Валове на M42B18 настройка ?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Валове на M42B18 настройка ?
"Adjust the cam timing - You know how on the E30 M3 you have to buy a $300 kit with adjustable cam sprockets to tune your cam timing? Not on the 318iS! The M42 is equipped with tunable cam sprockets from the factory. So pull your Cosmoline covered valve cover off and with the proper tools you can tweak your intake and exhaust cams up to 6 degrees +/- to provide more top end horsepower or more low end torque. See, you don’t have to blow a grand on a set of Schrick cams to make your M42’s cams a little hotter."
За тези, които се затрудняват с английския най-общо написаното е, че разпр. валове на м42б18 са с раздвижни ролки и може да им се променя ъгъла с до 6 градуса. Някой по-запознат има ли ? Пробвал ? Впечатления ? Мерси предварително
За тези, които се затрудняват с английския най-общо написаното е, че разпр. валове на м42б18 са с раздвижни ролки и може да им се променя ъгъла с до 6 градуса. Някой по-запознат има ли ? Пробвал ? Впечатления ? Мерси предварително

- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: Валове на M42B18 настройка ?
Мойто впечатление е,че без шрикове нищо не става от това което съм чел тук в форума..
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: Валове на M42B18 настройка ?
И все пак ако някой знае нещо по въпроса да сподели
Защото ако е вярно това си е един безплатен и НЕбезполезен мод 
И малко офтопик - смяна на дебитомера с маф - ще трябва ли др електроника ? нещо за смт-6 четох


И малко офтопик - смяна на дебитомера с маф - ще трябва ли др електроника ? нещо за смт-6 четох
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Валове на M42B18 настройка ?
ръб написа:"Adjust the cam timing - You know how on the E30 M3 you have to buy a $300 kit with adjustable cam sprockets to tune your cam timing? Not on the 318iS! The M42 is equipped with tunable cam sprockets from the factory. So pull your Cosmoline covered valve cover off and with the proper tools you can tweak your intake and exhaust cams up to 6 degrees +/- to provide more top end horsepower or more low end torque. See, you don’t have to blow a grand on a set of Schrick cams to make your M42’s cams a little hotter."
За тези, които се затрудняват с английския най-общо написаното е, че разпр. валове на м42б18 са с раздвижни ролки и може да им се променя ъгъла с до 6 градуса. Някой по-запознат има ли ? Пробвал ? Впечатления ? Мерси предварително
Като чета тази тема с линка не ми стана ясно как превъртат валовете- заедно със зъбните колела и прескачане един зъб на веригата, viewtopic.php?f=11&t=208337, или както е обяснено в твоята тема на английски. Щото един зъб е 10 градуса, което е много. В темата си е написано ясно и кратко. Първо става въпрос не за превъртане на валовете и промяна ъгъла до 6 градуса, а повече от 6 градуса +/-. Второ зависи какво се цели с тази операция- повече мощност и повишаване на максималните обороти за сметка на въртящия момент /превъртане - 6 градуса/, или повече въртящ момент в ниските обороти, по-ниски максимални обороти за сметка на по-малка мощност /превъртане + 6 градуса/. Трето, става въпрос за м42 в е30, който е с колектор постоянна дължина, а не м42 в е36, който е с променлива дължина на пътя на акустичните вълни, това може и да не е от значение, но все пак /прочети линка, който копирах за колегата правил подобни опити с е30 и е36, като на е36 се получава манджа с грозде/.
Последна промяна ивчо3 на 08 Юли 2010, 11:19, променена общо 1 път
- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: Валове на M42B18 настройка ?
Те не случайно са ги сложили, така че би трябвало при правилна настройка да се получава и нещо различно от "манджа с грозде"
някъде бях попаднал на 1 форум, в който един пич беше обяснявал при тестовете си с въртене в + и в - какво му се е получавало, ама тогава бях в кенефа и изключих лаптопа, забравяйки да го запаметя

някъде бях попаднал на 1 форум, в който един пич беше обяснявал при тестовете си с въртене в + и в - какво му се е получавало, ама тогава бях в кенефа и изключих лаптопа, забравяйки да го запаметя

- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Валове на M42B18 настройка ?
ръб написа:...ама тогава бях в кенефа и изключих лаптопа, забравяйки да го запаметя


- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: Валове на M42B18 настройка ?
абе смееш се ти, ама аз там изчитам максимално много инфо, понеже никой с нищо не ме занимава 

Re: Валове на M42B18 настройка ?
Започвай да въртиш валовете и като постигнеш ефекта казвай как е, да ги въртим и нии дееба 

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Валове на M42B18 настройка ?
sonny написа:Започвай да въртиш валовете и като постигнеш ефекта казвай как е, да ги въртим и нии дееба
Само с въртене не става, требе и акъл някой да даде.




Последна промяна ивчо3 на 08 Юли 2010, 12:07, променена общо 1 път
Re: Валове на M42B18 настройка ?
ивчо3 написа:sonny написа:Започвай да въртиш валовете и като постигнеш ефекта казвай как е, да ги въртим и нии дееба
Само с въртене не става, требе и акъл някой да даде.А в темата на английски, от която е копиран откъс, не пише ли нещо друго? Те все едно нищо не казват, общи приказки и нищо съществено.
Аз английски не знам, аз знам да въртим ключовете и да се уча от опита си иот грешките на другите, таак, че ад върти смело

- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: Валове на M42B18 настройка ?
То май май накрая така ще е
Това по-горе копираното беше от някаква статийка за най-общи модове на м42б18 и затова така отгоре отгоре. А пък мястото на което бях чел пишеше горе долу с колко градуса в + или - горе долу какъв ефект се постига. И като цяло се мести power band-a в различен оборотен диапазон, не че нещо кой знае какво може да се постигне
Но примерно ако ти трябва лоу-енд, мид-рейндж или хай-енд пауър да можеш да си го нагласиш.
Пак - не е кой знае какво, но все пак е нещо

Това по-горе копираното беше от някаква статийка за най-общи модове на м42б18 и затова така отгоре отгоре. А пък мястото на което бях чел пишеше горе долу с колко градуса в + или - горе долу какъв ефект се постига. И като цяло се мести power band-a в различен оборотен диапазон, не че нещо кой знае какво може да се постигне

Пак - не е кой знае какво, но все пак е нещо

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани