Въпрос за ГИ и ламбда сонда.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Въпрос за ГИ и ламбда сонда.

Мнение от spacepl » 20 Май 2010, 21:35

Здравейте, от доста време си карам на газ и наскоро установих, че не ми е била свързана ламбда сондата със газовия компютър. Та въпроса ми е, на кой кабел на ламбдата да го свържа, червения е подгрева и определено няма да ми свърши работа, остават жълт, бял и черен.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Въпрос за ГИ и ламбда сонда.

Мнение от badsharki » 20 Май 2010, 22:01

Аз доколкото знам белият е подгрева, но освен да видя утре моята как вързана и ще пиша.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Въпрос за ГИ и ламбда сонда.

Мнение от spacepl » 20 Май 2010, 22:13

Ще ми помогнеш доста. С мултицет мернах на контакт че на червения дава 12 волта - при студена кола.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Въпрос за ГИ и ламбда сонда.

Мнение от pazokolarov » 20 Май 2010, 22:43

Кажи коя година е ДМЕ-то.
Черният кабел трябва да ти е сигнала. При теб трябва да се 4 сонди - 2 преди и 2 след катализаторите. Преди кат. :на едната сонда кабела е само черен, на другата е черен със синьо. След кат. : на едната сонда е черно с червено, на другата е черно с бяло.
ГИ колко входа за сигнал от сондите има?
Изображение
ИзображениеИзображение

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Въпрос за ГИ и ламбда сонда.

Мнение от Ilko Ivanov » 20 Май 2010, 22:46

pazokolarov написа:Кажи коя година е ДМЕ-то.
Черният кабел трябва да ти е сигнала. При теб трябва да се 4 сонди - 2 преди и 2 след катализаторите. Преди кат. :на едната сонда кабела е само черен, на другата е черен със синьо. След кат. : на едната сонда е черно с червено, на другата е черно с бяло.
ГИ колко входа за сигнал от сондите има?

Неговата е само с две сонди ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Въпрос за ГИ и ламбда сонда.

Мнение от pazokolarov » 20 Май 2010, 22:53

ivanov 530d написа:
pazokolarov написа:Кажи коя година е ДМЕ-то.
Черният кабел трябва да ти е сигнала. При теб трябва да се 4 сонди - 2 преди и 2 след катализаторите. Преди кат. :на едната сонда кабела е само черен, на другата е черен със синьо. След кат. : на едната сонда е черно с червено, на другата е черно с бяло.
ГИ колко входа за сигнал от сондите има?

Неговата е само с две сонди ;)

Не е ли с М52 двигател? Не знам защо съм останал с ввпечатлението, че само М43 са с 2 сонди :roll: другите трябва да са с по 4.
Изображение
ИзображениеИзображение

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Въпрос за ГИ и ламбда сонда.

Мнение от Ilko Ivanov » 20 Май 2010, 22:55

pazokolarov написа:
ivanov 530d написа:
pazokolarov написа:Кажи коя година е ДМЕ-то.
Черният кабел трябва да ти е сигнала. При теб трябва да се 4 сонди - 2 преди и 2 след катализаторите. Преди кат. :на едната сонда кабела е само черен, на другата е черен със синьо. След кат. : на едната сонда е черно с червено, на другата е черно с бяло.
ГИ колко входа за сигнал от сондите има?

Неговата е само с две сонди ;)

Не е ли с М52 двигател? Не знам защо съм останал с ввпечатлението, че само М43 са с 2 сонди :roll: другите трябва да са с по 4.

Това е само впечетление :yes:
М52 е с 2 сонди
М52ТУ е с 4 сонди
М43 е с 1 сонда

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Въпрос за ГИ и ламбда сонда.

Мнение от badsharki » 20 Май 2010, 23:01

В крайна сметка WDS-a казва: бял и червен са ти за подгрева, жълтия трябва ти дава 5 V, a черен ти е сигнала.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Въпрос за ГИ и ламбда сонда.

Мнение от spacepl » 20 Май 2010, 23:43

Мдаа, и аз така реших, но на черния ми дава някаква много странна графика, нищо общо със синусоидата която трябва да даде. Сондите са нови ( на по-малко от година)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 30.06.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 540 '97
Мечтае да кара: М5

Re: Въпрос за ГИ и ламбда сонда.

Мнение от Nikiboy » 21 Май 2010, 0:25

Какъв ГИ ще свързваш?

Симгаз и Старгаз например взимат единствено импусла от дюзите и искрата от бобината.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Въпрос за ГИ и ламбда сонда.

Мнение от spacepl » 21 Май 2010, 8:25

бардолини

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 30.06.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 540 '97
Мечтае да кара: М5

Re: Въпрос за ГИ и ламбда сонда.

Мнение от Nikiboy » 21 Май 2010, 8:39

Май бардолини е мн сходно с тях. Те взимат сигнал от инжекторите и го удължават малко. Реално екуто на колата си следи ламбдата и си коригира сместа.

Обади се на BSM ако искаш.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Въпрос за ГИ и ламбда сонда.

Мнение от badsharki » 21 Май 2010, 8:52

Погледнах преди малко - на жълтия кабел е свързана. И моята е Бардолини.
Само, че сега и аз имам свързан с това въпрос. ГИ е вързана само към едната ламбда. Не трябва ли и от двете да взима сигнал? :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Въпрос за ГИ и ламбда сонда.

Мнение от spacepl » 21 Май 2010, 8:58

Смятам че са сложени две сонди за по-лесно диагностициране на проблеми поради това че цилиндрите са ни в повечко :) иначе данните им са почти 100% идентични (при изправна кола де)

badsharki - много благодаря :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Въпрос за ГИ и ламбда сонда.

Мнение от oci » 22 Май 2010, 19:45

spacepl написа:Смятам че са сложени две сонди за по-лесно диагностициране на проблеми поради това че цилиндрите са ни в повечко :) иначе данните им са почти 100% идентични (при изправна кола де)

badsharki - много благодаря :yes:

Едната сонда е преди катализатора първата и тя има отношение към смесообразуването, а втора сонда е след катализатора тя следи дали катализатора си върши работата и дава инфо на компа, не случайно на коли с махнат катализатор втората сонда се като се повдига или се слага емулатор така че да дава постоянно напрежение 0,46 все едно си има катализатор иначе без катализатора ще показва като пърава и ще се шашка компа.
Няма нищо общо с това, че са ни повече цилиндрите това е заради екологията и затова има втора сонда при колегата.
При мен кабелите са два бели за подгряване на сондата единия е 12волта, другия бял е -,
Сив и черен за към компютъра и би следвало ГИ да се върже към черния кабел, то лесно може да се провери с мултицет между сивия и черния напрежението трябва да варира от 0,1 до 1,10 волта трябва непрекъснота да се мени, така напрактика се чертае и графиката на работата на сондата.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook