Температура на масло
Модератор: Общи модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
Температура на масло
Една важна тема,която определено не ми е много ясна.Започвам с въпросите:
1.Кога маслото достига нормалната си температура? Имам предвид при достигането на каква темпертура вече колата може да се форсира до максимални обороти.
2.Кога маслото достига критична температурна граница?Чувал съм,че маслата имат функция на масла до 150градуса но това ми се струва доста вискока температура.
3.Какво става с маслото когато започне да загрява прекалено много?
Благодаря предварително!
1.Кога маслото достига нормалната си температура? Имам предвид при достигането на каква темпертура вече колата може да се форсира до максимални обороти.
2.Кога маслото достига критична температурна граница?Чувал съм,че маслата имат функция на масла до 150градуса но това ми се струва доста вискока температура.
3.Какво става с маслото когато започне да загрява прекалено много?
Благодаря предварително!
Остави всички зад теб !
- Turboman
- ентусиаст
-
- Мнения: 1041
- Регистриран на: 15.08.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Citroen Xsara 05' и X9 500cc
- Мечтае да кара: нещо с турбо
- Детайли за колата: телефон
Re: Температура на масло
Paskal написа:Една важна тема,която определено не ми е много ясна.Започвам с въпросите:
1.Кога маслото достига нормалната си температура? Имам предвид при достигането на каква темпертура вече колата може да се форсира до максимални обороти.
2.Кога маслото достига критична температурна граница?Чувал съм,че маслата имат функция на масла до 150градуса но това ми се струва доста вискока температура.
3.Какво става с маслото когато започне да загрява прекалено много?
1)Температурата на маслото обикновенно е малко по висока от тази на водата,но решаваща за безопасно "ръчкане" е общата температура на двигатела,демек тази на водата когато достигне нормалната си работна температура.
2)Температурата на маслото нормално не може да достигне повече от 130 градуса,освен ако колата не е прегряла или маслото е много малко
3)При около 180-190 градуса парите на маслото се самовъзпламеняват.Всяко масло има максимална допустима температура,която поняся,наричаща се пламна температура,като за всеки вид е различна
Ако бъркам колегите да ме поправят
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Маслото трябва да е поне 80 градуса преди да ръчкаш, ма ако гледаш температурата на водата - като стигне "12 часа" може да почнеш да я галиш по малко. Добре е да и дадеш още поне 10-15 минути след тоя момент, особено в по-студено време.
- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Помня, че имаше една стара тема по въпроса, мисля, че пак беше в основния форум, търсих я, но не успях да я намеря
, там има доста мнения по въпроса...





'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
alpina-ma6inata написа:Помня, че имаше една стара тема по въпроса, мисля, че пак беше в основния форум, търсих я, но не успях да я намеря![]()
, там има доста мнения по въпроса...
![]()
И аз я помня тази тема. В нея alx беше писал, че 20-25 минути след запалването на двигателя и тръгването колата е готова за цедене.

- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Paskal написа:Нещо не ми става много ясно!Някой може ли даде някакво научно обяснение? Мойта кола при здраво ръчкане достига докъм 120 градуса температура на масло.Струва ми се това е много висока температура!
Напълно е нормално. Само имай предвид, че и хубавите масла почват да се разпадат от 140 нагоре, така че не прекалявай с ръчкането и сменяй маслото редовно да нямаш грижи

- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
err0r написа:alpina-ma6inata написа:Помня, че имаше една стара тема по въпроса, мисля, че пак беше в основния форум, търсих я, но не успях да я намеря![]()
, там има доста мнения по въпроса...
![]()
И аз я помня тази тема. В нея alx беше писал, че 20-25 минути след запалването на двигателя и тръгването колата е готова за цедене.
Да, и аз го контрирах



Кай, нищо лично братле


- DEFLEPPARD
- ентусиаст
-
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
на мен някой ми беше казал че температурата необходима за да може маслото да развие максималните си смазващи свойства е изпизана в "модела" на маслото - примерно ако е 10в40 - температурата е 40 градуса.... май пак са ме излъгали обаче 

DEFLEPPARD написа:на мен някой ми беше казал че температурата необходима за да може маслото да развие максималните си смазващи свойства е изпизана в "модела" на маслото - примерно ако е 10в40 - температурата е 40 градуса.... май пак са ме излъгали обаче
излъгали са те братче;
при мулти-грейд масла с означение Xw-Y
Y означава клас на кинематичен вискозитет при 100 градуса по целзий. конкретните граници (от-до) може да видите тук: http://www.infineum.com/information/api ... -2004.html
Наскоро гледах фабричната книжка на едно Е30 М3 и там пишеше, че преди температурата на маслото да стигне 50 градуса, колата е добре да не вдига над 4000 оборота. Пишеше също и каква температура се води за притеснително висока, но за съжаление не помня.
Както се вижда от таблицата на горния сайт, към маслата има изискване за минимален вискозитет и на 150 градуса(!), което със сигурност не е нормална работна температура за маслото на една "нормална" кола, но тези изисквания ги има, за да има някаква защита при аварийна ситуация от типа, "колата прегря и изхвърли водата". Значи новите типове двигатели дето се карат с 0w-30, не мога да ги коментирам, но на двигател с предписано "BMW Special oil" или "BMW Long Life 98", който вижда съществена ръчка през лятото в жегите не бих го карал с по малко от Хw-50. От друга страна за през зимата е хубаво да е 10w-Y или 5w-Y и така стигаме до извода, че ако не сменяма маслото наесен и пролет (за да може да караме с 10w-40 през зимата и 15w-50 през лятото) е хубаво да сме с 10w-50 или някое още "по-мултигрейд" масло. А "по-мултигрейд" маслата, които аз съ открил досега се броят на пръсти:
1. Castrol TWS 10w-60 (напоследък поскъпна до 28 лева литъра (!))
2. Mobil 1 Rally 5w-50 (към 23.50 лева литъра)
3. Repsol Elite Faster 5w-50 (16.50 лева литъра), но вече не се внася.
4. IGOL CERAMIC F1 10w-50 (15.50 лева литъра), но малко неизвестен ми се види производителя (което не значи че маслото трябва да е лошо).
5. TOTAL QUARTZ RACING 10w-50 (към 20 лева литъра) маслото е одобрено за М3 и М5 (също като TWS-a), обаче като питам вносителя, кога ще го внесе ми вдигат рамене и казват да се обадя след 2 месеца.
6. Kuttenkeuler имат някакво S-Tronic50 10w-50, но не го внасят, защото "нямало интерес" (да ви оставя телефона им, да им генерирате малко интерес, а

7. LiquiMoly имат Racing 10w-60 (16.50 литъра в 5литрова туба).
Ами това са моите проучвания на пазара, ако питате мен, доколкото колите ни не са постоянно между 5 и 6000 оборота, и доколкото нямаме време и търпение да ги чакаме да загряват полека, Mobil 1 5w-50 е най-удачния всесезонен избор (не съм му дистрибутор, честна дума)
stenly написа:DEFLEPPARD написа:на мен някой ми беше казал че температурата необходима за да може маслото да развие максималните си смазващи свойства е изпизана в "модела" на маслото - примерно ако е 10в40 - температурата е 40 градуса.... май пак са ме излъгали обаче
излъгали са те братче;
при мулти-грейд масла с означение Xw-Y
Y означава клас на кинематичен вискозитет при 100 градуса по целзий. конкретните граници (от-до) може да видите тук: http://www.infineum.com/information/api ... -2004.html
Наскоро гледах фабричната книжка на едно Е30 М3 и там пишеше, че преди температурата на маслото да стигне 50 градуса, колата е добре да не вдига над 4000 оборота. Пишеше също и каква температура се води за притеснително висока, но за съжаление не помня.
Както се вижда от таблицата на горния сайт, към маслата има изискване за минимален вискозитет и на 150 градуса(!), което със сигурност не е нормална работна температура за маслото на една "нормална" кола, но тези изисквания ги има, за да има някаква защита при аварийна ситуация от типа, "колата прегря и изхвърли водата". Значи новите типове двигатели дето се карат с 0w-30, не мога да ги коментирам, но на двигател с предписано "BMW Special oil" или "BMW Long Life 98", който вижда съществена ръчка през лятото в жегите не бих го карал с по малко от Хw-50. От друга страна за през зимата е хубаво да е 10w-Y или 5w-Y и така стигаме до извода, че ако не сменяма маслото наесен и пролет (за да може да караме с 10w-40 през зимата и 15w-50 през лятото) е хубаво да сме с 10w-50 или някое още "по-мултигрейд" масло. А "по-мултигрейд" маслата, които аз съ открил досега се броят на пръсти:
1. Castrol TWS 10w-60 (напоследък поскъпна до 28 лева литъра (!))
2. Mobil 1 Rally 5w-50 (към 23.50 лева литъра)
3. Repsol Elite Faster 5w-50 (16.50 лева литъра), но вече не се внася.
4. IGOL CERAMIC F1 10w-50 (15.50 лева литъра), но малко неизвестен ми се види производителя (което не значи че маслото трябва да е лошо).
5. TOTAL QUARTZ RACING 10w-50 (към 20 лева литъра) маслото е одобрено за М3 и М5 (също като TWS-a), обаче като питам вносителя, кога ще го внесе ми вдигат рамене и казват да се обадя след 2 месеца.
6. Kuttenkeuler имат някакво S-Tronic50 10w-50, но не го внасят, защото "нямало интерес" (да ви оставя телефона им, да им генерирате малко интерес, а)
7. LiquiMoly имат Racing 10w-60 (16.50 литъра в 5литрова туба).
Ами това са моите проучвания на пазара, ако питате мен, доколкото колите ни не са постоянно между 5 и 6000 оборота, и доколкото нямаме време и търпение да ги чакаме да загряват полека, Mobil 1 5w-50 е най-удачния всесезонен избор (не съм му дистрибутор, честна дума)
ей ти толко написа, че не можем да се изказваме след тебе. то и аз мислех да напиша нещо, ама докато го прочета твойто и ми мина желанието... не че е грешно, ама и аз исках да кажа на човека нещо за маслото...
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
kam_tod написа:ей ти толко написа, че не можем да се изказваме след тебе. то и аз мислех да напиша нещо, ама докато го прочета твойто и ми мина желанието... не че е грешно, ама и аз исках да кажа на човека нещо за маслото...
Aз като почне да ми идва в повече четенето, почвам да сека по диагонала

А сега сериозно - не съм искал да пресичам дискусията, а само да "излея" малко мъчно събрана експертиза по-въпроса.

stenly написа:kam_tod написа:ей ти толко написа, че не можем да се изказваме след тебе. то и аз мислех да напиша нещо, ама докато го прочета твойто и ми мина желанието... не че е грешно, ама и аз исках да кажа на човека нещо за маслото...
Aз като почне да ми идва в повече четенето, почвам да сека по диагонала![]()
А сега сериозно - не съм искал да пресичам дискусията, а само да "излея" малко мъчно събрана експертиза по-въпроса.
шегувам се, бе мъжко... много убаво си го написал, давай само така, та да се ограмотяваме тука, нали?

Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани