ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а

Мнение от tsb_bg » 04 Май 2010, 17:19

Колега при ниски обороти (на празен ход) VANOS-а не работи. Той се включва при високи обороти, като завърта валовете и увеличава изпреварването (момента на управление) на клапаните.
С изключването на електромагнитния клапан, който управлява VANOS-а, на практика той престава да регулира валовете а ги оставя в първоначално положение, но това пак казавам не касае ниските обороти.
По принцип единичния VANOS не страда от тези проблеми с О-пръстените и те нормално не се предлагат като резервна част. Обикновено този дефект го описват при двойния VANOS и за това този ремонтен комплект е известен най-вече в САЩ, кдето се карат такива мотори ...

Според мен при теб това не може да е причина да мени оборотите на празен ход, още повече на студено.
Ако причината е в него той по-скоро ще се държи неадекватно по всяко време а не само при първоначалното палене. От друга страна най-честата причина за дефекти по VANOS-а е неправилното зацепване. ако не се използва оригинален (или поне точно копиран от оригиналния) инструмент за заключване на валовете и натягане на VANOS-а или просто ако майстора "се учи" вероятноста вместо подобрение след ремонта да има проблеми е твърде голяма.

Съветвам те пак да погледнеш моята тема в линка който ти дадох, защото ако я проследиш във времето ще видиш колко време, нерви и средства загубих в лутане и колебание за нищо

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а

Мнение от anzak » 04 Май 2010, 18:21

малко не съм съгласен че в щатите се карат предимно двойни ваноси с оглед на това че след 1998-а всичко 6 цилиндрово бензиново е с двоен ванос така че проблема трябва да е и на нашия континент най малкото защото доста по голям брой коли с двоен ванос има тука .. но това не е по темата , до колегата проблемния ванос не ти прочетох предишните постове ама тая кола закачана ли е на диагностика да се види на колко градуса стои вала на празен ход и има ли записана грешка от сорта Ванос механичен проблем или въобще някаква грешка
Барай шишарката Минкеее ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а

Мнение от tsb_bg » 04 Май 2010, 18:42

anzak написа:... след 1998-а всичко 6 цилиндрово бензиново е с двоен ванос така че проблема трябва да е и на нашия континент най малкото защото доста по голям брой коли с двоен ванос има тука...

Факт е че BMW не го предлага като ремонтен комплект (предлага се целия VANOS с електромагнитния клапан или само електромагнитния клапан) а ремонтния комплект и процедурата по смяната са популярни по щатските форуми.
Идеята ми беше, че какъвто и дефект да се появи във VANOS-а, той не би трябвало да се проявява само на студено още повече на ниски обороти
Колкото до диагностиката, тя хваща "механични грешки", във VANOS-а, т.е. позиционирането на валовете и колегата е прав, че би изяснила доста нещата

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а

Мнение от NAPSTERS » 04 Май 2010, 19:09

както каза колегата по=горе ваноса на празен ход не работи, неговия диапазон е от 2500 до 5500 об/м. тресене може да имаш от неправилно газоразпределение или от въздух ;)
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Re: ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а

Мнение от El Diablo » 04 Май 2010, 22:53

пичага разбери се с колегата NAPSTERS да ти погледне мотора, знае ги наизус тези моторетки М50/М52

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 11.07.2005
Местоположение: Slivnica
Пол: Мъж
Кара: E39 520 97", E46 320d 05"
Мечтае да кара: ново БМВ
Детайли за колата: изтъркани задни гуми, тук-таме за изчукване и боя :D

Re: ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а

Мнение от e39 FEN » 04 Май 2010, 23:03

anzak написа:до колегата проблемния ванос не ти прочетох предишните постове ама тая кола закачана ли е на диагностика



Не колега, не съм я закачал на диагностика, но явно проблема ще е от неправилно зацепен ванос защото проблема се появи точно след смяната на О-пръстените т.е. след бъзикането по ваноса.
ще видя тия дни да я кача на диагностика да видя какво ще излезе :roll:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 11.07.2005
Местоположение: Slivnica
Пол: Мъж
Кара: E39 520 97", E46 320d 05"
Мечтае да кара: ново БМВ
Детайли за колата: изтъркани задни гуми, тук-таме за изчукване и боя :D

Re: ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а

Мнение от e39 FEN » 07 Май 2010, 12:28

Абе да питам дали тва тресене на ниски обороти може да е и от сдухала бобина?
Също ми направи впечетление че колата когато я оставя на празен ход да работи за 2-3 мин и оборотите падат до 400-500 и така си ги държи докато не подам газ :dunno:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Re: ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а

Мнение от im0tep » 07 Май 2010, 12:41

Все си мисля,че смучиш въздух от някъде ! Когато на мен ми беше заминала бобина ми прекъсваше м/у 1500 и 3000 оборота и на празен ход губеше цилиндър за част от секундата

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 11.07.2005
Местоположение: Slivnica
Пол: Мъж
Кара: E39 520 97", E46 320d 05"
Мечтае да кара: ново БМВ
Детайли за колата: изтъркани задни гуми, тук-таме за изчукване и боя :D

Re: ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а

Мнение от e39 FEN » 07 Май 2010, 13:33

im0tep написа:Все си мисля,че смучиш въздух от някъде ! Когато на мен ми беше заминала бобина ми прекъсваше м/у 1500 и 3000 оборота и на празен ход губеше цилиндър за част от секундата



И на мен не винаги ми тресе на празен ход, усещането е подобно все едно губи цилиндър само че се задържа за повече от секунда :banghead:

Тия дни ще ходи на диагностика и ще се види кво я мъчи :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а

Мнение от spacepl » 10 Май 2010, 11:34

Скоро да си сменял маслото на мотора ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 11.07.2005
Местоположение: Slivnica
Пол: Мъж
Кара: E39 520 97", E46 320d 05"
Мечтае да кара: ново БМВ
Детайли за колата: изтъркани задни гуми, тук-таме за изчукване и боя :D

Re: ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а

Мнение от e39 FEN » 10 Май 2010, 16:24

Преди 2000-2500км някъде :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а

Мнение от LUCIFER'S » 10 Май 2010, 17:46

e39 FEN написа:Преди 2000-2500км някъде :yes:


Я си направи една диагностика и ако няма нищо записано си виж свещите... че те правят такива магарии
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 11.07.2005
Местоположение: Slivnica
Пол: Мъж
Кара: E39 520 97", E46 320d 05"
Мечтае да кара: ново БМВ
Детайли за колата: изтъркани задни гуми, тук-таме за изчукване и боя :D

Re: ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а

Мнение от e39 FEN » 14 Май 2010, 12:06

Днес бях на диагностика, ваноса не е зацепен правилно :yes:
Сега трябва да намеря човек който 100% ще го зацепи ПРАВИЛНО 8)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Re: ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а

Мнение от El Diablo » 14 Май 2010, 14:45

Послушаи ме поне този път :nono:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а

Мнение от spacepl » 14 Май 2010, 16:54

Така и така ще го отваряте пак - свалете и ваноса и го проверете пак, буталото трябва да се движи трудно и мазно, не трябва да запира никъде. Внимавайте със зацепванията да не търсиш мотор, защото няма да си заслужава да се прави твоя ако объркате нещо, първите гърбички една срещу друга, горните страни на квадратите на една линия и марката на коляновия вал да си е на мястото, после стягате яко.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook