Въпрос за спирачки
Модератор: Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- naki4a
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 19.06.2005
- Местоположение: Sofia Sitniakovo
- Кара: Е34 TDS
- Мечтае да кара: E31 M60B40
Въпрос за спирачки
Здравейте колеги, някой сблъсквал ли се е с подобен проблем:
Последният weekend пътувах по провинцията, и усещам колата на няколко пъти на по-ниска скорост, че ми задържа от към спирачки! Спирам вече, предна дясна и задна лява греят като калорифер, даже предната пука от зор
Колата е TDS, без вентилирани дискове не знам защо, и ABS. От пред съм с нови дискове и накладки, от зад смених само накладки + тези на ръчната. Като при смяната от около преди 1500км се ревизираха апаратите и водачите им, за което нямам съмнение проблема да е от там! На прибиране към София, същото даже почна и да подсвирва
ужас!
Веднага на другия ден се посъветвах с един мой приятел (монтьор) който ми каза да сменя маркучите към апаратите, ок отивам днес да купувам и пича зад щанда ми вика: това е ъпсурт да е от маркучи, по-скоро от ABS-а или помпата на спирачките! То той така и нямаше маркучи защото според мен си е баш от това и щях да си купя, ама да питам някой от вас да ли е наясно с това явление
Последният weekend пътувах по провинцията, и усещам колата на няколко пъти на по-ниска скорост, че ми задържа от към спирачки! Спирам вече, предна дясна и задна лява греят като калорифер, даже предната пука от зор

Колата е TDS, без вентилирани дискове не знам защо, и ABS. От пред съм с нови дискове и накладки, от зад смених само накладки + тези на ръчната. Като при смяната от около преди 1500км се ревизираха апаратите и водачите им, за което нямам съмнение проблема да е от там! На прибиране към София, същото даже почна и да подсвирва

Веднага на другия ден се посъветвах с един мой приятел (монтьор) който ми каза да сменя маркучите към апаратите, ок отивам днес да купувам и пича зад щанда ми вика: това е ъпсурт да е от маркучи, по-скоро от ABS-а или помпата на спирачките! То той така и нямаше маркучи защото според мен си е баш от това и щях да си купя, ама да питам някой от вас да ли е наясно с това явление

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
- naki4a
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 19.06.2005
- Местоположение: Sofia Sitniakovo
- Кара: Е34 TDS
- Мечтае да кара: E31 M60B40
Re: Въпрос за спирачки
Свирят по време на движение, без да ги натискам... лудница!
Re: Въпрос за спирачки
Колега, щом спирачките греят то накладките блокират (задържат) и не се връщат
Причина за това може да е блокирало цилиндърче на спирачен апарат. Пробвай с раздвижване, понякога помага.
Друга макар и не толкова вероятна причина е разяждане на спирачните маркучи от неподходяща или стара (не сменяна) спирачна течност. Тогава маркуча се разлага от вътре, набъбва и отвора се стеснява драстично. При това при натискане на спирачката и създаденото високо налягане от главния цилиндър течността преминава и задейства буталата на апаратите, но после като се освободи спирачката, тя не може да се върне обратно и накладките остават блокирани към диска.
Tова не личи при външен оглед на спирачните маркучи
PS Аз също имах Е34 520iA 1995 и дисковете не бяха вентилирани
Причина за това може да е блокирало цилиндърче на спирачен апарат. Пробвай с раздвижване, понякога помага.
Друга макар и не толкова вероятна причина е разяждане на спирачните маркучи от неподходяща или стара (не сменяна) спирачна течност. Тогава маркуча се разлага от вътре, набъбва и отвора се стеснява драстично. При това при натискане на спирачката и създаденото високо налягане от главния цилиндър течността преминава и задейства буталата на апаратите, но после като се освободи спирачката, тя не може да се върне обратно и накладките остават блокирани към диска.
Tова не личи при външен оглед на спирачните маркучи
PS Аз също имах Е34 520iA 1995 и дисковете не бяха вентилирани
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Въпрос за спирачки
Възможно е предния собственик да е спестил при смяната на дисковете и да е взел не вентилирани. Може и още 100 неща да има, но тдс си е с вентилирани дискове от завода, заради по-високото тегло.
Всъшност може и да не съм прав, но до сега не съм чувал за ТДС без вентилирани дискове отпред.
? Смени ли спирачната течност, като ревизира и сменя дискове/накладки? Това се прави на 2г. въпреки, че в България мноого малко шофьори го правят. Всъшност почти никой май.
Всъшност може и да не съм прав, но до сега не съм чувал за ТДС без вентилирани дискове отпред.
? Смени ли спирачната течност, като ревизира и сменя дискове/накладки? Това се прави на 2г. въпреки, че в България мноого малко шофьори го правят. Всъшност почти никой май.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- naki4a
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 19.06.2005
- Местоположение: Sofia Sitniakovo
- Кара: Е34 TDS
- Мечтае да кара: E31 M60B40
Re: Въпрос за спирачки
Не, не съм сменял течност,мисля сега като се занимавам,то преди и на се е налагало нищо друго освен накладки.
И аз точно това знам за маркучите, и за това бях тръгнал за тях!
Иначе при ревизията хубаво почистих водачите на апаратите, а самите цилиндри си бяха на ред, поне на външен вид, и си вървяха нормално докато ги събирах за да сложа новите накладки!
Ама тоя днеска с тоя ABS ми размъти главата
И аз точно това знам за маркучите, и за това бях тръгнал за тях!
Иначе при ревизията хубаво почистих водачите на апаратите, а самите цилиндри си бяха на ред, поне на външен вид, и си вървяха нормално докато ги събирах за да сложа новите накладки!
Ама тоя днеска с тоя ABS ми размъти главата

Re: Въпрос за спирачки
Ако греят, значи задържат 100%. Ако маркучите са били за смяна и майстора не ги е смениел, се е осрал. Това са типичо Ганьовски истории - маркучите ще карат, спирачната течност изглежда добре и т.н.
Ако е оставил наистина старите маркучи, по - добре го питай и какво точно е ревизирал на апаратите, и на кои. Че нищо чудно да е решил, че някои са добре и да не ги е пипал изобщо.
Има сигурно и още една възможност - да е проявил творчесто и да е намазал водачите с някаква гадна грес, която от топлината да е запекла...но така или иначе апаратите трябва да се свалят.
Като сменяш маркучите, измери и дисковете. Може да има вече и крив. Накладките....те, че ще карат, ще карат, ама вече и те са стока.
@Zubcho,
комбито винаги е с вентилирани, за лимузината tds не съм сигурен. Ама нищо не можеш да спестиш, ако сложиш масивни дискове - трябва да се сменят апаратите.
Ако е оставил наистина старите маркучи, по - добре го питай и какво точно е ревизирал на апаратите, и на кои. Че нищо чудно да е решил, че някои са добре и да не ги е пипал изобщо.
Има сигурно и още една възможност - да е проявил творчесто и да е намазал водачите с някаква гадна грес, която от топлината да е запекла...но така или иначе апаратите трябва да се свалят.
Като сменяш маркучите, измери и дисковете. Може да има вече и крив. Накладките....те, че ще карат, ще карат, ама вече и те са стока.
@Zubcho,
комбито винаги е с вентилирани, за лимузината tds не съм сигурен. Ама нищо не можеш да спестиш, ако сложиш масивни дискове - трябва да се сменят апаратите.
Re: Въпрос за спирачки
@2bar написа:Ако греят, значи задържат 100%. Ако маркучите са били за смяна и майстора не ги е смениел, се е осрал. Това са типичо Ганьовски истории - маркучите ще карат, спирачната течност изглежда добре и т.н.
Ако е оставил наистина старите маркучи, по - добре го питай и какво точно е ревизирал на апаратите, и на кои. Че нищо чудно да е решил, че някои са добре и да не ги е пипал изобщо.
Има сигурно и още една възможност - да е проявил творчесто и да е намазал водачите с някаква гадна грес, която от топлината да е запекла...но така или иначе апаратите трябва да се свалят.
Като сменяш маркучите, измери и дисковете. Може да има вече и крив. Накладките....те, че ще карат, ще карат, ама вече и те са стока.
@Zubcho,
комбито винаги е с вентилирани, за лимузината tds не съм сигурен. Ама нищо не можеш да спестиш, ако сложиш масивни дискове - трябва да се сменят апаратите.
опа, сега ти прочетох мнението - я кажи, какво точно разбираш под ревизия? Сменени водачи, сменени уплътнения, сменени прахоуловители, или гледаме, решаваме, че е добре и слагаме отново?
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Въпрос за спирачки
И аз съм на мнението на колегата tsb_bg , че има голяма вероятност проблема да е от "свършили" спирачни маркучи вследствие на стара спирачна течност.
Колкото до вентилираните спирачки - седаните с мотори до 2.0 и TDS са с плътни спирачни дискове
Ако има желаещ за преминаване към вентилирани дискове, ми се намират такива апарати и не ми трябват, та мога да ги дам срещу скромна почерпка на чужда сватба
Колкото до вентилираните спирачки - седаните с мотори до 2.0 и TDS са с плътни спирачни дискове
Ако има желаещ за преминаване към вентилирани дискове, ми се намират такива апарати и не ми трябват, та мога да ги дам срещу скромна почерпка на чужда сватба


Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



- gi4o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: 24.02.2010
- Местоположение: Хисар
- Пол: Мъж
- Кара: -ше Е34 525 м50
Re: Въпрос за спирачки
смени си маркучите и ще се оправи 

- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Re: Въпрос за спирачки
Сигурен съм ,че ще трябва да им се сменят комплектите О-пръстен и маншон
Не на двата греещи а на четерите апарата
По трисет и няколко лв беше комплекта оригинален БМВ. Аз преди поне 4 години съм правил тази профилактика и съм страшно доволен защото колата спира страхотно и реакциите на спирачната система са много добри
Георги Пенчев


Георги Пенчев
- naki4a
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 19.06.2005
- Местоположение: Sofia Sitniakovo
- Кара: Е34 TDS
- Мечтае да кара: E31 M60B40
Re: Въпрос за спирачки
@2bar написа:@2bar написа:Ако греят, значи задържат 100%. Ако маркучите са били за смяна и майстора не ги е смениел, се е осрал. Това са типичо Ганьовски истории - маркучите ще карат, спирачната течност изглежда добре и т.н.
Ако е оставил наистина старите маркучи, по - добре го питай и какво точно е ревизирал на апаратите, и на кои. Че нищо чудно да е решил, че някои са добре и да не ги е пипал изобщо.
Има сигурно и още една възможност - да е проявил творчесто и да е намазал водачите с някаква гадна грес, която от топлината да е запекла...но така или иначе апаратите трябва да се свалят.
Като сменяш маркучите, измери и дисковете. Може да има вече и крив. Накладките....те, че ще карат, ще карат, ама вече и те са стока.
@Zubcho,
комбито винаги е с вентилирани, за лимузината tds не съм сигурен. Ама нищо не можеш да спестиш, ако сложиш масивни дискове - трябва да се сменят апаратите.
опа, сега ти прочетох мнението - я кажи, какво точно разбираш под ревизия? Сменени водачи, сменени уплътнения, сменени прахоуловители, или гледаме, решаваме, че е добре и слагаме отново?
Почистване на леглата на водачите, те самите са си Ок, нямаше ръжда или нещо подобно, но под самите гумени маншони на водачите се беше посъбрала малко ръжда, и я отстраних!
Re: Въпрос за спирачки
naki4a написа: Почистване на леглата на водачите, те самите са си Ок, нямаше ръжда или нещо подобно, но под самите гумени маншони на водачите се беше посъбрала малко ръжда, и я отстраних!
Колега, то е било една ревизия.....С две думи не знаеш, на какво дередже са уплътненията и цилиндрите? Самите уплътнения, които не са О пръстени, също играят основна роля за връщането на накладките.
- naki4a
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 19.06.2005
- Местоположение: Sofia Sitniakovo
- Кара: Е34 TDS
- Мечтае да кара: E31 M60B40
Re: Въпрос за спирачки
@2bar написа:naki4a написа: Почистване на леглата на водачите, те самите са си Ок, нямаше ръжда или нещо подобно, но под самите гумени маншони на водачите се беше посъбрала малко ръжда, и я отстраних!
Колега, то е било една ревизия.....С две думи не знаеш, на какво дередже са уплътненията и цилиндрите? Самите уплътнения, които не са О пръстени, също играят основна роля за връщането на накладките.
Тогава самите уплътнения (маншони) не можах да ги махна, не исках да ги скъсам, а и те малко гадно са захващат!
Но като цяло това което ми направи впечатление беше, че като прибирах буталата си вървяха super, но това е било за тогава сега може и да не е вече така. А и като сменям накладки и нямам никакви дертове по колата какво др. да направя? Кат я разглобя ще видя и ще пиша какво става, но за всеки случай ще си взема едни маркучи, щото най-мразя да почна да правя нещо и да нямам необходимите части. То сега разбрах, че на задният мост имам още един чифт маркучи та ще се разбере...

- naki4a
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 19.06.2005
- Местоположение: Sofia Sitniakovo
- Кара: Е34 TDS
- Мечтае да кара: E31 M60B40
Re: Въпрос за спирачки
Никой от вас не каза нищо за ABS, модули и тн. Което ме води на мисълта, че там не е проблема 

18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани