проблем с охладителната система
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- jorji6i6i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: M50B20 E36
- Мечтае да кара: M3
проблем с охладителната система
Колеги от един месец се боря с охладителната система на е36, м50б20. Това може да се случи на всички модели и мисля, че е полезно да се знае.
Та, със затопляне на времето след 5-6 километра пробег и спиране на колата водата излиза от радиатора /прегрява/ но капейки отдолу. Мислех че е спукан радиатора - свалих го , разглобих разширителния съд и подмених уплътненията. Е продължаваше да капе.
Усъмних се във водната помпа, че няма дебит - смених я със такава с метална турбина - пак капе от радиатора и като отвия капачката излиза силна пара.
Мислех, че е гарнитура на главата - но при продължително движение 200 км, няма нищо - само когато спра и колата е покой изхвърля вода.
Решихме с един приятел, че термостата отваря късно - сменихме го същото.
Да кажа само, че през цялото това време вътре стрелката си сочеше средата 12 часа и немърдаше.
След термостата /нов/ стигнахме до виското. При загрял мотор хващам перката и си я държа дори при работещ двигател.
Смених виското с чисто ново и нищо. Реших да си сложа и дифузьор на радиатора че досега нямах, та дано да се промени нешо - пак нищо - изхвърля водата и виското не върти.
В магазина ми смениха виско с друго пак чисто ново и пак неработеше.
След седмици на мъка и безсънни нощи.....
Проблема се оказа в запушения радиатор. Самият радиатор се състои от около 40 надлъжни канали и при мен само 5 от тях бяха запушени, но точно тези 5 канала който са срещу виското и не го загряват достатъчно за да започне да работи нормално /зацепено с оборотите на водната помпа/.
Та значи свалих пластмасите отстрани на радиатора и много ясно се виждаше запушените чак като циментирани каналчета. Опитах с кислол /той разяжда котления камък/ но уви не стана. Намерих една доста тънка и здрава /стоманизирана/ метална лента и започнах да я пъхам в всяко едно от каналчетата. След около 1 час ги прекарах всички изхарчих един бойлер топла вода за промиване на кислола и успях да го поправя.
Ако искате вярвайте изчаках колата да загрее, термостата отвори и точно след 1 минута както съм надвесен над двигателя като дадох газ въздушната струя ми отнесе шапката - честно. Умрях си от кеф, че съм успял сам да си реша проблема.
Успех в ремонтите колеги и много безаварийни километри
Та, със затопляне на времето след 5-6 километра пробег и спиране на колата водата излиза от радиатора /прегрява/ но капейки отдолу. Мислех че е спукан радиатора - свалих го , разглобих разширителния съд и подмених уплътненията. Е продължаваше да капе.
Усъмних се във водната помпа, че няма дебит - смених я със такава с метална турбина - пак капе от радиатора и като отвия капачката излиза силна пара.
Мислех, че е гарнитура на главата - но при продължително движение 200 км, няма нищо - само когато спра и колата е покой изхвърля вода.
Решихме с един приятел, че термостата отваря късно - сменихме го същото.
Да кажа само, че през цялото това време вътре стрелката си сочеше средата 12 часа и немърдаше.
След термостата /нов/ стигнахме до виското. При загрял мотор хващам перката и си я държа дори при работещ двигател.
Смених виското с чисто ново и нищо. Реших да си сложа и дифузьор на радиатора че досега нямах, та дано да се промени нешо - пак нищо - изхвърля водата и виското не върти.
В магазина ми смениха виско с друго пак чисто ново и пак неработеше.
След седмици на мъка и безсънни нощи.....
Проблема се оказа в запушения радиатор. Самият радиатор се състои от около 40 надлъжни канали и при мен само 5 от тях бяха запушени, но точно тези 5 канала който са срещу виското и не го загряват достатъчно за да започне да работи нормално /зацепено с оборотите на водната помпа/.
Та значи свалих пластмасите отстрани на радиатора и много ясно се виждаше запушените чак като циментирани каналчета. Опитах с кислол /той разяжда котления камък/ но уви не стана. Намерих една доста тънка и здрава /стоманизирана/ метална лента и започнах да я пъхам в всяко едно от каналчетата. След около 1 час ги прекарах всички изхарчих един бойлер топла вода за промиване на кислола и успях да го поправя.
Ако искате вярвайте изчаках колата да загрее, термостата отвори и точно след 1 минута както съм надвесен над двигателя като дадох газ въздушната струя ми отнесе шапката - честно. Умрях си от кеф, че съм успял сам да си реша проблема.
Успех в ремонтите колеги и много безаварийни километри
Последна промяна jorji6i6i на 17 Май 2010, 13:12, променена общо 1 път
- beco109
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 27.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Разумно
- Детайли за колата: Измамна
Re: проблем с охладителната система
Трябвалое е парво от там да започнеш. Но поне сега знаеш че си си сменил всичко и няма какво да се притесняваш. 


- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
Re: проблем с охладителната система
Колеги имам няколко въпроса относно виското : кога трябва да зацепи и как трябва да работи изобщо променя ли си оборотите ? понеже видях че колегата е написал че неговото неможело да работи зацепенно с оборотите на водната помпа , и ми стана много интересно понеже моето виско върти постояно , щом запаля колата и тръгва ! Мерси предварително
- nedbmw
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 394
- Регистриран на: 24.02.2009
- Местоположение: стара загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е46 facelift
- Мечтае да кара: Е90
- Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.
Re: проблем с охладителната система
Мога да ви кажа от какво се е запушил най вероятно радиатора защото на мен ми се е случвало на едно Опелче Комбо.Та никога не запушваите течове в охладителната с-ма с прахчетата, коити са по 2/3лв,защото става като заварка м/у алуминиевите тръбички на радиатора и сместа .Това ми го е казвал радиаторджия.Те стават за месинговите или медни радиатори на тях не им пречи но на алуминий не.При мен на Комбото с Исузу мотор се бяха подпушили даже дупчиците на главата освен радиатора.За парното не знам беше лято. 

- jbankov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1346
- Регистриран на: 11.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 M54 '01
- Bendji
- Потребител
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: у гаражу
- Пол: Мъж
- Кара: Е33 karting edition
Re: проблем с охладителната система
morafeta написа:Колеги имам няколко въпроса относно виското : кога трябва да зацепи и как трябва да работи изобщо променя ли си оборотите ? понеже видях че колегата е написал че неговото неможело да работи зацепенно с оборотите на водната помпа , и ми стана много интересно понеже моето виско върти постояно , щом запаля колата и тръгва ! Мерси предварително
Така трябва да е виското се върти постоянно. Когато е студен двигателя можеш да спреш перката дори с ръка (но не се препоръчва). Но след като загрее, за да провериш дали ти работи виското навий един вестник и с него се опитай да спреш перката. Ако успееш лесно да я спреш значи не работи, а ако продължава да си се върти и започне да къса вестника всичко е ОК.
ЗАБЕЛЕЖКА: НИКОГА НЕ ПРОБВАЙТЕ С РЪКА ДА СПРЕТЕ ПЕРКАТА НА ЗАГРЯТ МОТОР.
Welcome to BMW Airlines !!!


- ///M BOSS
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 13.03.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
Re: проблем с охладителната система
Поздравлвния за темата и успешната поправка 

- jorji6i6i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: M50B20 E36
- Мечтае да кара: M3
Re: проблем с охладителната система
Bendji написа:morafeta написа:Колеги имам няколко въпроса относно виското : кога трябва да зацепи и как трябва да работи изобщо променя ли си оборотите ? понеже видях че колегата е написал че неговото неможело да работи зацепенно с оборотите на водната помпа , и ми стана много интересно понеже моето виско върти постояно , щом запаля колата и тръгва ! Мерси предварително
Така трябва да е виското се върти постоянно. Когато е студен двигателя можеш да спреш перката дори с ръка (но не се препоръчва). Но след като загрее, за да провериш дали ти работи виското навий един вестник и с него се опитай да спреш перката. Ако успееш лесно да я спреш значи не работи, а ако продължава да си се върти и започне да къса вестника всичко е ОК.
ЗАБЕЛЕЖКА: НИКОГА НЕ ПРОБВАЙТЕ С РЪКА ДА СПРЕТЕ ПЕРКАТА НА ЗАГРЯТ МОТОР.
виското постоянно се върти но при студен радиатор, т.е. когато не е отворил термостата ще е бавно. Тестваш го като първо хващаш перката и после някой друг пали мотора. Друго - когато изгасиш мотора и перката се върти още 2-3 секунди значи виското не е за цепило.
КОгато радиатора е нагорещен и виското ти работи просто няма как де не ти направи вшечатление колко силно духа и какъв специфичен шум издава въздушният поток. Просто ще разбереш бъди сигурен. Аз винаги се успокоявах, че може би работи, но когато найстина проработи
просто е много различно - изпадаш в екстаз. И друго когато виското е сработило, като изгасиш мотора виското спира веднага без никаква инерция.
P.S. Виското зацепва единствено и само от температурата на радиатора пред него. Нито двигателя, нито водната помпа /оста й/ могат да го нагорещят и задействат - само нагорещеният радиатор при сътветно отворил термостат.
- Bendji
- Потребител
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: у гаражу
- Пол: Мъж
- Кара: Е33 karting edition
Re: проблем с охладителната система
jorji6i6i написа:Bendji написа:...morafeta написа:
P.S. Виското зацепва единствено и само от температурата на радиатора пред него. Нито двигателя, нито водната помпа /оста й/ могат да го нагорещят и задействат - само нагорещеният радиатор при сътветно отворил термостат.
Axaм а термостата не отваря ли след като загрее двигателя?


Последна промяна Bendji на 18 Май 2010, 1:41, променена общо 1 път
Welcome to BMW Airlines !!!


- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: проблем с охладителната система
А мен ме интересува как затвори радиатора отстрани,маза ли с нещо,уплатнения има ли,и ако има и снимки - не се свени да ги покажеш. 

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- jorji6i6i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: M50B20 E36
- Мечтае да кара: M3
Re: проблем с охладителната система
Bendji написа:jorji6i6i написа:Bendji написа:...morafeta написа:
P.S. Виското зацепва единствено и само от температурата на радиатора пред него. Нито двигателя, нито водната помпа /оста й/ могат да го нагорещят и задействат - само нагорещеният радиатор при сътветно отворил термостат.
Axaм а термостата не отваря ли след като загрее двигателя?![]()
Имах предвид, че топлината на самия мотор не влияе на виското - защото има биметална пластина която е отпред срещу водния радиатор.
- jorji6i6i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: M50B20 E36
- Мечтае да кара: M3
Re: проблем с охладителната система
нямам снимки, но стана учудващо лесно...
Има гумено уплътнение под пластмасово казанче. Все пак аз го намазах съмсем малко със силикон за гарнитури. Но найстина малко и го размазах по цялата дължина на уплътнението за да не попадне силикон в самата пита на радиатора и да последва пак затискане.
Казанчето го освободих с една права отверка - съвсем лесно, но все пак внивайте да не спъката пласмасата.
Поставянето извърших като пристисках алиминия към казанчето посредстрвом клещи /тип гарги/ който хващаха точно радиатора и го стскаха перфектно.
след товяа внимателно с един неостър секач и чук чуках по всяка вдлъбнатина на алуминия за да съм сигурен, че максимално съм стегнал сглобката.
Найстина очаквах да протече, но вече карам 1 седмица и няма никакъв проблем.
Има гумено уплътнение под пластмасово казанче. Все пак аз го намазах съмсем малко със силикон за гарнитури. Но найстина малко и го размазах по цялата дължина на уплътнението за да не попадне силикон в самата пита на радиатора и да последва пак затискане.
Казанчето го освободих с една права отверка - съвсем лесно, но все пак внивайте да не спъката пласмасата.
Поставянето извърших като пристисках алиминия към казанчето посредстрвом клещи /тип гарги/ който хващаха точно радиатора и го стскаха перфектно.
след товяа внимателно с един неостър секач и чук чуках по всяка вдлъбнатина на алуминия за да съм сигурен, че максимално съм стегнал сглобката.
Найстина очаквах да протече, но вече карам 1 седмица и няма никакъв проблем.
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани