Реглаж на вратите. (писна ми да блъскам като жигула)
Модератор: Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Реглаж на вратите. (писна ми да блъскам като жигула)
Значи отдавна ми се искаше да отворя такава тема за да обсъдим стъпките и правилния алгоритъм за настройване на вратите.
Винаги съм искал колата ми да се затваря като хладилник и да оплътнява добре, но знам че този ефект се постига много трудно.
За това ми се иска всички заедно да стигнем до правилното решение, чрез тази дискусия.
Като за начало искам да задам няколко въпроса
-Вярно ли е твърдението че трябва да се прави по следния метод - задна врата, предна врата и после и калник (евентуално, за да не стават луфтовете огромни или минимални)?
-Реално някой има ли информация колко точно трябва да са широки фугите м-у отделните детайли.
-Меродавно ли е да се вярва че позицията на външното оплътнение на врата спрямо лайстната над вратата в-у която то ляга, и дали според неговото място може да се настрои?
-Реално как би трябвало да се настроят и насрещниците? Някои колеги са ми казвали да ги пристегна леко, да отворя и затворя няколко пъти докато постигна ефект и след това да стягам смело, но честно казано при мен не се получи.
Споделете вашия опит моля.
Винаги съм искал колата ми да се затваря като хладилник и да оплътнява добре, но знам че този ефект се постига много трудно.
За това ми се иска всички заедно да стигнем до правилното решение, чрез тази дискусия.
Като за начало искам да задам няколко въпроса
-Вярно ли е твърдението че трябва да се прави по следния метод - задна врата, предна врата и после и калник (евентуално, за да не стават луфтовете огромни или минимални)?
-Реално някой има ли информация колко точно трябва да са широки фугите м-у отделните детайли.
-Меродавно ли е да се вярва че позицията на външното оплътнение на врата спрямо лайстната над вратата в-у която то ляга, и дали според неговото място може да се настрои?
-Реално как би трябвало да се настроят и насрещниците? Някои колеги са ми казвали да ги пристегна леко, да отворя и затворя няколко пъти докато постигна ефект и след това да стягам смело, но честно казано при мен не се получи.
Споделете вашия опит моля.


Re: Реглаж на вратите. (писна ми да блъскам като жигула)
Темата наистина е интересна
За реда на регулиране на вратите според мен не трябва едновременно да се почват и двете врати от една и съща страна. Поне едната трябва да остане като отправна точка.
Според мен уплътненията малко или много се износват и е трудно да бъдат някакъв сигурен критерий. Аз по-скоро си мисля, че трябва да се следи съвпадението на общите линии на купето и калниците, както и лайстни, фалцове и т.н.
За фугите единственото което може да се направи е да се следи да са еднакви (поне от всяка страна сама за себе си). Всички знаем като се вдигне кола със самоносеща конструкция (без рама) на крик какво става с луфтовете, камо ли като я кривим по дупки и бордюри....
За фиксаторите на колонките (насрещниците) най-добре преди да се разхлабят да се залепи плътно до тях на колонката хартиено тиксо и по него да се следи преместването им, за да се добие представа на къде и с колко се местят.
При затварянето на вратите е добре да се свалят стъклата до някъде за да се избегне "надува" в купето (независимо от клапите в задните калници)
Всичко това съм го пробвал с не особено голям успех, но честно казано и проблемите с вратите на колите ми са били по-скоро видими единствено за мен (престаравал съм се)
За реда на регулиране на вратите според мен не трябва едновременно да се почват и двете врати от една и съща страна. Поне едната трябва да остане като отправна точка.
Според мен уплътненията малко или много се износват и е трудно да бъдат някакъв сигурен критерий. Аз по-скоро си мисля, че трябва да се следи съвпадението на общите линии на купето и калниците, както и лайстни, фалцове и т.н.
За фугите единственото което може да се направи е да се следи да са еднакви (поне от всяка страна сама за себе си). Всички знаем като се вдигне кола със самоносеща конструкция (без рама) на крик какво става с луфтовете, камо ли като я кривим по дупки и бордюри....
За фиксаторите на колонките (насрещниците) най-добре преди да се разхлабят да се залепи плътно до тях на колонката хартиено тиксо и по него да се следи преместването им, за да се добие представа на къде и с колко се местят.
При затварянето на вратите е добре да се свалят стъклата до някъде за да се избегне "надува" в купето (независимо от клапите в задните калници)
Всичко това съм го пробвал с не особено голям успех, но честно казано и проблемите с вратите на колите ми са били по-скоро видими единствено за мен (престаравал съм се)
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Реглаж на вратите. (писна ми да блъскам като жигула)
Ми първо задна врата, после предна и калника, ама предната малко да надскача задната и задната да надсача задния калник, да не е в една равнина с нея, същото се отнаса с калниците щот ще почнат едни свиркания, писукания и т.н. Фугите е желателно да са еднакви, без голяма разлика да са щот се губи ефекта на външния вид на читава кола, уплътненията на вратите горе към лайсната да не са много притиснати, т.е. хлътнали навътре щот ръба им се изкривява и почва да подсвирква, и е добре да са по линията на лайстната заради добрия външен вид. Цялата процедура е доста време - нерво - бира/цигари - емка, желателно е да се изпълнява от 2-ма души - препоръчително и колата да е на равно - евентуално да се подпре с нещо вратата и това нещо да става за 4-те врати. Поздрави.
- Sasho.85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 404
- Регистриран на: 5.06.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
- Мечтае да кара: E34 М5
Re: Реглаж на вратите. (писна ми да блъскам като жигула)
За радост нямам проблем нито с вратите нито с преден капак и с багажник. Всичко е хладилник
както се вика и напасната. Тук има едно клипче и наистина почват от задната врата и по нея правят предната. Малко е Дачия автомобила, ама принципа е същия
http://www.youtube.com/watch?v=6hEx-wgr ... r_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=6hEx-wgr ... r_embedded
- chiko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 192
- Регистриран на: 14.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e 34 със субтитри !!!
- Мечтае да кара: e31,,,,,,,,,е38
- Детайли за колата: много замаскирани циганий,,,,,,,,,,ръжда,и ВЕСТНИЦИ ВЪВ ПРАГОВЕТЕ
Re: Реглаж на вратите. (писна ми да блъскам като жигула)
Стоене ,така ще ти ги регулирам ,че и хладилника ще ти завиди
защо не ми казваш какво те мъчи ,сподели за да ти помогна 




Re: Реглаж на вратите. (писна ми да блъскам като жигула)
Sasho.85 написа:За радост нямам проблем нито с вратите нито с преден капак и с багажник. Всичко е хладилниккакто се вика и напасната. Тук има едно клипче и наистина почват от задната врата и по нея правят предната. Малко е Дачия автомобила, ама принципа е същия
http://www.youtube.com/watch?v=6hEx-wgr ... r_embedded
къвто реглажа такава и колата...
бих ти препоръчал само уплътненията а си смениш и ще заспи.
Ако неможеш да караш, НЕДЕЙ! Уважавай живота на другите ако не ти пука за твоя.
АЗ КАРАМ СПОРЕД ПРАВИЛНИКА ЗА ДВИЖЕНИЕ. А ВИЕ?
АЗ КАРАМ СПОРЕД ПРАВИЛНИКА ЗА ДВИЖЕНИЕ. А ВИЕ?
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Реглаж на вратите. (писна ми да блъскам като жигула)
DJJonny написа:Sasho.85 написа:За радост нямам проблем нито с вратите нито с преден капак и с багажник. Всичко е хладилниккакто се вика и напасната. Тук има едно клипче и наистина почват от задната врата и по нея правят предната. Малко е Дачия автомобила, ама принципа е същия
http://www.youtube.com/watch?v=6hEx-wgr ... r_embedded
къвто реглажа такава и колата...
бих ти препоръчал само уплътненията а си смениш и ще заспи.
Оплътненията са 6+, но вратите са бъзикани преди мен, за това искам на ново, за това има и такава тема


- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Реглаж на вратите. (писна ми да блъскам като жигула)
И аз съм за реглаж на шоферската врата. Другите са хладилник 

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Re: Реглаж на вратите. (писна ми да блъскам като жигула)
_65536_kb_sec_ написа:DJJonny написа:Sasho.85 написа:За радост нямам проблем нито с вратите нито с преден капак и с багажник. Всичко е хладилниккакто се вика и напасната. Тук има едно клипче и наистина почват от задната врата и по нея правят предната. Малко е Дачия автомобила, ама принципа е същия
http://www.youtube.com/watch?v=6hEx-wgr ... r_embedded
къвто реглажа такава и колата...
бих ти препоръчал само уплътненията а си смениш и ще заспи.
Оплътненията са 6+, но вратите са бъзикани преди мен, за това искам на ново, за това има и такава тема
То визуално винаги са 6 ама проблема идва от твърдостта и плътността им...
регулажа много малко файда има при е34 виж при е36 е друга ракия...
Ако неможеш да караш, НЕДЕЙ! Уважавай живота на другите ако не ти пука за твоя.
АЗ КАРАМ СПОРЕД ПРАВИЛНИКА ЗА ДВИЖЕНИЕ. А ВИЕ?
АЗ КАРАМ СПОРЕД ПРАВИЛНИКА ЗА ДВИЖЕНИЕ. А ВИЕ?
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Re: Реглаж на вратите. (писна ми да блъскам като жигула)
Поздравявам Стоян за чудесната тема
Аз изгледах клипа за настройките на Дачията ,но съм убеден на 100% ,че на нашите автомобили тази "технология" няма да даде резултати.Беше 2003 година когато на Слънчев Бряг се самозаключи колата с ключа на контакта и започна голямото ходене по мъките с ключари (общо двама) и за 5 часа чак колата се отвори с родилни мъки.Толкова е здрава на осукване конструкцията й цялостно ,че гледах с очите си и не вярвах как със невероятна сила се мъчеше втория да отвори в горния край при гуменото уплътнение вратата за да бръкне с "въдица" за да извади ключовете от контакта ,но ... вратата почти не помръдваше
Човека казваше че още по телефона като е разбрал за какъв автомобил тръгва от Бургас и му се е било доревало ...
Аз сменях насрещниците с чисто нови ,защото имах проблем с плафона, който попримигваше заради луфтове в тях от безбройните отваряния и затваряния с годините в мен.като ги сменях един по един виждах ,че по периферията на старите точно до гумените уплътнения имаше мръсотия , която бе ясно очертала последното им положение още от завода.На една от задните врати си направих експеримента пробно да променя позицията на насрещника за бравата и от допусковото поле осигурено от големите отвори в каросерията забелязах ,че се регулира задната страна на вратата.Забелязах също така ,че като си го върнах в старото положение вратата и задния панел се изравниха абсолютно - така и го оставих.Специално в това отношение колата ми не е перфектна по всички фуги а съм виждал перфектни каросерии и трябва да ви заявя ,че в никакъв случай не трябва да има разминавания в равнините от предния калник до задния ! В това съм категоричен след като дълго съм оглеждал навремето на sve M5-цата ,която си беше перфектна ,както с луфтове и равнини ,така и със затваряне на всичките врати ! В Швейцария също съм гледал една-две коли като исто нови и там също всичко бе като изваяно.Малко ми е болна тема това и затова винаги първото нещо след като общо от пръв поглед един автомобил ме заинтригува гледам луфтовете и равнините.
Аз лично ако тръгна да се занимавам с такава операция с шублер бих минал всички фуги , като всичко бих отразил в таблица като размери за всяка фуга.То ще си проличи какъв е точния размер след като колата не е на манерка и поне три размера съвпаднат.Задния панел е първото за мен след като той не се регулира и по него напред до предния бих местил всичко.
Георги Пенчев

Аз изгледах клипа за настройките на Дачията ,но съм убеден на 100% ,че на нашите автомобили тази "технология" няма да даде резултати.Беше 2003 година когато на Слънчев Бряг се самозаключи колата с ключа на контакта и започна голямото ходене по мъките с ключари (общо двама) и за 5 часа чак колата се отвори с родилни мъки.Толкова е здрава на осукване конструкцията й цялостно ,че гледах с очите си и не вярвах как със невероятна сила се мъчеше втория да отвори в горния край при гуменото уплътнение вратата за да бръкне с "въдица" за да извади ключовете от контакта ,но ... вратата почти не помръдваше

Аз сменях насрещниците с чисто нови ,защото имах проблем с плафона, който попримигваше заради луфтове в тях от безбройните отваряния и затваряния с годините в мен.като ги сменях един по един виждах ,че по периферията на старите точно до гумените уплътнения имаше мръсотия , която бе ясно очертала последното им положение още от завода.На една от задните врати си направих експеримента пробно да променя позицията на насрещника за бравата и от допусковото поле осигурено от големите отвори в каросерията забелязах ,че се регулира задната страна на вратата.Забелязах също така ,че като си го върнах в старото положение вратата и задния панел се изравниха абсолютно - така и го оставих.Специално в това отношение колата ми не е перфектна по всички фуги а съм виждал перфектни каросерии и трябва да ви заявя ,че в никакъв случай не трябва да има разминавания в равнините от предния калник до задния ! В това съм категоричен след като дълго съм оглеждал навремето на sve M5-цата ,която си беше перфектна ,както с луфтове и равнини ,така и със затваряне на всичките врати ! В Швейцария също съм гледал една-две коли като исто нови и там също всичко бе като изваяно.Малко ми е болна тема това и затова винаги първото нещо след като общо от пръв поглед един автомобил ме заинтригува гледам луфтовете и равнините.
Аз лично ако тръгна да се занимавам с такава операция с шублер бих минал всички фуги , като всичко бих отразил в таблица като размери за всяка фуга.То ще си проличи какъв е точния размер след като колата не е на манерка и поне три размера съвпаднат.Задния панел е първото за мен след като той не се регулира и по него напред до предния бих местил всичко.
Георги Пенчев
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Реглаж на вратите. (писна ми да блъскам като жигула)
Жорка, да чукам на дърво купето няма сериозни удари, била е подпирана задна дясна врата единствено и моето чукване отпред, като мога да кажа че всички пострадали детайли от тези удари са подменени с оригинални и никога не докосвани. Самото купе няма такива проблеми, и точно за това се интересувам също и от заводските луфтове и ме интересува ако някой има Ауто-дата или от сорта дали случайно няма такава информация?

- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Re: Реглаж на вратите. (писна ми да блъскам като жигула)
В Ауто дата няма такава информация , да знаеш от сега ! Аз сега ще намеря шублер и ще замеря на мойта кола , със сигурност размерите са същите и за твоята , тъй като и насрещниците по парт намбър са еднакви !
Замери и ти , напиши в какъв допуск вървят , нека и останалите хора да понапишат ,като Петър Ангелов и Явор Постамн ще могат да влязат в норматива според мен.
Георги Пенчев
Замери и ти , напиши в какъв допуск вървят , нека и останалите хора да понапишат ,като Петър Ангелов и Явор Постамн ще могат да влязат в норматива според мен.
Георги Пенчев
- Нено Б.
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 130
- Регистриран на: 7.01.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Омега А '86; E53 3.0d '06
Re: Реглаж на вратите. (писна ми да блъскам като жигула)
За затваряне тип "хладилник" се иска и хубава изолация по вратите.
rwd фен
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Реглаж на вратите. (писна ми да блъскам като жигула)
снощи се побъзиках с вратите и стигнах до извода, че самия механизъм, който захапва насрещниците дрънчи на желязо, както винаги предполагам че вътре има втулки и гумички, които на един друг етап смятам да ремонтирам. Иначе вратите си се затварят прилично но не мога да го направя идеално с това дрънчене.

- Pesho_1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 15.01.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E 34 TDS '94 Е 46 320 Д
- Мечтае да кара: M5
Re: Реглаж на вратите. (писна ми да блъскам като жигула)
Да се включа и аз!!!
Как да си регулирам предния капак защото отвора над маската и фаровете е много голям просто капака трябва да слезе малко по на долу към фаровете!!!
Ако някой знае как става,моля да сподели че ме дразни адски много!!!
Мерси предварително и се извинявам че осирам темата с мойте проблеми!
Как да си регулирам предния капак защото отвора над маската и фаровете е много голям просто капака трябва да слезе малко по на долу към фаровете!!!
Ако някой знае как става,моля да сподели че ме дразни адски много!!!
Мерси предварително и се извинявам че осирам темата с мойте проблеми!
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани