интересно инфо
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
21 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Chimerasv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 201
- Регистриран на: 3.10.2008
- Местоположение: Свищов/София
Re: интересно инфо
за колекгата sashozmeq :
коелга тука мисля са повече шофери на дизелки та да си споделя опита:
и мотйа перка се спира лесно и се върти лесно при изгасен двигател - колата не прегрява
когато колта загрее наистина много перката на климата не само на дизелите ами и на бензинките се включва да помага
знам от опит със стария ми двигател който .... прегряваше за спорта
/ спорта му доиде от скъсани резби на блока /
и за колегите който обсъждат виското
та виското при покачване на Т започва да приплъзва и да не зацепва толквоа колкото когато е студено - виско/вискозитет/ вискозитета на течностите намаля при загряване сиреч вътрешното триене между слоевете течност намаля и от там по малко съпротивление нататъка се сещате "производните" нали
сиреч при каране извън града насрешната въздушна струя охлажда радятора и мотора а виското е все по малко зацепено при това положение
защото топлия въздух от радятора който го обдухва му повишава Т близка до тази на обдухващия въздух
коелга тука мисля са повече шофери на дизелки та да си споделя опита:
и мотйа перка се спира лесно и се върти лесно при изгасен двигател - колата не прегрява
когато колта загрее наистина много перката на климата не само на дизелите ами и на бензинките се включва да помага

знам от опит със стария ми двигател който .... прегряваше за спорта

и за колегите който обсъждат виското

сиреч при каране извън града насрешната въздушна струя охлажда радятора и мотора а виското е все по малко зацепено при това положение

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: интересно инфо
Ако искаш да обясниш, че колкото по-топъл е двигателя, толкова по-малко върти виското - не е така. Виското зацепва при повишена темепратура на въздуха идващ от радиатора, затова е и така оребрено, за да реагира по-бързо на температурната промяна.
- Код: Избери целия код
Като всеки съединител и тук има водим и водещ диск. Водещият диск е закрепен неподвижно за ремъчната шайба, а водимия диск за лопатките на вентилатора. Нещо повече-и на двата диска са изработени лопатки- т.е. това е хидросъединител. Вътре в този съединител има биметална спирала, която при достигане на определена температура започва да се разширява и отваря клапан, през който изтича силиконовата течност и запълва пространството между двата диска. Вследствие вискозитета на течността, водещият диск посредством този силикон привежда в движение и водимия диск, на който неподвижно са закачени лопатките на вентилатора.
- Chimerasv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 201
- Регистриран на: 3.10.2008
- Местоположение: Свищов/София
Re: интересно инфо
виж така обяснение изглежда логично и при все общото знание за виското съм склонен че макар логиката ми да е вярна за вскозитета принципа описан от теб е принципа на действие на виското и се съгласявам че съм сгрешил 

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: интересно инфо
Абе и аз известно време се чудех как така се нагрява силикона и става по-твърд за да зацепи дисковете 

- sashozmeq
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 6.02.2010
- Местоположение: София/Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i Touring
- Мечтае да кара: BMW
Re: интересно инфо
Смених виското и резултата е очеизваден. Както и да я юркам, си държи температура 90 - 94 градуса. Като карам в града и стигне 90 градуса започвам да я чувам перката. Няма такъв звук
. 94 градуса успях да вдигна след много напъване, изкачвайки Витиня. На място като работи колата стига 91 градуса, но като я изфорсирам, перката се чува и температурата пада бързо на 89 градуса. Всичко това при 27 градуса външна температура. Много съм доволен след смяната на виското. Благодаря на всички колеги за правилния съвет който ми дадоха. 
П.С. Взех си на Meyle с някаква допълнителна термопластина за защита. Казаха ми че на мерцедес и на опел имало такива термопластини, а на бмв оригиналните вискота нямат. На мой приятел с мерцедес дори може да се настройва от термопластината при каква температура да зацепвва.


П.С. Взех си на Meyle с някаква допълнителна термопластина за защита. Казаха ми че на мерцедес и на опел имало такива термопластини, а на бмв оригиналните вискота нямат. На мой приятел с мерцедес дори може да се настройва от термопластината при каква температура да зацепвва.
Никога не карай по-бързо, от колкото твоят ангел-хранител може да лети.
- veliki1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: 29.02.2008
- Местоположение: варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330 CI
- Мечтае да кара: Х5
Re: интересно инфо
sashozmeq написа:Смених виското и резултата е очеизваден. Както и да я юркам, си държи температура 90 - 94 градуса. Като карам в града и стигне 90 градуса започвам да я чувам перката. Няма такъв звук. 94 градуса успях да вдигна след много напъване, изкачвайки Витиня. На място като работи колата стига 91 градуса, но като я изфорсирам, перката се чува и температурата пада бързо на 89 градуса. Всичко това при 27 градуса външна температура. Много съм доволен след смяната на виското. Благодаря на всички колеги за правилния съвет който ми дадоха.
П.С. Взех си на Meyle с някаква допълнителна термопластина за защита. Казаха ми че на мерцедес и на опел имало такива термопластини, а на бмв оригиналните вискота нямат. На мой приятел с мерцедес дори може да се настройва от термопластината при каква температура да зацепвва.
колега дали пазиш опаковката да ми кажеш някакъв номер от нея искам да видя за какво става въпрос
Всичко хубаво започва с "Б" Бира... БМВ... Брюнетка...
21 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани