Въпрос към Бат Жеко
Модератор: Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
Въпрос към Бат Жеко
Колега вчера видях нещо което ме обезуми , питам те тук защото мисля че ще е интересно ако го разискваме публично.
Та гледам един ТДС с охлаждане на алтернатора и направо се грумнах
луда работа давам си обяснение ама неможе дами го побере акъла.охлаждането е с тръбопровод както въздушния филтър. Чакпък въздушно охлаждане на генератор не бях срещал .....какво ще кажешти като ти се прекланям на ентусиазма 
Та гледам един ТДС с охлаждане на алтернатора и направо се грумнах







- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Байроне,и аз имам такова чудо на колата
Според мен това не е нещо кой знае какво
Още един М50 на който съм го виждал е на Plague na touring-a
Георги Пенчев



Георги Пенчев
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
- RAFF
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 549
- Регистриран на: 19.07.2002
- Местоположение: гр.Бургас
- Пол: Мъж
я да всея малко смут. имах е34 м20в20 също с охлаждане на динамото . сегашната ми кола също го има както и предната.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Пък ако се загледате всички трябва да имат метална перка на ролката дето я върти ремъка 

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- bat Jeko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 10.06.2005
- Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)
Здравеите
Аз лично сам виждал въпросната перка на доста динама но ми се струвало че е нещо нормално -явно нее.
Според мен има куп причини да я сложат едната е подържане на една оптимална цилрулация на поток въздъх е цел охлаждане на самото динамо(алтернатор) по този начин се запава от прегряване в смисъл изолационния материал не се разтапя, а и при некои лагери кадето не са таркалящи а плъзгащи смазването е по добро и не се разтича смазката (маслото пак си губи част от качествата с повишаване на температурата )нещо такова ще да е .
аз лично мисля че за м 51 даже требва да е задалжителна този мотор е доста топъл (номинал 90 градуса) така че в самото машинно темперадурите са по виоки ако го сравним с един бензинов мотор.
Сега като се замисля ами че те почти всички ел.двигатели (ел. мотори)имт по една перка отзад на вала закачена и самите корпуси са оребрени за да пада температурата на мотора , самата работа на мотора т.е превръщането на един вид енергия в друг (превръщаики мех.енргия на въртеливото движение в електрическа посредством въртящото магнитно поле) си има загуби и те са топлинни.
http://en.wikipedia.org/wiki/Alternator
Не ми е много сила ел.техниката , дано сам бил в полза.
Радвам се че форума "не спи" (аз с включването н акомп.сам направил едно завоиче )и д аси призная ми е интересно .
Good luck
Аз лично сам виждал въпросната перка на доста динама но ми се струвало че е нещо нормално -явно нее.
Според мен има куп причини да я сложат едната е подържане на една оптимална цилрулация на поток въздъх е цел охлаждане на самото динамо(алтернатор) по този начин се запава от прегряване в смисъл изолационния материал не се разтапя, а и при некои лагери кадето не са таркалящи а плъзгащи смазването е по добро и не се разтича смазката (маслото пак си губи част от качествата с повишаване на температурата )нещо такова ще да е .
аз лично мисля че за м 51 даже требва да е задалжителна този мотор е доста топъл (номинал 90 градуса) така че в самото машинно темперадурите са по виоки ако го сравним с един бензинов мотор.
Сега като се замисля ами че те почти всички ел.двигатели (ел. мотори)имт по една перка отзад на вала закачена и самите корпуси са оребрени за да пада температурата на мотора , самата работа на мотора т.е превръщането на един вид енергия в друг (превръщаики мех.енргия на въртеливото движение в електрическа посредством въртящото магнитно поле) си има загуби и те са топлинни.
http://en.wikipedia.org/wiki/Alternator
Не ми е много сила ел.техниката , дано сам бил в полза.
Радвам се че форума "не спи" (аз с включването н акомп.сам направил едно завоиче )и д аси призная ми е интересно .
Good luck
Алтернаторът задължително се охлажда (няма значение от начина - дали свободно или принудително, в зависимост от това какви са изискванията към него и как е проектиран) поради една проста причина - той работи (също като двигателя) в променлив режим на натоварване. Както всеки един детайл от БМВ той е изчислен за оптимална работа при всякакви условия, което означава, че нуждите от неговата работа варират според включените ел. консуматори. Токът, генериран от алтернатора е е първа производна на функцията от оборотите на двигателя (тук идва ред на благотворната роля на реле-регулатора, за да не 'изгърмят' един куп бушони и да не се товари батерийката) и по принцип не може да бъде съобразен с консумацията към съответния момент. Затова излишната генерирана енергия се отделя като топлинна такава. И за да не се преебат някои чаркове на алтернатора (от топлинните разширения, които си имат допуски за съответните материали и сплави и най-вече лаковата изолация на намотките на ротора и статора), хората са се сетили да го охлаждат принудително.. умно, както винаги може да се очаква от БМВ
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
- bat Jeko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 10.06.2005
- Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани