Виско или радиатор проблем?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Виско или радиатор проблем?

Мнение от Ненко Вранков » 27 Юни 2010, 23:42

СПоред мен всичко клони към виско... или трябва да има адски много въздух в системата и затова да ти показва, че влиза към червеното, или виското е аут.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: ше Е34

Re: Виско или радиатор проблем?

Мнение от VINCHUN » 28 Юни 2010, 0:22

Залагам на не добра циркулация на антифриза!!!Или теч на антифриз и в последствие засмукаване на въздух в системата.След като си купил нова водна помпа те съветвам да я сложиш или поне отвори пробката за обезвъздушаване при загрял мотор-струята на антифриза трябва да е плътна и да е като фонтан-така поне ще си сигурен,че помпата работи добре и ,че няма някакво запушване по системата.Все пак се съмнявам в ново виско,но не е изключено като вариант.Може да махнеш дифузиора и да пипнеш дали целия радиатор е еднакво топъл-възможно е да има запушване в него.Моето виско никога не съм го чувал да "фучи" ,но никога не съм имал проблем с него ,след като загрява над нормалното трябва също така да се пусне перката на климатика отпред на втора скорост-това няма как да не чуеш,там наистина "фучи" яко.
Поздрави!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: Виско или радиатор проблем?

Мнение от MaxMeyer » 28 Юни 2010, 0:46

Имам я струята от пробката но като подавам газ тогава бълва.Утре ще видя ел перката дали работи и ще опипам радиатора(дано има място да бръкна от перката).
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Виско или радиатор проблем?

Мнение от tsb_bg » 28 Юни 2010, 7:48

Колега съветвам те да обърнеш внимание на следните неща (в посочения ред)

- При загрял двигател да спреш перката на виското (с навит на руло вестник, не с ръка)
- Да провериш ел. перката на климатика (двете степени)
- Обезвъздушаване (при напълно отворени вентили на парното)
- Капачка на радиатора (2 bar.)
- Водна помпа (независимо, че няма луфт и теч може да превърта турбинката)

PS

При положение, че колата не загрява в движение (когато голямо количество въздух преминава принудително между ламелите), а загрява на място (когато се разчита само на вентилатора) причината едва ли е в запушен радиатор. по скоро провери каво е положението между кондензатора на климатика и радиатора (обикновено там е задръстено здраво с боклуци)

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Виско или радиатор проблем?

Мнение от Митко Стоянов » 28 Юни 2010, 9:42

Как е парното при работа на мотора на празен ход?
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: Виско или радиатор проблем?

Мнение от MaxMeyer » 28 Юни 2010, 10:43

Има си горещ въдух от парното на празен ход.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: Виско или радиатор проблем?

Мнение от predel » 28 Юни 2010, 12:50

И от мен нещо:
1. Когато почне да "загрява" - провери "долния" маркуч дали е толко топъл като горния.
2. Пипни радиатора отгоре в двата края... трябва да е равномерно топъл, а не от едната страна горещ а от другата топличък.
3. когато колата "загрее" и я изгасиш се ослушай дали "кипи" издава шумове от инсталацията (охладителната ;))

Ако имаш "ефект" на различна топлина в маркучите - евентуално термостат или въздух...
Ако имаш "ефект" на различна топлина в радиатора горе - евентуално въздух или запушен радиатор....
3. При 3.... значи загрява ;) повече отколкото трябва...
Виското трябва да го чуваш сутрин, когато запалиш колата за първи път... "вие" около 10-15 секунди, докато "събере" "силикона" обратно в резервоарчето.
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: Виско или радиатор проблем?

Мнение от MaxMeyer » 28 Юни 2010, 15:16

Днес ходих при майстор на климатици да ми види електрическата перка.Като включа климатика тя заработва на 1-ва степен.Майстора каза че нямам достатъчно налягане в системата и затова няма как да вкл. 2-ра степен.Градусите с които охлажда в купето бяха +9 което на мен ми се струваше доста хладно.След като доляхме 300 гр фреон измерихме -3 градуса.Аз настоях да чуя перката на втора степен за да видя дали работи,той ми каза че ще се вкл. само в големите жеги и че няма нищо общо с виското и не се включва ако климатика не е пуснат.Бръкна в една букса и даде на късо и перката заработи на 2-ра степен.Тръгвайки от майстора забелязах стрелката да минава 12 ч. и веднага потеглих да охладя (м/у другото майстора държа перката на виското с ръка на работещ двигател за да я спре и да вкл. другата ел. перка)Карах и всичко се оправи спрях и почнах да давам газ на място за да загрее пак но така и не загря по едно време даже виското заработи силно но само пропорционално с подаването на газта.Топлината на двете тръби на радиатора беше еднаква както и отгоре на радиатора (където съм маркирал с синьо).След това огасих колата махнах дифузьора и опипах радиатора,навсякъде беше горещ а там къде съм маркирал с червено на снимката беше топъл.М/у радиатора и климатичния радиатор е много чисто и няма боклуци.При загряла кола и стрелката на 12 ч. успях да спра перката с вестник след което обаче при още подаване на газ на място имаше моменти в които не можах да спра перката с вестника (но не беше на макс виското).
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: ше Е34

Re: Виско или радиатор проблем?

Мнение от VINCHUN » 28 Юни 2010, 16:21

Колега от това което пишеш излиза ,че това виско нещо не сработва както трябва.Когато колата загрее и сработи виското то работо пропорционално на оборотите на водната помпа (следователно и на вала).При сработило виско вестника трябва да НЕ може да спре перката.Виското не работи постоянно,а само когато температурата в двигателния отсег се повиши над нормалната работна температура,тогава като даваш газ перката се върти ,пак казвам еднакво с оборотите на водната помпа.Като вариант ти предлагам да пробваш с друго виско (работещо,може и да не е чисто ново) и да видиш поведението на мотора и температурата.Предполагам ти е ясно,че така не бива да се кара ,имайки в предвид и 30-те градуса през деня-възможно е да прегрееш мотора и тогава вече ......става сложно и скъпо.
Поздрави!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 707
Регистриран на: 22.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: carefully

Re: Виско или радиатор проблем?

Мнение от White 1913 Power » 28 Юни 2010, 18:14

Сложи силикон от някой колега и карай ден два с него.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: Виско или радиатор проблем?

Мнение от MaxMeyer » 28 Юни 2010, 20:53

Това с радиатора че в десния горен ъгъл не е горещ дали е проблем или не е фатално?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Виско или радиатор проблем?

Мнение от @2bar » 28 Юни 2010, 21:07

predel написа:И от мен нещо:
1. Когато почне да "загрява" - провери "долния" маркуч дали е толко топъл като горния.
......
Ако имаш "ефект" на различна топлина в маркучите - евентуално термостат или въздух...Ако имаш "ефект" на различна топлина в радиатора горе - евентуално въздух или запушен радиатор....


ей това винаги съм се чудил :kuku: След като работата на радиатора е да охлажда преминаващият през него антифриз, как точно долният маркуч (изхода) ще е толкова топъл, колкото горният (входа)?

И този ефект, ми ако го няма, как точно ще се охлажда антифриза?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 24.02.2010
Местоположение: Хисар
Пол: Мъж
Кара: -ше Е34 525 м50

Re: Виско или радиатор проблем?

Мнение от gi4o » 28 Юни 2010, 21:29

@2bar написа:
predel написа:И от мен нещо:
1. Когато почне да "загрява" - провери "долния" маркуч дали е толко топъл като горния.
......
Ако имаш "ефект" на различна топлина в маркучите - евентуално термостат или въздух...Ако имаш "ефект" на различна топлина в радиатора горе - евентуално въздух или запушен радиатор....


ей това винаги съм се чудил :kuku: След като работата на радиатора е да охлажда преминаващият през него антифриз, как точно долният маркуч (изхода) ще е толкова топъл, колкото горният (входа)?

И този ефект, ми ако го няма, как точно ще се охлажда антифриза?[/quote
ако на входа на радиатора охлаждащата течност е 80градуса, на изхода е нормално да е около 60-65 /ориентировъчно, зависи от темп. на околна среда и перки/ и пак е гореща, но не смятам, че разликата е толкова голяма, че да е силно осезаема

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: Виско или радиатор проблем?

Мнение от predel » 28 Юни 2010, 23:39

@2bar написа:
predel написа:И от мен нещо:
1. Когато почне да "загрява" - провери "долния" маркуч дали е толко топъл като горния.
......
Ако имаш "ефект" на различна топлина в маркучите - евентуално термостат или въздух...Ако имаш "ефект" на различна топлина в радиатора горе - евентуално въздух или запушен радиатор....


ей това винаги съм се чудил :kuku: След като работата на радиатора е да охлажда преминаващият през него антифриз, как точно долният маркуч (изхода) ще е толкова топъл, колкото горният (входа)?

И този ефект, ми ако го няма, как точно ще се охлажда антифриза?


Много ми е интересно, как ще направите разлика след 65-70 градуса.... навсякъде "ПЕЧЕ", но ако е рязка разликата в температурата може да е запушен радиатора, между впрочем този знак :kuku: може да си го сложиш..... И как, аджаба на "ИЗХОДА" ДОЛУ (за справка - след термостата) е по-ниска температурата от горе, при положение, че термостата е отворил ( в случая при 88 градуса)???
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Виско или радиатор проблем?

Мнение от @2bar » 29 Юни 2010, 0:48

predel написа:Много ми е интересно, как ще направите разлика след 65-70 градуса.... навсякъде "ПЕЧЕ", но ако е рязка разликата в температурата може да е запушен радиатора, между впрочем този знак :kuku: може да си го сложиш..... И как, аджаба на "ИЗХОДА" ДОЛУ (за справка - след термостата) е по-ниска температурата от горе, при положение, че термостата е отворил ( в случая при 88 градуса)???


ми някои правят, други не могат да правят, какво толкова? приеми факта, че не можеш и го карай по - спокойно. ся к'во трябва да ти кажа, че охл. системи се проектират за разлика около 10 градуса м/у входа и изхода и ти ако не можеш да ги усетиш на ръка....сменяй занаята.

как да са еднакви температурите, при положение, че радиатора върши някаква работа? вземи, разгледай, кое, къде се намира, вход, изход, къде по пътя се намира термостата, защо е там, виж му посоката в която отваря/затваря, помисли малко и за помпата (къде е най - удачно да се сложи, какви падове има и т.н.) и после ги лепи тези, къде да си слагам знака.

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook