Износен компресор на климатроника!!!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от Ilko Ivanov » 04 Май 2010, 0:06

oci написа:
ivanov 530d написа:Само не знам дали някой от вас е обръщал внимание че има Е39-ки които са с по 600гр. фреон,а има и такива които са с по 1200гр. ;)

П.С. Моята например до сега беше с 1200гр. а след смяната на мотора,смених и климатичния радиятор заедно с дехидратора и вече е с 600гр. и сега си работи перфектно.



Тука пак си пишеш колега найзуст просто е 39-ки със 600 грама фреон няма най-малката климатична система на този модел БМВ е при бензинките и то след 9 месец на 98 година и там количествата са следните:
фреон 740-760
масло 160 +-15 гр.
Просто всеки си пише каквото си знае това се убедих иначе на бензиновите е 39-ки до 9.98г е
1200-1250гр.
При дизеловите нещата стоят така:
1996г-09.98година - 1185-1235 грама
след 09.98 - 1290-1310 грама
Масло 160+-15 грама.
Това е всичко сложено извън тези граници не е нормално значи или има проблем в климатичната система или колегите не знаят колко да сложат което ме съмнява или спестяват от фреона.

Извини ме господин "климатик" ,но явно инженерите от БМВ са се объркали и не са се допитали до теб и са сложили голям зелен етикет с размери 10 на 20 см. на който ясно си пише че специялно на 525 и 530 д се слага 600гр фреон .
Вземи и се пообразовай малко преди да подвеждаш хората :mhihi:

П.С. Специялно за теб ще го снимам етикета и ще постна снимката тук за да види целия форум колко си компетентен :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от LUCIFER'S » 04 Май 2010, 12:43

Изображение

Autodata някога греши, ама Илко- не :mrgreen:
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от Ilko Ivanov » 04 Май 2010, 13:56

LUCIFER'S написа:Изображение

Autodata някога греши, ама Илко- не :mrgreen:

:yes: Разбира се като казвам 600гр. нямам впредвид че е съвсем точно 600гр. а 600и нещо беше..... По спомен го казвам ;)
Все пак това не ми е тясната специялност,но явно съм по в час от "клима-гуруто" :mrgreen:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от mad_presley » 04 Май 2010, 14:31

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=99&hl=24
16 LABEL "AIR CONDITION" 1200 GRAMM
16 Label, coolant 680+/-25 GRAMM
16 LABEL "AIR CONDITION" 750 GRAMM
16 Label, coolant 650+/-20 GRAMM

A има и още един, който е 610г без "+", "-", както е на моята и сипеш ли и повече от 610г, компресора започва да работи като на умирачка.

Не знам, защо табелките за 610г ги няма в RealOEM, но аз си купих такава от Варна Карс, защото оригиналната ми беше много потъмняла и опечена.

С @ivanov 530d недейте да спорите, защото той го изпита на гърба си, като му сипаха 1210г на старата му 530-ка, а трябваше да е 650г :D


Колега @oci, не че нещо, ама вземи си ъпдейтвай информацията от време на време, защото ако това ти е работата не те знам какво ще правиш ако сипеш на някоя 530d след 98-ма 1290-1310 грама :mhihi:

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от Ilko Ivanov » 04 Май 2010, 14:57

Извинявам се за лошото качество на снимката ,но имах само телефон под ръка :

Изображение

Тук долу горе се вижда количеството : 650 + - 10 грама ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от oci » 04 Май 2010, 16:00

ivanov 530d написа:
oci написа:
ivanov 530d написа:Само не знам дали някой от вас е обръщал внимание че има Е39-ки които са с по 600гр. фреон,а има и такива които са с по 1200гр. ;)

П.С. Моята например до сега беше с 1200гр. а след смяната на мотора,смених и климатичния радиятор заедно с дехидратора и вече е с 600гр. и сега си работи перфектно.



Тука пак си пишеш колега найзуст просто е 39-ки със 600 грама фреон няма най-малката климатична система на този модел БМВ е при бензинките и то след 9 месец на 98 година и там количествата са следните:
фреон 740-760
масло 160 +-15 гр.
Просто всеки си пише каквото си знае това се убедих иначе на бензиновите е 39-ки до 9.98г е
1200-1250гр.
При дизеловите нещата стоят така:
1996г-09.98година - 1185-1235 грама
след 09.98 - 1290-1310 грама
Масло 160+-15 грама.
Това е всичко сложено извън тези граници не е нормално значи или има проблем в климатичната система или колегите не знаят колко да сложат което ме съмнява или спестяват от фреона.

Извини ме господин "климатик" ,но явно инженерите от БМВ са се объркали и не са се допитали до теб и са сложили голям зелен етикет с размери 10 на 20 см. на който ясно си пише че специялно на 525 и 530 д се слага 600гр фреон .
Вземи и се пообразовай малко преди да подвеждаш хората :mhihi:

П.С. Специялно за теб ще го снимам етикета и ще постна снимката тук за да види целия форум колко си компетентен :idea:



Добре бе колега какво искаш сега та се заяждаш и всички видяха, че и ти си пишеш каквоти ти падне уж е 600 гр, а сега вадиш табелка на която пише 650 гр. +-, ако не си наясно тези 50 гр повече могат да доведат до хидравличен удар и компресора да стане на таратор.
А относно твойте коментари кой е по компетентен или ако някой се изживявя за гуру май не съм аз ама както и да е.
Аз пиша и се опитвам да помагам, а ти така да се изказваш......... при това на хората за проверка и пари не им взимам ама нищо тук има мнаго хора на които съм помогнал и са ме оценили не си ти човека който ще съдиш за мен още повече, че не ме познаваш за да се изказваш така и не ти прави чест.
Спирам да пиша във вашия подраздел за да не дразня явно по запознатите.
Давайте си парите по сервизи в които хем ще ви вземат парите хем така ще ви го заредят и изпусне ли после ходи им търси сметка доката при мен ако има проблем аз си го оправям после за моя сметка и това го знаят тези на които съм помогнал ГОСПОДИНЧО.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от oci » 04 Май 2010, 16:03

а относно количеставата се извинявам ползвал съм старата дата без да съм обърнал внимание грешката е моя признавам си, но е от недоглеждане.
За разлика от други не ме е срам да се извиня.
Поздрави

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от Ilko Ivanov » 04 Май 2010, 21:13

"ГОСПОДИНЧО" не виждам никой тук да се заяжда стеб ...... Но щом така си решил......
А относно писаниците ти тук - като не ти харесва това да бъдеш критикуван,когато не си прав за информацията която пускаш тук,едва ли ще липсваш особенно на някой ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от oci » 04 Май 2010, 21:32

ivanov 530d написа:"ГОСПОДИНЧО" не виждам никой тук да се заяжда стеб ...... Но щом така си решил......
А относно писаниците ти тук - като не ти харесва това да бъдеш критикуван,когато не си прав за информацията която пускаш тук,едва ли ще липсваш особенно на някой ;)


кой е казал, че не съм харесвал критики даже се извиних за грешката ако си прочел, но както и да е за мен темата е приключена не искам да си хабя нервите за глупости всеки да прави какво си иска и сам да преценява как да си оправя проблема и на кой да се доверява.
А за това кой но кого ще липсва незаменими хора няма и сервизи бол.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от Пресиян Василев » 04 Май 2010, 21:37

oci написа:
ivanov 530d написа:"ГОСПОДИНЧО" не виждам никой тук да се заяжда стеб ...... Но щом така си решил......
А относно писаниците ти тук - като не ти харесва това да бъдеш критикуван,когато не си прав за информацията която пускаш тук,едва ли ще липсваш особенно на някой ;)


кой е казал, че не съм харесвал критики даже се извиних за грешката ако си прочел, но както и да е за мен темата е приключена не искам да си хабя нервите за глупости всеки да прави какво си иска и сам да преценява как да си оправя проблема и на кой да се доверява.
А за това кой но кого ще липсва незаменими хора няма и сервизи бол.

Kак е приключена темата,на мен не ми обьрна внимание по нагоре.Що така ?Аз не претендирам да разбирам от климатици ,затова питам. :mhihi:
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от mitrax » 05 Май 2010, 9:14

тука сте се събрали компетентни хора , я да ви занимая малко...
Случая при мен е : Е36 318ис - Монтирах си сам климатроник . Кондензатора е от 328i 98г , компресора мисля че не е бутален от 94г 4 цилиндров мотор го взех - майстора по климатиците като го видя и вика "я , папагалче са ти набутали :mhihi: " . Както и да е , след пълнене по тяхно осмотрение и наливане на масло компресора "спира колата " прекалено много според мен , на 2 пъти ми се отваря и клапана за свръх налягане който е на компресора май и изпуска фреон. Първия път като ми се случи бях в тунел и помислих че експоадира системата отпред :shock: ама - не климата си бачка . Ходих при майсторите който ми го пълниха и изпуснаха още фреон , сега работи добре , но ми се струва че все пак товари колата повече от нормалното. Има идея от шефчето на сервиза че не съм свързал правилно пресостата и не ми пуска 2рата степен на перката от високо налягане на фреона (действително не съм я виждал тая перка на 2ра скорост :roll: ).
Като го пълниха един от майсторите там му наджвъка масло доста и каза "колкото повече толкоз по добре" :roll:
общо взето въпросите ми са : при тоя тип компресори - не бутални , а с лопатки ли е :dunno: .. - какво се получава при повече количество фреон , и какво при повече масло ?
Фреона го вадят с вакуум , а маслото как?
2рата степен ще я проверя защо не работи и ще опрая , но ме съмнява че или имам повече фреон или повече масло.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от LUCIFER'S » 05 Май 2010, 11:10

mitrax написа:...


Не се ангажирай кой знай колко с мнението ми, но:
1 АС системата трябва да е изчислена т.е. кондензатор и компресор трябва да са от една и съща кола бензин за бензин дизел за дизел
2 точните количества фреон и масло трябва да са точно предвидените като марка и като количество за тази система
3 когато се вкл АС мисля, че променя количеството на горивото, което е нужно да подържа мотора в кондиция- повишава разхода по електронен път
4 Системата се пълни с масло и фреон от стенд-компютър, който вакумира, изсмуква въздух, влага, старо масло и фреон и зарежда точното количество според твоята система. Също и прави тест на работните налягания ниско и високо...
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от mitrax » 05 Май 2010, 11:44

по 1 - не съм сигорен на 100% , но мисля че кондензатора при 6 и 4 цилиндъра бензин е еднакъв , тоест ниското и висикото са ми стандартно като за 4 цилиндрово Е36 94г. Инсталацията и управлението е от 6 цилиндрово 98г , и перката е с 2 степени , същата година на 4 цилиндровите перката е с резистор за 2ра степен.
2 за точното количество мисля че ще си остане като за 4 цилиндрово , освен ако кондензатора ми не е по голям ..
3 , тука всичко е точно , компресора се включва от компа на мотора , който получава сигнал от управлението на климатроника , автоматично си коригира обороти и тнт , даже и К линията съм им свързал - сичко е ток !
4 Добре , но така като гледам каде са заборите за пълнене/празнене ми се струва че компресора да речеме е под тях и дефакто как ще източш маслото от него , за да знаеш че е абсолютно празна системата ?
и главно ме интересува тоя перчатия или какъв е там компресор , как се държи при повече фреон / масло. Явно не се държи като бутален :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от LUCIFER'S » 05 Май 2010, 12:02

Изображение

Като инфо, но май неточно от Аутодата (най точно от етикета на колата) имa 2 вида с-ми на е36 със фреон 134а и със стария Р12... със Р134 има 2 вида кондензатора :dunno: има и за количество на масло и на газа според и вида компресор, но трябва да разбереш точно каква е твоята система- етикета на колата от която си свалил и да си заредиш това което пише там и си мисля, че трябва да си ОК . Не се безпокой смуче яко тва всичко . :mhihi:
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 14.09.2009
Местоположение: Памплона,Испания
Детайли за колата: 523 i,97

Re: Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от DANDY » 06 Май 2010, 14:42

Здравейте и от мен,искам да се вмъкна в темата и да кажа при мен какво се случва,колата е Е 39 бензин 97 година,значи когато вклуча компресора първите 5-6 секунди се чува яко тракане от него и след това млъква.Охлажда си добре всичко точно,като спирам на кръстовище,на светофар и като паднат оборотите пак се чува яко тракане за около 5 до 10 секунди,демек проблема е когато са ниски оборотите и от изчетеното по горе идвам на мисълта че сигурно ми е повече фреона и дали ще се оправи ако се намали малко.Така е от 1 година откакто съм купил колата,и скоро мислех да търся нов компресор все пак иде лято и не ми се даржи газта на колата за да не мее срам по кръстовищата.

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook