Няколко въпросчета за ТДС-а

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 455
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: СССР,Москва,Лубянка 2
Пол: Мъж
Кара: Е30-М40В18;Е36-М44В19;E91-N43B20A
Мечтае да кара: Е30 М3 Sport Evolution

Няколко въпросчета за ТДС-а

Мнение от momo-1st » 27 Апр 2010, 18:39

Здравейте колеги,отдавна не ми се беше налагало да питам тук,ноо ето наложи ми се! Та значи проблемите и въпросите по ред-Та значи заради пластмасова перка на водна помпа,естествено свършила курса колата позагря-доста и то!Понеже и термостата не отвори-помислих че е от него,смених го, но пак загря и тогава стигнах до водната помпа!идеята ми е че втория път от около 25 км се прбирах-загрява,спирам изстива,пак така доде си дойда!Нито веднъж не стигна до червеното,но просто давам по подробна информация,за да ми отговорите по точно на въпроса,а той е: Ако впоследствие на прегряването е духнала гарнитура,ще надува маркучите,обаче понеже,в момента нямаше такъв термостат какъвто исках,избочих стария и го монтирах така-за малко доде дойде правилния!Идеята ми е когато е отворен целия кръг-ще се усеща ли пак това прословуто надуване,ако го има!Защото я пробвах,не надува,но не съм сигурен,да не би да е защото няма термостат!така,това е по първия въпрос!Втория ми е:Серийно ли се вгражда турбо Гарет на ТДС или просто моето е сменяно защото е факт че е гарет!как да го разбера работи ли правилно и в правилния диапазон на оборотите,защото имам малки съмнения относно работата му! И за накрая-ОТКЪДЕ ПО ДЯВОЛИТЕ идва толкова масло в ш***ния ЕГР,та чак капе от него долу и целия ми генератор,помпа и половината кош е опръскано с масло,което капе от ЕГР!Писна ми да свалям колектор и да чистя масло от него,радиатор на интерколер и мап!Не издържам вече-някакви идеи?
Предварително благодаря за отговорите и много,ама много хиляди безаварийни километри на всички колеги!
С уважение- Марин!
bum_bum написа:Върти се, суче се и пак към соца се избива :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Забравете го вече тоя гнил строй.

Наслаждавайте се на придобивките на демокрацията- Е шейсе на 15 години, виски на промоция от Кауфланд, пура за 2,40 в панелката с ипотека до 2060-та.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Няколко въпросчета за ТДС-а

Мнение от Пресиян Василев » 27 Апр 2010, 19:16

Колега,щом си сложил нова водна помпа си караи колцата без да ти пука.Ако е изгоряла гарнитурата с/без термостат все тая ,ще надува и ще хвьрля водица.Но това че колата е прегряла не означава че е дефектирала .
Сериино в ТДС маторите се вграждат турбини Гарет и Митсубиши ,като почти на 100% Е-34 е с Гарет.Е36,39 +ТД моторите са с Митсубиши,които каточе ли са по калпави,но тава е мое мнение.
Маслото в колектора не иде от ЕГР-а а от турбината,та вече можеш да си обясниш някои неща с компресора.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 455
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: СССР,Москва,Лубянка 2
Пол: Мъж
Кара: Е30-М40В18;Е36-М44В19;E91-N43B20A
Мечтае да кара: Е30 М3 Sport Evolution

Re: Няколко въпросчета за ТДС-а

Мнение от momo-1st » 27 Апр 2010, 20:11

presko79 написа:Колега,щом си сложил нова водна помпа си караи колцата без да ти пука.Ако е изгоряла гарнитурата с/без термостат все тая ,ще надува и ще хвьрля водица.Но това че колата е прегряла не означава че е дефектирала .
Сериино в ТДС маторите се вграждат турбини Гарет и Митсубиши ,като почти на 100% Е-34 е с Гарет.Е36,39 +ТД моторите са с Митсубиши,които каточе ли са по калпави,но тава е мое мнение.
Маслото в колектора не иде от ЕГР-а а от турбината,та вече можеш да си обясниш някои неща с компресора.


Работата е че е от ЕГР,защото днес извадих маркучите от турбото и аз си мислех че идва от него маслото-но не-ЧИСТИ СА!И този който е към филтъра и този към кулера са чисти,а тоя горе дет е към колектора-едва ли не-тече!Смятай!
bum_bum написа:Върти се, суче се и пак към соца се избива :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Забравете го вече тоя гнил строй.

Наслаждавайте се на придобивките на демокрацията- Е шейсе на 15 години, виски на промоция от Кауфланд, пура за 2,40 в панелката с ипотека до 2060-та.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 295
Регистриран на: 24.07.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: Х5 3,0D
Мечтае да кара: МНООООГО ЯКО BMW

Re: Няколко въпросчета за ТДС-а

Мнение от kudo » 27 Апр 2010, 21:32

Работата е че е от ЕГР,защото днес извадих маркучите от турбото и аз си мислех че идва от него маслото-но не-ЧИСТИ СА!И този който е към филтъра и този към кулера са чисти,а тоя горе дет е към колектора-едва ли не-тече!Смятай![/quote] Колега това няма логика,Преско е прав.То това масло освен от турбото няма от къде да дойде,просто веднага след турбината налягането ги избутва до горе и там вече се събират в повече!Поне аз мисля така.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Няколко въпросчета за ТДС-а

Мнение от Пресиян Василев » 27 Апр 2010, 22:01

Kudo ,абсолютно си прав.Дано колегата асимилира че от ГАЗ регулатора ,няма какво друго да доиде освен газ.
Колега сложи тапа(метална) на ЕГР и покара след изчистване 2 дни.Сьщата гняс ще се появи наново.Проблема е че компресора е взел да се подмокря
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Re: Няколко въпросчета за ТДС-а

Мнение от jogr » 28 Апр 2010, 21:36

Като разглабях моята имаше масълце в колекторите, не мога да преценя много ли е нормално ли е, но си имаше. Свалих и турбото и като му пипам оста има много малък луфт, нормално ли е това или си е тръгнало (казват ми че било нормално - тоест трябвало да има много малък луфт в турбината, лагерите били плъзгащи и т.н.). Другото което си спомням преди да се разглоби колата беше, че като работи и дам газ турбото си се чуваше (което мисля за нормално), но тук чета, че не трябвало да се чува!? :dunno: Да вметна, че модела е Гарет.

То е ясно, че като се сглоби колата ще се види гори ли маслото и т.н., но се чудех сега като е свалено може ли да се занесе някъде да се проввери дали е в час и ориентировъчно да кажете някакви цени (ако е тръгнало да дава фира и трябва да се рециклира).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 295
Регистриран на: 24.07.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: Х5 3,0D
Мечтае да кара: МНООООГО ЯКО BMW

Re: Няколко въпросчета за ТДС-а

Мнение от kudo » 29 Апр 2010, 0:18

jogr написа:Като разглабях моята имаше масълце в колекторите, не мога да преценя много ли е нормално ли е, но си имаше. Свалих и турбото и като му пипам оста има много малък луфт, нормално ли е това или си е тръгнало (казват ми че било нормално - тоест трябвало да има много малък луфт в турбината, лагерите били плъзгащи и т.н.). Другото което си спомням преди да се разглоби колата беше, че като работи и дам газ турбото си се чуваше (което мисля за нормално), но тук чета, че не трябвало да се чува!? :dunno: Да вметна, че модела е Гарет.

То е ясно, че като се сглоби колата ще се види гори ли маслото и т.н., но се чудех сега като е свалено може ли да се занесе някъде да се проввери дали е в час и ориентировъчно да кажете някакви цени (ако е тръгнало да дава фира и трябва да се рециклира).

То без масалце там неможе, стига да не е като на колегата горе-чак да капе!Моето турбо и то си пресвирва леко/само в движение обаче/,и само като е студена ,но така вече повече от 3 години ;) За луфта немога да кажа :!:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Няколко въпросчета за ТДС-а

Мнение от Zubcho » 29 Апр 2010, 9:44

Звука на турбото е едно свистене, но чак свирене не трябва да има. Ако се чува свирене или стържене (високи тонове) значи имаме проблем и някъде ще даде фира турбинката.

jogr:Турбото ако ти е свалено можеш да го занесеш някъде където правят рециклация и да го закачат на стенд да го тестват.

kudo: шефе не го гази тоя ТДС студен, че ремонта на мотора е неприятно скъп, като ти е студена повече от 2000 об/мин. не я вкарвай колата. Турбото се включва след 2000, а щом ти свири когато е студена, значи няма хубаво мазане и има голям риск да стане беля и да идеш за рециклация.

presko79: Колега преди 2 седмици бях по Габрово и ме е много яд, че ти нямах никакви координати да ти се обадя и да се видим и да раздуем за ТДС-ите, пък и по напитка да пием.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 455
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: СССР,Москва,Лубянка 2
Пол: Мъж
Кара: Е30-М40В18;Е36-М44В19;E91-N43B20A
Мечтае да кара: Е30 М3 Sport Evolution

Re: Няколко въпросчета за ТДС-а

Мнение от momo-1st » 29 Апр 2010, 18:25

и така колеги в крайна сметка излезе че-имам масло горе= нямам турбо така ли? :( :( Грубо,мамка му!А не съм имал никакви проблеми с него не е виело,не е стържело,дори и сега въпреки че качва масълце горе-ясно и отчетливо го усещам когато започне да действа!Аххх,сега трябва да се търси място за рециклиране или направо ново! :( някакви насоки за такова място?Благодаря предварително! :)
bum_bum написа:Върти се, суче се и пак към соца се избива :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Забравете го вече тоя гнил строй.

Наслаждавайте се на придобивките на демокрацията- Е шейсе на 15 години, виски на промоция от Кауфланд, пура за 2,40 в панелката с ипотека до 2060-та.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Re: Няколко въпросчета за ТДС-а

Мнение от jogr » 29 Апр 2010, 19:09

momo-1st написа:и така колеги в крайна сметка излезе че-имам масло горе= нямам турбо така ли? :( :( Грубо,мамка му!А не съм имал никакви проблеми с него не е виело,не е стържело,дори и сега въпреки че качва масълце горе-ясно и отчетливо го усещам когато започне да действа!Аххх,сега трябва да се търси място за рециклиране или направо ново! :( някакви насоки за такова място?Благодаря предварително! :)



Колега днес бях в "Real Turbo" - на околовръстното срещу Шела. Занесох им турбината погледнаха я и си казаха мнението. Доста са компетентни и ми обясниха много неща, които незнаех така че можеш да я свалиш и да ги посетиш да ти я погледнат. Казаха ми че ремонта (рециклирането) излизало към 400лв., което не ми се вижда много. Също така човека ми каза че тия турбини (Гарет-а) били изключително здрави.

Но го има и другият момент, ако са ти тръгнали сигменти или гумички, водачи,клапани можело да прави нещо като картерно налягане и да мята пак в колекторите. Така чух, не съм абсолютно сигурен в това твърдение!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Няколко въпросчета за ТДС-а

Мнение от Пресиян Василев » 29 Апр 2010, 21:35

momo-1st написа:и така колеги в крайна сметка излезе че-имам масло горе= нямам турбо така ли? :( :( Грубо,мамка му!А не съм имал никакви проблеми с него не е виело,не е стържело,дори и сега въпреки че качва масълце горе-ясно и отчетливо го усещам когато започне да действа!Аххх,сега трябва да се търси място за рециклиране или направо ново! :( някакви насоки за такова място?Благодаря предварително! :)

Абре човече ,караи си колата и толкоз.какво се чудиш ,поне 80 % от ТДС-ките в БГ са с мокри торБалани,сиреч им отьрват сегментчетата.Там има уплатнения които с времето заминават.Какво толкова ,цапало било ела ме виж мене всеки ден с тия дизели ,до ушите в масло :mhihi: .Нали надува турбината и това че са здрави е много вярно,и ще кажа и защо е така.
Когато се купува дизелов двг. с принудително пьлнене гледаите ,независимо от марката компресора да е разположен ниско ,значи бьрзо се намазва и бьрзо се отича.Както е пти нас.А на Ауди 2,5 ТДИ В6 мотора освен ГНП кое се вговнясва още по често ,еми турбината,щот от ВАГ -групата решили и я сложили на покрива :mhihi:

Зьбчо на сьбора ще сьм с много наточена Е-34 ка ТДС на колега с регистрация ЕВ1151..
Там ще се видим
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Няколко въпросчета за ТДС-а

Мнение от Zubcho » 30 Апр 2010, 12:23

За жалост може и да не дойда във Варна въпреки, че съм резервирал места. :( Иначе ако съм там ще се видим 100% :)

Поздрави и дано ТДС-ите спрат да правят проблеми ;)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 295
Регистриран на: 24.07.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: Х5 3,0D
Мечтае да кара: МНООООГО ЯКО BMW

Re: Няколко въпросчета за ТДС-а

Мнение от kudo » 01 Май 2010, 22:46

Zubcho написа:Звука на турбото е едно свистене, но чак свирене не трябва да има. Ако се чува свирене или стържене (високи тонове) значи имаме проблем и някъде ще даде фира турбинката.

jogr:Турбото ако ти е свалено можеш да го занесеш някъде където правят рециклация и да го закачат на стенд да го тестват.

kudo: шефе не го гази тоя ТДС студен, че ремонта на мотора е неприятно скъп, като ти е студена повече от 2000 об/мин. не я вкарвай колата. Турбото се включва след 2000, а щом ти свири когато е студена, значи няма хубаво мазане и има голям риск да стане беля и да идеш за рециклация.

presko79: Колега преди 2 седмици бях по Габрово и ме е много яд, че ти нямах никакви координати да ти се обадя и да се видим и да раздуем за ТДС-ите, пък и по напитка да пием.
Колега моето турбо започва да просвирва леко преди 2000 об. не бих си правил гаври с колата да я дуя студена :nono: Но защо може да няма смазване,
от турбото ли зависи или от друго/запушени магистрали и т.н./
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Няколко въпросчета за ТДС-а

Мнение от Zubcho » 02 Май 2010, 9:04

kudo написа:Колега моето турбо започва да просвирва леко преди 2000 об. не бих си правил гаври с колата да я дуя студена :nono: Но защо може да няма смазване,
от турбото ли зависи или от друго/запушени магистрали и т.н./


Може би кофти масло? Примерно по-гъсто докато е студена колата. Тук във форума има 1 пич продава БМВ масло 10W40 - 8 лв. за литър. Та смятам такова да си взема наливно и да туря на моята да я видя що ще се случи. Може и ти да пробваш.

Поздрави
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Re: Няколко въпросчета за ТДС-а

Мнение от jogr » 02 Май 2010, 10:12

Zubcho написа:
kudo написа:Колега моето турбо започва да просвирва леко преди 2000 об. не бих си правил гаври с колата да я дуя студена :nono: Но защо може да няма смазване,
от турбото ли зависи или от друго/запушени магистрали и т.н./


Може би кофти масло? Примерно по-гъсто докато е студена колата. Тук във форума има 1 пич продава БМВ масло 10W40 - 8 лв. за литър. Та смятам такова да си взема наливно и да туря на моята да я видя що ще се случи. Може и ти да пробваш.

Поздрави


И аз съм на мнение, че 10W40 си е екстра за този мотор особено ако а не 300+ хиляди километра. Но ако мотора е след ремонт може да се сложи и 5W40, с нега зимата на мотора ще му е по леко докато загрее! И задължително оригинално масло BMW, по мое мнение и Мотула хич не е лош.

Маслото е един важен компонетнт от цялата система и компромиси с него не трябва да се правят!

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook