Турбо лаг + решение

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 837
Регистриран на: 1.08.2006
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: bmw e53 3.0d 218hp '04
Мечтае да кара: bmw x5 '11

Турбо лаг + решение

Мнение от don_mimo » 22 Юни 2010, 1:46

Днес най-после си реших проблема с така наре4ения турбо лаг. Преди да по4нете да разглобявате и да трошите луди пари за 4асти направете си 4итава диагностика, там ще видите кои карти на софтуера са се бъгнали и карат колата да забива. Аз ли4но ходих 3 пъти на диагностика, смених дебитомер, оправяхме геометрията на турботото + профилактиката му,сменени филтър картерни газове и още куп глупости и разправий. Смених майстора и диагностика и решението се оказа елементарно.
Просто ка4иха най-новия софтуер и колата "литна" :) сега ве4е е готова за 4ип.
Идеята ми бе прди да трошите пари излишни - 4итава диагностика и смяна на филтърчетата :)
благодарности за колегата vprperfomance
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 170
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: Сандански
Пол: Мъж
Кара: Влака

Re: Турбо лаг + решение

Мнение от animall » 22 Юни 2010, 18:10

колега ти май доста си се въодушевил :)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Турбо лаг + решение

Мнение от badsharki » 22 Юни 2010, 19:53

don_mimo написа:... смених дебитомер ...

А ти след като смени дебитомера, ъпдейтна ли ДДЕ-то.
Защото, ако не си, когато си го сменил с нов, най-вероятно това ти е направил vprperfomance.
Не е никакво чудо, а стандартна процедура и vprperfomance е знаел какво да направи. ;)
Доста майстори се смеят като им кажеш, че след смяна на дебитомер на М47 и М57 трябва ъпдейт на ДДЕ-то

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1780
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: 100-те лица
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d CBR 600RR
Мечтае да кара: F82 ,S1000RR

Re: Турбо лаг + решение

Мнение от xerial » 22 Юни 2010, 20:41

Аз тази събота сменях дебитомер и закачихме на ИНПА и не показа грешка и уж било вс ОК :roll: колата си върви доста добре като се усеща доста учетливо разликата отпреди особено на 4та :mhihi: няма замисляне няма лаг изтегля моментално...
Изображение Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Re: Турбо лаг + решение

Мнение от VRPerformance » 22 Юни 2010, 21:29

Не,не е проблема в смяната на дебитомера и това че не е програмирано наново ДДЕ-то,проблема е доста известен и има доста писано за него,просто колегата не го е описал както трябва,проблема е същия като при е46,ето за това става въпрос :arrow:
..... написа:на едно 46,м47 двигател,около 1800-2000об при подадена докрай гас,както набира и в един момент,стойностите на дебитомера и налягането на турбината спадат,естествено разходомера се връща и след секунда-две,пак тръгва да се засилва колата :roll:
тази 525д е поредната която съм оправил,имат проблем в софуера и затова проблема е един и същ на едни и същи обороти на всички предавки :)

П.с а днеска и чипнахме количката,сега чакаме отзиви от колегата Don_mimo

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1780
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: 100-те лица
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d CBR 600RR
Мечтае да кара: F82 ,S1000RR

Re: Турбо лаг + решение

Мнение от xerial » 22 Юни 2010, 21:45

Ахам, а добре едно евентуално упдатване на софт на ДДЕ какви положителни последствия има и какви ако има изобщо негативни ??
По-новия софт значи ли че е оптимизиран в смисал работата на ДВГ е по добра и прецизна :dunno: говоря на изуст малко идеята би трябвало новия софт да е с изчистени бъгове и проблеми или ? :roll:
Изображение Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Re: Турбо лаг + решение

Мнение от VRPerformance » 22 Юни 2010, 21:59

да точно така,но има доста е39-ки 525д с един софтуер в които има бъг,които не е оправен и има точно това придърпване.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 837
Регистриран на: 1.08.2006
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: bmw e53 3.0d 218hp '04
Мечтае да кара: bmw x5 '11

Re: Турбо лаг + решение

Мнение от don_mimo » 22 Юни 2010, 22:48

колата сега е пушка, за първи път и се наслаждавам така... на 2ра и 3 предавка те залепя за седалката и няма никакво придарпване или забиване. голям кеф, още съм ентусиазиран :)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 3.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Турбо лаг + решение

Мнение от niksana » 23 Юни 2010, 11:41

Имате ли представа дали на е39 525 тдс се сменя софтуера и има ли някаква полза от това. И още нещо: преди няколко месеца смених дебитомера, защото стария беше развален. Изчистих грешката, но дали трябва да се прекодира нещо, защото до 2000 оборота (преди да включи турбото) е малко тромава, най-много се усеща на 4-та и 5-та. Мерси предварително.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Re: Турбо лаг + решение

Мнение от VRPerformance » 23 Юни 2010, 13:06

Не при ТДС не се сменя софтуера и дебитомера няма нужда от прекодиране,адаптиране и т.н просто гледай като си го сменил да е със същите номера каквито е бил стария ти :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Турбо лаг + решение

Мнение от badsharki » 23 Юни 2010, 17:16

niksana написа:... преди няколко месеца смених дебитомера, защото стария беше развален. Изчистих грешката, но дали трябва да се прекодира нещо, защото до 2000 оборота (преди да включи турбото) е малко тромава, най-много се усеща на 4-та и 5-та. Мерси предварително.

Колеги ъпдейт на софта след смяна на дебитомер се налага само на М47 и М57 и то само за тези, които са производство до 09'2001г за М47 . и до 01'2001г за М57 . (благодаря за уточнението за месеците и годините на LUCIFER'S :yes: ).
Уточнявам го по повод въпроса на колегата и за да не тръгнете всички с дизели да ъпдейтвате софта, като сте сменяли дебитомер. :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Турбо лаг + решение

Мнение от LUCIFER'S » 23 Юни 2010, 17:43

badsharki написа:
niksana написа:... преди няколко месеца смених дебитомера, защото стария беше развален. Изчистих грешката, но дали трябва да се прекодира нещо, защото до 2000 оборота (преди да включи турбото) е малко тромава, най-много се усеща на 4-та и 5-та. Мерси предварително.

Колеги ъпдейт на софта след смяна на дебитомер се налага само на М47 и М57 и то само за тези, които са производство до 09'2001г за М47 . и до 01'2001г за М57 . (благодаря за уточнението за месеците и годините на LUCIFER'S :yes: ).
Уточнявам го по повод въпроса на колегата и за да не тръгнете всички с дизели да ъпдейтвате софта, като сте сменяли дебитомер. :mhihi:


Да допълня...
Това се отнася и за 3 модела БМВ- Е46; Е39; Е38 със мотори съответно М47 и М57
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1780
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: 100-те лица
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d CBR 600RR
Мечтае да кара: F82 ,S1000RR

Re: Турбо лаг + решение

Мнение от xerial » 23 Юни 2010, 21:28

И по този повод как да разберем дали сме с актуална версия на софта или не ?? И има ли някакви признаци за бъгнат софт :mhihi:

Примерно при моята кола върви си доста дорбе , но на по-висока предавка 3-4-5 да кажем над 3000 оборота дигна доста бавно оборотите и усещам някакси тежест незнам как да го опиша... но набира супер стабилно и почти не ми е неоходимо да я юркам над 3000 оборота....

с Ръчни скорости съм ако е от значение
Изображение Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1223
Регистриран на: 15.12.2005
Местоположение: Софийския див див югозапад
Пол: Мъж
Кара: 525XD LCI

Re: Турбо лаг + решение

Мнение от Lacho » 24 Юни 2010, 10:36

xerial написа:И по този повод как да разберем дали сме с актуална версия на софта или не ?? И има ли някакви признаци за бъгнат софт :mhihi:

Примерно при моята кола върви си доста дорбе , но на по-висока предавка 3-4-5 да кажем над 3000 оборота дигна доста бавно оборотите и усещам някакси тежест незнам как да го опиша... но набира супер стабилно и почти не ми е неоходимо да я юркам над 3000 оборота....

с Ръчни скорости съм ако е от значение


Ако го бяхме изчели в събота щяхме да разберем, ако искаш звънни ми и ще го проверим, ако се окаже стара версия може да го ъпдейтнем ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1780
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: 100-те лица
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d CBR 600RR
Мечтае да кара: F82 ,S1000RR

Re: Турбо лаг + решение

Мнение от xerial » 24 Юни 2010, 20:44

Lacho написа:
xerial написа:И по този повод как да разберем дали сме с актуална версия на софта или не ?? И има ли някакви признаци за бъгнат софт :mhihi:

Примерно при моята кола върви си доста дорбе , но на по-висока предавка 3-4-5 да кажем над 3000 оборота дигна доста бавно оборотите и усещам някакси тежест незнам как да го опиша... но набира супер стабилно и почти не ми е неоходимо да я юркам над 3000 оборота....

с Ръчни скорости съм ако е от значение


Ако го бяхме изчели в събота щяхме да разберем, ако искаш звънни ми и ще го проверим, ако се окаже стара версия може да го ъпдейтнем ;)


ОКс , екстра , за Събота пак ако си свободен :) да го видим и упдате пак да видим резултата :mhihi:
Изображение Изображение

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook