Обороти на водната помпа

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 23.03.2003
Местоположение: Русе

Обороти на водната помпа

Мнение от REMUS » 02 Юни 2010, 22:47

Някой опитвал ли е да намали оборотите на водната помпа на м20. Трябва ми или вариянт за по-голяма шайба на помпата или по-малка на вала или помпа от друг мотор пригодена да работи на по-високи обороти. Някой ако е правил опити и има ясен отговор моля да сподели!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 5.03.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: неква джипка

Re: Обороти на водната помпа

Мнение от fast or stupid » 05 Юни 2010, 19:05

:OT: с каква цел ? ако нее таина

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Обороти на водната помпа

Мнение от michev » 08 Юни 2010, 13:16

Прави се с цел да се избегне кавитациятя т.е. при големи обороти турбинката на помпата *сече* водата, а не я върти. На ладите слагахме по-малки шайби на вала, но мисля, че в случея варианта с по-голяма на помпата ще е по-удачен, все ще се намери нещо секънд хенд да се приспособи.
only rear wheel drive

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 23.03.2003
Местоположение: Русе

Re: Обороти на водната помпа

Мнение от REMUS » 08 Юни 2010, 15:47

michev написа:Прави се с цел да се избегне кавитациятя т.е. при големи обороти турбинката на помпата *сече* водата, а не я върти. На ладите слагахме по-малки шайби на вала, но мисля, че в случея варианта с по-голяма на помпата ще е по-удачен, все ще се намери нещо секънд хенд да се приспособи.

Няма място за по-голяма шайба на помпата. На коляновия вал също не мога да я сменя, защото не искам да махам гумения демпфер. Затова пуснах темата да проверя дали някой не е отъпкал пътеката, но май отново ще трябва да я проправям сам......
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 488
Регистриран на: 26.11.2008
Местоположение: WWW
Пол: Мъж
Кара: E39... :D
Мечтае да кара: платноходка

Re: Обороти на водната помпа

Мнение от eekset » 08 Юни 2010, 19:12

Изображение
проблема с шайбата на помпата е че почти опира в тази на кол. вал... ако направиш при бай стругар нова шайба на помпата(да изнася ремъка с *мм към виското), след туй на конзола една паразитна ролка за два ремъка, поставена над алтернатора да речем, пускаш първия ремък кол.вал > пар. ролка > алтернатор и втори ремък пред първия пар. ролка > водна помпа. с диаметрите на новата шайба на ВП и паразитната ролка ще може да си направиш каквото искаш отношение. въпроса е виското да не пречи на новата шайба на помпата

и все пак така обяснено изглежда в сферата на фантазията, но е първото дето ми иде на ум...
Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 606
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: София
Кара: E30

Re: Обороти на водната помпа

Мнение от zzuzi » 08 Юни 2010, 22:13

eekset написа:...
Или вместо специална конзола-2ра ролка на алтернатора...
Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 1.10.2005
Местоположение: negovan sofia
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo

Re: Обороти на водната помпа

Мнение от doko » 08 Юни 2010, 23:12

изравняваш демферната шайба и преправяш (режеш колкото е необходимо да стане по плитка и после заваряваш) желязната шайба която е за хидравликата и климатика тя е по малка и си надувай спокойно

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 23.03.2003
Местоположение: Русе

Re: Обороти на водната помпа

Мнение от REMUS » 09 Юни 2010, 8:11

eekset написа:Изображение
проблема с шайбата на помпата е че почти опира в тази на кол. вал... ако направиш при бай стругар нова шайба на помпата(да изнася ремъка с *мм към виското), след туй на конзола една паразитна ролка за два ремъка, поставена над алтернатора да речем, пускаш първия ремък кол.вал > пар. ролка > алтернатор и втори ремък пред първия пар. ролка > водна помпа. с диаметрите на новата шайба на ВП и паразитната ролка ще може да си направиш каквото искаш отношение. въпроса е виското да не пречи на новата шайба на помпата

и все пак така обяснено изглежда в сферата на фантазията, но е първото дето ми иде на ум...

И аз се замислям над този въпрос, но ще трябва да се пробва на място........
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 488
Регистриран на: 26.11.2008
Местоположение: WWW
Пол: Мъж
Кара: E39... :D
Мечтае да кара: платноходка

Re: Обороти на водната помпа

Мнение от eekset » 09 Юни 2010, 9:56

zzuzi написа:
eekset написа:...
Или вместо специална конзола-2ра ролка на алтернатора...


обтягането на двата ремъка едновременно може да се яви проблем, пък и може да претовари лагера на алтернатора... но наистина изглежда по-лесно.
Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 205
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: Свищов
Кара: Е30 318i
Мечтае да кара: Комби

Re: Обороти на водната помпа

Мнение от Стаевски » 10 Юни 2010, 21:40

...а ако повишиш налягането в охладителната система...?
П.С.
От къде разбираш,че се получава кавитация?
Стаевски

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook