Износен компресор на климатроника!!!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 13.03.2010

Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от ivelinpetkov » 30 Апр 2010, 0:17

Здравейте колеги! Карам 525 тдс 1998г. с двузонов климатроник. Отначало си мислех,че няма фреон,ходих на профилактика,но се оказа нещо друго.След дълго тестване и изследване,майстора устонови,че компресора ми не е в ред. Какво се получава: като е запалена на място,без гас с включен климатроник,духа студен хладен въздух около 19-20градуса,когато подам гас и държа на 2000оборота,веднага започва да духа леден въздух и охлажда както трябва. Отначало майсторас си помисли че е предозирал фреона,пак направи процедурата,но с по-малко фреон и пак същото.Накрая каза,че компресора е тръгнал да се износва и не работи както трябва,няма нужната сила да завърти целия фреон и да направи студен въздух.Накара го да работи що годе добре,като остави половината фреон колкото трябва да има в системата,като го обясни,че така на компресора му е по-лесно да работи и да направи що годе добра темп в купето.Съвета му беше да карам,докато се сдуха напълно,защото ремонтът му бил много сложен и скъп и не си струвало!
Дайте вашето мнение по въпроса!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от oci » 30 Апр 2010, 9:47

ivelinpetkov написа:Здравейте колеги! Карам 525 тдс 1998г. с двузонов климатроник. Отначало си мислех,че няма фреон,ходих на профилактика,но се оказа нещо друго.След дълго тестване и изследване,майстора устонови,че компресора ми не е в ред. Какво се получава: като е запалена на място,без гас с включен климатроник,духа студен хладен въздух около 19-20градуса,когато подам гас и държа на 2000оборота,веднага започва да духа леден въздух и охлажда както трябва. Отначало майсторас си помисли че е предозирал фреона,пак направи процедурата,но с по-малко фреон и пак същото.Накрая каза,че компресора е тръгнал да се износва и не работи както трябва,няма нужната сила да завърти целия фреон и да направи студен въздух.Накара го да работи що годе добре,като остави половината фреон колкото трябва да има в системата,като го обясни,че така на компресора му е по-лесно да работи и да направи що годе добра темп в купето.Съвета му беше да карам,докато се сдуха напълно,защото ремонтът му бил много сложен и скъп и не си струвало!
Дайте вашето мнение по въпроса!



нормално е когато задържиш на 2000 оборота темпуратурата на изхода на духалките да е около 7 гр.
Провери ли наляганията как са при пълна система ниско и висока по тях можеш да се ориентираш за изправността на компресора.
За да е износен компресора означава, че няма да прави високото налягане или ще изравнява двете налягания, но това което мен ме съмнява че ти е заредена системата както трябва количеството на хладилния агент трябва да е точно там си пише да речем 1200гр +- 20 гр- това е само примерно и трябва да е в тия граници иначе компресора ще се товари ако е повече и рискуваш от хидравличен удар и да стане на таратор ако е по-малко няма да охлажда като хората.
Ако си от София звънни да го погледна преди да почнеш да ремонтираш каквото и да било и да набиваш пари.
Ще прегледаме всичко и ще изтеглим твоя фреон и ще заредим колкото му дават по Ауто дата 525 тдс има разлики до 96 година някай месец е с около 200 гр по-малко фреон така, че може и това да го е подвело твоя майстор, но за да съм сигурен ще проверя и точно ще ти напиша колко ти е количеството само ми напиши коя година и месец е колата. Почти съм сигурен, че проблема не е в компресора щом работи с по-малко количество и охлажда значи си прави наляганията ниско и висока проблема е че не са ти го заредили с точното количество фреон.
0886581317

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 428
Регистриран на: 10.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 525 TDSA
Мечтае да кара: E39 M5

Re: Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от monogamnia » 30 Апр 2010, 11:41

Колега един компресор втора ръка струва 150-200лв Ако изстудява горе долу добре караш и този сезон ако не го сменяй

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 592
Регистриран на: 22.05.2005
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
Мечтае да кара: Koenigsegg

Re: Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от INTEGRALE » 01 Май 2010, 8:22

Колега на кола на 10 г се слага с около 10-15% по малко фреон от написаното на табелката на предния капак

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от oci » 01 Май 2010, 13:59

INTEGRALE написа:Колега на кола на 10 г се слага с около 10-15% по малко фреон от написаното на табелката на предния капак


тава пък от къде го измисли колега, а на кола на 20 години с 20 грама ли се слага по-малко фреон от написаното на капака :mhihi:
Има си ауто дата където си пише колко трябва да е точното количесто, колкото пише толкова то по същия начим ако разсъждаваме и за маслото и атнифриза с колко трябва да се кара :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от NAPSTERS » 01 Май 2010, 23:34

всички говорите за фреон, обаче не е ли редно да се смени или долее така да се кже и маслото на компресора? :roll:
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 13.03.2010

Re: Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от ivelinpetkov » 02 Май 2010, 0:02

Мерси за мненията!Към колегата "оси"- човека,който ми го ремонтира също се съмняваше,че презареден,защото преди да отида при него,ходих на профилактика и там ми го напълниха до 1200.След това,той ми го изпразни на ново и сложи първо 1000,за да види как ще се държи в това положение.Беше много зле,като през цялото време следеше налягането с манометър и каза,че налягането е ок,но въздуха,които излиза от вентилаторите беше 20градуса,т.е. не иска да охлажда. После минахме на 900,800,700гр,все същото и накрая го докара до около 600гр,в това положение,през вентилаторите излизаше 12градуса на свободен ход,а като вдигнеш малко оборотите веднага падаше на 5градуса. Така че,той ми каза,че го остава така,за да може да му е по леко на компресора и да прави що годе нормална темп в купето,защото карам главно градско на по-ниски обороти. Това е! :|
Не съм от София, от Варна съм колеги :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 592
Регистриран на: 22.05.2005
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
Мечтае да кара: Koenigsegg

Re: Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от INTEGRALE » 02 Май 2010, 1:36

oci написа:
INTEGRALE написа:Колега на кола на 10 г се слага с около 10-15% по малко фреон от написаното на табелката на предния капак


тава пък от къде го измисли колега, а на кола на 20 години с 20 грама ли се слага по-малко фреон от написаното на капака :mhihi:
Има си ауто дата където си пише колко трябва да е точното количесто, колкото пише толкова то по същия начим ако разсъждаваме и за маслото и атнифриза с колко трябва да се кара :?:
Сложи си колкото пише тогава ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 13.03.2010

Re: Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от ivelinpetkov » 02 Май 2010, 11:39

INTEGRALE написа:
oci написа:
INTEGRALE написа:Колега на кола на 10 г се слага с около 10-15% по малко фреон от написаното на табелката на предния капак


тава пък от къде го измисли колега, а на кола на 20 години с 20 грама ли се слага по-малко фреон от написаното на капака :mhihi:
Има си ауто дата където си пише колко трябва да е точното количесто, колкото пише толкова то по същия начим ако разсъждаваме и за маслото и атнифриза с колко трябва да се кара :?:
Сложи си колкото пише тогава ;)

Не мога да си сложа колкото пише,нали това обяснявам,че като сложа колкото пише компресора не смогва да завърти толкова голямо количество фреон,за да вкара студен въздух!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от oci » 03 Май 2010, 11:20

NAPSTERS написа:всички говорите за фреон, обаче не е ли редно да се смени или долее така да се кже и маслото на компресора? :roll:


Колега никой не е казал, че процедурата при смяна или при зареждане на климатичната система е само зареждане с фреон, прави се вакуум, проверява се за пропуски и след това Фреон, оцветител и масло колкото се предписва за съответната кола.
А отностно количествата те са толкова, колкото си пише не случайно на табелката или в аутодата се дават например 900гр +- 25 гр и се зарежда в тези граници, а отностно колега с коментара на 10 годишна кола с 10 гр по малко нали се сещате, че то пак си е в границите защото количеството е винаги в толеранс +-.
Това е начина може да се уверите кото отидете потате някъде където се занимат с автоклиматици ако въобще ви разяснят нещата. Не че искам да се изкарам големия специалист но с това се занимавам от доста години и затова пиша тук.
А колегата със сигурност има проблем с компресора щом с половината количество работи значи компресора е бая износен и не може да смогва.
Щом си от Варна аз Юни съм там цял месец така, че може да се видим на по бира и да погледнем климатика. :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X3

Re: Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от astoinov » 03 Май 2010, 11:58

Само че, колегата не беше писал 10гр, а 10%, което при 1000гр са си 100гр ;)
Ако планината не отиде при Мохамед, Мохамед ще отиде до тоалетната!

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от Ilko Ivanov » 03 Май 2010, 20:55

Само не знам дали някой от вас е обръщал внимание че има Е39-ки които са с по 600гр. фреон,а има и такива които са с по 1200гр. ;)

П.С. Моята например до сега беше с 1200гр. а след смяната на мотора,смених и климатичния радиятор заедно с дехидратора и вече е с 600гр. и сега си работи перфектно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 428
Регистриран на: 10.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 525 TDSA
Мечтае да кара: E39 M5

Re: Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от monogamnia » 03 Май 2010, 21:00

Аз съм с 1200 и не иска да изстуди... ;(

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от Пресиян Василев » 03 Май 2010, 22:14

oci написа:
NAPSTERS написа:всички говорите за фреон, обаче не е ли редно да се смени или долее така да се кже и маслото на компресора? :roll:


Колега никой не е казал, че процедурата при смяна или при зареждане на климатичната система е само зареждане с фреон, прави се вакуум, проверява се за пропуски и след това Фреон, оцветител и масло колкото се предписва за съответната кола.
А отностно количествата те са толкова, колкото си пише не случайно на табелката или в аутодата се дават например 900гр +- 25 гр и се зарежда в тези граници, а отностно колега с коментара на 10 годишна кола с 10 гр по малко нали се сещате, че то пак си е в границите защото количеството е винаги в толеранс +-.
Това е начина може да се уверите кото отидете потате някъде където се занимат с автоклиматици ако въобще ви разяснят нещата. Не че искам да се изкарам големия специалист но с това се занимавам от доста години и затова пиша тук.
А колегата със сигурност има проблем с компресора щом с половината количество работи значи компресора е бая износен и не може да смогва.
Щом си от Варна аз Юни съм там цял месец така, че може да се видим на по бира и да погледнем климатика. :D

Колега ти какво би казал по моита тема ?Дане би да имам някакьв подобен проблем ,зная ли .прости моля да обьрнеш и там внимание.
Благодаря.viewtopic.php?f=35&t=202311
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Износен компресор на климатроника!!!

Мнение от oci » 04 Май 2010, 0:00

ivanov 530d написа:Само не знам дали някой от вас е обръщал внимание че има Е39-ки които са с по 600гр. фреон,а има и такива които са с по 1200гр. ;)

П.С. Моята например до сега беше с 1200гр. а след смяната на мотора,смених и климатичния радиятор заедно с дехидратора и вече е с 600гр. и сега си работи перфектно.



Тука пак си пишеш колега найзуст просто е 39-ки със 600 грама фреон няма най-малката климатична система на този модел БМВ е при бензинките и то след 9 месец на 98 година и там количествата са следните:
фреон 740-760
масло 160 +-15 гр.
Просто всеки си пише каквото си знае това се убедих иначе на бензиновите е 39-ки до 9.98г е
1200-1250гр.
При дизеловите нещата стоят така:
1996г-09.98година - 1185-1235 грама
след 09.98 - 1290-1310 грама
Масло 160+-15 грама.
Това е всичко сложено извън тези граници не е нормално значи или има проблем в климатичната система или колегите не знаят колко да сложат което ме съмнява или спестяват от фреона.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook