Бежовата Е30-ка

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 3.05.2009
Местоположение: Несебър
Пол: Мъж
Кара: E30 E28 E34

Бежовата Е30-ка

Мнение от E21maniak » 04 Юни 2010, 11:49

Здравейте колеги,преди седмица си купих първата ми кола '85 БМВ Е30 М10Б18.В тая темичка ще поствам снимки на колата и ще пиша всичко каквото правя по нея,ще питам въпроси за неща които не са ми ясни,всичко ще е в 1 тема да е по прегледно...
Поздрави,Петър !
Изображение
Изображение
Изображение

Ta така първия въпрос ми е - термостата може ли да се свали от чашката,където седи(говорим за м10б18)или е капсуловано и неможе да се маха?Питам защото колата ми грее,един път си дига нормална работа темература,друг път отива на деление над нормалното и мисля,че ако разкарам термостата за лятото няма да има проблеми,зимата ще сложа нов...
Благодаря предварително !
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2132
Регистриран на: 30.11.2005

Re: Бежовата Е30-ка

Мнение от porostorm » 04 Юни 2010, 11:50

сложи си още сега нов, BEHR или WAHLER ... всичко друго е наигравка :yes: не се разглобява. Може и капачката на радиатора да е чао.

Изображение

Ако ще взимаш капачка - MotoRad, също така имаш ли заборника отзад на радиатора? Виското как е?
:yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 3.05.2009
Местоположение: Несебър
Пол: Мъж
Кара: E30 E28 E34

Re: Бежовата Е30-ка

Мнение от E21maniak » 04 Юни 2010, 11:54

Аха,ами горе долу какви са цените ?
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2132
Регистриран на: 30.11.2005

Re: Бежовата Е30-ка

Мнение от porostorm » 04 Юни 2010, 11:56

Аз съм ги купувал тия неща преди повече от 2 години.. сега може и да са други цените.

Термостат - Wahler - 45 лв
Капачка на радиатора BMW - MotoRad - 25 лв.
:yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 3.05.2009
Местоположение: Несебър
Пол: Мъж
Кара: E30 E28 E34

Re: Бежовата Е30-ка

Мнение от E21maniak » 04 Юни 2010, 12:07

Аха мерси,еми добре ако го махна по някакъв начин(примерно да го пробия и спокойно да си минава водата)лятото предполагам,че няма да има проблем да карам и без него,а по нататък да си купя нов,че сега и финансите ги няма много...
Изображение
Изображение

драфтаджия
Аватар
Мнения: 2793
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Кара: '93 316ix Touring
Мечтае да кара: далеч
Детайли за колата: Хубавица =)

Re: Бежовата Е30-ка

Мнение от bigmurzi » 04 Юни 2010, 12:09

така като гледам ще имаш бая работа по колата .. успех! :yes:
Изображение
Е30 на десен завой бензин НЯМА!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2132
Регистриран на: 30.11.2005

Re: Бежовата Е30-ка

Мнение от porostorm » 04 Юни 2010, 12:54

Можеш да караш с изтърбушен термостат, аз съм карал но не си заслужава защото ще я караш винаги студена, което едно на ръка не е добре за мотора и друго ще даваш повече пари за гориво... от там ще си избиеш термостата, аз така мисля.

Пак те питам дали има заборник на радиатора от към виското? Също така не е зле да свалиш радиатора и даго промиеш с пароструйка, колкото можеш отвътре и отвън.
:yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 606
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: София
Кара: E30

Re: Бежовата Е30-ка

Мнение от zzuzi » 04 Юни 2010, 14:30

А сигурен ли си че термостата не отваря?Като си стигне работната температура или тръгне да я подминава пипни маркуча към радиатора,защото може и виското да е заминало и само да изтърбушиш здравия термостат.
Изображение Изображение

триногата
Аватар
Мнения: 2001
Регистриран на: 10.01.2007
Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
Пол: Мъж

Re: Бежовата Е30-ка

Мнение от Andronoff » 04 Юни 2010, 14:39

Тресни таблото в областта на стрелката, не е от термостата, в таблото е проблемът.
Имало някакво болтче отзад на стрелката, което се развивало, или нещо такова, чел съм го по чуждите форуми.
Тия дни трябва да видя и моето на какво положение е, защото имам същия проблем.
Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2132
Регистриран на: 30.11.2005

Re: Бежовата Е30-ка

Мнение от porostorm » 04 Юни 2010, 14:43

От това болче по-скоро да не работи... при мене беше така де не знам.
:yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 3.05.2009
Местоположение: Несебър
Пол: Мъж
Кара: E30 E28 E34

Re: Бежовата Е30-ка

Мнение от E21maniak » 04 Юни 2010, 15:44

porostorm написа:Можеш да караш с изтърбушен термостат, аз съм карал но не си заслужава защото ще я караш винаги студена, което едно на ръка не е добре за мотора и друго ще даваш повече пари за гориво... от там ще си избиеш термостата, аз така мисля.

Пак те питам дали има заборник на радиатора от към виското? Също така не е зле да свалиш радиатора и даго промиеш с пароструйка, колкото можеш отвътре и отвън.


Ами не това само го мисля временно тука за 2-3 седмици докато намеря пари,иначе да знам че не е добре за двигателя,дава повече разход,няма добри обороти и т.н.А на радиатора има заборник да ,не си губи струята която изсмуква перката,а това за промиването мисля да го направя,защото вътре има червена вода и кви ли не други боклуци...


zzuzi написа:А сигурен ли си че термостата не отваря?Като си стигне работната температура или тръгне да я подминава пипни маркуча към радиатора,защото може и виското да е заминало и само да изтърбушиш здравия термостат.

Ами точно това смятам да проверя след малко,че наистина може да е здрав,ще го сложа във вряла вода и ще проверя...А само ако може да ми кажете за виското, дали когато би трябвало да е зацепило на работната температура продължава да се върти със една и съща скорост и колкото газ да дадеш,защото имам съмнения,че има вариант и да е от него,струва ми се че не зацепва както трябва...И допълнително на перката едната лопатка е счупена и дисбалансира виско и всичко...И така може да не изсмуква достатъчно топлина,а дефакто самия термостат да е здрав...

Andronoff написа:Тресни таблото в областта на стрелката, не е от термостата, в таблото е проблемът.
Имало някакво болтче отзад на стрелката, което се развивало, или нещо такова, чел съм го по чуждите форуми.
Тия дни трябва да видя и моето на какво положение е, защото имам същия проблем.

Не не е от това,защото водата вече 2 пъти ми кипи...Но и допълнително стрелката прави бъгове понякога не работи въобще,рестартирам компа като махам плюсовия кабел и го слагам пак и се оправя....
Последна промяна E21maniak на 04 Юни 2010, 15:52, променена общо 1 път
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 606
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: София
Кара: E30

Re: Бежовата Е30-ка

Мнение от zzuzi » 04 Юни 2010, 15:46

Toва болтче единствено при палене не ти отлепя веднага стрелката или после започва да трепери.Аз не бих разчитал на това,че от него е проблема.
п.с. Понякога "червената вода" е антифриз
Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 3.05.2009
Местоположение: Несебър
Пол: Мъж
Кара: E30 E28 E34

Re: Бежовата Е30-ка

Мнение от E21maniak » 04 Юни 2010, 15:56

zzuzi написа:Toва болтче единствено при палене не ти отлепя веднага стрелката или после започва да трепери.Аз не бих разчитал на това,че от него е проблема.
п.с. Понякога "червената вода" е антифриз


Не вода си беше но е много замърсена....По горе писах,че и водата ми искипя 1-2 пъти вече,няма да е от стрелката...

п.с. Благодаря на всички за съветите !
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 3.05.2009
Местоположение: Несебър
Пол: Мъж
Кара: E30 E28 E34

Re: Бежовата Е30-ка

Мнение от E21maniak » 04 Юни 2010, 16:36

Не е от термостата колеги,одеве го проверих във вряла вода отваря си нормално,даже бързо после като му полея студена веднага затваря..Не е от него проблема.Има ли някаква вероятност да има въздух в системата и да прави възглавница и да не може да върти водата добре...
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Бежовата Е30-ка

Мнение от KPETEH » 04 Юни 2010, 16:49

Първо си смени перката, щото ако е както казваш разбалансирана да не земе да се озове в радиатора.
Второ, ако имаш въздух в системата е ясно, че ще ти загрява. Пипни маркуча към радиатора - ако е твърд значи има въздух. Ако обезвъздушаваш пускай парното. То духа ли ти топло изобщо? Газ имала ли е?! Има ли достатъчно течност в двигателя. Проследи маркучите за течове. Сипи си антифриз. Кафяво е щото караш с вода - тя завира по бързо. Увери се, че ремъка за водната помпа е опънат. Не знам как да провериш дали помпата не е сдала багажа. Успех.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook