корпус на маслен филтър на М43 и шум в мотора

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: корпус на маслен филтър на М43 и шум в мотора

Мнение от ~Мишо~ » 01 Май 2010, 23:51

michev написа:той пък за какво отваря, верно беше се оплакал преди време за същия проблем, но нали при него уж от маслото се оказа

Каза си,два и то със същите симптоми,след почистването добре,но ще го питам пак след 1000-2000км ;) .

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 3.12.2009
Пол: Мъж
Кара: 325i
Мечтае да кара: 760Li

Re: корпус на маслен филтър на М43 и шум в мотора

Мнение от joro__ » 02 Май 2010, 10:28

michev написа:Колегата Жоро, огледа ли разпределителния вал и кобилиците, защото си мисля че и там не всичко ти е в ред.


Колега вала и кобилиците са като нови (наи-вероятно предишния собственик ги е сменял) смених тръбичката за масло над разпределителния вал и повдигачите за по-сигурно. Когато запаля мотора студен не се чува да изтракват повдигачи или каквото и да е друго, шумът се чува когато започне да загрява. Смених старото масло 5в40 с 10в60 кастрол и ангренажния ремък с ролките, палих със свалени ремъци(на климатик,динамо,хидравлика) и пак същата картинка. По диагностики ходих, свещите смених даже ги изключвах една по една но шумът си остана без промяна. Ще сменя биелните лагери и ако не се оправи се отказвам :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: корпус на маслен филтър на М43 и шум в мотора

Мнение от michev » 02 Май 2010, 22:30

Когато отвориш за лагери, огледай внимателно гарнитурата на картера преди да я изхвърлиш, по-точно тази част, където ляга на агренажния капак, респективно на маслената помпа. При М40 и при М43 от първите години, /при които гарнитурата е все още клингирит/ понякога гарнитурата е неплътна и не качва масло като хората. И още нещо, задължително извади от картера смукателя на помпата, напълно е възможно да е задръстена мрежичката и да не може да засмуче масло като свят. Ако вала ти е стандартен мога да ти подаря биелни лагери ако искаш, но за това най-добре на ЛС :D .
only rear wheel drive

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: корпус на маслен филтър на М43 и шум в мотора

Мнение от BiTurbo » 03 Май 2010, 14:25

здравейте отново,

абе сега скоро говорих с един познат механик в МКар в Пловдив и той ми обясни, че са правили някакво М43 със такова чукане в мотора и в крайна сметка се оказали кобилиците !!! Първо сменили повдигачите, не се оправило, сменили и кобилиците и се оправило......... Та някой не знам правил ли го е това ?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: корпус на маслен филтър на М43 и шум в мотора

Мнение от michev » 05 Май 2010, 8:52

Май никой не е сменял кобилици, а и те навярно ще са цифра. Ако проблема е в кобилиците може да е от три места - първо ролката, по точно игления и лагер, на второ място ябълката, в която ляга повдигача и на трето място каналчето в което ляга клапана. Понеже намерих цял мотор, който нямаше такива шумове, другата седмица ще сложа от него кобилиците и ще видим какво ще стане, но все си мисля и за корпуса на филтъра и май всички, които имаме сходни проблеми сме с по-новия модел с пласмасовата капачка.
only rear wheel drive

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: корпус на маслен филтър на М43 и шум в мотора

Мнение от ~Мишо~ » 05 Май 2010, 11:30

Съмнявам се да е от кобилиците,конструкцията им е много добра,освен да се получава някакво износване там където натиска стеблото на клапана :dunno: Ще чакам да споделиш резултат. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: корпус на маслен филтър на М43 и шум в мотора

Мнение от michev » 05 Май 2010, 12:59

Мишо, напълно съм съгласен с теб, а и кобилиците ми са перфектни според мен, но ще видим.
only rear wheel drive

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 21.01.2010
Местоположение: velingrad
Кара: bmw

Re: корпус на маслен филтър на М43 и шум в мотора

Мнение от go6076 » 09 Май 2010, 15:27

и аз в отбора 1.8 м 43 все едно имам топче в мотора

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: корпус на маслен филтър на М43 и шум в мотора

Мнение от michev » 10 Май 2010, 0:13

А добре дошъл, ще му намерим цаката, само малко време ми трябва, че бягам по други задачи :D
only rear wheel drive

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: корпус на маслен филтър на М43 и шум в мотора

Мнение от michev » 04 Юни 2010, 0:38

Извинявам се че се забавих, но имах страшно много други ангажименти и на практика почти не ми остана време нито да пиша нито да се занимавам с колата. Но все пак понаправих това онова, за съжаление безрезултатно. Както бях писал взех един мотор М43, който е от кола, която знам и работеше безпроблемно. Започнах с подмяна на повдигачи, кобилици, корпус на филтъра, но няма промяна.Колкото повече мисля по проблема се насочвам към маслената помпа. Проблема там е, както вече писах, че когато мерим налягането го мерим на практика на изхода на самата помпа, просто датчика е там. В същия момент какво е налягането в главата, респективно повдигачите един бог само знае. Забелязвам и нещо друго - при студен старт сутрин колата е безшумна, разтраква се най силно при 60-70 градуса приблизително, а при напълно загрял мотор шума значително намаля. Ако я угася нормално загряла и запаля след половин час примерно, повдигачите първо притропват и после утихват, а дали е топла или студена лампата на маслото веднага угасва. Мисля, че това се дължи на помпата, когато маслото е по-рядко в първия момент не може да направи нужното налягане, но пък в същия момент нещата са противоречиви, защото както писах най-силно тропа при полузагрял мотор,а при загряването поутихва, въпреки, че логично би трябвало да е тогава да е най-шумен. В тази връзка си мисля да направя нещо да замеря реалното налягане на маслото в главата и като гледам начина за това е само един. Понеже искам да направя реални замервания при различни режими и температура, смятам да хвана налягането от кухия холендров болт, чрез който се захранва тръбичката, пръскаща гърбиците на вала, като по този начин хващам налягането на лагерните шийки на вала, респективно и на повдигачите, защото те се захранват от един и същ канал. Смятам да жертвам капака на главата от другия мотор за да мога да изкарам през него тръбичка, свързана с болта за която да закача манометър. Така ще мога по-подължително време да правя замервания без да губя масло и без да опръскам всичко в коша.
only rear wheel drive

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: корпус на маслен филтър на М43 и шум в мотора

Мнение от ~Мишо~ » 04 Юни 2010, 7:31

Добра идея за болта,аз когато разглеждах тая тръбичка ми направи впечатление че двете части са някак пресовани и имаха луфт. Помислих си че от там се губи така ценно налягане,въпреки че хлабините са малки. Реших че е по-добре да пръска маслото през отворите на тръбичката,отколкото да изтича от там,колкото и малко да е. Първоначално я запоих в местата на пресовката. След време когато правих профилактиката на повдигачите видях че спойките не държат и тогава едно приятелче ми я завари на аргон,стана перфектно. Отворите на тръбичката почистих с финно свредло,а отвора на кухия болт разширих леко за по-голям дебит.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: корпус на маслен филтър на М43 и шум в мотора

Мнение от michev » 04 Юни 2010, 18:27

Днес подготвих болта и тръбичката, ама поради другия проблем в колата /другата ми тема/ просто ми мина всякакво желание да се занимавам с това, та най вероятно ще се борим по-нататък в понеделник.
only rear wheel drive

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 27.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Разумно
Детайли за колата: Измамна

Re: корпус на маслен филтър на М43 и шум в мотора

Мнение от beco109 » 20 Авг 2010, 14:50

Май още няма решение на проблема с това мистериозно почукване. Забелязвам че и при мен се появавя от време на време, понякога се изразява доста сило, понякога не го чувам изобщо. Почертавам, само че това може да се чуе само на вдигнат капак и да си близао до мотора. В колата със затворен капак няма как да се чуе. Може би има възможност, но дано не се стига до там да го чувам от вътре :mhihi:
Също така и аз мисля по въпроса, ако има някой напредък да сподели. Иначе тия дни като се поосвободя, трябва да си сменя гарнитурата на капака на клапаните к-т с гумичките за болтовете. Като отворя ще поогледам и при мен, може и да забележа :banghead: нещо съмнително. Като цяло при мен мотора си върви доста добре като за 1.6, намам никакви проблеми с разни ИС-ки. :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: корпус на маслен филтър на М43 и шум в мотора

Мнение от michev » 25 Авг 2010, 20:41

Няма решение колега, чак не ми се пише вече, оставил съм колата така и само карам. Направих и замерване на налягането на маслото по начина, по който бях писал и установих че е перфектно /2.0-2.5 бара при загрял мотор на празен ход/. Не знам вече къде да търся проблема, а и загубих и сили и желание да го търся. Явно се явява някакъв масов дефект при някои М43, и то май при по-късните модели. Ще карам докато изпращи, трябва ми да изкара зимата и догодина сигурно ще слагам М42 или М44. Имам една идея все още, но може би ще се занимая с нея есентта, като е малко по-хладно, и ако се окаже вярното решение непременно ще пиша, но това ще ми е последния опит, че този мотор вече ми е златен.
only rear wheel drive

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 27.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Разумно
Детайли за колата: Измамна

Re: корпус на маслен филтър на М43 и шум в мотора

Мнение от beco109 » 26 Авг 2010, 15:46

michev написа:Няма решение колега, чак не ми се пише вече, оставил съм колата така и само карам. Направих и замерване на налягането на маслото по начина, по който бях писал и установих че е перфектно /2.0-2.5 бара при загрял мотор на празен ход/. Не знам вече къде да търся проблема, а и загубих и сили и желание да го търся. Явно се явява някакъв масов дефект при някои М43, и то май при по-късните модели. Ще карам докато изпращи, трябва ми да изкара зимата и догодина сигурно ще слагам М42 или М44. Имам една идея все още, но може би ще се занимая с нея есентта, като е малко по-хладно, и ако се окаже вярното решение непременно ще пиша, но това ще ми е последния опит, че този мотор вече ми е златен.

Проблема е идентичен за М43 изглежда няма знаение 1.6 или 1.8. Разликата в двата мотора е във коляновите валове и бутала. Проблема остава силно главно в главата. Вече почвам да се вкарвам в някъв филм, да не би звука да идва при затварянето на клапаните да си почукват в легалцата. :mhihi:
Както аз си почуквам на което :mhihi: то там не чука направо скърца. :banghead:

Преди малко пак слушах моторо и имам чувството че хумит идва някаде из отзадната част на главата. Монякога като натоваря динамото с всички консуматори ми се струва, че също чувам същия звук. Ох и аз вече започвам да гадая, да не вземе да излезе маховик най - накрая :mhihi:
Едно приятелче има Е46 с М43, слушах и неговото днес и то има подобен шум но някакси по взънтящо звучи, някак си е все едно в начален стадий. :dunno:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook