Проблем с климатроника - топло вместо студено

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 979
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Проблем с климатроника - топло вместо студено

Мнение от SpeedyMan » 30 Май 2010, 21:08

Привет!
Днес забелязах, че на шофьорското място долу в краката и горе на предното стъкло духа горещо вместо студено. Студено духа само през духалките. На дясната седалка нещата са ОК...
Вероятно климатроника не управлява клапата за студено-топло в зоната на шофьора... :kuku:

Като гледам темите във форума май трябва да се провери модула дали е ОК, след това да се гледат клапите и моторчетата им.
Някой знае ли тази клапа и нейното моторче с кой бушон и евентуално реле се управлява? Някакви идеи? Колата е 520i Touring 1998-ма година.
Благодаря предварително. :bchug:
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 822
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Мечтае да кара: само бмв та
Детайли за колата: много бърза

Re: Проблем с климатроника - топло вместо студено

Мнение от ясен николов » 30 Май 2010, 21:19

направи комп.диагностика може би са клапаните които се намират непосредствено до мотора

ентусиаст
Аватар
Мнения: 979
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: Проблем с климатроника - топло вместо студено

Мнение от SpeedyMan » 31 Май 2010, 9:33

Не мисля че диагностиката ще помогне колега.
Днес открих ТАЗИ ТЕМА, вчера нещо ми е убягнала, мисля да се заема с проверка на КЛАПАНА ПОЗИЦИЯ 6. Този климатроник няма клапи за студено-топло явно, работата става с тия клапани които пускат и спират топлата вода.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 822
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Мечтае да кара: само бмв та
Детайли за колата: много бърза

Re: Проблем с климатроника - топло вместо студено

Мнение от ясен николов » 31 Май 2010, 19:55

SpeedyMan написа:Не мисля че диагностиката ще помогне колега.
Днес открих ТАЗИ ТЕМА, вчера нещо ми е убягнала, мисля да се заема с проверка на КЛАПАНА ПОЗИЦИЯ 6. Този климатроник няма клапи за студено-топло явно, работата става с тия клапани които пускат и спират топлата вода.

колега ,точно съм писал непосредствено до мотора ,и с диагностика става ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Проблем с климатроника - топло вместо студено

Мнение от Пресиян Василев » 31 Май 2010, 21:03

ясен николов написа:
SpeedyMan написа:Не мисля че диагностиката ще помогне колега.
Днес открих ТАЗИ ТЕМА, вчера нещо ми е убягнала, мисля да се заема с проверка на КЛАПАНА ПОЗИЦИЯ 6. Този климатроник няма клапи за студено-топло явно, работата става с тия клапани които пускат и спират топлата вода.

колега ,точно съм писал непосредствено до мотора ,и с диагностика става ;)

Става разбира се с диагностика,дори Карсофт показва на AIRCO ,кое работи и кое не.Лично аз бих подходил пьрво така,отколкото да ровя докато ме заболи главата.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 979
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: Проблем с климатроника - топло вместо студено

Мнение от SpeedyMan » 01 Юни 2010, 8:09

А на някой да му се намира кабел за диагностика? Аз имам един който е за VAG автомобили... не знам дали не може да свърши работа, но клемите на BMW са други мисля, поне тази която знам ми е онази кръглата, а въпреки това гледах че за E39 дават кабел като за VAG.. странна работа..

Освен това гледах преди някъде за самодиагностика с едни кодове.. но не знам дали ще свърши работа.Абе не че не работя в IT сферата и не съм на ТИ с тия работи ама просто нямам време да експериментирам, а диагнозата която направих е безпогрешна - единия маркуч от клапана е студен, другия е топъл. След това премерих напреженията от конектора.

Първа клема - МАСА - 0 V
Втора клема - управление на шофьорското парно - 0,3 V - това е проблема в случая!
Трета клема - управление парното на мястото до шофьора - 14 V

Оказва се че като се измъкне конектора клапаните остават отворени, т.е. почна да духа топло и от двете страни.
После гледах по схемата и се оказа че тия кабели от конектора идват направо от модула на климатроника, 5 и 6 краче. Така че от към 5-то краче нямам управляващо напрежение поради някаква си причина.

Следва да извадя и разглобя модула на климатроника и да гледам за подмяна на датчика за температурата в ляво или пък за изгорял управляващ транзистор на изхода на 5-то краче... и също негова смяна. Но преди да почна да ровя за транзистор ще трябва да звънна кабела все пак.. (ето тук е добре да се види на диагностика какво показва вътрешния "ляв" температурен датчик, да не би да показва някакви ниски температури и да се мъчи да стопли купето :mhihi: )

И в този ред на мисли се сещам че е добре да измеря съпротивлението на дроселите на клапаните. Може този дето не сработва да е окъсил вътрешно и за това да е скапал транзистора в модула.

Ако е транзистор, цялата работа по ремонта ще ми излезе почти без пари.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 31.12.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е39 520

Re: Проблем с климатроника - топло вместо студено

Мнение от IMB » 01 Юни 2010, 12:56

В тази тема е описано как може да се преработи кабела, ако си само с кръглата букса ще трябва преходник. viewtopic.php?f=34&t=131937
Изображение

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook