Ах рейката !!!
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Ах рейката !!!
Тая мойта рейка е прокълната с все сичките и накрайници. Аз съм я сменял лично 2 пъти и вече не искам да я виждам и се оказва че отново има луфт и така не мога да определя е гребена ли е или в ябълката на накрайниците (вътрешните кормилни). То се е видяло че на сервиз няма да си я ремонтирам (поне не това) то за смяна на накрайници и свалянето на рейката сумата в 200 лв
. Аз трябва да съм в кома че да се съглася бати малоумните цени.
Че за въпроса, бях чул и май има начин да се обира луфта от гребена с пластмасова втулка ли ставаше ко беше не помня. Ама луфта е налице ей тва е, накрайници ше сменям ама за рейката незнам. Яд ше ме е да ги сменя и пак да си хлопа, незнам ше я нарежа най накрая с ацетиленовата горелка насело и ше си взимам една Лада седмица
ПП няя хидравлика, опазил ме господ

Че за въпроса, бях чул и май има начин да се обира луфта от гребена с пластмасова втулка ли ставаше ко беше не помня. Ама луфта е налице ей тва е, накрайници ше сменям ама за рейката незнам. Яд ше ме е да ги сменя и пак да си хлопа, незнам ше я нарежа най накрая с ацетиленовата горелка насело и ше си взимам една Лада седмица

ПП няя хидравлика, опазил ме господ
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
ddt написа:Ми щом нямаш хидравлика пробвай с друга рейкаМеханичните не са толкова скъпи
заеби тая идея, то това е най лесното.Аз това съм го правил 2 пъти и се не уцелвам читава. Искам да вникна в същината на проблема, но май няма да е от форума информацията която е необходима. Да видим чичо Гугъл ко ще каже, ма няма да е в БГ говорящите сайтове отговора. Баа никой ли го няма този проблем баси куцуза

Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Колеги, в Сеат и Форд форумите пичовете обсъждат и те сухите рейки, на форд имало болт на рейката за обиране на луфта от гребена, но може да си го натегнеш толкова че да ти е трудно да маневрираш (ако е по голям луфта в гребена). И на сеатите сухите рейки имали такъв болт според колегите. А за Е30 ката ги избодах очите да я гледам и на живо и на realoem-a и такъв болт не виждам.
Засега са 2 вариантите в главата ми за обирането на луфта в гребена, тефлонова втулка (KEVIN-30) го предложи, и втория вариант е този с болта за натягане на гребена (обиране на луфта)
Ако някой от вас го е правил или знае нещо повече от мен ще се развам да го обсъдим.
Засега са 2 вариантите в главата ми за обирането на луфта в гребена, тефлонова втулка (KEVIN-30) го предложи, и втория вариант е този с болта за натягане на гребена (обиране на луфта)
Ако някой от вас го е правил или знае нещо повече от мен ще се развам да го обсъдим.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Под №:7 е болта за реглаж. Но! Той обира само луфта от износени зъби на гребена! Ако волана мърда, а гребена - не


Ако има тропане, като хванеш ябълката вдясно на горното №4 (или ляво на долното №4), и раздрусаш здраво нагоре надолу - тогава мисли за втулка. Виж също дали ябълките на №4 не са износени

При мен проблема се реши с друга рейка

".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

Бате Сашо - Пази имената!

- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Благодаря ти отново за включването, то тази схема и преди си ми я пращал, аз преди пак имах проблеми с рейката и както ти каза взех си друга, ама ме е яд че се измъчих доката я сложа, пред блока колата вдигната на крик и гумите отдолу на носачите
, имах усещането че живота ми е застрашен
. Но проблема според мен така като я гледам на канала в момента точно луфт в ябълката на кормилния накрайник Номер 4 и то от вътрешната му част (те нали са 2). Кормилните накрайници мисля да сменя първо, а ако не стане тогава отшумяването на луфта, ще се пробвам да я регулирам рейката от болта, но добре че ми каза че е само за регулация на износените зъби. С една дума тоя болт значи просто пристяга гребена в тялото на рейката. Надявам се проблема да е само в накрайниците, ама тях пред блока не ми се ляга да ги сменям
. Ходих на сервизче тука по софия, ужасно съм разочаровам от професионализма и знанията им, може да не съм случил на монтьори, но извинявай да се двуомиш 10 минути дали не е хидравлична рейката (като е очевидно по-малка). И на всичката им наглост отгоре ме убеждават че трябва да ми купят ремонтен комплект за рейка (семиринги, маслообирачи) и при техен друг майстор да я носят да ми я ремонтира. ААаа НЕ.
Благодаря ти за бъзия отговор, мисля че изчерпахме темата. Ако няма кадърни майстори поне ние в форума да си помагаме, нали това му е главната цел.



Благодаря ти за бъзия отговор, мисля че изчерпахме темата. Ако няма кадърни майстори поне ние в форума да си помагаме, нали това му е главната цел.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1850
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: Ах рейката !!!
Да попитам в малко старата тема...
Този болт, за натягането на гребена (№ 7 в първата картинка) и обирането на луфта с какъв ключ се натяга, че много гледах, мъчих вчера, ама не успях.
И В каква посока, предполагам - затягаме, по часовниковата трябва да е.
Този болт, за натягането на гребена (№ 7 в първата картинка) и обирането на луфта с какъв ключ се натяга, че много гледах, мъчих вчера, ама не успях.
И В каква посока, предполагам - затягаме, по часовниковата трябва да е.

FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Ах рейката !!!
Не барайте там където мислите. Това е последното място, където има проблем. Рейката се натяга като се мери усилието на завъртане, на е21 го имам, но на е30 май не.
Разбиват се външните, после вътрешните, след това втулката в която лагерува рейката в далечната страна и други подобни, но много рядко се скапват зъби.
Като цяло е елементарно и пред блока се прави, но си е опасно място за баране, ако не знаеш за кво иде реч.
Разбиват се външните, после вътрешните, след това втулката в която лагерува рейката в далечната страна и други подобни, но много рядко се скапват зъби.
Като цяло е елементарно и пред блока се прави, но си е опасно място за баране, ако не знаеш за кво иде реч.
- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
Re: Ах рейката !!!
Lenco, дай, моля, каквото имаш за Е21
.
Bexim, за гайката (а и за горната - на вала) с флекса пилнах наполовина подходящи гайки 6->8
. И после работиш с гедорето
.

Bexim, за гайката (а и за горната - на вала) с флекса пилнах наполовина подходящи гайки 6->8


".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

Бате Сашо - Пази имената!

- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
Re: Ах рейката !!!


Edit:

От тук: http://www.p2pbg.com/index.php?page=torrent-details&id=83b5f08459e1ac8f4478f44ee6c43240a58c00b7
10х gotcha
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

Бате Сашо - Пази имената!

- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1850
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: Ах рейката !!!
Благодаря за информацията, колеги, няма да пипам там, направо сменям цялата рейка, че намерих една почти нова и няма смисъл да си играя.
Дано тропането изчезне, че супер много ме изнервя
Дано тропането изчезне, че супер много ме изнервя

FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Ах рейката !!!
Не барайте там където мислите. Това е последното място, където има проблем. Рейката се натяга като се мери усилието на завъртане, на е21 го имам, но на е30 май не.
Разбиват се външните, после вътрешните, след това втулката в която лагерува рейката в далечната страна и други подобни, но много рядко се скапват зъби.
Като цяло е елементарно и пред блока се прави, но си е опасно място за баране, ако не знаеш за кво иде реч.
Какво се разбива? На моя дизел, механичната рейка не е наред нещо. Волана се върти адски трудно. Това в движение. Карам със 100 на магистрала и се напичам да завивам, се едно съм спрял. Не би трябвало да е така. Кажете кво да ремонтирам. Отделно ги има тия тропания и луфтове във волана при преминаване през неравности - примерно павета.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1850
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: Ах рейката !!!
При мене беше зверски тежък волана, но от друго място беше мъката - изгнила чашка на пружината отпред, тя разбила лагера на макферсона и се получаваше триене желязо в гума... Окапваха ми ръцете направо.
Поне тези тампони като махнеш капачките се проверяват лесно.
Поне тези тампони като махнеш капачките се проверяват лесно.

FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Ах рейката !!!
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10
За нещо по тази схема ли говориш? Моля обясни по-подробно какво да погледна.
За нещо по тази схема ли говориш? Моля обясни по-подробно какво да погледна.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани