смяна на маховик (от двумасов на едномасов)
Модератор: Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
смяна на маховик (от двумасов на едномасов)
Момци, гледам че се успахте, та да пробвам едно леко събуждане:
някой има ли преки впечатления от една такава смяна? Ама наистина преки, т.е. правил го е на собствената си кола и е карал, както с двумасов, така и с едномасов. Че двумасовият подобрява комфорта, процеса на превключване и т.н. това ясно, ама на теория. Че не го слагат само ей така, и това е ясно. Ще има някакво влошаване, ама ми е интересно много ли е, малко ли е? Усеща ли се? Инересува ме предимно празният ход - вибрации?
Че като гледам при мен вече маховика си "тръгва" и трябва да взема някакво решение, какво да правя (нов двумасов го изключваме като вариант, втора ръка - същата работа)?
някой има ли преки впечатления от една такава смяна? Ама наистина преки, т.е. правил го е на собствената си кола и е карал, както с двумасов, така и с едномасов. Че двумасовият подобрява комфорта, процеса на превключване и т.н. това ясно, ама на теория. Че не го слагат само ей така, и това е ясно. Ще има някакво влошаване, ама ми е интересно много ли е, малко ли е? Усеща ли се? Инересува ме предимно празният ход - вибрации?
Че като гледам при мен вече маховика си "тръгва" и трябва да взема някакво решение, какво да правя (нов двумасов го изключваме като вариант, втора ръка - същата работа)?
- IAV
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 590
- Регистриран на: 18.07.2006
- Местоположение: Sofia-Младост TeaM
- Кара: E39 528iA
Re: смяна на маховик (от двумасов на едномасов)
Здарасти колега,
Интервенцията за която говориш не съм я правил ан моя кола а на чужда!Но толкова голяма разлика няма(по думите на собственика!),само дето няма вече тропане!Слага се феродов диск с демферни прожини и всичко е ок!Карах колата и не видях някаква голяма разлика!
Интервенцията за която говориш не съм я правил ан моя кола а на чужда!Но толкова голяма разлика няма(по думите на собственика!),само дето няма вече тропане!Слага се феродов диск с демферни прожини и всичко е ок!Карах колата и не видях някаква голяма разлика!
BMW Service Team
Re: смяна на маховик (от двумасов на едномасов)
IAV написа:Здарасти колега,
Интервенцията за която говориш не съм я правил ан моя кола а на чужда!Но толкова голяма разлика няма(по думите на собственика!),само дето няма вече тропане!Слага се феродов диск с демферни прожини и всичко е ок!Карах колата и не видях някаква голяма разлика!
повече ме интересува празният ход - цялата работа е, че при мен на празен ход се усещат леки (наистина са леки, но се усещат) вибрации на волана. Прави ми впечатление, че при дълги спускания (без газ) следващите няколко светофара (когато чакам на червено) вибрациите ги няма и след време пак се появяват. Та се чудя, ако наистина няма голяма (то това много отностително, ама друг начин да се опише май няма) за какъв чеп го слагат този двумасов маховик?
лоста, който натиска аксиалният лагер не го ли смени?
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: смяна на маховик (от двумасов на едномасов)
от три години карам с такъв,няма тропане няма хлопане.разликата е основно при включването на климатика,малко повече се усеща самото заработване на компресора.но този ефект е незначителен.иначе при потегляне е все тая,не съм намерил някаква осезаема разлика.ако има някакво значение,карам със съединител закс втора употреба от блъсната кола вкарана от италия,въпреки издевателствата все още не е приплъзнал.
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: смяна на маховик (от двумасов на едномасов)
Именно заради климатика се слага двумасов маховик. Той обира (демпфира) трептенията породени от включване и изключване на климатика.
Ако често използваш климатик може и да имаш проблеми с едномасов маховик... и по-специално като се включи климатикът и колата е на място се появяват силни вибрации. Като се изключи климатикът пак на място оборотите почват да играят нагоре-надолу докато не изфорсираш няколко пъти. Последното се получава при мен от време на време, ама като знам за какви пари става въпрос и си карам и си псувам докато спре...
Ако имаш вибрации на място без работа на климатика, то по-скоро трябва да се насочиш към демпферната шайба... евентуално.
Поздрави,
Д
Ако често използваш климатик може и да имаш проблеми с едномасов маховик... и по-специално като се включи климатикът и колата е на място се появяват силни вибрации. Като се изключи климатикът пак на място оборотите почват да играят нагоре-надолу докато не изфорсираш няколко пъти. Последното се получава при мен от време на време, ама като знам за какви пари става въпрос и си карам и си псувам докато спре...
Ако имаш вибрации на място без работа на климатика, то по-скоро трябва да се насочиш към демпферната шайба... евентуално.
Поздрави,
Д

Re: смяна на маховик (от двумасов на едномасов)
И аз смених моя демпферен с едномасов. Освен, че самото включване на компресора на климатика се усеща по-рязко, няма никакви други осезаеми разлики. Празният ход и преди и сега ми е един и същ. Разлика, при това голяма, има в цената на комплекта - този за едномасовия е с около 50% по-скъп (на LuK), поне в България... при теб може и да няма разлика. Също и едномасовите маховици са малко или много дефицитни, което освен трудно за намиране ги прави и доста по-скъпи от демпферните... това пак за нашенско.
При мен няма никой от споменатите симптоми - всичко е гладко и мазно.
dddk написа:и по-специално като се включи климатикът и колата е на място се появяват силни вибрации. Като се изключи климатикът пак на място оборотите почват да играят нагоре-надолу докато не изфорсираш няколко пъти
При мен няма никой от споменатите симптоми - всичко е гладко и мазно.
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: смяна на маховик (от двумасов на едномасов)
Postman написа:И аз смених моя демпферен с едномасов. Освен, че самото включване на компресора на климатика се усеща по-рязко, няма никакви други осезаеми разлики. Празният ход и преди и сега ми е един и същ. Разлика, при това голяма, има в цената на комплекта - този за едномасовия е с около 50% по-скъп (на LuK), поне в България... при теб може и да няма разлика. Също и едномасовите маховици са малко или много дефицитни, което освен трудно за намиране ги прави и доста по-скъпи от демпферните... това пак за нашенско.dddk написа:и по-специално като се включи климатикът и колата е на място се появяват силни вибрации. Като се изключи климатикът пак на място оборотите почват да играят нагоре-надолу докато не изфорсираш няколко пъти
При мен няма никой от споменатите симптоми - всичко е гладко и мазно.
при мен също няма други странични ефекти
Re: смяна на маховик (от двумасов на едномасов)
Postman написа:И аз смених моя демпферен с едномасов. Освен, че самото включване на компресора на климатика се усеща по-рязко, няма никакви други осезаеми разлики. Празният ход и преди и сега ми е един и същ. Разлика, при това голяма, има в цената на комплекта - този за едномасовия е с около 50% по-скъп (на LuK), поне в България... при теб може и да няма разлика. Също и едномасовите маховици са малко или много дефицитни, което освен трудно за намиране ги прави и доста по-скъпи от демпферните... това пак за нашенско.dddk написа:и по-специално като се включи климатикът и колата е на място се появяват силни вибрации. Като се изключи климатикът пак на място оборотите почват да играят нагоре-надолу докато не изфорсираш няколко пъти
При мен няма никой от споменатите симптоми - всичко е гладко и мазно.
абе ще си кажете накрая, кой с какъв маховик кара

значи аз за сега нямам проблеми с празният ход (но не се притеснявам, рано или късно идват). още навремето като си взимах колата ми направи впечатление, че се усещат съвсем леки, ама наистина съвсем леки вибрации когато си на светофар и си държиш ръката на волана. единствената причина да не набедя още тогава маховика беше малкото км и по - скоро си мислех, че или са свещи или смуче въздух.
общо взето колата я карам предимно като пенсионер и то предимно на равно (без изкачвания или спускания) и с времето просто съм свикнал и не ми прави впечатление, но вчера след дълго спускане ми направи впечатление (или отново започнах да си търся занимание), че вибрациите изчезнаха нацяло, което ме навежда на мисълта, че си е маховик. макар, че все още не мога да си обясня, как толкова рано ще даде фира, ама какво да правиш....БМВ.
преди малко намерих един комплект - от М50 даже няма да се наложи да сменям и стартера. остава само време да намеря да отида да го взема и да го сложа при мен.
долният цилиндър смени ли го или си го остави същият?
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: смяна на маховик (от двумасов на едномасов)
A aз направих обратното колега... от едномасов минах на двумасов... разлика никаква, освен включването на климатика... така че ако имаш проблеми си го сменяй и не се притеснявай изобщо.
Имам познат който кара с едномасов маховик и феродов без демпфер (без пружини) и не е болка за умиране-кара си пича
Имам познат който кара с едномасов маховик и феродов без демпфер (без пружини) и не е болка за умиране-кара си пича

- golov_bg
- ентусиаст
-
- Мнения: 1204
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив,Поповица
- Пол: Мъж
- Кара: Е38-ца
Re: смяна на маховик (от двумасов на едномасов)
на мен миналата година ми се случи този маховик да му превъртят двете части и сичко стана лом(в смисъл пружинките му,нитовете и не подлежи на ремонт до колкото ми казаха)намерих друг втора ръка пак от същата кола м21д24 но взех само маховика и се оказа че моя феродов диск е по широк от маховика с около 5мм и после взех и феродовия диск,нямам проблеми но скоро ми се струва че ще сменям феродов щото понякога когато си поиска преплъзва взех ги всичките неща за 200 кинта,а само за маховик ми искаха 600лв чисто нов,нз обикновения на каква цена е
Dirty Hands are a Sign of Clean Money
Re: смяна на маховик (от двумасов на едномасов)
@2bar написа:долният цилиндър смени ли го или си го остави същият?
Не, долния не съм го сменял... т.е. сменял съм го, защото протече, но не във връзка с маховика.
За да направиш тази "конверсия" от първия път ти трябват 5 неща: маховик, феродов диск, притискателен диск, вилката на съединителя (тази от демпферния опира в притискателния диск при натиснат съединител) и болтовете на маховика (по-къси са на едномасовия).
За вибрациите - аз лично съм почти сигурен, че няма да изчезнат след като смениш маховика. Аз моя го смених, защото при потегляне имаше едни вибрации... като от крив феродов диск... след смяната си останаха - може би и новия феродов диск е крив, но вибрациите продължавам да си ги усещам. Явно не са като твоите, защото при мен са само при потегляне, но си останаха.
Re: смяна на маховик (от двумасов на едномасов)
Postman написа:... За вибрациите - аз лично съм почти сигурен, че няма да изчезнат след като смениш маховика. Аз моя го смених, защото при потегляне имаше едни вибрации... като от крив феродов диск... след смяната си останаха - може би и новия феродов диск е крив, но вибрациите продължавам да си ги усещам. Явно не са като твоите, защото при мен са само при потегляне, но си останаха.
Колега прегледа ли шлиците на "опашката" на коляновия вал да не са износени или наранени и да не държат изправен феродовия диск ???
Re: смяна на маховик (от двумасов на едномасов)
@Postman,
сменяме (като намеря време де) и гледаме, какво става. Факта, че при продължителни спускания (принуд. празен ход) после на първите няколко светофара всичко е спокойно ме кара да си мисля, че е маховик (в интерес на истината се чува и един доста специфичен шум, който освен да е свързан с маховика не ми се вярва да е друго). Макар, че теоретично е възможно и демпфера, който се намира отпред на кол. вал да се бъзика, ама не мога да го свържа с изчезването на вибрациите при продължителните спускания. Пак теоретично може и някой цилиндър да се бъзика обаче би трябвало да го усетя на самият мотор (а той също е спокоен).
За долният цилиндър имаше нещо (май бяха с два различни диаметъра) ама вече ми се губи.
@tsb_bg,
май и преди съм го писал. почти никой не почиства от ръждата и феродото шлиците на първичният вал на кутията, че и да ги маже после с грес. По някое време става така, че самият феродов диск не може да се движи свободно и започва точно такова тресене при потегляне. Но обикновено се вижда по самият начин на износване на маховика и притискателният диск, как е работил съединителя.
Другото вече си е класика в жанра - аджамии монтьори, които оставят кутията да виси на вала.
сменяме (като намеря време де) и гледаме, какво става. Факта, че при продължителни спускания (принуд. празен ход) после на първите няколко светофара всичко е спокойно ме кара да си мисля, че е маховик (в интерес на истината се чува и един доста специфичен шум, който освен да е свързан с маховика не ми се вярва да е друго). Макар, че теоретично е възможно и демпфера, който се намира отпред на кол. вал да се бъзика, ама не мога да го свържа с изчезването на вибрациите при продължителните спускания. Пак теоретично може и някой цилиндър да се бъзика обаче би трябвало да го усетя на самият мотор (а той също е спокоен).
За долният цилиндър имаше нещо (май бяха с два различни диаметъра) ама вече ми се губи.
@tsb_bg,
май и преди съм го писал. почти никой не почиства от ръждата и феродото шлиците на първичният вал на кутията, че и да ги маже после с грес. По някое време става така, че самият феродов диск не може да се движи свободно и започва точно такова тресене при потегляне. Но обикновено се вижда по самият начин на износване на маховика и притискателният диск, как е работил съединителя.
Другото вече си е класика в жанра - аджамии монтьори, които оставят кутията да виси на вала.
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани