кое е по изгодно- основен на М50Б20 или смяна?!

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 664
Регистриран на: 16.06.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i
Детайли за колата: M43B19TU

Re: кое е по изгодно- основен на М50Б20 или смяна?!

Мнение от TheKiller » 08 Юни 2010, 3:23

Колеги правете сметката както трябва като сте тръгнали,говорите за читав ремонт? части ще се намерят читави,има не малко хора и магазини които с малко познати дават хубави отстъпки на частите,но труда?Това фактически е най-важното нещо в един ремонт,ако искате нещо да стане както трябва ще ви излезе солено като съпоставим цената на ремонта и цената на автомобила,другия вариант е на някой пишман майстор на късия разказ който не е наясно какво прави и си мисли,че като знае как да направи един жигулов мотор,ще знае и бмв и всичко... ок ще вземе по евтино,ще ви излезе евтин ремонта,уж всички ще са доволни и от там се почват ядовете и едно по едно се започват проблемите изникнали вследствие от некадърната работа на майстора,а там вярвайте,че ще ви побелеят косите,казвам ви го от личен опит патил от не един пишман майстор,заключението какво е? Евтин ремонт с евтин майстор и части-няма никакъв смисъл,напротив само ще си вземете белята и накрая ще искате да върнете колата дори на надин само и само да ви се махне на главата и да спрат главоболията,ако изберете другия вариант с хубави части и майстор който наистина знае за какво става въпрос и какво прави,може да направи мотора,да изпипа всичко както трябва и наистина да стане истинска работата,но кои мислите ще направи това за жълти стотинки,със сигурност парите,които вложите в тази процедура ще са неоправдани за този автомобил,просто смисъла е никакъв,освен ако автомобила не е по специфичен и автомобил в който наистина има смисъл,не амортизирана и блъскана до безобразие по българските пътища 20-ка или 25-ца няма значение-бездънна яма за пари и кенеф до гроб.Наясно сме,че всеки който е регистриран тук си обича колата,но нека помислим малко по реално!
/// 6>4
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 718
Регистриран на: 14.02.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е55

Re: кое е по изгодно- основен на М50Б20 или смяна?!

Мнение от ZLATEN » 08 Юни 2010, 8:01

общо взето колегата The Killer е казал всичко, но виж и тази тема: viewtopic.php?f=10&t=204359 и помисли дали си готов да влезеш в големия сериал особенно пък за мотор м50б20. Според мен инвестицията е крайно неоправдана. Дадохме ти доста съвети, в крайна сметка решението си е твое. Аз лично имам един м50б25 на е30ката който е ремонтиран, и един м50б25 на е34ката който е от донор. И двата мотора са супер, вървят идеално, всичко е въпрос на късмет и на човек ;) ... но м50б20 да ремонтираш си е чиста проба мазохизъм
Има си тяга 740i -> http://www.youtube.com/watch?v=Nt_ZPIrCdEg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: кое е по изгодно- основен на М50Б20 или смяна?!

Мнение от Ненко Вранков » 08 Юни 2010, 11:00

mitko_n1 написа:Такаааа, днес посмятах малко на работа и стигнах до цена за частите около 500-600лв (това с отстъпката и при положение, че няма да се сменят много клапани) и то без каквито и да било компромиси или с други думи:

вериги 2 броя + водачи и успокоители
гарнитури за глава, капак клапани, всмукател, изпускател, картер, масленото тяло към блока, гумички за клапаните
Сегменти
биелни лагери

В общи линии е това, остава труда на майстора и ремонта на главата, които едва ли ще надминат 400лв и стигаме до около 1000лв за всичко + задължителните 20% фонд непридвидени разходи ;)

Понеже и аз се интересувам до някъде.. та да попитам.
Написал си биелни лагери... основните не се ли сменят и какви са цените по отделно на всички неща които си изброил. За да мога да направя някаква сметка горе-доло. Лагерите и тук ли са като при дъртите машини едно време-на ремонтни размери, или са си стандарт-взимаш и слагаш?
Хайде само да изброиш ценичките (ориентировъчно) за всички компоненти по отделно.
Благодаря.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: кое е по изгодно- основен на М50Б20 или смяна?!

Мнение от kirililiev » 08 Юни 2010, 15:10

dj_ennsy_1 написа:
mitko_n1 написа:Такаааа, днес посмятах малко на работа и стигнах до цена за частите около 500-600лв (това с отстъпката и при положение, че няма да се сменят много клапани) и то без каквито и да било компромиси или с други думи:

вериги 2 броя + водачи и успокоители
гарнитури за глава, капак клапани, всмукател, изпускател, картер, масленото тяло към блока, гумички за клапаните
Сегменти
биелни лагери

В общи линии е това, остава труда на майстора и ремонта на главата, които едва ли ще надминат 400лв и стигаме до около 1000лв за всичко + задължителните 20% фонд непридвидени разходи ;)

Понеже и аз се интересувам до някъде.. та да попитам.
Написал си биелни лагери... основните не се ли сменят и какви са цените по отделно на всички неща които си изброил. За да мога да направя някаква сметка горе-доло. Лагерите и тук ли са като при дъртите машини едно време-на ремонтни размери, или са си стандарт-взимаш и слагаш?
Хайде само да изброиш ценичките (ориентировъчно) за всички компоненти по отделно.
Благодаря.

ами задължително се шлайфа вала и се вземат ремонтни комплекти лагери.иначе сменяш здравите лагери за първоначално вграждане със някакви с неясен произход ;) а щом мотора е на 300,400 000 няма как всичко да се износено а вала да не е мръднал,същото е и с блока,рядко има такъв с читав хонинг и без ръб и без елипса,слаганетото на нови сегменти на старите бутала и пъхането им в износения блок е шменди капели.получава се че караш износен мотор с нови части,който има вероятност ако не го юркаш да стигне 100 000,а има и вероятност да почне да гори масло и да хлопа малко след ремонта.все пак всяко правило си има изключения,има и наистина читави мотори,но все пак при тях е достатъчна ревизия на главата и всичко си идва на мястото,но без да отвориш няма как да разбереш ;)

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: кое е по изгодно- основен на М50Б20 или смяна?!

Мнение от Митко Стоянов » 08 Юни 2010, 15:56

Кире, оправи ми настроението :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Re: кое е по изгодно- основен на М50Б20 или смяна?!

Мнение от Penchev » 08 Юни 2010, 17:43

mitko_n1 написа:кви 2000лв за ремонт на М50 бре? Тази сума може да се стигне само със смяна на бутала, но се съмнявам някой от изказалите се да е сменял. Ако има желаещи, мога да калкулирам едно ревизиране на М50Б20.

По темата: Аз съм с двете ръце за ревизия на мотора, но направен от човек, който чува петела, и с части не от Евро 07 или от "немските" , дето се предлагат. Ще се радвам Пенчев да се включи в темата, защото той има какво да каже по въпроса.


Митак , досега четох темата и май наистина ще трябва да си кажа мнението :yes:

Прочетох поста на колегата ,в който написа за своите разбирания,какво е карал и т.н. Виждам и усещам ,че сме една кръвна група защото и аз израстнах с моделите на късните 80 години и 90-те на миналия век и аз обожавам всички тези автомобили и новите вървят покрай мен като облаците на небето ...

Аз отремонтирах двигател М50В20 ванус преди почти 7 години,както почти всички от аудиторията знаят.През 2003 година цените бяха съвсем различни от днешните по понятни причини и тогава доста сериозно си "изкарах въздуха" с 1800 лв. за основен ремонт при положение ,че цената за труда бе 500 лв.Човека ,който го прави тогава ,който и до ден днешен гледа колата ми взе малко пари за труда иначе още тогава цената щеше да надхвърли 2000 лева.Аз обаче съм човек ,който иска автомобил в оригинално състояние с части ,които по ВИН отговарят на купето , държа на това да съм гарантиран доколкото е възможно ,че в километрите и годините след такава сложна и скъпа операция аз ще използвам автомобила без да треперя за каквото и да било и ,че той ще се движи,спира и изразходва така както му е било заложено от конструкторите когато са го чертали и смятали.Минаха 350 000 км оттогава и аз все така продължавам да се движа с нея необезпокояван от нищо що се касае до самата техника.категорично не бих навлизал в такива изпълнения да купувам тепърва друг двигател защото и той ще трябва да се ремонтира сега или малко по-късно ,освен ако не съм убеден ,че не е на голям пробег и че е експлоатиран така както в момента аз след всичките тези години и километри експлоатация аз експлоатирам своят а за това от своя страна пък признавам варианта да отида и да си купя Е34 от първи собственик в Швейцария на 100 000 км за 8000 франка и тогава да карам пък нея :) Виждате ,че всеки има някакъв собствен мироглед , един харесва едно , друг пък друго ,но аз лично като болен фен на марката уважаващ моделите ,историята и бъдещето бих си отремонтирал двигателя както направих някога и бих си се возил в истински автомобил а не в някакви миксове без ясно бъдеще и с възможни проблеми по границите на евро съюза ,където в Словения например точно три пъти са ми гледали номерата на шасито и двигателя (!).

Моето твърдо мнение е ,че за разликата от 2 до 2,5 литра всички последващи инвестиции определено не си заслужават парите ,разсъждавайки от позицията ,която пак казвам е да отремонтирам 2,5 двигателя преди да го подкарам и да знам ,че освен много километри радост друго не ме очаква :) Ако искам повече мощност в Е34 ще търся 8 цилиндрова или М5-ца.

п.с. На Кирето ще кажа ,че е хубаво човек да си прави все пак сметката ,както той спомена за покупно-родажна стойност при покупката и след време когато човек тръгва да продава автомобила.Е аз не съм такъв човек обаче ! По-добре да карам велосипед от колкото да мисля колко ще се обезцени автомобила и колко ще съм "вътре" като тръгна някога да го продавам ,къде и за какво остава тоя живот е"аси :help:


Георги Пенчев
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Re: кое е по изгодно- основен на М50Б20 или смяна?!

Мнение от Penchev » 08 Юни 2010, 18:03

kirililiev написа:
dj_ennsy_1 написа:
mitko_n1 написа:Такаааа, днес посмятах малко на работа и стигнах до цена за частите около 500-600лв (това с отстъпката и при положение, че няма да се сменят много клапани) и то без каквито и да било компромиси или с други думи:

вериги 2 броя + водачи и успокоители
гарнитури за глава, капак клапани, всмукател, изпускател, картер, масленото тяло към блока, гумички за клапаните
Сегменти
биелни лагери

В общи линии е това, остава труда на майстора и ремонта на главата, които едва ли ще надминат 400лв и стигаме до около 1000лв за всичко + задължителните 20% фонд непридвидени разходи ;)

Понеже и аз се интересувам до някъде.. та да попитам.
Написал си биелни лагери... основните не се ли сменят и какви са цените по отделно на всички неща които си изброил. За да мога да направя някаква сметка горе-доло. Лагерите и тук ли са като при дъртите машини едно време-на ремонтни размери, или са си стандарт-взимаш и слагаш?
Хайде само да изброиш ценичките (ориентировъчно) за всички компоненти по отделно.
Благодаря.

ами задължително се шлайфа вала и се вземат ремонтни комплекти лагери.иначе сменяш здравите лагери за първоначално вграждане със някакви с неясен произход ;) а щом мотора е на 300,400 000 няма как всичко да се износено а вала да не е мръднал,същото е и с блока,рядко има такъв с читав хонинг и без ръб и без елипса,слаганетото на нови сегменти на старите бутала и пъхането им в износения блок е шменди капели.получава се че караш износен мотор с нови части,който има вероятност ако не го юркаш да стигне 100 000,а има и вероятност да почне да гори масло и да хлопа малко след ремонта.все пак всяко правило си има изключения,има и наистина читави мотори,но все пак при тях е достатъчна ревизия на главата и всичко си идва на мястото,но без да отвориш няма как да разбереш ;)


Кире , първо като се разглоби двигателя всичко се мери , защо хвръкваш напред със задължителни стъргания ? първо се мери и тогава се преценява дали да се хвърляш в престъргване :roll: Аз досега не съм чул някъде в България някой да ти престърже колянов вал и/или цилиндри и после да няма ядове. То не бяха бензинови,дизелови М-кови двигатели ,майстори от всички крайща на страната ... е"аси безхаберието е@аси :evil:
Веднага ще те опровергая като ти кажа ,че моя двигател на 420 000 км се разглоби и всички шийки на вала бяха в допусковите полета за да не се стържат изобщо ,всички цилиндри си бяха също така в допуските за да не се прибягва до такива вандалски изпълнения от или пияни фрезисти ,които не започват работа без 100 мл шльокавица на ексц или от пишман майстори дето ти носят от 9 кладенци вода да те убедят колко са велики :paranoid: При мен се смениха нови лагери и сегменти със стандартните размери ,като единствено гарнитурата на главата се подмени след шлайфането с нова ремонтна след 1/10 челно шлайфане ! Сега дали колата е топла или студена , дали е с "нагоре с главата или надолу с главата" лампата за налягане на маслото сега на около 780 000 км гасне почти веднага в рамките до секунда най-много и масло доливам максимум 1 литър за 10 000 км ! Не го познавам мангала дето я беше разровил и наслагал късите биели заради които се отвори тогава двигателя и така и така бе отворен се и отремонтира , но явно колата бе карана само с истински масла ,защото пак казвам ,че след 420 000 км от слизане от монтажния конвейр тя нямаше нищо са престъргване :!: Ако ми се падне тази "чест" да трябва да престъргвам ей тук пред всички вас заявявам най-отговорно,че двигателя го вадя от колата и каквото може от него подарявам на истински нуждаещите се тук от аудиторията другото ще го сложа някъде за спомен :!:


Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: кое е по изгодно- основен на М50Б20 или смяна?!

Мнение от tsb_bg » 08 Юни 2010, 18:07

Penchev написа:... п.с. На Кирето ще кажа ,че е хубаво човек да си прави все пак сметката ,както той спомена за покупно-родажна стойност при покупката и след време когато човек тръгва да продава автомобила.Е аз не съм такъв човек обаче ...

За последното бих желал да подкрепя Пенчев
Аз също предпочитам да спечеля от времето през което безаварийно съм си карал колата с цената на вложени средства, но пък със спестени нерви и ядове, от колкото да я държа "на ръба" за да мога евентуално да спечеля от продажбата и (което всъщност е доста съмнително) ....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: кое е по изгодно- основен на М50Б20 или смяна?!

Мнение от kirililiev » 08 Юни 2010, 19:33

пенчев,всяко правило си има изключения,случил си на запазена кола карана с хубави масла,самоче да попаднеш в днешно време на такава е 1на100.доста от колите са карани вече на доизживяване и на дали ще са състояние като на твоята.без да се отвори няма как да се разбере.както казах по горе всяко правило си има изключения,не казвам че всички мотори трябва задължително да минат през основен ремонт,но в конкретния случай с ниската компресия ако случайно не излезе от проблем в главата на дали ще мине само със смяна на едни сегменти ;) това че можеш да закрепиш полужението някак с някоя друга нова част не значи че всичко автоматично става перфектно.като сваля от рафта бутала от м20,м50,м10 и м30,от всичката тази скраб 10% има дето са в границите,всички останали вече са леж.а колко блока сме изхвърлили не е истина.имах и глави от м20 и м10 дето са перфектни но с луфтове във леглата на валовете и тнт.това че е бмв не значи че е вечно,пък и с един основен ремонт и пиян шлафист пак работата не става,15 години вече се ровим в скараба и повече никога няма да правя каквато и да е ревизия или основен ремонт на каквато и да е кола,щото изобщо не си струва риска,усилията,изгубеното време и парите.4 пъти през живота си съм сменял мотор,3 пъти на бмв и един път на опел,и съм нямал никакви проблеми.и щото наистина си обичам колата бих сложил по голям мотор или турбо мотор,поне да има смисъл от парите които така или иначе ще налея в нея.всеки си има мнение,всеки си има ценности и разбирания,всеки има глава на раменете си и може сам да вземе решения,няма точно определен начин-правилен начин,всеки действа като му е изгодно и неможеш насила да спреш един човек щом е решил да се набутва за нещо което според него си струва и го смята за ценно.

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Re: кое е по изгодно- основен на М50Б20 или смяна?!

Мнение от Penchev » 08 Юни 2010, 23:05

Кире :arrow: :yes: :D

Смятам ,че темата вече се изчерпа , пожелавам на автора да послуша сърцето си а не разума и в най-скоро време да се похвали на аудиторията с нещо положително :yes:


Георги Пенчев
Изображение

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook