ITB ???

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 30.12.2009
Местоположение: България,София
Пол: Мъж
Кара: BMW E36 320i 93год.
Мечтае да кара: това по горе ми стига за сега но една колекция от М3-ки не бих отказал
Детайли за колата: Къса ми нервите!!!

Re: ITB ???

Мнение от cursed_in_eternity » 22 Май 2010, 20:14

slavianko написа:
cursed_in_eternity написа:Колега в каталога за индивидуалните дросели за ежедневна употреба си пише за кои модели вървят с чип и кои се продават без чип.Аз гледах за моита (е36 320)и за нея са без чип пише че качват 20 коня и СТРУВАТ 2075 евра :cry:
Не се заблуждавай че ще се получи без странична намеса по електрониката. И аз така си мислих ама не стана. Наложи се да си вдигна налягането на горивният регулатор на 5 бара за да дойдат смесите на място. Накрая сложих допълнителна електроника и се получи. Но без чипосване или бутане по софтуера не вярвам да се получи. Поне при мен не беше възможно по друг начин ;)


То според това което аз съм попрочел тук там по принцип за абсолютно всеки по сериозен мод правен по двигателя,за да извлечеш максимума трябва да се пипнат картите на еку-то такаче съм напълно съгласен с теб и с колегата по горе :yes: .Но има един много тънък момент има доста разновидности на ITB,в някакъв саит на хонда чуждестранен примерно момчето не ги обединяваше накрая в пленум към въздушен филтър а направо си оставя голи тръби,накрая с някакви моторджийски "чорапи за филтрация,поне докато описвше работата не плануваше да пипа нещо по електрониката,накрая не завърши проекта щото неможа да ги побере,и не знам може и да е имал планове на по късен етап :dunno: :dunno: ,тези от dbilas са със пленум,дебитомер и въздушен филтър накрая,можеби разликата в количеството въздух няма да е чак толкова фрпираща,но това са само предположения :dunno:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение MY RIDE
!!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: ITB ???

Мнение от bum_bum » 22 Май 2010, 20:23

То че може без кутия може, ама нали говорим за коли, които ще се карат и по улицата, а не само по писти от 3-4к оборота нагоре. Един дросел като се портне и не се нагласи пеперудката както трябва се разказва играта на празния ход, а кво остава с 6 парчета, ако не се синхронизират и се оставят без кутия.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 30.12.2009
Местоположение: България,София
Пол: Мъж
Кара: BMW E36 320i 93год.
Мечтае да кара: това по горе ми стига за сега но една колекция от М3-ки не бих отказал
Детайли за колата: Къса ми нервите!!!

Re: ITB ???

Мнение от cursed_in_eternity » 22 Май 2010, 21:31

Е това и аз не мога да разбера какви фанатици има по света,но явно тези "чорапи" пречистват въздуха доволно :kuku: :kuku:
Here is a setup I just finished for a 20v VW. Its got toyota TB's-това е сега го намерих в нета ето и снимка:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение MY RIDE
!!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1376
Регистриран на: 14.04.2008

Re: ITB ???

Мнение от slatanic » 22 Май 2010, 23:38

alx написа:
cursed_in_eternity написа:Демек с 2 думи са по-добри за спортно шофиране,така ли да разбираме?


ми.. определено не са за коне или въртящ момент. най-мощните коли на света са с единичен карбуратор...


Поне видях,че Alx e писал и аз така малко оффтопик,ама та да покажа нагледно с едно линкче за какво става на дума и какво открих в една интересна фирма която май преди време и той беше споменал в една своя тема.
http://www.sonnysracingengines.com/engi ... ing-engine
Има и по интересни от тоя,ама тоя е атмосферка.Бесна атмосферка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 30.12.2009
Местоположение: България,София
Пол: Мъж
Кара: BMW E36 320i 93год.
Мечтае да кара: това по горе ми стига за сега но една колекция от М3-ки не бих отказал
Детайли за колата: Къса ми нервите!!!

Re: ITB ???

Мнение от cursed_in_eternity » 22 Май 2010, 23:48

Това го присаждах на моита,ама го махнах,защото не ми остана място за климатика :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение MY RIDE
!!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 25.06.2008
Местоположение: София/Houston

Re: ITB ???

Мнение от nikoror » 24 Май 2010, 18:11

обикновено индивидуални дросели се ползват, за да може да се оптимизира резонантното пълнене за определени обороти. при двигатели с повече от 4 цилиндъра (или 4 цилиндъра с много агресивни градуси на разпределителните валове) всмукването на въздуха не е независимо между цилиндрите и е доста трудно да се оптимизира (сега вече има компютърни модели, които са доста по-добри в това отношение) резонантното пълнене, а индивидуалните дросели дават възможност всеки цилиндър да е за себе си и по този начин се избягват доста сложната ситуация с два отворени всмукателни тракта едновременно (не случайно доста от спортните атмосферни v8 двигатели имат 2 колектора по 4 цилиндъра, за да се търси максимален ефект от резонантното пълнене (примерно f430))

при атмосферните двигатели винаги се търси и скорост на потока и минимален пад на налягането, като "тапата" в системата рядко е дроселовата клапа (в определени граници). ясно е, че при число на Мах над 1 (или даже над 0.6) масовия дебит спира (или сериозно намалява) да се увеличава, но понеже то е локално за определена точка, обикновено за двигатели се гледа един показател, който се казва индекс на Мах (Mach index) и при стойности над 0.5 се смята, че има "тапа" в системата. Ще гледам да напиша нещо за всмукателния тракт тези дни

Предишна

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook