Пълно източване ?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Пълно източване ?

Мнение от MaxMeyer » 23 Юни 2010, 10:27

Исках да източа всичкия антифриз от колата и да сложа нов.За целта отворих капачката на казанчето и отвих пробката за източване долу в ляво на радиатора и подложих един лиген.За моя изненада изтече мн. малко течност около 3-4 литра предполагам.Отворих пластмасовия фланец за да сменя термостата а след него махнах и водната помпа за да я сменя.След като я издърпах от там избълва още вода.След това всичко по обратния ред но като почнах да пълня системата с нов антифриз не побра всичките 11 литра.Предполагам не съм източил всичко и сега имам микс от нов и стар антифриз.Кажете ми точно от къде и как се точи цялата система и как се прави промивка на системата с маркуч и вода(от чешмата под налягане)?И един друг въпрос,колко спирачна течност побира системата на колата (че трябва да я сменям и нея)?Колата е Е34 520 ванос М50Б20.Благодаря :!:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Пълно източване ?

Мнение от Zubcho » 23 Юни 2010, 10:31

Направи и промивка на спирачната течност преди да я смениш. Защото едва ли е сменяна преди това. Системата е към 1.2л (даже и по-малко) Аз бях подготвил 4л. за цялата работа и сега имам 2л. спирачна течност бош за следващата смяна :)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: Пълно източване ?

Мнение от MaxMeyer » 23 Юни 2010, 11:48

А как се прави промивка на спирачките :?: :lol:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Пълно източване ?

Мнение от Peter Angelov » 23 Юни 2010, 11:49

MaxMeyer написа:А как се прави промивка на спирачките :?: :lol:


Много просто с машина и масло :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Пълно източване ?

Мнение от Postman » 23 Юни 2010, 11:57

При свалена водна помпа изтича почти цялото количество вода/антифриз. Течността под нивото на гнездото на водната помпа може да се източни от пробката в цилиндровия блок - тя се намира под изпускателните колектори по средата между тях.
Ако не се лъжа е #8 от схемата:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: Пълно източване ?

Мнение от MaxMeyer » 23 Юни 2010, 12:10

Значи ли че е останало прекалено малко от стария и не си заслужава да точа на ново и да съсипвам новия антифриз ?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 555
Регистриран на: 14.07.2006
Местоположение: Русе
Кара: E30 31? , E34 525 TDS , E34 525 IX

Re: Пълно източване ?

Мнение от ///MILEN » 23 Юни 2010, 12:31

MaxMeyer написа:Значи ли че е останало прекалено малко от стария и не си заслужава да точа на ново и да съсипвам новия антифриз ?

:yes: :yes: :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 2.04.2010
Пол: Мъж
Кара: E30- 324 D, E30-318 i
Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.

Re: Пълно източване ?

Мнение от Stoqnov_ » 25 Юни 2010, 12:34

Колега, ако не ти е побрало литър или два, не си струва излишният разход на тез скъсани времена. Лично мнение. При положение че имаш осем-десет литра нов антифриз, излишно ще се вкарваш във филми, просто не си давай парите на халост. Нито ще ти повлияе на охлаждането, нито ще има по-малко смазване на помпата. Така че- сипвай гориво и карай! И много безаварийни километри.
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 683
Регистриран на: 8.01.2008
Местоположение: 30 метра над земята
Пол: Мъж
Кара: й, и утре е ден.
Мечтае да кара: Active Autowerke.

Re: Пълно източване ?

Мнение от arr0gance » 27 Юни 2010, 13:21

Аз понеже съм объркал и съм сложил антифриз за чугунен двигател,трябва да го сменям и тамън есе чудех как ще стане,та ми дадоха идея,която е изпробвана.Сваля се термостата докато изтече всичко,след което се вкарва градинарски маркуч в отвора за термостата,което предизвиква самия антифриз да излезне и оставя само чистата вода. :yes:
Някой остаряхме, някой си станахте направо дърти.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 975
Регистриран на: 25.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E34 М50B25
Мечтае да кара: E34 V12
Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU

Re: Пълно източване ?

Мнение от BABHOMED » 04 Юли 2010, 0:12

Че какво му е на антифриза аз даже си карам със подщи чиста вода че последния път изтека всичко от един глупав клапан на парното..Наистина каде е проблема да се кара с вода (не че зимата няма да я налея с антифриз концентрат )..
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Пълно източване ?

Мнение от Zubcho » 04 Юли 2010, 0:55

BABHOMED написа:Че какво му е на антифриза аз даже си карам със почти чиста вода че последния път изтека всичко от един глупав клапан на парното..Наистина къде е проблема да се кара с вода (не че зимата няма да я налея с антифриз концентрат )..


Проблем 1. Ниско смазване на водната помпа- следва строшена водна помпа и скубене на коси.

Проблем 2. - ръжда и отлагания по водния радиатор, водните пътища и цилиндровата глава и термостат. Следва запушване на някой важен елемент или прецакването му и мяу. Ама МЯУ батко.

Проблем 3. - антифриза освен незамръзващо качество има и по-добро термо проводимо качество от водата.

Извод. Карай с антифриз + дестилирана вода в пропорция за -25С или направо си купи готов за използване антифриз за -30, -37 и тн.

Антифриза се сменя на 2-3 години изцяло с нов, защото след това губи своите охлаждащи и смазващи качества. Така съм чел по разни книжки на нови коли. :)

Поздрави
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Пълно източване ?

Мнение от tsb_bg » 04 Юли 2010, 2:02

Zubcho написа:... антифриза освен незамръзващо качество има и по-добро термо проводимо качество от водата....

Едно уточнение:
Водата има много по-добра топлопроводимост (2.179 кДж) от тази на етиленгликола (0.955 кДж), но за това пък етиленгликолът е с много по-висока точка на кипене 197 DegC срещу 100 DegC на водата
Всичко това заедно заедно с описаните от Zubcho предимства на антифриза е основание да се ползват водни разтвори (до определена температура на замръзване) на антифриз, а не чиста вода или концентрат антифриз

PS освен това етиленгликола е и с по-голям вискозитет (20) от този на водата (1) и в чист вид товари значително водната помпа ....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: Пълно източване ?

Мнение от MaxMeyer » 04 Юли 2010, 12:29

М/у другото пробката за пълно източване е точно под изпускателния колектор.Болт номер 19.След отвъртането му почти няма как да събереш антифриза защото почва да пръска навсякъде и под струята има тръби и кормилна щанга които пречат.Аз действах с голям лиген под "душ" от антифриз и събрах половината количество. :yes:
Изображение


Аватар
Мнения: 1054
Регистриран на: 16.04.2005
Местоположение: София,Младост 2
Пол: Мъж
Кара: e34, e36

Re: Пълно източване ?

Мнение от Kristopher » 14 Юли 2010, 0:28

MaxMeyer написа:М/у другото пробката за пълно източване е точно под изпускателния колектор.Болт номер 19.След отвъртането му почти няма как да събереш антифриза защото почва да пръска навсякъде и под струята има тръби и кормилна щанга които пречат.Аз действах с голям лиген под "душ" от антифриз и събрах половината количество. :yes:

През пробката изтича много голямо количество, пробвал съм на 3 различни двигателя БМВ, най-добре така се промива системата. И си сипвай вода през всички дупки, които си отворил нагоре за да промиеш добре след като си отъртял болта на блоки, може и да го завъртиш след като източиш старата течност и да напълниш с вода и след това да го отворишпак и така няколко пъти, аз така правя и е много добре. Болта се намира откъм купето.
Изображение
Компютърна диагностика на BMW след 1993 година - безплатна
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: Пълно източване ?

Мнение от MaxMeyer » 14 Юли 2010, 10:00

Темата е за ключ.Благодаря ви :!:
Изображение

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook