Прекомерен луфт на волана
Модератор: Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Diavollo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 186
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
Прекомерен луфт на волана
Здравейте колеги,
Имам прекомерен луфт на волана, но не знам на какво се дължи. При спрял автомобил с изгасен двигател като раздвижа леко волана се чува леко чукане на кормилната щанга. Имате ли идея какво трябва да проверя/сменя за да отстраня проблема...
Поздрави
Имам прекомерен луфт на волана, но не знам на какво се дължи. При спрял автомобил с изгасен двигател като раздвижа леко волана се чува леко чукане на кормилната щанга. Имате ли идея какво трябва да проверя/сменя за да отстраня проблема...
Поздрави
Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Прекомерен луфт на волана
чукането най вероятно е от паразитния хебел,също и централната щанга е заминала най вероятно,направи тях и виж дали луфта ще намалее,ако не се оправи значи че има луфт в секторната кутия.
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Re: Прекомерен луфт на волана
на загасен мотор е нормално да има луфт дори и чукане.
ако и на запален мотор го има, най-вероятно кутията е износена или втулката на хебела е адиос
ако и на запален мотор го има, най-вероятно кутията е износена или втулката на хебела е адиос

- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Прекомерен луфт на волана
Stanchev написа:на загасен мотор е нормално да има луфт дори и чукане.
ако и на запален мотор го има, най-вероятно кутията е износена или втулката на хебела е адиос
моита няма чукане и луфт и на загасен мотор,може ли нещо да не ми е наред

- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Прекомерен луфт на волана
Stanchev написа:да не си натягал кутията
да,регулирана е,но и преди това не чукаше

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Прекомерен луфт на волана
Има две карета на оста на волана.
Едното е гумено, а другото метално.
Гуменото е в купето.
Металното е в двигателния отсек.
Бъркаш под клапите на парното и напипваш металното каре. Хващаш оста над карето и въртиш волана. Ако чука следва разглобяване вътре под волана за подмяната му.
Ако не чука, хващаш под карето (металното) и въртиш волана. Ако чука, следва смяна на металното каре.
Ако не чука, значи е или кутия или централна щанга или втулка на паразитен хебел
или всичко е мармалад
Последното в кръга на шегата, разбира се
извинявам се, ако шегата не ти хареса.
Поздрави,
Д
Едното е гумено, а другото метално.
Гуменото е в купето.
Металното е в двигателния отсек.
Бъркаш под клапите на парното и напипваш металното каре. Хващаш оста над карето и въртиш волана. Ако чука следва разглобяване вътре под волана за подмяната му.
Ако не чука, хващаш под карето (металното) и въртиш волана. Ако чука, следва смяна на металното каре.
Ако не чука, значи е или кутия или централна щанга или втулка на паразитен хебел
или всичко е мармалад

Последното в кръга на шегата, разбира се


Поздрави,
Д

- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Re: Прекомерен луфт на волана
И аз имам луфт в секторната...тя си и чука при загасен двигател, но щом тръгне хидравликата вече е трудно да я усетя а и самия луфт почти зачезва... докато караш по прав път може само да се усети при разминаване във виража... натягал съм кутията, но до толкова, че да мога да въртя волана с един пръст на място
(имам кебапчета за пръсти
)... иначе средната щанга и накрайниците можеш и сам на канал да ги хванеш и размърдаш и ще си покажат... средната ми изглеждаше да се мърда страшно - смених я и старата като я пипна не мога да й мръдна болта... хебела е малко по-гаден, но и той може да се усети...
като хващаш над и под карето хвани с як инструмент, че само на ръка не можеш спря въртенето... и реално си се усеща пак чукането.
ПС: нямам разбити карета, хебели и шанги...


като хващаш над и под карето хвани с як инструмент, че само на ръка не можеш спря въртенето... и реално си се усеща пак чукането.
ПС: нямам разбити карета, хебели и шанги...
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Прекомерен луфт на волана
dokie написа:... като хващаш над и под карето хвани с як инструмент...
В комплекта инструменти в багажника има един раздвижен ключ тип "папагал". Идеален е за целта.
Ако са ти свили този ключ, продава се в Практикер на цена от 5,00 да 55,00 лв.
Разбира се тези от 5,00 лв стават само за тази проверка... еднократно

На един такъв му събрах дръжките, пък челюстите останаха отворени




Поздрави,
Д

- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Re: Прекомерен луфт на волана
Погледни и гайката долу в основата на кормилния прът - тя отговаря за телескопичната функция на волана. Когато е разхлабена се появява луфт. Натяга се до толкова, че волана да продължи да се регулира в дълбочина. Може лесно да се открие като се свали пластмасовата кора над педалите.
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Прекомерен луфт на волана
Gemar написа:Погледни и гайката долу в основата на кормилния прът - тя отговаря за телескопичната функция на волана. Когато е разхлабена се появява луфт. Натяга се до толкова, че волана да продължи да се регулира в дълбочина. Може лесно да се открие като се свали пластмасовата кора над педалите.
в този ред на мисли,за да не отварям друга тема,някой знае ли защо не ми работи тази екстра?дърпам,бутам,само 2,3мм мърда.
- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Прекомерен луфт на волана
И при мен не мърда, но реших че мога и без тази екстра да карам.
Онзи ден натягах въпросната гайка, но май попрекалих защото волана сега се върти една идея по трудно...
Онзи ден натягах въпросната гайка, но май попрекалих защото волана сега се върти една идея по трудно...
- TheKiller
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 664
- Регистриран на: 16.06.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i
- Детайли за колата: M43B19TU
Re: Прекомерен луфт на волана
И аз имам лек луфт в секторната кутия,дори при запален двигател на по гадните дупки се чува леко тропане,а забелязах,че и волана ми е доста по тежък спрямо друга е34-ка,на какво се дължи това с тежкия волан 

/// 6>4




- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Re: Прекомерен луфт на волана
TheKiller написа:И аз имам лек луфт в секторната кутия,дори при запален двигател на по гадните дупки се чува леко тропане,а забелязах,че и волана ми е доста по тежък спрямо друга е34-ка,на какво се дължи това с тежкия волан
Тропането може отвсякъде по окачването да е... а при мен като ми е наред окачването и пак усещам отдясно - остана тампона на амортисьора...
За волана - натегната секторна или широки гуми - като минах на летните 225-ци от зимните 195-ци и направо "изчезна" хидравликата...
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани