сравнявам
а бе ти мани, болежките са същите...

а сега стига с oфтопика че темата...


- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Проблеми с охлаждането.
Колко ти гори градско Стоянчо 

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Проблеми с охлаждането.
значи отделя топлина колкото една 20-ска, само дето имаш по-голям радиатор и ти е по-лесно 

- lester
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 5.04.2008
- Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
- Пол: Мъж
- Кара: Велосипед :)
- Мечтае да кара: F10 550i xDrive
Re: Проблеми с охлаждането.
Благодаря колеги.
Ще изпробвам тези трикчета и профилактики...

Ще изпробвам тези трикчета и профилактики...

ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани