интересно инфо

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 3.10.2008
Местоположение: Свищов/София

Re: интересно инфо

Мнение от Chimerasv » 12 Май 2010, 2:37

за колекгата sashozmeq :

коелга тука мисля са повече шофери на дизелки та да си споделя опита:

и мотйа перка се спира лесно и се върти лесно при изгасен двигател - колата не прегрява
когато колта загрее наистина много перката на климата не само на дизелите ами и на бензинките се включва да помага :)
знам от опит със стария ми двигател който .... прегряваше за спорта :) / спорта му доиде от скъсани резби на блока /

и за колегите който обсъждат виското :) та виското при покачване на Т започва да приплъзва и да не зацепва толквоа колкото когато е студено - виско/вискозитет/ вискозитета на течностите намаля при загряване сиреч вътрешното триене между слоевете течност намаля и от там по малко съпротивление нататъка се сещате "производните" нали
сиреч при каране извън града насрешната въздушна струя охлажда радятора и мотора а виското е все по малко зацепено при това положение ;) защото топлия въздух от радятора който го обдухва му повишава Т близка до тази на обдухващия въздух
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: интересно инфо

Мнение от spacepl » 12 Май 2010, 16:54

Ако искаш да обясниш, че колкото по-топъл е двигателя, толкова по-малко върти виското - не е така. Виското зацепва при повишена темепратура на въздуха идващ от радиатора, затова е и така оребрено, за да реагира по-бързо на температурната промяна.

Код: Избери целия код
Като всеки съединител и тук има водим и водещ диск. Водещият диск е закрепен неподвижно за ремъчната шайба, а водимия диск за лопатките на вентилатора. Нещо повече-и на двата диска са изработени лопатки- т.е. това е хидросъединител. Вътре в този съединител има биметална спирала, която при достигане на определена температура започва да се разширява и отваря клапан, през който изтича силиконовата течност и запълва пространството между двата диска. Вследствие вискозитета на течността, водещият диск посредством този силикон привежда в движение и водимия диск, на който неподвижно са закачени лопатките на вентилатора.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 3.10.2008
Местоположение: Свищов/София

Re: интересно инфо

Мнение от Chimerasv » 12 Май 2010, 18:13

виж така обяснение изглежда логично и при все общото знание за виското съм склонен че макар логиката ми да е вярна за вскозитета принципа описан от теб е принципа на действие на виското и се съгласявам че съм сгрешил :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: интересно инфо

Мнение от spacepl » 12 Май 2010, 19:06

Абе и аз известно време се чудех как така се нагрява силикона и става по-твърд за да зацепи дисковете :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 6.02.2010
Местоположение: София/Плевен
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520i Touring
Мечтае да кара: BMW

Re: интересно инфо

Мнение от sashozmeq » 19 Май 2010, 21:18

Смених виското и резултата е очеизваден. Както и да я юркам, си държи температура 90 - 94 градуса. Като карам в града и стигне 90 градуса започвам да я чувам перката. Няма такъв звук :) . 94 градуса успях да вдигна след много напъване, изкачвайки Витиня. На място като работи колата стига 91 градуса, но като я изфорсирам, перката се чува и температурата пада бързо на 89 градуса. Всичко това при 27 градуса външна температура. Много съм доволен след смяната на виското. Благодаря на всички колеги за правилния съвет който ми дадоха. :)

П.С. Взех си на Meyle с някаква допълнителна термопластина за защита. Казаха ми че на мерцедес и на опел имало такива термопластини, а на бмв оригиналните вискота нямат. На мой приятел с мерцедес дори може да се настройва от термопластината при каква температура да зацепвва.
Никога не карай по-бързо, от колкото твоят ангел-хранител може да лети.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 29.02.2008
Местоположение: варна
Пол: Мъж
Кара: Е46 330 CI
Мечтае да кара: Х5

Re: интересно инфо

Мнение от veliki1 » 20 Май 2010, 4:13

sashozmeq написа:Смених виското и резултата е очеизваден. Както и да я юркам, си държи температура 90 - 94 градуса. Като карам в града и стигне 90 градуса започвам да я чувам перката. Няма такъв звук :) . 94 градуса успях да вдигна след много напъване, изкачвайки Витиня. На място като работи колата стига 91 градуса, но като я изфорсирам, перката се чува и температурата пада бързо на 89 градуса. Всичко това при 27 градуса външна температура. Много съм доволен след смяната на виското. Благодаря на всички колеги за правилния съвет който ми дадоха. :)

П.С. Взех си на Meyle с някаква допълнителна термопластина за защита. Казаха ми че на мерцедес и на опел имало такива термопластини, а на бмв оригиналните вискота нямат. На мой приятел с мерцедес дори може да се настройва от термопластината при каква температура да зацепвва.

колега дали пазиш опаковката да ми кажеш някакъв номер от нея искам да видя за какво става въпрос
Всичко хубаво започва с "Б" Бира... БМВ... Брюнетка...

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook