Въпрос за спирачки

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 19.06.2005
Местоположение: Sofia Sitniakovo
Кара: Е34 TDS
Мечтае да кара: E31 M60B40

Въпрос за спирачки

Мнение от naki4a » 08 Юни 2010, 19:21

Здравейте колеги, някой сблъсквал ли се е с подобен проблем:
Последният weekend пътувах по провинцията, и усещам колата на няколко пъти на по-ниска скорост, че ми задържа от към спирачки! Спирам вече, предна дясна и задна лява греят като калорифер, даже предната пука от зор :shock:
Колата е TDS, без вентилирани дискове не знам защо, и ABS. От пред съм с нови дискове и накладки, от зад смених само накладки + тези на ръчната. Като при смяната от около преди 1500км се ревизираха апаратите и водачите им, за което нямам съмнение проблема да е от там! На прибиране към София, същото даже почна и да подсвирва :oops: ужас!
Веднага на другия ден се посъветвах с един мой приятел (монтьор) който ми каза да сменя маркучите към апаратите, ок отивам днес да купувам и пича зад щанда ми вика: това е ъпсурт да е от маркучи, по-скоро от ABS-а или помпата на спирачките! То той така и нямаше маркучи защото според мен си е баш от това и щях да си купя, ама да питам някой от вас да ли е наясно с това явление :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Въпрос за спирачки

Мнение от cod-cdbp » 08 Юни 2010, 19:37

кое свири ?
накладките при спиране ли ?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 19.06.2005
Местоположение: Sofia Sitniakovo
Кара: Е34 TDS
Мечтае да кара: E31 M60B40

Re: Въпрос за спирачки

Мнение от naki4a » 08 Юни 2010, 19:44

Свирят по време на движение, без да ги натискам... лудница!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Въпрос за спирачки

Мнение от tsb_bg » 08 Юни 2010, 20:06

Колега, щом спирачките греят то накладките блокират (задържат) и не се връщат
Причина за това може да е блокирало цилиндърче на спирачен апарат. Пробвай с раздвижване, понякога помага.
Друга макар и не толкова вероятна причина е разяждане на спирачните маркучи от неподходяща или стара (не сменяна) спирачна течност. Тогава маркуча се разлага от вътре, набъбва и отвора се стеснява драстично. При това при натискане на спирачката и създаденото високо налягане от главния цилиндър течността преминава и задейства буталата на апаратите, но после като се освободи спирачката, тя не може да се върне обратно и накладките остават блокирани към диска.
Tова не личи при външен оглед на спирачните маркучи

PS Аз също имах Е34 520iA 1995 и дисковете не бяха вентилирани

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Въпрос за спирачки

Мнение от Zubcho » 08 Юни 2010, 20:38

Възможно е предния собственик да е спестил при смяната на дисковете и да е взел не вентилирани. Може и още 100 неща да има, но тдс си е с вентилирани дискове от завода, заради по-високото тегло.

Всъшност може и да не съм прав, но до сега не съм чувал за ТДС без вентилирани дискове отпред.

? Смени ли спирачната течност, като ревизира и сменя дискове/накладки? Това се прави на 2г. въпреки, че в България мноого малко шофьори го правят. Всъшност почти никой май.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 19.06.2005
Местоположение: Sofia Sitniakovo
Кара: Е34 TDS
Мечтае да кара: E31 M60B40

Re: Въпрос за спирачки

Мнение от naki4a » 08 Юни 2010, 20:59

Не, не съм сменял течност,мисля сега като се занимавам,то преди и на се е налагало нищо друго освен накладки.
И аз точно това знам за маркучите, и за това бях тръгнал за тях!
Иначе при ревизията хубаво почистих водачите на апаратите, а самите цилиндри си бяха на ред, поне на външен вид, и си вървяха нормално докато ги събирах за да сложа новите накладки!

Ама тоя днеска с тоя ABS ми размъти главата :kuku:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Въпрос за спирачки

Мнение от @2bar » 08 Юни 2010, 21:00

Ако греят, значи задържат 100%. Ако маркучите са били за смяна и майстора не ги е смениел, се е осрал. Това са типичо Ганьовски истории - маркучите ще карат, спирачната течност изглежда добре и т.н.

Ако е оставил наистина старите маркучи, по - добре го питай и какво точно е ревизирал на апаратите, и на кои. Че нищо чудно да е решил, че някои са добре и да не ги е пипал изобщо.

Има сигурно и още една възможност - да е проявил творчесто и да е намазал водачите с някаква гадна грес, която от топлината да е запекла...но така или иначе апаратите трябва да се свалят.

Като сменяш маркучите, измери и дисковете. Може да има вече и крив. Накладките....те, че ще карат, ще карат, ама вече и те са стока.

@Zubcho,

комбито винаги е с вентилирани, за лимузината tds не съм сигурен. Ама нищо не можеш да спестиш, ако сложиш масивни дискове - трябва да се сменят апаратите.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Въпрос за спирачки

Мнение от @2bar » 08 Юни 2010, 21:02

@2bar написа:Ако греят, значи задържат 100%. Ако маркучите са били за смяна и майстора не ги е смениел, се е осрал. Това са типичо Ганьовски истории - маркучите ще карат, спирачната течност изглежда добре и т.н.

Ако е оставил наистина старите маркучи, по - добре го питай и какво точно е ревизирал на апаратите, и на кои. Че нищо чудно да е решил, че някои са добре и да не ги е пипал изобщо.

Има сигурно и още една възможност - да е проявил творчесто и да е намазал водачите с някаква гадна грес, която от топлината да е запекла...но така или иначе апаратите трябва да се свалят.

Като сменяш маркучите, измери и дисковете. Може да има вече и крив. Накладките....те, че ще карат, ще карат, ама вече и те са стока.

@Zubcho,

комбито винаги е с вентилирани, за лимузината tds не съм сигурен. Ама нищо не можеш да спестиш, ако сложиш масивни дискове - трябва да се сменят апаратите.


опа, сега ти прочетох мнението - я кажи, какво точно разбираш под ревизия? Сменени водачи, сменени уплътнения, сменени прахоуловители, или гледаме, решаваме, че е добре и слагаме отново?

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Въпрос за спирачки

Мнение от Митко Стоянов » 08 Юни 2010, 21:17

И аз съм на мнението на колегата tsb_bg , че има голяма вероятност проблема да е от "свършили" спирачни маркучи вследствие на стара спирачна течност.

Колкото до вентилираните спирачки - седаните с мотори до 2.0 и TDS са с плътни спирачни дискове
Ако има желаещ за преминаване към вентилирани дискове, ми се намират такива апарати и не ми трябват, та мога да ги дам срещу скромна почерпка на чужда сватба ;)
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 24.02.2010
Местоположение: Хисар
Пол: Мъж
Кара: -ше Е34 525 м50

Re: Въпрос за спирачки

Мнение от gi4o » 08 Юни 2010, 22:55

смени си маркучите и ще се оправи :yes:

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Re: Въпрос за спирачки

Мнение от Penchev » 08 Юни 2010, 23:23

Сигурен съм ,че ще трябва да им се сменят комплектите О-пръстен и маншон :) Не на двата греещи а на четерите апарата :!: По трисет и няколко лв беше комплекта оригинален БМВ. Аз преди поне 4 години съм правил тази профилактика и съм страшно доволен защото колата спира страхотно и реакциите на спирачната система са много добри


Георги Пенчев
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 19.06.2005
Местоположение: Sofia Sitniakovo
Кара: Е34 TDS
Мечтае да кара: E31 M60B40

Re: Въпрос за спирачки

Мнение от naki4a » 09 Юни 2010, 0:55

@2bar написа:
@2bar написа:Ако греят, значи задържат 100%. Ако маркучите са били за смяна и майстора не ги е смениел, се е осрал. Това са типичо Ганьовски истории - маркучите ще карат, спирачната течност изглежда добре и т.н.

Ако е оставил наистина старите маркучи, по - добре го питай и какво точно е ревизирал на апаратите, и на кои. Че нищо чудно да е решил, че някои са добре и да не ги е пипал изобщо.

Има сигурно и още една възможност - да е проявил творчесто и да е намазал водачите с някаква гадна грес, която от топлината да е запекла...но така или иначе апаратите трябва да се свалят.

Като сменяш маркучите, измери и дисковете. Може да има вече и крив. Накладките....те, че ще карат, ще карат, ама вече и те са стока.

@Zubcho,

комбито винаги е с вентилирани, за лимузината tds не съм сигурен. Ама нищо не можеш да спестиш, ако сложиш масивни дискове - трябва да се сменят апаратите.


опа, сега ти прочетох мнението - я кажи, какво точно разбираш под ревизия? Сменени водачи, сменени уплътнения, сменени прахоуловители, или гледаме, решаваме, че е добре и слагаме отново?



Почистване на леглата на водачите, те самите са си Ок, нямаше ръжда или нещо подобно, но под самите гумени маншони на водачите се беше посъбрала малко ръжда, и я отстраних!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Въпрос за спирачки

Мнение от @2bar » 09 Юни 2010, 8:40

naki4a написа: Почистване на леглата на водачите, те самите са си Ок, нямаше ръжда или нещо подобно, но под самите гумени маншони на водачите се беше посъбрала малко ръжда, и я отстраних!


Колега, то е било една ревизия.....С две думи не знаеш, на какво дередже са уплътненията и цилиндрите? Самите уплътнения, които не са О пръстени, също играят основна роля за връщането на накладките.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 19.06.2005
Местоположение: Sofia Sitniakovo
Кара: Е34 TDS
Мечтае да кара: E31 M60B40

Re: Въпрос за спирачки

Мнение от naki4a » 09 Юни 2010, 12:48

@2bar написа:
naki4a написа: Почистване на леглата на водачите, те самите са си Ок, нямаше ръжда или нещо подобно, но под самите гумени маншони на водачите се беше посъбрала малко ръжда, и я отстраних!


Колега, то е било една ревизия.....С две думи не знаеш, на какво дередже са уплътненията и цилиндрите? Самите уплътнения, които не са О пръстени, също играят основна роля за връщането на накладките.



Тогава самите уплътнения (маншони) не можах да ги махна, не исках да ги скъсам, а и те малко гадно са захващат!
Но като цяло това което ми направи впечатление беше, че като прибирах буталата си вървяха super, но това е било за тогава сега може и да не е вече така. А и като сменям накладки и нямам никакви дертове по колата какво др. да направя? Кат я разглобя ще видя и ще пиша какво става, но за всеки случай ще си взема едни маркучи, щото най-мразя да почна да правя нещо и да нямам необходимите части. То сега разбрах, че на задният мост имам още един чифт маркучи та ще се разбере... :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 19.06.2005
Местоположение: Sofia Sitniakovo
Кара: Е34 TDS
Мечтае да кара: E31 M60B40

Re: Въпрос за спирачки

Мнение от naki4a » 09 Юни 2010, 12:51

Никой от вас не каза нищо за ABS, модули и тн. Което ме води на мисълта, че там не е проблема :dunno:

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook