Питане за м54б25

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2042
Регистриран на: 7.12.2006
Местоположение: на скамейката при резервите
Пол: Мъж
Кара: му се шейната на дядо коледа
Мечтае да кара: самолет с 4 гуми и емблема на BMW

Питане за м54б25

Мнение от nesko » 20 Апр 2010, 23:30

Здравейте колеги искам да попитам само какво ви е мнението за този мотор понеже ми попадна един такъв от ударена англичанка :mrgreen: и искам да си го сложа в е30ката тя сега е с м50 и върви доста прилично :driving: но иксам да сложа тоя м54 но е автомат и ще влезе в авариен режим с ръчна кутия , това е ясно но истинският ми въпрос е дали тоя мотор е добър здрав и върви ли добре :dunno:
:D
Благодаря ви предварително :bchug: :bchug: :bchug:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 531
Регистриран на: 20.04.2007
Местоположение: София/Бургас
Пол: Мъж
Кара: F15 xDrive30d N57T
Мечтае да кара: 911 Turbo

Re: Питане за м54б25

Мнение от AGD » 21 Апр 2010, 0:40

Аз съм с M54B22 - по-малък е, но от същото поколение. За 3 години не съм имал абсолютно никакви проблеми. В сравнение с М52 работи по-тихо и е по-икономичен. Вървежа - след 3000 оборота тръгва истински, но на купето на е30 и с по-големия мотор (210Nm/3500 срещу 245Nm/3500) вероятно колата ще е пъргава от по-рано. Имах колосален разход на масло BMW LL01 (от оторизиран сервиз) - около литър на 2000км, след като минах на Mobil 1 0W40 пълна синтетика, разхода ми е около 2 литра на 12000км. Чел съм по немски форуми, че М54B30 по принцип си гори масло, но пък тук има колеги, които казват, че не доливат между смените, така че вероятно си зависи от конкретния екземпляр.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 28.11.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: lp_play вече не посещава този саит

Re: Питане за м54б25

Мнение от lp_play » 22 Апр 2010, 8:21

nesko написа:Здравейте колеги искам да попитам само какво ви е мнението за този мотор понеже ми попадна един такъв от ударена англичанка :mrgreen: и искам да си го сложа в е30ката тя сега е с м50 и върви доста прилично :driving: но иксам да сложа тоя м54 но е автомат и ще влезе в авариен режим с ръчна кутия , това е ясно но истинският ми въпрос е дали тоя мотор е добър здрав и върви ли добре :dunno:
:D
Благодаря ви предварително :bchug: :bchug: :bchug:


еми разликата основно 4е тоя новия е с мултижет :) което си е огромна ралика, ама не споменаваш "ТУ" (с двоен ванос) ли ти е М54ката? 6тото тогава разликата... става огромна :)
имаи на предвид 4е трябва да сменяш и кардан и диференциал и полуоски ;) и скоростната кутия може се наложи да и праиш фланец :) зависи м50тката ти Б? колко кубика е ... колко коня е? ако ще ползваш скоростната от стария двигател, ако е голяма разликата в конете.. смятай 4е на този големия двигател ако му сложиш слаби скоростна, кардан и полуоски и диференциал от слаб двигател -> ще се изненадаш колко крехки ще ти се сторят тея 4асти като останеш някъде дето си давал газ ;)
Последна промяна lp_play на 22 Апр 2010, 8:31, променена общо 1 път
Изображение
Тези, които пишат на кирилица не са "повече" българи от тези, които не го правят ;)
Тези, които не пишат граматически правилно, не го правят защото са неграмотни ;)
Тези, които са "перфектни" в правописа не значи че са културни ;)


Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 28.11.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: lp_play вече не посещава този саит

Re: Питане за м54б25

Мнение от lp_play » 22 Апр 2010, 8:29

AGD написа:Аз съм с M54B22 - по-малък е, но от същото поколение. За 3 години не съм имал абсолютно никакви проблеми. В сравнение с М52 работи по-тихо и е по-икономичен. Вървежа - след 3000 оборота тръгва истински, но на купето на е30 и с по-големия мотор (210Nm/3500 срещу 245Nm/3500) вероятно колата ще е пъргава от по-рано. Имах колосален разход на масло BMW LL01 (от оторизиран сервиз) - около литър на 2000км, след като минах на Mobil 1 0W40 пълна синтетика, разхода ми е около 2 литра на 12000км. Чел съм по немски форуми, че М54B30 по принцип си гори масло, но пък тук има колеги, които казват, че не доливат между смените, така че вероятно си зависи от конкретния екземпляр.


нещо си се объркал брат :) единствената при4ина да ти гори масло баварката и да трябва да доливаш между смяната е че двигателя ти не е в "перфектно състояние" меко казано ;) даже същтото важи и за цвета на маслото когато трябва да го сменяш, ако се разли4ава много от новото, или (още по лошо) ако даже не е прозрачно, значи двигателяти даже не е в "добро състояние" меко казано :!: :mhihi:
Изображение
Тези, които пишат на кирилица не са "повече" българи от тези, които не го правят ;)
Тези, които не пишат граматически правилно, не го правят защото са неграмотни ;)
Тези, които са "перфектни" в правописа не значи че са културни ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2042
Регистриран на: 7.12.2006
Местоположение: на скамейката при резервите
Пол: Мъж
Кара: му се шейната на дядо коледа
Мечтае да кара: самолет с 4 гуми и емблема на BMW

Re: Питане за м54б25

Мнение от nesko » 23 Апр 2010, 0:25

няма ли някой с точно такъв мотор тук да сподели как върви как гори :dunno:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Питане за м54б25

Мнение от Sherman » 23 Апр 2010, 1:03

lp_play написа:
AGD написа:Аз съм с M54B22 - по-малък е, но от същото поколение. За 3 години не съм имал абсолютно никакви проблеми. В сравнение с М52 работи по-тихо и е по-икономичен. Вървежа - след 3000 оборота тръгва истински, но на купето на е30 и с по-големия мотор (210Nm/3500 срещу 245Nm/3500) вероятно колата ще е пъргава от по-рано. Имах колосален разход на масло BMW LL01 (от оторизиран сервиз) - около литър на 2000км, след като минах на Mobil 1 0W40 пълна синтетика, разхода ми е около 2 литра на 12000км. Чел съм по немски форуми, че М54B30 по принцип си гори масло, но пък тук има колеги, които казват, че не доливат между смените, така че вероятно си зависи от конкретния екземпляр.


нещо си се объркал брат :) единствената при4ина да ти гори масло баварката и да трябва да доливаш между смяната е че двигателя ти не е в "перфектно състояние" меко казано ;) даже същтото важи и за цвета на маслото когато трябва да го сменяш, ако се разли4ава много от новото, или (още по лошо) ако даже не е прозрачно, значи двигателяти даже не е в "добро състояние" меко казано :!: :mhihi:


Чакай сега...искаш да кажеш, че масло на 10 000+ километра ще е полупрозрачно кафеникаво?! Ти си луд човек :kuku:
Харча на масло много зависи как караш един мотор...като докарах от германия мойта Е39тка с М54В30 проверих маслото. Хем беше старо и за 2200км дето минах маслото не беше мръднало. Карах що годе нормално. Сипах му тука BMW масло 0W40 и за 2000 и малко км ми изхарчи около 500-600 грама масло...обаче си му давам бая газ...а ако карах само на некви кратки дистанции или да давам още повече газ мотора щеше да изхарчи много повече масло. Даже и при различните сезони ще гори различно масло... Та винаги ми е било много интересно как преценявате състоянието на мотора по изхарченото масло

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 115
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: България
Пол: Мъж
Кара: e46 m3
Детайли за колата: rd sport dme soft,cams and heders.koni fsd

Re: Питане за м54б25

Мнение от mmmotorwerke » 23 Апр 2010, 1:45

м54 е един от наи добрите мотори направени от бмв според мен.Недостатака му е особенната му неприазан кам прегриаване и вентиласиата на маслените газове.Ако решиш да го инсталираш ,горешто ти препораъсжам да използваш 0в40 мобил1.ако мислиш да го караш на писта маслото което му пасва страхотно е 5в50 мобил1.успехи
http://www.qualityoils.eu
CASTROL,MoBIL,Оригинални масла,Масла за скоростни кутии,Филтри

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 592
Регистриран на: 22.05.2005
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
Мечтае да кара: Koenigsegg

Re: Питане за м54б25

Мнение от INTEGRALE » 23 Апр 2010, 8:18

Мойта е с М54 и без да послъгвам си харчи по литър на 10хил (5-30)
Но това си е съвсем нормален разход за нашето каране тръгни-спри, дай газ , завърти дупето....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: Питане за м54б25

Мнение от mitrax » 23 Апр 2010, 11:36

:OT:
lp_play написа:еми разликата основно 4е тоя новия е с мултижет :) което си е огромна ралика

някой ще поясни ли какво е това мултиджет ?
Изображение


Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 22.04.2010
Пол: Мъж
Кара: истинския ми профил е lp_play

Re: Питане за м54б25

Мнение от aserv » 23 Апр 2010, 18:42

след 10 000 км цвета на маслото ми е с една идея по тъмно от новото (ако не ги сравниш едно до друго не можеш да кажеш кое е старото и кое новото) и карам с Q8 (не го хваля, не разбирам от масла просто ми го препоръчаха и от тогава карам с такова)
по голямата 4аст от карането ми е на пълна газ, и нивото на щеката никога не ми е доближавала минимума

мултижет е функция на инжекциона.. те на много места го наричат по няколко начина, в сервизите го наричат мултижет, иначе е мултипоинт инжекцион (където на когото и да го спомена все не е чувал)
тази функция няма да я обяснявам, щото е сложно а тук има няколко модератора дето задължително ще ми пратят пак заплашителни ЛС на тема 4е 90% ми е пълни глупости за това направо се разрових за линкове

този линк.. сори... малко лукуми, някъде по надолу е точно за квото става дума
http://translate.google.com/translate?h ... ion&anno=2

не можах д анамеря анимация в Ю Тъб за мултипоинт инжектион, но намерих подобно... то всъщност е същата функция но по усъваршенствана (нова подобрена технология)
http://www.youtube.com/watch?v=zfpr_joLi2A

само искам да оточня, понеже там не го пише, а не намерих линка където съм го чел, че тази функция не е активна през цялото време, тя се включва в зависимост от факторите: обороти, натоварване на двигателя и колко си настъпал газта

ПС така добре ли е господа модератори? сега ако искате им пратете на авторите на тези саитове ЛС че пишат или анимират 90% глупости, пък ако искате мога да ви изнамеря още линкове със същитата инфо да не останат.. "непредупредени" и те

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 531
Регистриран на: 20.04.2007
Местоположение: София/Бургас
Пол: Мъж
Кара: F15 xDrive30d N57T
Мечтае да кара: 911 Turbo

Re: Питане за м54б25

Мнение от AGD » 23 Апр 2010, 21:16

aserv написа:след 10 000 км цвета на маслото ми е с една идея по тъмно от новото (ако не ги сравниш едно до друго не можеш да кажеш кое е старото и кое новото) и карам с Q8 (не го хваля, не разбирам от масла просто ми го препоръчаха и от тогава карам с такова)
по голямата 4аст от карането ми е на пълна газ, и нивото на щеката никога не ми е доближавала минимума

мултижет е функция на инжекциона.. те на много места го наричат по няколко начина, в сервизите го наричат мултижет, иначе е мултипоинт инжекцион (където на когото и да го спомена все не е чувал)
тази функция няма да я обяснявам, щото е сложно а тук има няколко модератора дето задължително ще ми пратят пак заплашителни ЛС на тема 4е 90% ми е пълни глупости за това направо се разрових за линкове

този линк.. сори... малко лукуми, някъде по надолу е точно за квото става дума
http://translate.google.com/translate?h ... ion&anno=2

не можах д анамеря анимация в Ю Тъб за мултипоинт инжектион, но намерих подобно... то всъщност е същата функция но по усъваршенствана (нова подобрена технология)
http://www.youtube.com/watch?v=zfpr_joLi2A

само искам да оточня, понеже там не го пише, а не намерих линка където съм го чел, че тази функция не е активна през цялото време, тя се включва в зависимост от факторите: обороти, натоварване на двигателя и колко си настъпал газта

ПС така добре ли е господа модератори? сега ако искате им пратете на авторите на тези саитове ЛС че пишат или анимират 90% глупости, пък ако искате мога да ви изнамеря още линкове със същитата инфо да не останат.. "непредупредени" и те

Колега, може да си голям майстор на заварките по ходовата част, но няма да е никак зле да си намериш малко литература по ДВГ на български, защото на чуждоезичната явно само картинките гледаш.
1) MPI (multipoint injection) е ситема за многоточково впръскване във всмукателния колектор, като всеки цилиндър си има собствен инжектор. Във посочения от теб линк много хубаво си е обяснено и по какво се различават различните MPI-та. Мисля че и някои М52 са мултипоинт, но не съм сигурен.
2) Multijet (мултиджет) - Алфа/Фиат така си наричат комън рейла, което сещаш се е дизел и има още по-малко общо с М52 и М54.
3) Клипчето в youtube - тука даже и картинката не си разбрал, а хората хубаво са го показали, че става дума за ДИРЕКТНО ВПРЪСКВАНЕ, с каквото нито М52, нито М54 могат да се похвалят.
4) Хайде сега си прегледай първия (че и останалите) постове в темата и си сметни процента на смислените.

П.П. Може и да греша, но съм останал с впечатление, че модовете не обичат дребни тарикатщини, като регистрацията на нов потребител при наказан стар.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Питане за м54б25

Мнение от Ilko Ivanov » 23 Апр 2010, 21:40

aserv написа:.........


Ти явно не разбра какво исках да ти кажа......

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Питане за м54б25

Мнение от mad_presley » 23 Апр 2010, 22:48

ivanov 530d написа:
Ти явно не разбра какво исках да ти кажа......

А ти очакваше човек с такива мнения да те разбере ли :mhihi:
Нарочно му одобрих мнението, та да се посмеем малко, ама много хора сте го взели на сериозно май :D

За тези, които не са разбрали, @aserv = @lp_play, така че няма нужда да му обяснявате кое как, той знае повече :smoke:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Питане за м54б25

Мнение от anzak » 24 Апр 2010, 8:22

lp_play написа:
nesko написа:Здравейте колеги искам да попитам само какво ви е мнението за този мотор понеже ми попадна един такъв от ударена англичанка :mrgreen: и искам да си го сложа в е30ката тя сега е с м50 и върви доста прилично :driving: но иксам да сложа тоя м54 но е автомат и ще влезе в авариен режим с ръчна кутия , това е ясно но истинският ми въпрос е дали тоя мотор е добър здрав и върви ли добре :dunno:
:D
Благодаря ви предварително :bchug: :bchug: :bchug:


еми разликата основно 4е тоя новия е с мултижет :) което си е огромна ралика, ама не споменаваш "ТУ" (с двоен ванос) ли ти е М54ката? 6тото тогава разликата... става огромна :)
имаи на предвид 4е трябва да сменяш и кардан и диференциал и полуоски ;) и скоростната кутия може се наложи да и праиш фланец :) зависи м50тката ти Б? колко кубика е ... колко коня е? ако ще ползваш скоростната от стария двигател, ако е голяма разликата в конете.. смятай 4е на този големия двигател ако му сложиш слаби скоростна, кардан и полуоски и диференциал от слаб двигател -> ще се изненадаш колко крехки ще ти се сторят тея 4асти като останеш някъде дето си давал газ ;)

колега м54 единичен ванос няма бе
Барай шишарката Минкеее ....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 30.08.2007
Пол: Мъж

Re: Питане за м54б25

Мнение от slav4o1 » 24 Апр 2010, 16:25

транспланта ще е труден заради много електроника в М54... ел дросел с комп и тн. Иначе ако е М54 трябва да е Б30 :yes:

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook