болтове на апарати?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

болтове на апарати?

Мнение от MaxMeyer » 30 Юни 2010, 21:08

В момента съм с плътни дискове отпред които ще се сменят и искам да си взема апарати от 525 и направо да купя вентилирани дискове така и така ще давам пари.Та сегашните болтове които захващат апаратите ще станат ли да захванат новите(втора ръка) апарати ?Има ли някоя подробност която трябва да знам при цялата операция?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: болтове на апарати?

Мнение от @2bar » 30 Юни 2010, 21:21

стават, същите са. макар, че нищо не ти пречи да си купиш нови. никъде не е казано да се сменят, ама според мен нищо не пречи да се сменят.

подробност при цялата операция......да, файдата от цялата операция е почти нула и влизаш само в излишни разходи.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: болтове на апарати?

Мнение от MaxMeyer » 30 Юни 2010, 21:29

Поясни защо е нула?Бях чел че доста по-добре се охлаждат вентилираните при големи спускания и екстремни спирания...И че плътните се кривели лесно. :dunno: Колко по-скъпи са вентилираните дискове от плътните и накладките им?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: болтове на апарати?

Мнение от Stanchev » 30 Юни 2010, 22:45

болтовете си ги ползвай старите, не си купувай нови....
накладките са същите, разликата в апарата е, че е по-широк (компенсира широчината на диска)
цената на нови дискове плътни/вентилирани е от +10% в полза на вентилираните до +50-60% зависи от де ги купуваш и каква марка са.
повече разлика ще усетиш в тежестта на диска и апарата, отколото в спирането ;)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: болтове на апарати?

Мнение от MaxMeyer » 30 Юни 2010, 22:47

А има ли нужда от някаква ревизия на апаратите - гумички,уплътнения и др. Мисля че са някакви ремонтни комплекти.И дали са скъпи тези неща?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 20.01.2007
Местоположение: Разград&Русе
Кара: Е34 92' TDS (горящ) :)
Мечтае да кара: E90 335d

Re: болтове на апарати?

Мнение от BAI_DOBRI » 30 Юни 2010, 22:52

ако ще взимаш други апарати е желателно да им смениш гумичките 15-20лв струва за всеки един (все пак няма да е толкова трудоемко щом новите са ти в ръцете), тези дни си купувах въпросните ремонтни комплекти - включват всичко гумено,което се намира по супорта
Изображение Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: болтове на апарати?

Мнение от MaxMeyer » 30 Юни 2010, 23:44

Само гумичките ли излизат 15-20лв на апрат или целия комплект за 1 апарат е 15-20лв?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: болтове на апарати?

Мнение от @2bar » 30 Юни 2010, 23:48

MaxMeyer написа:А има ли нужда от някаква ревизия на апаратите - гумички,уплътнения и др. Мисля че са някакви ремонтни комплекти.И дали са скъпи тези неща?


винаги има нужда от ревизия. още повече ще слагаш апарати втора ръка, за които си нямаш и идея дали и как са работили. освен уплътненията на буталата и тези против прах и мръсотия се сменя (в идеалният случай) и водачите на апарата и втулките им.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: болтове на апарати?

Мнение от vladobate » 01 Юли 2010, 0:06

MaxMeyer написа:Само гумичките ли излизат 15-20лв на апрат или целия комплект за 1 апарат е 15-20лв?


Колегата BAI_DOBRI има предвид че ремонтния комплект включва само гумените части ,които по бързо се износват или късат ( или въобще ги няма щото на някой "майстор" му пречели да ти вземе парите по-бързо - :bang: :bang: :bang: ), а ти отделно като си прегледаш новите стари апарати може да збележиш евентуални язвички по буталцето и да го смениш за което е необходимо да си го купиш отделно. Аз лично буталцето и цилиндърчето ги минах със шлайф паста и макар че имаше малки язвички си го карам и не ми губи спирачна течност , а разлика в спирането огромна .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: болтове на апарати?

Мнение от Stanchev » 01 Юли 2010, 0:24

буталото и цилиндъра се изчистват до блясък с мек парцал и после с е тая паста се маже всичко гумено, буталото и цилиндъра, без да се жали мат'рял ;)
естествено сменяме и спирачната течност.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: болтове на апарати?

Мнение от MaxMeyer » 01 Юли 2010, 0:48

Ок благодаря ви за информацията :yes:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1480
Регистриран на: 29.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R

Re: болтове на апарати?

Мнение от BULL3T » 01 Юли 2010, 2:08

Абе от 520 и 525 не са ли едни и същи апаратите?
Изображение
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: болтове на апарати?

Мнение от Peter Angelov » 01 Юли 2010, 9:29

Според мен файда има и голяма разлика само при спирачни апарати от М5 :D + разбирасе спирачна помпа от М5 и както каза Иво - нова спирачна течност. Ремонтни комплекти ползвах на BMW. Цена на апарат около 70 лв.

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: болтове на апарати?

Мнение от Митко Стоянов » 01 Юли 2010, 9:50

@2bar написа:..... файдата от цялата операция е почти нула и влизаш само в излишни разходи.
Може ли да се обосновеш?
Аз минах от вентилирани 22мм на 28мм и разлика в спирането от висока скорост има осезаемо. При рязко спиране (евентуална критична ситуация) от 160-180км/ч, плътните спирачки май няма да са особено ефективни.
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: болтове на апарати?

Мнение от @2bar » 01 Юли 2010, 20:34

mitko_n1 написа:
@2bar написа:..... файдата от цялата операция е почти нула и влизаш само в излишни разходи.
Може ли да се обосновеш?
Аз минах от вентилирани 22мм на 28мм и разлика в спирането от висока скорост има осезаемо. При рязко спиране (евентуална критична ситуация) от 160-180км/ч, плътните спирачки май няма да са особено ефективни.



защото ефективноста на спиране при равни други условия зависи единствено от диаметъра (радиуса) на спирачните дискове и от нищо друго. С две думи дали шайбата е дебела 20мм, дали 30мм е все тая.

рязко спиране...няколко пъти съм го правил (магистрала, там почти не ползваш спирачка, така, че историята с нагряване на дисковете и т.н. отпада) почти от 200 до 0км/ч, ми здрави са и не са криви (играх си за идеята да меря биенето, като минавах на вентилирани).

дискове с дебелина 28 мм има и за 540 (там диаметъра е същият) има и за М5 (там диаметъра е по - голям). или си сложил такива, или старите ти апарати не са били в час, или така ти се иска да е ;) (нямам нищо против)

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook