Alpina B6 конкурира BMW M6

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Вие предпочитате:

Alpina B6
36
59%
BMW M6
25
41%
 
Общо гласове : 61
CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 04 Ное 2005, 17:31

Говорех, чисто конкретно, за сухите цифри...а иначе реално се получава, това, което ти казваш -
теглото е изравнено.
Изображение
Driver's Racing Team

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 04 Ное 2005, 19:38

alx написа:говоря за този конкретен двигател ;) но фокусирал си се върху думата "лесно"... като аз по-скоро съм се фокусирал върху колко е лесно сравнено със това да изкараш още 100 коня примерно от в10 със 8250 оборота червена линия :mhihi: мисълта ми е че дори и да трябва да сменям компресор и да ремапвам компютър, винаги бих го предпочел сравнено със нервиращия процес да цедя коне от един атмосферен двигател от които преди това са цедили коне хора на които не мога на малкия пръст да стъпя ;) още повече че ако в10 е цеден от същите дето не оставиха и 50 коня във е39 м5 мотора... не компресор, ми ако трябва и биели ша сменям на алпината само и само да не тряя да се занимавам със в10-цата... ;)

та.. всичко е относително. винаги бих тунинговал една компресирана/турбинирана кола по-лесно от колкото една атмосферна... поне до този момент не съм видял изключения...

тука разбира се предполагам че знаеш какъв компресор има под капака на алпината и знаеш какво налягане надува и къде се върти във мап-а си.. щото аз не знам и просто взимам думите ти за чиста монета...

а относно теглото- тежат еднакво- 545 е една идея по-лека от м5, но със компресора и тн теглото идва най-вероятно еднакво... друг е въпроса че както някои каза- 500 коня е алпината ама ако я закачат на диното сигурно ша ги изкара на задните гуми ... 8)

Сега аз от това нещо няма да се спирам на всеки ред, защото в общи линии съм съгласен с общите приказки, а ще коментирам само третия абзац...
В общи линии да, мисля че знам какво се върти под капака и как то се движи по картата си (визирам компресора) и базирайки се именно на това, смея да твърдя, че той е твърде близко да лимита си, така както е заложен по спецификация му от производителя. Това не означава разбира се, че ако някой му смени шайбата с по-малка няма да се вдигне налягането, но ако подкара така по техните аутобани на обороти, близки до 5500 на двигателя (тези, при които той прави максимална мощност) и задържи двигателя там дълго време, при това да го прави редовно, компресора твърде вероятно ще се усмихне преждевременно.
Смяната на компресора с друг, който поддържа примерно 700 к.с. би било малко като висш пилотаж (не и невъзможно разбира се), тъй като управлението на налягането на съществуващия компресор е доста специфично - смея да кажа уникално, т.е. не е това, което се среща обикновено във всеки двигател с центробежен компресор. Това най-вероятно означава, че и мениджмънтът на двигателя е пригоден за това специфично управление, а оттам задачата навлиза вече в сферата на най-скъпите тунинг приложения, които като че ли се предлагат от ограничен брой фирми и то на солидни цени, което не виждам като проблем за вероятните собственици на Алпина В7 все пак.
Така, имайки предвид натрупаната ми информация по въпроса, мисля че този компресор свършва там, където и двигателя на 5500. Оттам нагоре всичко е извън регламента и риска добива сериозен размер, а и честно казано, аз тръдно си представям как Алпина ще оторизира друга фирма да им подменят компресорите и софтуера на основния компютър на двигателя...
Може и да бъркам де, но май е рано още за повече коне от Алпина, поне докато не излезе и Monster blower :mhihi: :mhihi: :mhihi: - най-големият компресор от типоразмерния ред на въпросния производител...

master of the force
Online
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 04 Ное 2005, 19:48

съгласен. но винаги бих избрал електронния тунинг пред това да взимам решения къде да взимам от главите и какви тръби да заварявам за да излъжа изходящите колектори (а на в10 колекторите са кошмар за заваряване)...

а компресора на алпината- той не е ли тяхна разработка? аз потърсих по нета и пишеше че си е техен.. ти сигурно знаеш повече по въпроса де... казвай бързо от де знаеш кво въртят :mhihi:
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 04 Ное 2005, 21:07

Все повече се отделяме от темата...
alx написа:съгласен. но винаги бих избрал електронния тунинг пред това да взимам решения къде да взимам от главите и какви тръби да заварявам за да излъжа изходящите колектори (а на в10 колекторите са кошмар за заваряване)...

Ама виж сега, то аз нещата ги възприемам така - електронен тунинг се прави и в двата случая - както при друг компресор, така и при нови валове, изпускателни колектори и "подстригана" глава. Не твърдя, че съм в течение с тунингите на БМВ, но това ми се струва най-логично или с други думи, който и автомобил да избере човек и пожелае ли да го тунингова, неизменно ще мине през това. Сега другия проблем или по-скоро особеност - компресора на Алпина-та ако се смени с обикновен центробежен (не че този не е такъв като цяло) предимството на големия въртящ момент в ниските обороти автоматично изчезва. Мисля, че знаеш какви криви на налягането правят центробежните компресори. Е, този не прави такава, тази е по-специална - започнала е да напомня малко крива на турбодвигател и причината е в уникалното управление на компресора. С други думи - смениш ли компресора, губиш момента в ниските и започваш да приличаш на М6, въпреки че по-нагоре ще го подминеш. Налягането на компресора е 0,8 бара при номинална честота на въртене на коляновия вал, но температурата на въздуха е като за 1,2 бара, че и повече.
Накратко - сменим ли компресора, ставаме като мотора на М (макар и с по-висока мощност ако надуем над 0,8 бара), а решим ли да "надуем" наличния - пръскаме го съвсем скоро. Избора не е голям и затова казвам, че V8-мака си е точно там, където трябва, нито по-напред, нито по-назад при уговорката, че не говорим за онези 10 к.с., от който в момента не се интересуваме.
alx написа:...а компресора на алпината- той не е ли тяхна разработка? аз потърсих по нета и пишеше че си е техен.. ти сигурно знаеш повече по въпроса де... казвай бързо от де знаеш кво въртят :mhihi:

Не, не е техен компресора а откъде знам ще ти кажа веднага - интернет.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 877
Регистриран на: 13.10.2005

ре

Мнение от Angel_Georgiev » 14 Ное 2005, 4:55

Не се карайте, Шницера на 6-така рулира!!!

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 15 Ное 2005, 17:21

Те не се карат, а дискутират по темата ;)
А за Шницера какво? Ще вмъкнеш ли факти, размисли или просто е личен фаворит...
Изображение
Driver's Racing Team

ентусиаст
Аватар
Мнения: 961
Регистриран на: 24.10.2002
Пол: Мъж

Мнение от [FF]GODFLESH » 15 Ное 2005, 19:16

В М5 форума пише че,новия В10 е с 1 :shock: кг по тежък от В8-ка на Е39 М5
"Mopar is the only way to go if you want to beat the other guy and look better doing it."

ентусиаст
Аватар
Мнения: 877
Регистриран на: 13.10.2005

ре

Мнение от Angel_Georgiev » 15 Ное 2005, 20:03

lowdriver написа:Те не се карат, а дискутират по темата ;)
А за Шницера какво? Ще вмъкнеш ли факти, размисли или просто е личен фаворит...


Все още е прототип! Пуснал съм си молба за "фотолюбители" и ако се одобри ще пусна матерялчето! Толкова ме кефи, че даже ще Ви го преведа!

Предишна

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook