Запалителни свещи за автомобили на газ
Модератор: Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- Crazy_jerry
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 4.02.2010
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: ше 32? Compact
- Мечтае да кара: E91 330xD
Запалителни свещи за автомобили на газ
Препоръки към запалителните свещи за автомобили, работещи само на газ (CNG*, LNG*, LPG*)
Използването на газ като гориво изисква двигатели, които също като бензиновите работят на принципа на четиритактовия двигател. По тази причина конвенционалните бензинови двигатели се адаптират и за работа с газ. Настройката се извършва или като изцяло се преминава към газ или с възможност за избор между бензин и газ. По тази причина различаваме моновалентни или бивалентни автомобили.
Влияние върху препоръките за избор на запалителни свещи
В зависимост от типа гориво се определя и типа на запалителните свещи. В случай на използване на газ като гориво поради високото работно налягане възниква необходимост от по-високо напрежение на запалване. При запалителни системи с по-ниско напрежение на запалване (<25 kV) това трябва да се компенсира чрез по-малко междуелектродно разстояние. При газовите инсталации няма загуби от изпаряване.Температурите на изгаряне са малко по-високи от тези при бензин. Освен това при газ се получават по-малко отлагания и замърсяване на изолатора. Трябва да се избира по-ниско топлинно число на запалителните свещи.
Моновалентни автомобили - Автомобили, работещи само на газ (нови автомобили)–
Запaлителната свещ при автомобили, работещи само на газ е добре съобразена от производителя на автомобила за оптимална работа. Препоръки ще намерите в документите на производителя.
Моновалентни автомобили - Автомобили, работещи само на газ (допълнително оборудвани)
За допълнително оборудвани автомобили със стари запалителни системи,
междуелектродното разстояние трябва да бъде < = 0,7 mm. Топлинното число може
да бъде избрано с около една степен по-ниско от първоначално определеното за
бензин. Неравномерен ход и прекъсване поради зацапване не трябва да се очакват.
Продължителността на живот на свещите с по-малко топлинно число се повлиява
положително. Давам пример със свещи на ХХХХХ (без реклами!) за тях съм запознат. Преди инстилиране на газова уредба DR 7 BC - 0.8 mm след DR 6 BC - 0.7 mm
Бивалентни автомобили - автомобили, работещи на газ и бензин
Запалителната свещ е предназначена за работа с бензин и не се различава по принцип от препоръките към чисто бензиновите автомобили. При автомобили с електронна запалителна система с достатъчен резерв от запалително напрежение,междуелектродното разстояние остава дори същото.
Например:Бензинови автомобили: DR 7 BC 0.8 mm
бивалентни автомобили: DR 7 BC 0.8 mm
За автомобили със стари запалителни системи оборудвани допълнително с газови
уредби, междуелектродното разстояние трябва да бъде < = 0,7 mm. Топлинното
число може да бъде избрано с около една степен по-ниско. При работа на бензин и
при неблагоприятни условия на работа (с чести спирания) това може да доведе до
неравномерен ход и прекъсване поради зацапване.
Например:Бензинови автомобили: DR 7 BC 0.8 mm
бивалентни автомобили: DR 6 BC 0.7 mm
Използването на газ като гориво изисква двигатели, които също като бензиновите работят на принципа на четиритактовия двигател. По тази причина конвенционалните бензинови двигатели се адаптират и за работа с газ. Настройката се извършва или като изцяло се преминава към газ или с възможност за избор между бензин и газ. По тази причина различаваме моновалентни или бивалентни автомобили.
Влияние върху препоръките за избор на запалителни свещи
В зависимост от типа гориво се определя и типа на запалителните свещи. В случай на използване на газ като гориво поради високото работно налягане възниква необходимост от по-високо напрежение на запалване. При запалителни системи с по-ниско напрежение на запалване (<25 kV) това трябва да се компенсира чрез по-малко междуелектродно разстояние. При газовите инсталации няма загуби от изпаряване.Температурите на изгаряне са малко по-високи от тези при бензин. Освен това при газ се получават по-малко отлагания и замърсяване на изолатора. Трябва да се избира по-ниско топлинно число на запалителните свещи.
Моновалентни автомобили - Автомобили, работещи само на газ (нови автомобили)–
Запaлителната свещ при автомобили, работещи само на газ е добре съобразена от производителя на автомобила за оптимална работа. Препоръки ще намерите в документите на производителя.
Моновалентни автомобили - Автомобили, работещи само на газ (допълнително оборудвани)
За допълнително оборудвани автомобили със стари запалителни системи,
междуелектродното разстояние трябва да бъде < = 0,7 mm. Топлинното число може
да бъде избрано с около една степен по-ниско от първоначално определеното за
бензин. Неравномерен ход и прекъсване поради зацапване не трябва да се очакват.
Продължителността на живот на свещите с по-малко топлинно число се повлиява
положително. Давам пример със свещи на ХХХХХ (без реклами!) за тях съм запознат. Преди инстилиране на газова уредба DR 7 BC - 0.8 mm след DR 6 BC - 0.7 mm
Бивалентни автомобили - автомобили, работещи на газ и бензин
Запалителната свещ е предназначена за работа с бензин и не се различава по принцип от препоръките към чисто бензиновите автомобили. При автомобили с електронна запалителна система с достатъчен резерв от запалително напрежение,междуелектродното разстояние остава дори същото.
Например:Бензинови автомобили: DR 7 BC 0.8 mm
бивалентни автомобили: DR 7 BC 0.8 mm
За автомобили със стари запалителни системи оборудвани допълнително с газови
уредби, междуелектродното разстояние трябва да бъде < = 0,7 mm. Топлинното
число може да бъде избрано с около една степен по-ниско. При работа на бензин и
при неблагоприятни условия на работа (с чести спирания) това може да доведе до
неравномерен ход и прекъсване поради зацапване.
Например:Бензинови автомобили: DR 7 BC 0.8 mm
бивалентни автомобили: DR 6 BC 0.7 mm
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Запалителни свещи за автомобили на газ
Темата е хубава, но без споменаване само на една-единствена марка... 

- Crazy_jerry
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 4.02.2010
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: ше 32? Compact
- Мечтае да кара: E91 330xD
Re: Запалителни свещи за автомобили на газ
Добавям и видовете свещи препоръчани от производителите за автомобили на газ за BMW E36 и E46:
BERU 14F-6DPUR2 - препоръчителен интервал за смяна 30000 км.
BOSCH FR6KI332S - препоръчителен интервал за смяна 30000 км.
NGK LPG 1 - препоръчителен интервал за смяна 30000 км.
BERU 14F-6DPUR2 - препоръчителен интервал за смяна 30000 км.
BOSCH FR6KI332S - препоръчителен интервал за смяна 30000 км.
NGK LPG 1 - препоръчителен интервал за смяна 30000 км.


- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
Re: Запалителни свещи за автомобили на газ
Преди доста години ползвах Brisк Silver на кола с газова и караха
около 3-4 пъти повече километри от другите свещи.Те са само за
коли на LPG.
около 3-4 пъти повече километри от другите свещи.Те са само за
коли на LPG.
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
Re: Запалителни свещи за автомобили на газ
а кой е вносител на бриск 

Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
Re: Запалителни свещи за автомобили на газ
Aз си мисля, че е малко прекалено това за свещите за газ и бензин 
За справка, вижте с какви свещи е излизала метановата заводска Е36-ица.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... rk_plug-2/
Отговор:
(същите като и на нормалният бензинов мотор)

За справка, вижте с какви свещи е излизала метановата заводска Е36-ица.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... rk_plug-2/
Отговор:
(същите като и на нормалният бензинов мотор)
8 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Сервизно обслужване на БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани