Бежовата Е30-ка

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 3.05.2009
Местоположение: Несебър
Пол: Мъж
Кара: E30 E28 E34

Re: Бежовата Е30-ка

Мнение от E21maniak » 08 Юни 2010, 21:07

zzuzi написа:Ако като ти е кръшнала стрелката в дясно си спрял виското с ръка...не му е чиста работата.Парното ако ти духа студено значи и въздух имаш.

Ами аз като го сложих веднага падна температурата и се чува много тихо като е зацепило и като пипнах маркучите бяха бая твърди,но питах човека от който взех виското Калоян(haho) и ми каза,че е точно от това, помпата неможе да засмучи хубаво гореща вода заради възглавницата и така виското неможе да зацепи и да работи пълноценно,защото наистина си бяха бая твърдички маркучите...Утре ще обезвъздушавам и ще видим какво ще стане...

ivantchoG написа:Пробва се с ВЕСТНИК! Перката трябва да къса сгънат вестник при загрял мотор. Изправното виско има достатъчно сила да ти откъсне пръстче...
М10 с оригинален радиатор се обезвъздушава сам. Когато няма газ е трудно в системата да остане въздух. Важно е клапанчетата в капачката да не са блокирали. На студен мотор водата трябва да е на около 2см под долната част на гърловината за наливане.

Колата в движение ли загрява, или само на място?

Значи писах и по горе маркучите са твърди,сигурен съм,че има въздух.Когато карах със старото неработещо виско колата не грееше на по бърза скорост,като карам бавно или въобще в града грееше много,сложих одеве новото беше загряла предварително и веднага зацепи и падна температурата и си карах така час-два и по едно време стрелката пак тръгна нагоре,пипнах маркучите те твърди...Само от там си обяснявам,че в момента е проблема ,има въздух помпата неможе да засмучи както трябва гореща вода заради възглавницата и виското дефакто неможе да зацепи заради недостигащата му нормална работа температура...
п.с. Иначе капачката ми е наред пуска водата когато тръгваше преди да ми кипи през разширителното там маркуче...;
Последна промяна E21maniak на 08 Юни 2010, 21:18, променена общо 1 път
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 606
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: София
Кара: E30

Re: Бежовата Е30-ка

Мнение от zzuzi » 08 Юни 2010, 22:02

Tея твърди маркучи да не се окажат само от друго,че вместо виско ще трябва да купуваш...м52б28 :mhihi:
Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 3.05.2009
Местоположение: Несебър
Пол: Мъж
Кара: E30 E28 E34

Re: Бежовата Е30-ка

Мнение от E21maniak » 09 Юни 2010, 9:53

zzuzi написа:Tея твърди маркучи да не се окажат само от друго,че вместо виско ще трябва да купуваш...м52б28 :mhihi:

Хаха то и това ще стане един ден :mhihi:
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1047
Регистриран на: 2.03.2004
Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D

Re: Бежовата Е30-ка

Мнение от PIONEER » 09 Юни 2010, 15:16

Абе разкарай го това лайняно виско.Слагай си ел.перка с датчик или копче в краен случай докато си намериш подходящ датчик.Това виското е толкова калпава работа,че няма накъде.А тоя въздух по принцип трябва да си излезе сам и повече да нямаш ядове.
Тя като загрее е нормално маркучите й да са по-твърди.А сигурен ли си,че проблема не идва от гарнитурата на главата?Защото ей така да ти прави възглавница(ако не е от перката) периодично е някой маркуч нестегнат или е сцепен,или проблем с гарнитурата на главата.
Като загрее на 12 часа или там малко след 12 искам да ми кажеш долния маркуч,откъдето излиза водата загрял ли е също като горния или не?
Изображение
8.32

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Бежовата Е30-ка

Мнение от KPETEH » 09 Юни 2010, 17:58

Недей кара с въздух в тръбите ве. Научи се да обезвъздушаваш правилно и после барай другите раоти. Почисти радиатора и тури антифриз. Виското явно работи. Може и тоя радиатор да е твърде стар!
П.С.
Калоян е супер пич. :bowdown:
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 3.05.2009
Местоположение: Несебър
Пол: Мъж
Кара: E30 E28 E34

Re: Бежовата Е30-ка

Мнение от E21maniak » 09 Юни 2010, 18:19

KPETEH написа:Недей кара с въздух в тръбите ве. Научи се да обезвъздушаваш правилно и после барай другите раоти. Почисти радиатора и тури антифриз. Виското явно работи. Може и тоя радиатор да е твърде стар!
П.С.
Калоян е супер пич. :bowdown:

Да съм казал,че я карам така ,когато открих, че има въздух не съм я карал за да не стане нещо,затова докато не управя проблема с охлаждането няма да я пипам...
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 3.05.2009
Местоположение: Несебър
Пол: Мъж
Кара: E30 E28 E34

Re: Бежовата Е30-ка

Мнение от E21maniak » 09 Юни 2010, 19:04

Така одеве се мъчих да направя нещо,но бенза ми свърши бил е съвсем малко,сега до края на седмицата няма да я пипам докато взема пари да сипя бенз и да купя масло да долея,че е под минимума и отдоло пробката ми губи,пробвах да я затегна,тя стегната.Сигурно дифтунгата е заминала...

PIONEER написа:Абе разкарай го това лайняно виско.Слагай си ел.перка с датчик или копче в краен случай докато си намериш подходящ датчик.Това виското е толкова калпава работа,че няма накъде.А тоя въздух по принцип трябва да си излезе сам и повече да нямаш ядове.
Тя като загрее е нормално маркучите й да са по-твърди.А сигурен ли си,че проблема не идва от гарнитурата на главата?Защото ей така да ти прави възглавница(ако не е от перката) периодично е някой маркуч нестегнат или е сцепен,или проблем с гарнитурата на главата.
Като загрее на 12 часа или там малко след 12 искам да ми кажеш долния маркуч,откъдето излиза водата загрял ли е също като горния или не?


Еми незнам откъде е взело точно въздух,но маркучите си бяха твърдички,ще пиша по тоя въпрос по късно,че сега ми свърши бенза и масло нямам, под минимума е.Към края на седмицата ще налея бенз и масло и ще пробвам пак да обезвъздуша.
Изображение
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Бежовата Е30-ка

Мнение от Lenco » 09 Юни 2010, 21:45

Това обезвъздушаване го коментирате все едно основен ремонт на диференциал ще правите. М10 има навика да си крие въздух понякога, но като развиеш пробката отгоре и лашнеш маркучите по високото всичко си идва наред.
И тва с твърдите маркучи не ми стана ясно, как да са меки като разправят имало налягане в системата около 1 атмосфера, ако всичко си е ОК де.

ПП. И как ще си Е21МАНИАК, кат си се издънил с е30 :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 3.05.2009
Местоположение: Несебър
Пол: Мъж
Кара: E30 E28 E34

Re: Бежовата Е30-ка

Мнение от E21maniak » 10 Юни 2010, 0:39

Lenco написа:Това обезвъздушаване го коментирате все едно основен ремонт на диференциал ще правите. М10 има навика да си крие въздух понякога, но като развиеш пробката отгоре и лашнеш маркучите по високото всичко си идва наред.
И тва с твърдите маркучи не ми стана ясно, как да са меки като разправят имало налягане в системата около 1 атмосфера, ако всичко си е ОК де.

ПП. И как ще си Е21МАНИАК, кат си се издънил с е30 :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Е фен съм си на Е21 аз и от там се зарибих по марката въобще,ама какво да правим крастата си е краста колкото и да съм се издънил с тоя барутник ще го оправим няма как :)
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 3.05.2009
Местоположение: Несебър
Пол: Мъж
Кара: E30 E28 E34

Re: Бежовата Е30-ка

Мнение от E21maniak » 18 Юни 2010, 11:23

Айде да пиша малко,че темата паяжина хвана...
Тия дни свалих картера,че нали беше пукнат,закарах го да го заварят и сега е като нов
Изображение
Сложих и оригинален волан,че от 5цата ме дразнеше
Изображение
Сега карам колата,но пак продължава да грее и си мисля,че е от запушен радиатор и Калоян(haho) ми каза,че ще е от това,инак в движение като пусна парното на макс веднага пада температурата и поради запушвания и боклуци в самия радиатор виското неможе да изсмучи достатъчната топлина и сега тия дни ще го свалям и закарам на водоструйка ,хубаво да се промие....Някой ако има някакви идеи да казва,че немога да си отлепя очите от тая стрелка,иначе маркучите не са твърди...
п.с. Замалко да скъсам вчера една 36ца М52Б25 свърши отсечката иначе бяхме наравно,немога да осъзная как стана... :mhihi:
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Бежовата Е30-ка

Мнение от deyan-enchev » 18 Юни 2010, 17:33

Замърсен отвътре радиатор и пол'вин час с пароструйка да го минаваш се тая. Или рискувай с киселини и препарати да го чистиш вътре или нов.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 3.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw 316 84г. м10б18
Мечтае да кара: на рали съзтезание :)

Re: Бежовата Е30-ка

Мнение от cargo22 » 18 Юни 2010, 18:01

Щом сега ти работи и не ти хвърля течноста си провери термостата ,но с термометър не както си направил първия път дали отваря или не, а на колко градуса го прави.Възможно е и датчика за температурата да е сдухал и да не дава верни показания.
Покаряй я на минимална скорост за най високата предавка почти без газ, така мисля че фактора виско ще е почти минимален, ако си поддържа температура начи и на радиатора му няма нищо.

Само да питам от скоро като ми загрее на место м10б18-ката се чува звук все едно се пуска ел. перка едно като бучене, така ли треа да бъде или на нещо му идва времето :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 3.05.2009
Местоположение: Несебър
Пол: Мъж
Кара: E30 E28 E34

Re: Бежовата Е30-ка

Мнение от E21maniak » 18 Юни 2010, 19:55

deyan-enchev написа:Замърсен отвътре радиатор и пол'вин час с пароструйка да го минаваш се тая. Или рискувай с киселини и препарати да го чистиш вътре или нов.


Първо мислех да го чистя с нафта или бензин ама ми казаха,че не било хубаво,но ще купя един калгон и ще го промия с него...

cargo22 написа:Щом сега ти работи и не ти хвърля течноста си провери термостата ,но с термометър не както си направил първия път дали отваря или не, а на колко градуса го прави.Възможно е и датчика за температурата да е сдухал и да не дава верни показания.
Покаряй я на минимална скорост за най високата предавка почти без газ, така мисля че фактора виско ще е почти минимален, ако си поддържа температура начи и на радиатора му няма нищо.

Само да питам от скоро като ми загрее на место м10б18-ката се чува звук все едно се пуска ел. перка едно като бучене, така ли треа да бъде или на нещо му идва времето :mhihi:

И на едно място да седи колата и да карам много бавно или бързо пак грее рано или късно стрелката се покачва пусна ли парното веднага пада,явно радиаторчето на парното ми играе роля на охлаждащия радиатор и с колкото и да карам и на едно място да седи пуснато ли е парното не загрява,спра ли го почва да се качва стрелката....А за термостата, следял съм го покаже ли стрелката 90 градуса т.е. средата е отворил, пипам най долния маркуч по това разбирам,а датчика попринцип наистина може да показва повече отколкото е защото все пак главата е алуминиева,а блока чугун и тя по бързо ще загрява,но всичките тия варианти датчици и термостати съм ги изключил и виското ми е ново работи си още малко ще излети,така че тия дни го свалям радиатора пъхам маркуча слагам препарати и каквото стане...
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 3.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw 316 84г. м10б18
Мечтае да кара: на рали съзтезание :)

Re: Бежовата Е30-ка

Мнение от cargo22 » 18 Юни 2010, 21:43

Как го изключи варианта датчик той се намира отпред и за него е без значение главата или блока от какво са направени ами температурата на охлаждащата течност.Колата може да си загрява идеално просто датчика да праща грешен сигнал към уреда на таблото.При положение че прегрява би трябвало да ти изчезва течноста, да избие от капачката или другаде.Може и да греша ,но така мисля.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 3.05.2009
Местоположение: Несебър
Пол: Мъж
Кара: E30 E28 E34

Re: Бежовата Е30-ка

Мнение от E21maniak » 18 Юни 2010, 21:56

Еми избива ми,но не допускам да стане това...Капачката ми е пускала вече 2 пъти вода през маркучето когато го изпуснах от поглед.Като отиде малко преди червеното вече ми изплюва водата.Датчика е съвсем наред,затова не го имам в предвид,проблема ще е нещо друго,ще извадя радиатора утре,други ден и ще видя какво му е дереджето
Изображение
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook