BMW Advanced Driver Training + впечатления от Е90
Модератори: mitaka7, Общи модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- WeiSTD
- главен сектант :)
-
- Мнения: 2511
- Регистриран на: 3.01.2004
- Местоположение: Лондон
- Пол: Мъж
- Кара: E36 325i
- Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета
BMW Advanced Driver Training + впечатления от Е90
Днес участвах в първото ниво от БМВ курсовете по шофиране: Advanced Training I проведен на една писта близо до Брисбейн.
В общи линий, 2ма инструктора (бивши пилоти от туринг карс)с М3ки демонстрират, 20ма ученика следват в Е90 325ци. 2ма участника в всяка кола, и се менкаме от време на време. Аз бях в една кола (6 скорости ръчка естествено) с един дядо пред пенсия който беше решил че му е време да се научи да кара.
Ни най малка представа си нямаше какво го чака
Деня протече така:
1. Закуска и запознанства. Освен една много яка кака и 2-3 готини млади майки, други интерестни участници нямаше . . . освен мене естествено. Оказа се че съм най дивия фен там.
2. Теория. Всички сме чели много книги и много форуми, но за да са сигурни, инструкторите ни изнесоха една хубава лекция: позций на седалката, мястото на ръцете на волана, авараийно спиране, перфектната линия през завоя, къде да гледаме . . . стандартните неща.
3. Практика: Правилна техника при завиване (За държане на волана става дума). Лека загрявка. На път към трасето очертано с конуси, успях да изпълня 2рата скорост и да усетя как се чуства да имам Е90 под моя контрол.
Много добра кола. Самото упражнение беше много бавно и леко скучно, но много настояваха да го правим както трябва, и реших че може би има защо.
4. Бавни обиколки около пистата. Шанс да опозная колата, да се уверя че дядото е пред пенсия, и да бъда изненадан от една от младите майки която изписваше завойте перфектно. Е90ката беше много стабилна. Нито грам недозавиване. Баланса е просто перфектен.
5. Практика: Спиране на мокро със и без АБС. Включваше завой. Идеята беше да демонстрират ефикасноста на АБС системата. Тука беше момент в който се оказа че всъщност знам нещо. След една от сполучливите ми маневри с АБСто изключено, инструктора дойде сам да се увери че системата наистина е изключена и че аз наистина съм избегнал ситуацията сам. Случва се.
После разбира се трябваше да забавлявам феновете и стилно отнесох 5-6 конуса. Както казва един австралийски комик "I was too ambitious with a maneuvre mate!"
Дядото доказа за пореден път че е леко скаран с техниката и с волана. Нищо, нека е жив и здрав. По добре късно от колкото никога.
6. Обяд. Пиле с къри, ориз, натурални сокчета. 30 вида десерти. БМВ се грижат за клиентите си естествено. По време на обяд, завързах сериозен разговор на национално важни теми с колегите. Инжинери, Счетоводители, Адвокати . . . и Сашо от Софето
Печени хора. Залафих с един от инструкторите и му предложих да си сменим коли, но той не се съгласи. Странно. Предложих му състезание, но и това не го заинтригова. Нищо, продължаваме на пред.
7. Практика: Рязка смяна на лента при скорост 60-80км/ч. Е тук колко бой изядоха конусите просто не е истина. Грешката ми тука беше че докато се концентрирам да не надвишавам максималната скорост която ни е зададена, забравям да избегна ситуацията. От този момент на татък забравих че имам километраж и започнах да се справям блестящо. То и с 90 ставал номера, ма не им казах на останалите за да не се чустват зле
. Докато дядото се опитваше да изсуче колата между конусите, аз си поиграх с Ай-Драйва. От там на татък, през 5 минути се обаждаше секси женски глас който учтиво ни напомняше че трябва да започнеме да и следваме инструкцийте ако искаме да стигнем до Ангърсби Стрийт в Мелбърн.
Мерси много мацинко, но знаеш че мъж инструкций НЕ СЛУША. Но трябва да кажа евала на инжинерите от Мюнхен. Браво момчета. Сега само да я научите да готви и да върти свирки и Е90ката става всичко нужно на един мъж.
8. Бързи обиколки около пистата. Въпреки изришни инструкций ДА НЕ ГАСИМЕ ДСЦто, аз му видях сметката още на 3тия завой. Много мигаше нещо и започна да ме дразни
. Сега е момента да спомена че на сух път, Е90ката няма нужда от ДСЦ освен ако шофъора не е много, ама МНОГО вързан в ръцете. Съответно се уверих че системата е включена преди да предам колата на пенсията до мене, но преди да стане това, беше инстинското шоу. Бяхме 5 коли зад този инструктор, и всяка една се редуваше за 2 обиколки директно зад него. Аз бях последна кола и за първите 2-3 обиколки си играх да намеря къде всъщност свършва сцеплението на Е90ката. Като започнах да се придвижвам по на пред в редицата скороста се увеличи. 5та обиколка и дедото вече леко се потеше. Но шоуто едва започваше. Бях 3та кола зад инструктора и зад една от дивите млади майки. След 2 доста яки обиколки забелязах че колите зад мене са едно мъничко петънце далече в огледалата ми. Но мисълта за тях бързо изчезна, и аз гордо заех позицията директно зад синята М3ка на инструктора. След края на първата обиколка, той се обади по радио станцията и каза че може би ще е добре да почакаме другите. Хубаво, ама в края на втората, сутиацията беше същата . . . огледалата бяха празни. Мисля че той забеляза че съм изключил ДСЦто, но не каза нищо . . . нито пък аз. Който смята че новите БМВта не са толкова забавни за каране колкото старите, може тихичко да отиде в съседната стая и да си помисли пак, защото просто НЕ Е ТАКА. Е90ката е БМВ ОТ ВСЯКЪДЕ. Време за смяна на шофъори и шанс да си отпочина в удобните кожени седалкли и да направя втори опит да накарам учтивата мацка ДА МЛЪКНЕ.
Тази част от деня беше просто невероятна. Общо съм направил между 25 и 30 обиколки (не съм ги броил точно). Наистина успях да усетя какво е да карам без да се тревожа за хора около мене, и наистина да изпитам възможностите на машната под мене. Адреналина още ме държи.
9. Стана 4:00 и беше време да привършваме. Беше време за практична демонстрация от инструкторите. Накачиха ни в М3ките и тръгнаха да ни покажат точно как става номера. Всичко живо крещеше като инструктора влезна в един завой с около 100, имайки предвид че аз и с 90 не успях. И аз крещях, но беше нещо от сорта на "Айде сега бодни амбряжа да видим кво ще стане" Разбира се, това беше част от програмата, и имаше доста солидно дрифтиране. Тука наистина се усети разликата между М3ката и 325ците. Спираше от 180 по бързо от колкото ние от 150, в завойте влизаше с поне 10км/ч повече от нас, на задната права, където 170 беше предела на 25ците, М3ката опъна 200 . . . с 4ма вътре и дрифт на излизане от предишния завой. Много се изкефих, и като най луд фен, инструктора ме врътна още веднъж около пистата . . . с малко екстра дрифт
. Определено може да кара човека!
10. Довършване на теорията, 'дипломирането' и айде марш. Следващото ниво се провежда само с М3ки. Всеки участник си има собствена кола и ще е доста по диво. Догодина ако е живот и здраве . . .
Искам да отбележа че днес за първи път се качих в Е28цата си леко разочарован. 20 години технология са много нещо. Но мисля че това ще ми действа мотивиращо. Току вижте съм скочил в някоя Е90ка до 1-2 години
В общи линий, деня беше доста забавен. Като количество, не бе предаден много материал, но нивото беше добро и практичните упражнения бяха уникални. Струваше ли си? . . . Ще ви кажа след 2-3 седмици, когато видя как и дали стилът ми на шофиране е променен като резултат от предаденото днес.
А за тези които им се занимава,
Тук може да намерите снимки и филмчета (Един зип файл е).
Снимките показват, колите, дядката, пистата и едно от упражненията. На филмчетата шофъора не съм аз.
Айде, и леко у завойте
В общи линий, 2ма инструктора (бивши пилоти от туринг карс)с М3ки демонстрират, 20ма ученика следват в Е90 325ци. 2ма участника в всяка кола, и се менкаме от време на време. Аз бях в една кола (6 скорости ръчка естествено) с един дядо пред пенсия който беше решил че му е време да се научи да кара.


Деня протече така:
1. Закуска и запознанства. Освен една много яка кака и 2-3 готини млади майки, други интерестни участници нямаше . . . освен мене естествено. Оказа се че съм най дивия фен там.
2. Теория. Всички сме чели много книги и много форуми, но за да са сигурни, инструкторите ни изнесоха една хубава лекция: позций на седалката, мястото на ръцете на волана, авараийно спиране, перфектната линия през завоя, къде да гледаме . . . стандартните неща.
3. Практика: Правилна техника при завиване (За държане на волана става дума). Лека загрявка. На път към трасето очертано с конуси, успях да изпълня 2рата скорост и да усетя как се чуства да имам Е90 под моя контрол.

4. Бавни обиколки около пистата. Шанс да опозная колата, да се уверя че дядото е пред пенсия, и да бъда изненадан от една от младите майки която изписваше завойте перфектно. Е90ката беше много стабилна. Нито грам недозавиване. Баланса е просто перфектен.
5. Практика: Спиране на мокро със и без АБС. Включваше завой. Идеята беше да демонстрират ефикасноста на АБС системата. Тука беше момент в който се оказа че всъщност знам нещо. След една от сполучливите ми маневри с АБСто изключено, инструктора дойде сам да се увери че системата наистина е изключена и че аз наистина съм избегнал ситуацията сам. Случва се.


6. Обяд. Пиле с къри, ориз, натурални сокчета. 30 вида десерти. БМВ се грижат за клиентите си естествено. По време на обяд, завързах сериозен разговор на национално важни теми с колегите. Инжинери, Счетоводители, Адвокати . . . и Сашо от Софето

7. Практика: Рязка смяна на лента при скорост 60-80км/ч. Е тук колко бой изядоха конусите просто не е истина. Грешката ми тука беше че докато се концентрирам да не надвишавам максималната скорост която ни е зададена, забравям да избегна ситуацията. От този момент на татък забравих че имам километраж и започнах да се справям блестящо. То и с 90 ставал номера, ма не им казах на останалите за да не се чустват зле


8. Бързи обиколки около пистата. Въпреки изришни инструкций ДА НЕ ГАСИМЕ ДСЦто, аз му видях сметката още на 3тия завой. Много мигаше нещо и започна да ме дразни

Тази част от деня беше просто невероятна. Общо съм направил между 25 и 30 обиколки (не съм ги броил точно). Наистина успях да усетя какво е да карам без да се тревожа за хора около мене, и наистина да изпитам възможностите на машната под мене. Адреналина още ме държи.
9. Стана 4:00 и беше време да привършваме. Беше време за практична демонстрация от инструкторите. Накачиха ни в М3ките и тръгнаха да ни покажат точно как става номера. Всичко живо крещеше като инструктора влезна в един завой с около 100, имайки предвид че аз и с 90 не успях. И аз крещях, но беше нещо от сорта на "Айде сега бодни амбряжа да видим кво ще стане" Разбира се, това беше част от програмата, и имаше доста солидно дрифтиране. Тука наистина се усети разликата между М3ката и 325ците. Спираше от 180 по бързо от колкото ние от 150, в завойте влизаше с поне 10км/ч повече от нас, на задната права, където 170 беше предела на 25ците, М3ката опъна 200 . . . с 4ма вътре и дрифт на излизане от предишния завой. Много се изкефих, и като най луд фен, инструктора ме врътна още веднъж около пистата . . . с малко екстра дрифт

10. Довършване на теорията, 'дипломирането' и айде марш. Следващото ниво се провежда само с М3ки. Всеки участник си има собствена кола и ще е доста по диво. Догодина ако е живот и здраве . . .
Искам да отбележа че днес за първи път се качих в Е28цата си леко разочарован. 20 години технология са много нещо. Но мисля че това ще ми действа мотивиращо. Току вижте съм скочил в някоя Е90ка до 1-2 години

В общи линий, деня беше доста забавен. Като количество, не бе предаден много материал, но нивото беше добро и практичните упражнения бяха уникални. Струваше ли си? . . . Ще ви кажа след 2-3 седмици, когато видя как и дали стилът ми на шофиране е променен като резултат от предаденото днес.
А за тези които им се занимава,
Тук може да намерите снимки и филмчета (Един зип файл е).
Снимките показват, колите, дядката, пистата и едно от упражненията. На филмчетата шофъора не съм аз.
Айде, и леко у завойте

БИАД Авто-Пазар Тийм
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
- THUNDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 8.08.2004
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: vRS
WeiSTD - чудесно си предал нещата, аха на моменти да се почувствам на мястото на дядката
Иначе и аз ти завиждам, но НЕ съвсем благородно
!
Това е една моя НЕсбъдната мечта - да покарам БМВ на писта, без притеснения от трафик, правилник, "прасета" и т.н.... Само аз и МАШИНАТА
и в КРАЕН случай инструктор
!



Иначе и аз ти завиждам, но НЕ съвсем благородно


Това е една моя НЕсбъдната мечта - да покарам БМВ на писта, без притеснения от трафик, правилник, "прасета" и т.н.... Само аз и МАШИНАТА


Live and let Die!
- BMW-X5
- Е53 Фанатик
-
- Мнения: 1260
- Регистриран на: 18.04.2004
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: xDrive
Браво !Яко преживявяне а, и добре си го написъл
Свалих и снимките ,видеото с какъв плеър се гледа ?
Мисля ,че имаше такива оф роуд обучения с разни Х5-ци бях гледъл някаде снимки ...
Скъпо ли струва това удоволствие ?
Поздрави

Свалих и снимките ,видеото с какъв плеър се гледа ?
Мисля ,че имаше такива оф роуд обучения с разни Х5-ци бях гледъл някаде снимки ...
Скъпо ли струва това удоволствие ?
Поздрави
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
WeiSTD човече изкарал си си супер.....я кажи какви пари е този драйв трейнинг.....щото много ме заинтригува......пък може пак да имам екскурзия до Мюнхен....
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Браво
И мойта мечта е била винаги такава - писта и един супер автомобил (в краен случай моят ). И аз ти завиждам благородно
Георги Пенчев

И мойта мечта е била винаги такава - писта и един супер автомобил (в краен случай моят ). И аз ти завиждам благородно

Георги Пенчев
- rtzankov
- Ценко изложбения
-
- Мнения: 3813
- Регистриран на: 26.11.2003
- Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
- Пол: Мъж
- Кара: дългия да си плати входа !!!
Сега и негативната страна да се изкаже.
Първо да скъпо е, но не заради парите заради това, че нищо не получаваш в замяна!
Струва 599 АУД - около 700лв.
Сега, аз бях предложил на Алекс да вземим една кола под наем - Зет 4 - 3.0 или нещо подобно, щеше да ни струва около 300 $ МАКС!
Сега, ако бяхме взели колата за 2-дена или една събота и неделя можехме съвсем спокино да идем до някоя писа и да си правим каквоо искаме! Без да се притесняваш дали дядката до теб нема да получи инфаркт!
Друго, за да минеш на курса с М3-ките трябва първо да си минал този , демек яко прецаквация. Следващия курс струва 1500АУД > 1750-1800 ЛВ.
Алекс, момче я си припомни с ланчата колко ни струваше, колко кеф имахме и т.н.
Но, както и да е, според мен всичко е психическо - той си мисли че е научил нещо , а аз си мисля че не е !
Все пак това са негови пари, негов живот и той има пълното право да прави с тях каквото иска.
Аз просо разсъждавам.
Първо да скъпо е, но не заради парите заради това, че нищо не получаваш в замяна!
Струва 599 АУД - около 700лв.
Сега, аз бях предложил на Алекс да вземим една кола под наем - Зет 4 - 3.0 или нещо подобно, щеше да ни струва около 300 $ МАКС!
Сега, ако бяхме взели колата за 2-дена или една събота и неделя можехме съвсем спокино да идем до някоя писа и да си правим каквоо искаме! Без да се притесняваш дали дядката до теб нема да получи инфаркт!
Друго, за да минеш на курса с М3-ките трябва първо да си минал този , демек яко прецаквация. Следващия курс струва 1500АУД > 1750-1800 ЛВ.
Алекс, момче я си припомни с ланчата колко ни струваше, колко кеф имахме и т.н.
Но, както и да е, според мен всичко е психическо - той си мисли че е научил нещо , а аз си мисля че не е !
Все пак това са негови пари, негов живот и той има пълното право да прави с тях каквото иска.
Аз просо разсъждавам.

- WeiSTD
- главен сектант :)
-
- Мнения: 2511
- Регистриран на: 3.01.2004
- Местоположение: Лондон
- Пол: Мъж
- Кара: E36 325i
- Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета
Първо, Х5, филмчетата се гледат или с Кюиктайм Плейъра или с Риъл Плейъра. Не помня кой от 2те, защото аз ги гледам с неква друга дето и аз не я помня как се казва вече.
//М Пауър, виж немския БМВ сайт. http://www.bmw.de/de/services/Fahrertraining/index.html Тези курсове се провеждат в почти еднакъв формат по цял свят и съм сигурен че в Германия няма да са по назад с материала. А цените 100% ще са различни по света.
Има там за Мини шофъори курс, за Х5 курс (Оф роуд техники), има един за М3 шофъори който ти го дават като подарък ако си купиш М3. Но интересните курсове са вече 2ро, 3то и 4то ниво, където практиката става повече и започва да се навлиза в истински състезателни техники и идеи и започват да гледат часовника. Както каза Жеков, преди да се направят те, трябва да се мине този.
Аа, също в Европа се провеждат Winter Driver Training курсове, но тука тях ги няма поради не-уточнена причина . . .
Този курс може да се кара независимо каква кола караш или каква кола харесваш. Но поне тука се смята за един от най добрите курсове и се намират доста шофъори на Мерцедес, Субару и други да го правят.
Жеков, да не дискотираме ти за какви неща колко пари си давал и дали те са си стрували. Въпрос на личен избор.
А и за колата под наем не бери грижа . . . няма да и се размине
//М Пауър, виж немския БМВ сайт. http://www.bmw.de/de/services/Fahrertraining/index.html Тези курсове се провеждат в почти еднакъв формат по цял свят и съм сигурен че в Германия няма да са по назад с материала. А цените 100% ще са различни по света.
Има там за Мини шофъори курс, за Х5 курс (Оф роуд техники), има един за М3 шофъори който ти го дават като подарък ако си купиш М3. Но интересните курсове са вече 2ро, 3то и 4то ниво, където практиката става повече и започва да се навлиза в истински състезателни техники и идеи и започват да гледат часовника. Както каза Жеков, преди да се направят те, трябва да се мине този.
Аа, също в Европа се провеждат Winter Driver Training курсове, но тука тях ги няма поради не-уточнена причина . . .

Този курс може да се кара независимо каква кола караш или каква кола харесваш. Но поне тука се смята за един от най добрите курсове и се намират доста шофъори на Мерцедес, Субару и други да го правят.
Жеков, да не дискотираме ти за какви неща колко пари си давал и дали те са си стрували. Въпрос на личен избор.
А и за колата под наем не бери грижа . . . няма да и се размине

БИАД Авто-Пазар Тийм
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
- DEFLEPPARD
- ентусиаст
-
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
WeiSTD дали да казвам че завиждам или не - това не е от голямо значение - факт е че си направил нещо за което мечтаем поне 90% от форума
П.С. да вземем да направим една "масова покупка" ходене до Германия на тия курсове а?


П.С. да вземем да направим една "масова покупка" ходене до Германия на тия курсове а?



- WeiSTD
- главен сектант :)
-
- Мнения: 2511
- Регистриран на: 3.01.2004
- Местоположение: Лондон
- Пол: Мъж
- Кара: E36 325i
- Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета
Май ще е по на далавера да внесеме инструктори от германия и да направим курс в БГ. 

БИАД Авто-Пазар Тийм
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани