Вдига градуси
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
Вдига градуси
Здравейте колеги, днеска беше необичайно горещ ден
Както винаги ако има нещо по колата си обажда в такъв ден. Вчера колата беше обслужена - сменени всички филтри, маслото сменено с оригинално на БМВ. Имах чудене дали да сменя термостата и водната помпа при положение, че като я взех веднага я смених със метална турбинка помпата. Обаче тука идва и разликата, че колата само вдига градуси (мърда с няколко милиметра надясно) и после се връща на 12 часа, а не пада. Ако беше от помпата би трябвало в баира надолу да пада температура, а като катери да се качва
Ходих в 1 сервиз и твърдо ми заявиха, че виското ми е за смяна. Попитах от къде да са толкова сигурни, а обяснението беше, че когато колата е напълно загряла (тоест 90 градуса), когато се изгаси перката трябва да се движи трудно
а моята се е движела с лекота, нормално тоест. Някой може ли да ми обясни за какво аджеба става въпрос, защото утре ще се кара да се прави а логично обяснение нямам от къде може да идва тоя проблем.
Благодаря на колегата @ivanov 530d, за компетентните мнения, които е дал на брат ми
Edit - забравих да кажа днеска какво беше положението. Карам си в градско на климатик и изведнъж погледа ми веднага се закова в стрелката на температурата в момента в които тя мръдна. Винаги я наглеждам тая стрелка и днеска просто стана на момента. Освободих от скорост и спрях климатика. Върна се на нормално положение (12ч). Наложи ми се да излеза извън града. При включен климатик стрелката не мърда. Когато го изключа и настъпа колата - стрелката пак мърда 2-3милиметра. Освобождавам от скорост и пак се връща




Благодаря на колегата @ivanov 530d, за компетентните мнения, които е дал на брат ми

Edit - забравих да кажа днеска какво беше положението. Карам си в градско на климатик и изведнъж погледа ми веднага се закова в стрелката на температурата в момента в които тя мръдна. Винаги я наглеждам тая стрелка и днеска просто стана на момента. Освободих от скорост и спрях климатика. Върна се на нормално положение (12ч). Наложи ми се да излеза извън града. При включен климатик стрелката не мърда. Когато го изключа и настъпа колата - стрелката пак мърда 2-3милиметра. Освобождавам от скорост и пак се връща


enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

- kalinm
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: 5.04.2008
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E39
Re: Вдига градуси
Мен ме научиха да си проверявам състоянието на виското по следния елементарен начин:
Палиш колата,чакаш да загрее много добре,взимаш един дебел вестник и внимателно се опитваш с него да спреш перката на виското.Ако спре,лошо.Ако не можеш(ако виското е ок няма да можеш да я спреш посмъртно),значи не е там проблема.
Нека все пак се изкажат и по-запознатите колеги.
п.с.Ако колата губи охладителна течност без температурата да е влизала в червеното,може и да не е виско,но ти все пак го провери по горепосочения начин.Бързо и лесно.Успех.
Палиш колата,чакаш да загрее много добре,взимаш един дебел вестник и внимателно се опитваш с него да спреш перката на виското.Ако спре,лошо.Ако не можеш(ако виското е ок няма да можеш да я спреш посмъртно),значи не е там проблема.
Нека все пак се изкажат и по-запознатите колеги.
п.с.Ако колата губи охладителна течност без температурата да е влизала в червеното,може и да не е виско,но ти все пак го провери по горепосочения начин.Бързо и лесно.Успех.
Докато умните се наумуват,лудите се налудуват......
Re: Вдига градуси
izwinqwam se che pisha na latineca ama na telefona nqmam.
zabrawih da spomena che doliwam antifriz bez da se e murdala strelkata oshte kato beshe studeno. a sega ne go e butnala ot posledniq put kato dolivah wupreki che dneska strelkata na gradusite se mrudna.
Kakwo triabwa da oznachavat wsichkite tiq simptmi? Pompa? Wisko?
zabrawih da spomena che doliwam antifriz bez da se e murdala strelkata oshte kato beshe studeno. a sega ne go e butnala ot posledniq put kato dolivah wupreki che dneska strelkata na gradusite se mrudna.
Kakwo triabwa da oznachavat wsichkite tiq simptmi? Pompa? Wisko?
enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

- kalinm
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: 5.04.2008
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E39
Re: Вдига градуси
Ако не губи антифриз,значи не е помпа.Така че най вероятно е виското.Провери го както те посъветвах в предишния пост.
Докато умните се наумуват,лудите се налудуват......
- bera
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 1.07.2008
- Местоположение: Papenburg-Germany
- Пол: Мъж
- Кара: 525tds
Re: Вдига градуси
Като си сменяш виското отвори между питите на двата радиатора и виж каква мазга се е събрала там ако не си я изчистил като си сменял водната помпа ,направи го.
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Вдига градуси
Освен всичко написано мога да добавя следните неща.
1-во не случаино от БМВ слагат водна помпа с бакелитена турбинка,тя има по голям дебит,тоет по бьрзо превьрта водата.
2-ро уреда за температурата показва в доста широк диапазон,значи 80-85 гр,докьм 105-107 е все в средата,така че бива да се види седин мотортестер колко в деиствителност е когато се опита да бяга в дясно
3 има и ел помпичка вьрзана кьм водната у-ба която авариино ,барабар с ел перката на климатика се включва при по висик градус.
Изобщо от недоглеждане се гори гарнитурата,тоест имаш някакьв проблем,гледам стремиш се да го разбереш.ще помагаме колкото може.
Успех
1-во не случаино от БМВ слагат водна помпа с бакелитена турбинка,тя има по голям дебит,тоет по бьрзо превьрта водата.
2-ро уреда за температурата показва в доста широк диапазон,значи 80-85 гр,докьм 105-107 е все в средата,така че бива да се види седин мотортестер колко в деиствителност е когато се опита да бяга в дясно
3 има и ел помпичка вьрзана кьм водната у-ба която авариино ,барабар с ел перката на климатика се включва при по висик градус.
Изобщо от недоглеждане се гори гарнитурата,тоест имаш някакьв проблем,гледам стремиш се да го разбереш.ще помагаме колкото може.
Успех
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Re: Вдига градуси
Здравейте отново колеги 
Направих експеримента със вестника и резултата е - перката спря
Днеска проверих в 1 магазин за виско, оригинално на БМВ и ми казаха цена от 240лв. Нормално ли е ? Относно губенето на антифриз си мисля, че може да сълзи от някъде, защото за 1 месец (около 2-3000км каране) ми губи около 500-600грама. Утре ще се кара да се убедя със сигурност, че е виското и да се смени ако наистина се окаже от него
Интересно ми е обаче, че сега вечерта като е по хладно времето стрелката не мръдна, а я понастъпвах 

Направих експеримента със вестника и резултата е - перката спря



enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

- Chimerasv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 201
- Регистриран на: 3.10.2008
- Местоположение: Свищов/София
Re: Вдига градуси
колега не вземаи поста ми под голямо значение но:
Мойто виско се спира с весник при работеща кола но колата не загрява
и при големи обороти си прави вихрушка под капака 
едит: термостата си мие на мястото
и е нов мисля на 87 градуса отваряше не помня точно
помпата ми е с бакелитна перка но несъм склонен да се съглася с колегата за металните турбинки
и третата разлика е че аз съм бензинджия и несъм много запознат с дизелчетата но знам че са капризни откъм охлаждане
от тук може да се прави следния извод: послушай колегата и провери м/у радяторите
какво има
знам че някои колеги ще ме захапят затова
GOTO: първия ред

Мойто виско се спира с весник при работеща кола но колата не загрява


едит: термостата си мие на мястото

помпата ми е с бакелитна перка но несъм склонен да се съглася с колегата за металните турбинки
и третата разлика е че аз съм бензинджия и несъм много запознат с дизелчетата но знам че са капризни откъм охлаждане
от тук може да се прави следния извод: послушай колегата и провери м/у радяторите

знам че някои колеги ще ме захапят затова
GOTO: първия ред



Re: Вдига градуси
Днеска смених виското с оригинално на БМВ (не това от 240, а от 400лв) и засега няма проблеми. Да видим като стане пак 30 и нагоре градуса как ще се представи и дали наистина е било от виското. То беше за смяна, като го смъкнахме и се движеше съвсем свободно, а новото много по трудно.
enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Re: Вдига градуси
presko79 написа:Освен всичко написано мога да добавя следните неща.
1-во не случаино от БМВ слагат водна помпа с бакелитена турбинка,тя има по голям дебит,тоет по бьрзо превьрта водата.
2-ро уреда за температурата показва в доста широк диапазон,значи 80-85 гр,докьм 105-107 е все в средата,така че бива да се види седин мотортестер колко в деиствителност е когато се опита да бяга в дясно
3 има и ел помпичка вьрзана кьм водната у-ба която авариино ,барабар с ел перката на климатика се включва при по висик градус.
Изобщо от недоглеждане се гори гарнитурата,тоест имаш някакьв проблем,гледам стремиш се да го разбереш.ще помагаме колкото може.
Успех

Напълно подкрепям колегата за водната помпа престанете с тия метални турбини да се заблуждавате че са хубави.Те са втората причина поради която ТДС прегрява и пука глава.Първата съм я писал в една тема в Е34 подфорум


- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Вдига градуси
doomy525 написа:Днеска смених виското с оригинално на БМВ (не това от 240, а от 400лв) и засега няма проблеми. Да видим като стане пак 30 и нагоре градуса как ще се представи и дали наистина е било от виското. То беше за смяна, като го смъкнахме и се движеше съвсем свободно, а новото много по трудно.
С вьртене на рька е много относително да се каже,в изключение на случаи ,когато е тотален шрот.А то виското като е в час вее,вее,че чак вие

Дано това да е бил проблема .Успех
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- bulletspeed
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 168
- Регистриран на: 23.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 540IA m62b44 e36 320i m50b20
- Мечтае да кара: m1
Re: Вдига градуси
Колега ако колата ти не се е оправила погледни:
1: дали колата е обезвъздушена добре.
2: термостатта и прегледай всички водни маркучета и радиатора в какво състояние са.
Аз имах абсолютно същият проблем при мен се оказа радиатор и термостат.
Не може да е от водна помпа поради причината че когато изфорсираш колата би трябвало да спада темп не да се качва защото колкото и да не може да смогне турбинката пак ще заварти малко повече водата.
3: колега незнам каква ти е колата бензин или дисел,но аз мойтаа 520и я карам дори без виско перка и няма никакви проблеми,ако водната ти система е наред стрелката не би трябвало да мърда от 12 без 10 даже и без виско.
4: провери дали стрелката ти работи правилано като влезнеш в скритите менюта:
а: за голям комп: viewtopic.php?f=35&t=179029&hilit=%D1%81%D0%BA%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B8+%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%8E%D1%82%D0%B0
б: за малък бк viewtopic.php?f=35&t=77494&hilit=%D1%81%D0%BA%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B8+%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%8E%D1%82%D0%B0
Успех колега пиши какво е станало.
1: дали колата е обезвъздушена добре.
2: термостатта и прегледай всички водни маркучета и радиатора в какво състояние са.
Аз имах абсолютно същият проблем при мен се оказа радиатор и термостат.
Не може да е от водна помпа поради причината че когато изфорсираш колата би трябвало да спада темп не да се качва защото колкото и да не може да смогне турбинката пак ще заварти малко повече водата.
3: колега незнам каква ти е колата бензин или дисел,но аз мойтаа 520и я карам дори без виско перка и няма никакви проблеми,ако водната ти система е наред стрелката не би трябвало да мърда от 12 без 10 даже и без виско.
4: провери дали стрелката ти работи правилано като влезнеш в скритите менюта:
а: за голям комп: viewtopic.php?f=35&t=179029&hilit=%D1%81%D0%BA%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B8+%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%8E%D1%82%D0%B0
б: за малък бк viewtopic.php?f=35&t=77494&hilit=%D1%81%D0%BA%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B8+%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%8E%D1%82%D0%B0
Успех колега пиши какво е станало.
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани