Смяна на перка на радиатора на климатик
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- ShibinG
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 542
- Регистриран на: 25.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39tdsA "97
- Мечтае да кара: c63amg
Смяна на перка на радиатора на климатик
Предстои ми въпросната смяна , ама съм доста бос в областа , дали ще се справя сам с помоща на някой приятел или да ходя при "майстор".
въпроса ми по конкретно е какво трябва да се разглоби/свали/ за да може да се подмени перката ,че жегите започнаха.
Благодаря предварително на всички помогнали
въпроса ми по конкретно е какво трябва да се разглоби/свали/ за да може да се подмени перката ,че жегите започнаха.
Благодаря предварително на всички помогнали

6>4
Re: Смяна на перка на радиатора на климатик
Действия:
1) Сваляш предната броня:
- Държи се на 4 гайка (лула, гедория 13мм), които са под предните лайсни.
- Необходимо е да откачиш подкалниците отпред, където се захващат за предната броня.
- Откачаш буксите на халогените.
2) Сменяш перката:
- Захваната е на 4 болтчета, малко неудобно за развиване на няма проблем (гедория, ключ 10мм).
- При поставянето на перката се налага да откачиш маслената спирала на хидравликата на волана, ако имаш такава.
Откачаш я само от тампончетата за да можеш да я дръпнеш напред и да поставиш перката.
- Включваш буксата на вентилатора.
Време за работа мах 30 мин.
1) Сваляш предната броня:
- Държи се на 4 гайка (лула, гедория 13мм), които са под предните лайсни.
- Необходимо е да откачиш подкалниците отпред, където се захващат за предната броня.
- Откачаш буксите на халогените.
2) Сменяш перката:
- Захваната е на 4 болтчета, малко неудобно за развиване на няма проблем (гедория, ключ 10мм).
- При поставянето на перката се налага да откачиш маслената спирала на хидравликата на волана, ако имаш такава.
Откачаш я само от тампончетата за да можеш да я дръпнеш напред и да поставиш перката.
- Включваш буксата на вентилатора.
Време за работа мах 30 мин.
- ShibinG
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 542
- Регистриран на: 25.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39tdsA "97
- Мечтае да кара: c63amg
- tekabg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 3.05.2009
- Местоположение: Сл.Бряг,Schwarzwald
- Пол: Мъж
- Кара: 530xd F11 individual
Re: Смяна на перка на радиатора на климатик
При мен не се наложи сваляне на спиралата на хидравликата.Само развиваш четирите болта и перката е долу.Лесно е колега.
- giggs_11
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: 3.11.2008
- Местоположение: плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320д
Re: Смяна на перка на радиатора на климатик
колега от къде намери перка......нова ли е или от морга и колко пари е?!
Re: Смяна на перка на радиатора на климатик
Не ти трябва да сваляш бронята. Сваля се пластмасата над радиатора и бъбреците. Вдигаш колата на крик или канал и сваляш и кората под двигателя. Когато свалиш кората, разкачи и буксата на перката. Самата перка се сваля с основата. Основата е захваната с 4 болта за гредата пред радиатора. Два от тях са лесни, но за другите ти трябва коляно за гедорията.
Сигурен ли си, че перката е изгоряла? Провери ли предпазител 41?
Сигурен ли си, че перката е изгоряла? Провери ли предпазител 41?
- ShibinG
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 542
- Регистриран на: 25.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39tdsA "97
- Мечтае да кара: c63amg
Re: Смяна на перка на радиатора на климатик
Перката взех от колега от форума , ами сигурен съм че проблема е в перката защото като се опитам да я завъртя с ръка и заяжда едва се върти 100% проблема е в нея.
Ще пробвам първо без да свалям бронята ако стане , значи трябва да сваля кората над бъбреците ,кората под двигателя я няма кой знае от кога
и като бъркам за перката отгоре ли се вади или трябва да има канал и пада надолу ?

Ще пробвам първо без да свалям бронята ако стане , значи трябва да сваля кората над бъбреците ,кората под двигателя я няма кой знае от кога


6>4
- tekabg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 3.05.2009
- Местоположение: Сл.Бряг,Schwarzwald
- Пол: Мъж
- Кара: 530xd F11 individual
Re: Смяна на перка на радиатора на климатик
Аз моята съм я свалял 3 пъти и ми е най-лесно като сваля бронята държи се на четири шпилки отпред под капачето на теглича и съответно лайстната от другата страна,по едно болтче на подкалниците и си готов.А перката иначе пада надолу ако не махнеш бронята ще ти е по-трудно да развиеш болтовете на перката не че няма да успееш но ще изгубиш мн повече време и ще ти е по-трудно.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Смяна на перка на радиатора на климатик
Надолу излиза и перката и радятора.
Не е нужно да се сваля бронята, трябва така да си паркираш колата, че да има място да излезне надолу.
В процеса на работа ще видиш как става, не е нужно да ти обясняваме различни варианти, той е само един.
Не е нужно да се сваля бронята, трябва така да си паркираш колата, че да има място да излезне надолу.
В процеса на работа ще видиш как става, не е нужно да ти обясняваме различни варианти, той е само един.

9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани