Виско или радиатор проблем?
Модератор: Технически модератори
52 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Виско или радиатор проблем?
СПоред мен всичко клони към виско... или трябва да има адски много въздух в системата и затова да ти показва, че влиза към червеното, или виското е аут.
- VINCHUN
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е34
Re: Виско или радиатор проблем?
Залагам на не добра циркулация на антифриза!!!Или теч на антифриз и в последствие засмукаване на въздух в системата.След като си купил нова водна помпа те съветвам да я сложиш или поне отвори пробката за обезвъздушаване при загрял мотор-струята на антифриза трябва да е плътна и да е като фонтан-така поне ще си сигурен,че помпата работи добре и ,че няма някакво запушване по системата.Все пак се съмнявам в ново виско,но не е изключено като вариант.Може да махнеш дифузиора и да пипнеш дали целия радиатор е еднакво топъл-възможно е да има запушване в него.Моето виско никога не съм го чувал да "фучи" ,но никога не съм имал проблем с него ,след като загрява над нормалното трябва също така да се пусне перката на климатика отпред на втора скорост-това няма как да не чуеш,там наистина "фучи" яко.
Поздрави!!!
Поздрави!!!
- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Виско или радиатор проблем?
Имам я струята от пробката но като подавам газ тогава бълва.Утре ще видя ел перката дали работи и ще опипам радиатора(дано има място да бръкна от перката).

Re: Виско или радиатор проблем?
Колега съветвам те да обърнеш внимание на следните неща (в посочения ред)
- При загрял двигател да спреш перката на виското (с навит на руло вестник, не с ръка)
- Да провериш ел. перката на климатика (двете степени)
- Обезвъздушаване (при напълно отворени вентили на парното)
- Капачка на радиатора (2 bar.)
- Водна помпа (независимо, че няма луфт и теч може да превърта турбинката)
PS
При положение, че колата не загрява в движение (когато голямо количество въздух преминава принудително между ламелите), а загрява на място (когато се разчита само на вентилатора) причината едва ли е в запушен радиатор. по скоро провери каво е положението между кондензатора на климатика и радиатора (обикновено там е задръстено здраво с боклуци)
- При загрял двигател да спреш перката на виското (с навит на руло вестник, не с ръка)
- Да провериш ел. перката на климатика (двете степени)
- Обезвъздушаване (при напълно отворени вентили на парното)
- Капачка на радиатора (2 bar.)
- Водна помпа (независимо, че няма луфт и теч може да превърта турбинката)
PS
При положение, че колата не загрява в движение (когато голямо количество въздух преминава принудително между ламелите), а загрява на място (когато се разчита само на вентилатора) причината едва ли е в запушен радиатор. по скоро провери каво е положението между кондензатора на климатика и радиатора (обикновено там е задръстено здраво с боклуци)
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Виско или радиатор проблем?
Как е парното при работа на мотора на празен ход?

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: Виско или радиатор проблем?
И от мен нещо:
1. Когато почне да "загрява" - провери "долния" маркуч дали е толко топъл като горния.
2. Пипни радиатора отгоре в двата края... трябва да е равномерно топъл, а не от едната страна горещ а от другата топличък.
3. когато колата "загрее" и я изгасиш се ослушай дали "кипи" издава шумове от инсталацията (охладителната
)
Ако имаш "ефект" на различна топлина в маркучите - евентуално термостат или въздух...
Ако имаш "ефект" на различна топлина в радиатора горе - евентуално въздух или запушен радиатор....
3. При 3.... значи загрява
повече отколкото трябва...
Виското трябва да го чуваш сутрин, когато запалиш колата за първи път... "вие" около 10-15 секунди, докато "събере" "силикона" обратно в резервоарчето.
1. Когато почне да "загрява" - провери "долния" маркуч дали е толко топъл като горния.
2. Пипни радиатора отгоре в двата края... трябва да е равномерно топъл, а не от едната страна горещ а от другата топличък.
3. когато колата "загрее" и я изгасиш се ослушай дали "кипи" издава шумове от инсталацията (охладителната

Ако имаш "ефект" на различна топлина в маркучите - евентуално термостат или въздух...
Ако имаш "ефект" на различна топлина в радиатора горе - евентуално въздух или запушен радиатор....
3. При 3.... значи загрява

Виското трябва да го чуваш сутрин, когато запалиш колата за първи път... "вие" около 10-15 секунди, докато "събере" "силикона" обратно в резервоарчето.
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Виско или радиатор проблем?
Днес ходих при майстор на климатици да ми види електрическата перка.Като включа климатика тя заработва на 1-ва степен.Майстора каза че нямам достатъчно налягане в системата и затова няма как да вкл. 2-ра степен.Градусите с които охлажда в купето бяха +9 което на мен ми се струваше доста хладно.След като доляхме 300 гр фреон измерихме -3 градуса.Аз настоях да чуя перката на втора степен за да видя дали работи,той ми каза че ще се вкл. само в големите жеги и че няма нищо общо с виското и не се включва ако климатика не е пуснат.Бръкна в една букса и даде на късо и перката заработи на 2-ра степен.Тръгвайки от майстора забелязах стрелката да минава 12 ч. и веднага потеглих да охладя (м/у другото майстора държа перката на виското с ръка на работещ двигател за да я спре и да вкл. другата ел. перка)Карах и всичко се оправи спрях и почнах да давам газ на място за да загрее пак но така и не загря по едно време даже виското заработи силно но само пропорционално с подаването на газта.Топлината на двете тръби на радиатора беше еднаква както и отгоре на радиатора (където съм маркирал с синьо).След това огасих колата махнах дифузьора и опипах радиатора,навсякъде беше горещ а там къде съм маркирал с червено на снимката беше топъл.М/у радиатора и климатичния радиатор е много чисто и няма боклуци.При загряла кола и стрелката на 12 ч. успях да спра перката с вестник след което обаче при още подаване на газ на място имаше моменти в които не можах да спра перката с вестника (но не беше на макс виското).



- VINCHUN
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е34
Re: Виско или радиатор проблем?
Колега от това което пишеш излиза ,че това виско нещо не сработва както трябва.Когато колата загрее и сработи виското то работо пропорционално на оборотите на водната помпа (следователно и на вала).При сработило виско вестника трябва да НЕ може да спре перката.Виското не работи постоянно,а само когато температурата в двигателния отсег се повиши над нормалната работна температура,тогава като даваш газ перката се върти ,пак казвам еднакво с оборотите на водната помпа.Като вариант ти предлагам да пробваш с друго виско (работещо,може и да не е чисто ново) и да видиш поведението на мотора и температурата.Предполагам ти е ясно,че така не бива да се кара ,имайки в предвид и 30-те градуса през деня-възможно е да прегрееш мотора и тогава вече ......става сложно и скъпо.
Поздрави!!!
Поздрави!!!
- White 1913 Power
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 22.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: carefully
Re: Виско или радиатор проблем?
Сложи силикон от някой колега и карай ден два с него.
- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Виско или радиатор проблем?
Това с радиатора че в десния горен ъгъл не е горещ дали е проблем или не е фатално?

Re: Виско или радиатор проблем?
predel написа:И от мен нещо:
1. Когато почне да "загрява" - провери "долния" маркуч дали е толко топъл като горния.
......
Ако имаш "ефект" на различна топлина в маркучите - евентуално термостат или въздух...Ако имаш "ефект" на различна топлина в радиатора горе - евентуално въздух или запушен радиатор....
ей това винаги съм се чудил

И този ефект, ми ако го няма, как точно ще се охлажда антифриза?
- gi4o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: 24.02.2010
- Местоположение: Хисар
- Пол: Мъж
- Кара: -ше Е34 525 м50
Re: Виско или радиатор проблем?
@2bar написа:predel написа:И от мен нещо:
1. Когато почне да "загрява" - провери "долния" маркуч дали е толко топъл като горния.
......
Ако имаш "ефект" на различна топлина в маркучите - евентуално термостат или въздух...Ако имаш "ефект" на различна топлина в радиатора горе - евентуално въздух или запушен радиатор....
ей това винаги съм се чудил

И този ефект, ми ако го няма, как точно ще се охлажда антифриза?[/quote
ако на входа на радиатора охлаждащата течност е 80градуса, на изхода е нормално да е около 60-65 /ориентировъчно, зависи от темп. на околна среда и перки/ и пак е гореща, но не смятам, че разликата е толкова голяма, че да е силно осезаема
- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: Виско или радиатор проблем?
@2bar написа:predel написа:И от мен нещо:
1. Когато почне да "загрява" - провери "долния" маркуч дали е толко топъл като горния.
......
Ако имаш "ефект" на различна топлина в маркучите - евентуално термостат или въздух...Ако имаш "ефект" на различна топлина в радиатора горе - евентуално въздух или запушен радиатор....
ей това винаги съм се чудилСлед като работата на радиатора е да охлажда преминаващият през него антифриз, как точно долният маркуч (изхода) ще е толкова топъл, колкото горният (входа)?
И този ефект, ми ако го няма, как точно ще се охлажда антифриза?
Много ми е интересно, как ще направите разлика след 65-70 градуса.... навсякъде "ПЕЧЕ", но ако е рязка разликата в температурата може да е запушен радиатора, между впрочем този знак

Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

Re: Виско или радиатор проблем?
predel написа:Много ми е интересно, как ще направите разлика след 65-70 градуса.... навсякъде "ПЕЧЕ", но ако е рязка разликата в температурата може да е запушен радиатора, между впрочем този знакможе да си го сложиш..... И как, аджаба на "ИЗХОДА" ДОЛУ (за справка - след термостата) е по-ниска температурата от горе, при положение, че термостата е отворил ( в случая при 88 градуса)???
ми някои правят, други не могат да правят, какво толкова? приеми факта, че не можеш и го карай по - спокойно. ся к'во трябва да ти кажа, че охл. системи се проектират за разлика около 10 градуса м/у входа и изхода и ти ако не можеш да ги усетиш на ръка....сменяй занаята.
как да са еднакви температурите, при положение, че радиатора върши някаква работа? вземи, разгледай, кое, къде се намира, вход, изход, къде по пътя се намира термостата, защо е там, виж му посоката в която отваря/затваря, помисли малко и за помпата (къде е най - удачно да се сложи, какви падове има и т.н.) и после ги лепи тези, къде да си слагам знака.
52 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани