Въпрос относно виско.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- **Novobraneca
- ентусиаст
-
- Мнения: 1258
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
- Детайли за колата: С чио чипс :D
Re: Въпрос относно виско.
Мани тая аутодата....
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК
[OO==[|][|]==OO] 
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070


Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070
Re: Въпрос относно виско.
vanci88 написа:.... Оптималната температура на двигателя да е 80 градуса /например /, а виското да зацепва чак на 100 ...
Оптималната работна температура на ДВГ съвсем не е 80 DegC, дори не е и в този порядък ...
Теоритично оптималната работна температура би трябвало да е равна или близка до температурата на изгаряне на горивната смес в цилиндрите (около 1800 - 2000 DegC) за да не се налага охлаждането на двигателя и да се осигурят максимално добри условия за изгаряне на горивото.
Тъй като за съжаление за момента няма достатъчно евтини и конструктивни решения и материали за масова употреба, които да издържат на тези температури и износване се налага охлаждане на механичните елементи и корпуса на двигателя до температури при които се постига компромис с икономичноста и издържливоста (живота) на двигателя.
Това охлаждане драстично снижава КПД-то на двигателя до около 25%, което означава, че 3/4 от произведената енергия отива за охлаждане и преодоляване на механичното триене в ДВГ-то и само 1/4 от генерираната мощност "кара влака"
Съвременните охладителни системи са от затворен тип с принудителна циркулация.
Те в повечето случаи работят при температури на охладителната течност над 100 DegC, но тъй като системата е затворена и работи под налягане тя не кипи.
От всичко това следва, че ако термостата отваря на 88 или 92 DegC това не означава, че това е работната температура на двигателя, а единствено, че при тази температура се отваря втория (големия) кръг.
Включването на виското се управлява от потока топъл въздух, който преминава през ламелите на радиатора и обдухва виското (биметалната пластинка която притиска щифта на виското е от страната на радиатора) а не от излъчената от двигателя топлина.
- lp_play
-
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 28.11.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: lp_play вече не посещава този саит
Re: Въпрос относно виско.
да ти имам проблема
моито виско пък обратното
2 пъти пукам радиатор, хем идеално обезвъзду6ено всичко, е.. то туй е като съм на полигона да парзалям, ама пак няма братче
вс еедно за красота сложено това виско, ся за 2ри път ще го разкапсоловам тоя радиатор - пластмасовата 4аст от ляво, ама тоя път ше зема да я напрая от желязо
4е сега се пукна на още по кофти място, може и термостат да се окаже ме зарибяват тука
незнам някой ако има идея пък на мен кво ми е да пише, чета из нета.. ама не намирам нищо в детайли дето е обяснено 
ПС стрелката на дясно не ми е ходила в него момент, само вече като тръгнах да се пребирам с... 2-3 литра води4ка :П на големи почивки такова едно като земе да ходи на дясно стрелката и спирам
благодаря предварително






ПС стрелката на дясно не ми е ходила в него момент, само вече като тръгнах да се пребирам с... 2-3 литра води4ка :П на големи почивки такова едно като земе да ходи на дясно стрелката и спирам
благодаря предварително

- Vladocbr
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: 12.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 TDS
Re: Въпрос относно виско.
Еми точно защото незнам дали е проблем или не. Защото със старото виско миналото лято не съм имал никакъв проблем и го чувах само в големите жеги а с новото още от сега. Беше ми чудно да не би новото да не е в ред нещо и да зацепва на по малки градуси.
Re: Въпрос относно виско.
Vladocbr написа:Еми точно защото незнам дали е проблем или не. Защото със старото виско миналото лято не съм имал никакъв проблем и го чувах само в големите жеги а с новото още от сега. Беше ми чудно да не би новото да не е в ред нещо и да зацепва на по малки градуси.
еми товари ти машината
- Vladocbr
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: 12.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 TDS
Re: Въпрос относно виско.
Колеги я ми кажете лопатите на виското на къде трябва да духат към радиатора или към двигателя?
- Sesko
- ентусиаст
-
- Мнения: 937
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: е60 525 x-drive
- Мечтае да кара: M6
- Vladocbr
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: 12.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 TDS
Re: Въпрос относно виско.
Значи перката засмуква а не обдухва радиатора така ли? Аз до сега не съм се и замислял че може да е обратното. Добре де защо не духа към радиатора а към ДВГ-то няма ли ефекта да е по голям.
Re: Въпрос относно виско.
Vladocbr написа:...Добре де защо не духа към радиатора а към ДВГ-то няма ли ефекта да е по голям.
Ако духа от двгателния отсек навън, как ще преодолее налягането на струята, която влиза през радиаторите в движение?
А и по този начин въздуха обдухва и самия двигател (дори и когато е отнел температура от радиатора и е сравнително по-топъл)
- klls
- Потребител
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 6.10.2006
- Местоположение: гр.Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Audi A8
- Мечтае да кара: самолет
Re: Въпрос относно виско.
колега от личен опит смяна на 3 виско-та различни марки ...са постоянно зацепени ...ако сложиш оригиналното проблема се решава ...може би боклуците които продават са направени постоянно да зацепват за да се презастраховат ....лично мнение ...след опит за 1 месец 

- Vladocbr
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: 12.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 TDS
Re: Въпрос относно виско.
tsb_bg написа:Vladocbr написа:...Добре де защо не духа към радиатора а към ДВГ-то няма ли ефекта да е по голям.
Ако духа от двгателния отсек навън, как ще преодолее налягането на струята, която влиза през радиаторите в движение?
А и по този начин въздуха обдухва и самия двигател (дори и когато е отнел температура от радиатора и е сравнително по-топъл)
Да наистина има логика в това.
Сега се сетих нещо друго за това че чувам виското още на 85-86 градуса. Тези жалюзи които са на дифузера кога трябва да са отворени и кога трябва да са затворени?
- Vladocbr
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: 12.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 TDS
Re: Въпрос относно виско.
Никои ли не знае тези жалюзи които очевидно се контролират от вакум кога трябва да са затворени и кога на отворени? Предполагам при определени градуси когато загрее двигателя се отварят. При мен май постоянно са отворени.
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Въпрос относно виско.
замисли се малко колега студен мотор- затворени жалюзи топъл мотор отворени как ти се вижда ?
Барай шишарката Минкеее ....
- Vladocbr
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: 12.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 TDS
Re: Въпрос относно виско.
На мен ми е ясно че докато е студен мотора трябва да са затворени и като загрее да се отворят за да може виското да охлади радиатора. Не съм се изразил достатъчно ясно имах в предвид под кога на колко градуса се отварят. При мен са си постоянно отворени и може би за това виското тръгва по рано. Пробвах на ръка да ги затворя да видя дали изобщо се движат но като ги дръпна те се връщат пак. Къде може да е проблема?
- dragohr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 25.07.2009
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
- Кара: e 39 tds sedan
Re: Въпрос относно виско.
аз пък колеги мойто така и не съм го чувал, дори и в големите жеги, стрелката си седи закована на90 и немърда на никъде.
п.с. и мойта е 525тдс 97
п.с. и мойта е 525тдс 97

35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани