Проблем с климатроника - топло вместо студено
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 979
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Проблем с климатроника - топло вместо студено
Привет!
Днес забелязах, че на шофьорското място долу в краката и горе на предното стъкло духа горещо вместо студено. Студено духа само през духалките. На дясната седалка нещата са ОК...
Вероятно климатроника не управлява клапата за студено-топло в зоната на шофьора...
Като гледам темите във форума май трябва да се провери модула дали е ОК, след това да се гледат клапите и моторчетата им.
Някой знае ли тази клапа и нейното моторче с кой бушон и евентуално реле се управлява? Някакви идеи? Колата е 520i Touring 1998-ма година.
Благодаря предварително.
Днес забелязах, че на шофьорското място долу в краката и горе на предното стъкло духа горещо вместо студено. Студено духа само през духалките. На дясната седалка нещата са ОК...
Вероятно климатроника не управлява клапата за студено-топло в зоната на шофьора...

Като гледам темите във форума май трябва да се провери модула дали е ОК, след това да се гледат клапите и моторчетата им.
Някой знае ли тази клапа и нейното моторче с кой бушон и евентуално реле се управлява? Някакви идеи? Колата е 520i Touring 1998-ма година.
Благодаря предварително.

- ясен николов
- ентусиаст
-
- Мнения: 822
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: само бмв та
- Детайли за колата: много бърза
Re: Проблем с климатроника - топло вместо студено
направи комп.диагностика може би са клапаните които се намират непосредствено до мотора
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 979
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Проблем с климатроника - топло вместо студено
Не мисля че диагностиката ще помогне колега.
Днес открих ТАЗИ ТЕМА, вчера нещо ми е убягнала, мисля да се заема с проверка на КЛАПАНА ПОЗИЦИЯ 6. Този климатроник няма клапи за студено-топло явно, работата става с тия клапани които пускат и спират топлата вода.
Днес открих ТАЗИ ТЕМА, вчера нещо ми е убягнала, мисля да се заема с проверка на КЛАПАНА ПОЗИЦИЯ 6. Този климатроник няма клапи за студено-топло явно, работата става с тия клапани които пускат и спират топлата вода.
- ясен николов
- ентусиаст
-
- Мнения: 822
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: само бмв та
- Детайли за колата: много бърза
Re: Проблем с климатроника - топло вместо студено
SpeedyMan написа:Не мисля че диагностиката ще помогне колега.
Днес открих ТАЗИ ТЕМА, вчера нещо ми е убягнала, мисля да се заема с проверка на КЛАПАНА ПОЗИЦИЯ 6. Този климатроник няма клапи за студено-топло явно, работата става с тия клапани които пускат и спират топлата вода.
колега ,точно съм писал непосредствено до мотора ,и с диагностика става

- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Проблем с климатроника - топло вместо студено
ясен николов написа:SpeedyMan написа:Не мисля че диагностиката ще помогне колега.
Днес открих ТАЗИ ТЕМА, вчера нещо ми е убягнала, мисля да се заема с проверка на КЛАПАНА ПОЗИЦИЯ 6. Този климатроник няма клапи за студено-топло явно, работата става с тия клапани които пускат и спират топлата вода.
колега ,точно съм писал непосредствено до мотора ,и с диагностика става
Става разбира се с диагностика,дори Карсофт показва на AIRCO ,кое работи и кое не.Лично аз бих подходил пьрво така,отколкото да ровя докато ме заболи главата.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 979
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Проблем с климатроника - топло вместо студено
А на някой да му се намира кабел за диагностика? Аз имам един който е за VAG автомобили... не знам дали не може да свърши работа, но клемите на BMW са други мисля, поне тази която знам ми е онази кръглата, а въпреки това гледах че за E39 дават кабел като за VAG.. странна работа..
Освен това гледах преди някъде за самодиагностика с едни кодове.. но не знам дали ще свърши работа.Абе не че не работя в IT сферата и не съм на ТИ с тия работи ама просто нямам време да експериментирам, а диагнозата която направих е безпогрешна - единия маркуч от клапана е студен, другия е топъл. След това премерих напреженията от конектора.
Първа клема - МАСА - 0 V
Втора клема - управление на шофьорското парно - 0,3 V - това е проблема в случая!
Трета клема - управление парното на мястото до шофьора - 14 V
Оказва се че като се измъкне конектора клапаните остават отворени, т.е. почна да духа топло и от двете страни.
После гледах по схемата и се оказа че тия кабели от конектора идват направо от модула на климатроника, 5 и 6 краче. Така че от към 5-то краче нямам управляващо напрежение поради някаква си причина.
Следва да извадя и разглобя модула на климатроника и да гледам за подмяна на датчика за температурата в ляво или пък за изгорял управляващ транзистор на изхода на 5-то краче... и също негова смяна. Но преди да почна да ровя за транзистор ще трябва да звънна кабела все пак.. (ето тук е добре да се види на диагностика какво показва вътрешния "ляв" температурен датчик, да не би да показва някакви ниски температури и да се мъчи да стопли купето
)
И в този ред на мисли се сещам че е добре да измеря съпротивлението на дроселите на клапаните. Може този дето не сработва да е окъсил вътрешно и за това да е скапал транзистора в модула.
Ако е транзистор, цялата работа по ремонта ще ми излезе почти без пари.
Освен това гледах преди някъде за самодиагностика с едни кодове.. но не знам дали ще свърши работа.Абе не че не работя в IT сферата и не съм на ТИ с тия работи ама просто нямам време да експериментирам, а диагнозата която направих е безпогрешна - единия маркуч от клапана е студен, другия е топъл. След това премерих напреженията от конектора.
Първа клема - МАСА - 0 V
Втора клема - управление на шофьорското парно - 0,3 V - това е проблема в случая!
Трета клема - управление парното на мястото до шофьора - 14 V
Оказва се че като се измъкне конектора клапаните остават отворени, т.е. почна да духа топло и от двете страни.
После гледах по схемата и се оказа че тия кабели от конектора идват направо от модула на климатроника, 5 и 6 краче. Така че от към 5-то краче нямам управляващо напрежение поради някаква си причина.
Следва да извадя и разглобя модула на климатроника и да гледам за подмяна на датчика за температурата в ляво или пък за изгорял управляващ транзистор на изхода на 5-то краче... и също негова смяна. Но преди да почна да ровя за транзистор ще трябва да звънна кабела все пак.. (ето тук е добре да се види на диагностика какво показва вътрешния "ляв" температурен датчик, да не би да показва някакви ниски температури и да се мъчи да стопли купето

И в този ред на мисли се сещам че е добре да измеря съпротивлението на дроселите на клапаните. Може този дето не сработва да е окъсил вътрешно и за това да е скапал транзистора в модула.
Ако е транзистор, цялата работа по ремонта ще ми излезе почти без пари.
- IMB
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: 31.12.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 520
Re: Проблем с климатроника - топло вместо студено
В тази тема е описано как може да се преработи кабела, ако си само с кръглата букса ще трябва преходник. viewtopic.php?f=34&t=131937
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани