Калиброване на стокови спирачни дискове на Е36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Калиброване на стокови спирачни дискове на Е36

Мнение от Dream_BMW » 15 Май 2010, 11:18

Зсравейте разбирачи и не до там разбирачи хахаха.Искам да ми помогнете в една идея да ми сподели някой който е побвал или е бил свидетел на подобна интервенция.А те следната. Искам да ми направят канали на фреза стоковите предни спрачни дискове и не знам ще има ли някакъв проблем след това.някой пробвал ли е,бил ли е свидетел на такова нещо и получава ли се? Искам да станат нещо такова: http://www.pdukexhausts.co.uk/ekmps/sho ... 10spec.jpg
или такова http://www.dynotechonline.com/store/ima ... 60915P.jpg
или такова http://www.flat4online.co.uk/catalog/im ... CF0841.JPG
И моля ви не ми трябват съвети които да ми казват да си купя нови и т.н,защото нямам намерение да го правя,тъй като имам хубави почто нови оригинални и не мисля да ги подарявам на някой за да си купя китайски лъснати имитации.А хубавите нови са толкова скъпи,че изобщо не стоят на дневен ред.
Последна промяна Dream_BMW на 17 Май 2010, 13:47, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 30.10.2007
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Re: Калиброване на стокови спирачни дискове на Е36

Мнение от fedoracore » 15 Май 2010, 11:24

оправи си линковете на снимките .
Изображение

Dicky Wolf
Аватар
Мнения: 595
Регистриран на: 25.02.2007
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: Z4M Roadster

Re: Калиброване на стокови спирачни дискове на Е36

Мнение от TsvetanVR » 15 Май 2010, 17:22

Абе то и аз искам да разпиля 20-ката до 28-ца, ама нъцки... :mhihi:
Изображение

I wanna leave you far behind....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Калиброване на стокови спирачни дискове на Е36

Мнение от bum_bum » 15 Май 2010, 17:27

TsvetanVR написа:Абе то и аз искам да разпиля 20-ката до 28-ца, ама нъцки... :mhihi:


Прави квото искаш, но без да спамиш в темите по които нямаш мнение ;)

На фреза не се ли прави фрезоване. Калиброването май е съвсем различно нещо.
Не мисля, че ще е проблем да го направиш, както и да ги перфорираш, но не пробивай целия диск, а само точковай като на оригиналните. Може и от някой с такива да провериш дълбочината на нарезите, защото те дефакто се явяват индикатор за износването и целта им освен да помагат да изхвърлят праха от накладките и да изглеждат добре е да се следи износването на диска.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Калиброване на стокови спирачни дискове на Е36

Мнение от ~Мишо~ » 15 Май 2010, 18:02

Купи си нови :mhihi: На фреза няма да стане.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 26.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW850 5,7 ALPINA

Re: Калиброване на стокови спирачни дискове на Е36

Мнение от pgv64 » 15 Май 2010, 18:47

~Мишо~ написа:Купи си нови :mhihi: На фреза няма да стане.

:D Значи, колегата Мишо е в грешка. Става на универсална фреза без тези вторите (Те стават на фреза с ЦПУ) .
На фрезата се слата въртяща делителна маса и готово ! Единствено каналите ще са прави , под същия градус , а не дъгообразни. Ако искаш 1 : 1 тогава на цифрова фреза! Друг е въпроса ,какви пари ще ти вземат за тази работа !?! :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Калиброване на стокови спирачни дискове на Е36

Мнение от ~Мишо~ » 15 Май 2010, 19:20

За мен не е проблема в каналите,те ще станат и с ъглошлайф но и ще се явят концентратор на напреженията в диска.Ако се търси ефекта на самопочистване спокойно могат да се направят каналите на самата накладка,но тук случая не е такъв... Определено спирачната система не е удачно място за експерименти с цел разкрасяване...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 26.01.2008
Кара: 318is;Е36 328i;Е46 330i;E60 530d

Re: Калиброване на стокови спирачни дискове на Е36

Мнение от димитър_81 » 15 Май 2010, 21:28

~Мишо~ написа:За мен не е проблема в каналите,те ще станат и с ъглошлайф но и ще се явят концентратор на напреженията в диска.Ако се търси ефекта на самопочистване спокойно могат да се направят каналите на самата накладка,но тук случая не е такъв... Определено спирачната система не е удачно място за експерименти с цел разкрасяване...

Целта на тези канали не е за разкрасяване, а да отвеждат газовете които се отделят при голямо натоварване
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 921
Регистриран на: 23.06.2007
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: яки шестаци...

Re: Калиброване на стокови спирачни дискове на Е36

Мнение от EnimEn » 15 Май 2010, 22:21

а знаея ли колко наруашваш структурата на диска и неговата якост?
Изображение
Read the fuckin` MANUAL!!!
Never took this road before... destination unknown!

"Good drivers,Just drive!"

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Калиброване на стокови спирачни дискове на Е36

Мнение от vladi_a_i » 15 Май 2010, 22:27

EnimEn написа:а знаея ли колко наруашваш структурата на диска и неговата якост?

Щом се споменава и нарязване с ъглошлайф/флекс/
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Калиброване на стокови спирачни дискове на Е36

Мнение от metodi80 » 15 Май 2010, 23:36

Колега , това може да ти го направи всеки уважаващ себе си стругар- фрезист ....
Но аз искам да кажа нещо , което научих своевременно.....
Целта на тези улеи е :
1. Събира и отвежда водата, която може да се задържи между спирачните дискове и накладките
2. При температура над 800 градуса от накладките се отделя газ (от т.н. свързващите материали в накладката. Този газ може да създаде "въздушна възглавница" , която понижава коефициента на триене). Този газ се отвежда именно от подобни улеи ....
3. Подобряват очистващия ефект и равномерното износване на накладките.

Та по върпоса за газовете .... За да започнат да се отделят те е необходимо нагряване до 800 градуса , а дори при най -агресивна улична езда , температурата не надвишава 400 градуса ..... Тоест такива улеи се правят на спирачни дискове , които ще се използват за сериозно състезание , ама наистина за продължително състезание .... ! Не се опитвам да убеждавам колегата , че не трябва да прави това , което иска , но според мен не си заслужава разправията , да не говориме за риска от съсипване на диска при тази операция .....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Re: Калиброване на стокови спирачни дискове на Е36

Мнение от Dream_BMW » 16 Май 2010, 10:16

Общо взето идеята ми е да изглеждат по-добре,тъй като моите старите ми са канали и много ми харесва визията им а и също и отвеждат било то прах,било то вода,така че мога да поема риска да ги прецакам само за да си начеша крастата.Този вариант май ще избера- http://www.pdukexhausts.co.uk/ekmps/sho ... 10spec.jpg Остава само и фрезист готов да се заеме с тази операция да намеря.

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Калиброване на стокови спирачни дискове на Е36

Мнение от vladi_a_i » 16 Май 2010, 17:30

Ти по-добре питай колко ще ти вземат за работа,ако ти излезне наполовина от нови дискове такива по-добре си вземи готово нарязани нови,защото има вариянт да те одерат..и да не ги направат като новите,отделно да си дадеш парите навятъра,да не говориме отделно да неби да не можеш да спреш някъде заради строшване на самия диск.
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 26.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW850 5,7 ALPINA

Re: Калиброване на стокови спирачни дискове на Е36

Мнение от pgv64 » 16 Май 2010, 21:42

vladi_a_i написа:Ти по-добре питай колко ще ти вземат за работа,ако ти излезне наполовина от нови дискове такива по-добре си вземи готово нарязани нови,защото има вариянт да те одерат..и да не ги направат като новите,отделно да си дадеш парите навятъра,да не говориме отделно да неби да не можеш да спреш някъде заради строшване на самия диск.

:D Колегата е прав ! Доколкото знам, материалът(Чогунът) от които са направени прорязаните (Спортни) дискови е с повече легиращи елементи или иначе казано ,състава на материала е различен. Тези за спортни цели са уякчени. Те може да ти ги направят много добре, но същевременно с това да ги отслабят. Все пак решението е твое! :yes:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 25.11.2008
Пол: Мъж
Кара: e46 320 Ci
Детайли за колата: Black, M6 Rims

Re: Калиброване на стокови спирачни дискове на Е36

Мнение от Xscape » 16 Май 2010, 22:03

Добре де, не ти ли идва на ум че когато диска е нарязан или с дупки по него структурата и състава му са малко по-различни, защо ще откриваме топлата вода пак не знам... колега - ако си решил да си прецакаш новите дискове - недей, ще съжаляваш. Купи си нови просто вентилирани и проблема се разрешава ако чак толкова не иска да спира, ако пак не ти стига - слагай от 328, само че там нема да са само дисковете за смяна :) Та така... :)

Абе колега - защо в темата ти пише "калибровам" ? Ако все пак питаш за калибровка -> само на струг и от много кадърен майстор :)
Think. Believe. Dream. Dare...

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook