Вдига градуси

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 979
Регистриран на: 16.03.2009
Пол: Мъж
Кара: F01 пет точка нула L

Вдига градуси

Мнение от doomy525 » 11 Май 2010, 21:07

Здравейте колеги, днеска беше необичайно горещ ден 8) Както винаги ако има нещо по колата си обажда в такъв ден. Вчера колата беше обслужена - сменени всички филтри, маслото сменено с оригинално на БМВ. Имах чудене дали да сменя термостата и водната помпа при положение, че като я взех веднага я смених със метална турбинка помпата. Обаче тука идва и разликата, че колата само вдига градуси (мърда с няколко милиметра надясно) и после се връща на 12 часа, а не пада. Ако беше от помпата би трябвало в баира надолу да пада температура, а като катери да се качва :roll: Ходих в 1 сервиз и твърдо ми заявиха, че виското ми е за смяна. Попитах от къде да са толкова сигурни, а обяснението беше, че когато колата е напълно загряла (тоест 90 градуса), когато се изгаси перката трябва да се движи трудно :shock: а моята се е движела с лекота, нормално тоест. Някой може ли да ми обясни за какво аджеба става въпрос, защото утре ще се кара да се прави а логично обяснение нямам от къде може да идва тоя проблем.

Благодаря на колегата @ivanov 530d, за компетентните мнения, които е дал на брат ми :)

Edit - забравих да кажа днеска какво беше положението. Карам си в градско на климатик и изведнъж погледа ми веднага се закова в стрелката на температурата в момента в които тя мръдна. Винаги я наглеждам тая стрелка и днеска просто стана на момента. Освободих от скорост и спрях климатика. Върна се на нормално положение (12ч). Наложи ми се да излеза извън града. При включен климатик стрелката не мърда. Когато го изключа и настъпа колата - стрелката пак мърда 2-3милиметра. Освобождавам от скорост и пак се връща :confused: :shock:
enjoy life and drink cold beer

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 5.04.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: E39

Re: Вдига градуси

Мнение от kalinm » 11 Май 2010, 21:46

Мен ме научиха да си проверявам състоянието на виското по следния елементарен начин:
Палиш колата,чакаш да загрее много добре,взимаш един дебел вестник и внимателно се опитваш с него да спреш перката на виското.Ако спре,лошо.Ако не можеш(ако виското е ок няма да можеш да я спреш посмъртно),значи не е там проблема.
Нека все пак се изкажат и по-запознатите колеги.
п.с.Ако колата губи охладителна течност без температурата да е влизала в червеното,може и да не е виско,но ти все пак го провери по горепосочения начин.Бързо и лесно.Успех.
Докато умните се наумуват,лудите се налудуват......

ентусиаст
Аватар
Мнения: 979
Регистриран на: 16.03.2009
Пол: Мъж
Кара: F01 пет точка нула L

Re: Вдига градуси

Мнение от doomy525 » 11 Май 2010, 22:01

izwinqwam se che pisha na latineca ama na telefona nqmam.
zabrawih da spomena che doliwam antifriz bez da se e murdala strelkata oshte kato beshe studeno. a sega ne go e butnala ot posledniq put kato dolivah wupreki che dneska strelkata na gradusite se mrudna.

Kakwo triabwa da oznachavat wsichkite tiq simptmi? Pompa? Wisko?
enjoy life and drink cold beer

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 5.04.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: E39

Re: Вдига градуси

Мнение от kalinm » 11 Май 2010, 22:18

Ако не губи антифриз,значи не е помпа.Така че най вероятно е виското.Провери го както те посъветвах в предишния пост.
Докато умните се наумуват,лудите се налудуват......

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 1.07.2008
Местоположение: Papenburg-Germany
Пол: Мъж
Кара: 525tds

Re: Вдига градуси

Мнение от bera » 11 Май 2010, 22:21

Като си сменяш виското отвори между питите на двата радиатора и виж каква мазга се е събрала там ако не си я изчистил като си сменял водната помпа ,направи го.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Вдига градуси

Мнение от Пресиян Василев » 11 Май 2010, 22:38

Освен всичко написано мога да добавя следните неща.
1-во не случаино от БМВ слагат водна помпа с бакелитена турбинка,тя има по голям дебит,тоет по бьрзо превьрта водата.
2-ро уреда за температурата показва в доста широк диапазон,значи 80-85 гр,докьм 105-107 е все в средата,така че бива да се види седин мотортестер колко в деиствителност е когато се опита да бяга в дясно
3 има и ел помпичка вьрзана кьм водната у-ба която авариино ,барабар с ел перката на климатика се включва при по висик градус.
Изобщо от недоглеждане се гори гарнитурата,тоест имаш някакьв проблем,гледам стремиш се да го разбереш.ще помагаме колкото може.
Успех
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 979
Регистриран на: 16.03.2009
Пол: Мъж
Кара: F01 пет точка нула L

Re: Вдига градуси

Мнение от doomy525 » 12 Май 2010, 0:21

Здравейте отново колеги :)
Направих експеримента със вестника и резултата е - перката спря :confused: Днеска проверих в 1 магазин за виско, оригинално на БМВ и ми казаха цена от 240лв. Нормално ли е ? Относно губенето на антифриз си мисля, че може да сълзи от някъде, защото за 1 месец (около 2-3000км каране) ми губи около 500-600грама. Утре ще се кара да се убедя със сигурност, че е виското и да се смени ако наистина се окаже от него :) Интересно ми е обаче, че сега вечерта като е по хладно времето стрелката не мръдна, а я понастъпвах :roll:
enjoy life and drink cold beer

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 3.10.2008
Местоположение: Свищов/София

Re: Вдига градуси

Мнение от Chimerasv » 12 Май 2010, 2:14

колега не вземаи поста ми под голямо значение но:

Мойто виско се спира с весник при работеща кола но колата не загрява :) и при големи обороти си прави вихрушка под капака ;)
едит: термостата си мие на мястото ;) и е нов мисля на 87 градуса отваряше не помня точно

помпата ми е с бакелитна перка но несъм склонен да се съглася с колегата за металните турбинки

и третата разлика е че аз съм бензинджия и несъм много запознат с дизелчетата но знам че са капризни откъм охлаждане

от тук може да се прави следния извод: послушай колегата и провери м/у радяторите :) какво има

знам че някои колеги ще ме захапят затова
GOTO: първия ред :) :bchug: :bchug:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 979
Регистриран на: 16.03.2009
Пол: Мъж
Кара: F01 пет точка нула L

Re: Вдига градуси

Мнение от doomy525 » 12 Май 2010, 19:01

Днеска смених виското с оригинално на БМВ (не това от 240, а от 400лв) и засега няма проблеми. Да видим като стане пак 30 и нагоре градуса как ще се представи и дали наистина е било от виското. То беше за смяна, като го смъкнахме и се движеше съвсем свободно, а новото много по трудно.
enjoy life and drink cold beer

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Изображение


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Re: Вдига градуси

Мнение от dinozab » 12 Май 2010, 22:12

presko79 написа:Освен всичко написано мога да добавя следните неща.
1-во не случаино от БМВ слагат водна помпа с бакелитена турбинка,тя има по голям дебит,тоет по бьрзо превьрта водата.
2-ро уреда за температурата показва в доста широк диапазон,значи 80-85 гр,докьм 105-107 е все в средата,така че бива да се види седин мотортестер колко в деиствителност е когато се опита да бяга в дясно
3 има и ел помпичка вьрзана кьм водната у-ба която авариино ,барабар с ел перката на климатика се включва при по висик градус.
Изобщо от недоглеждане се гори гарнитурата,тоест имаш някакьв проблем,гледам стремиш се да го разбереш.ще помагаме колкото може.
Успех

:yes:
Напълно подкрепям колегата за водната помпа престанете с тия метални турбини да се заблуждавате че са хубави.Те са втората причина поради която ТДС прегрява и пука глава.Първата съм я писал в една тема в Е34 подфорум :idea: ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Вдига градуси

Мнение от Пресиян Василев » 12 Май 2010, 22:24

doomy525 написа:Днеска смених виското с оригинално на БМВ (не това от 240, а от 400лв) и засега няма проблеми. Да видим като стане пак 30 и нагоре градуса как ще се представи и дали наистина е било от виското. То беше за смяна, като го смъкнахме и се движеше съвсем свободно, а новото много по трудно.

С вьртене на рька е много относително да се каже,в изключение на случаи ,когато е тотален шрот.А то виското като е в час вее,вее,че чак вие :mhihi:
Дано това да е бил проблема .Успех
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 168
Регистриран на: 23.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 540IA m62b44 e36 320i m50b20
Мечтае да кара: m1

Re: Вдига градуси

Мнение от bulletspeed » 22 Май 2010, 11:33

Колега ако колата ти не се е оправила погледни:
1: дали колата е обезвъздушена добре.
2: термостатта и прегледай всички водни маркучета и радиатора в какво състояние са.
Аз имах абсолютно същият проблем при мен се оказа радиатор и термостат.
Не може да е от водна помпа поради причината че когато изфорсираш колата би трябвало да спада темп не да се качва защото колкото и да не може да смогне турбинката пак ще заварти малко повече водата.
3: колега незнам каква ти е колата бензин или дисел,но аз мойтаа 520и я карам дори без виско перка и няма никакви проблеми,ако водната ти система е наред стрелката не би трябвало да мърда от 12 без 10 даже и без виско.
4: провери дали стрелката ти работи правилано като влезнеш в скритите менюта:
а: за голям комп: viewtopic.php?f=35&t=179029&hilit=%D1%81%D0%BA%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B8+%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%8E%D1%82%D0%B0
б: за малък бк viewtopic.php?f=35&t=77494&hilit=%D1%81%D0%BA%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B8+%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%8E%D1%82%D0%B0

Успех колега пиши какво е станало.
Педала до края и душата в рая :)
Изображение

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook