електроника каква какви пари?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 25.04.2004

Re: електроника каква какви пари?

Мнение от R1cerBoy » 29 Сеп 2005, 22:47

ludiagsm написа:
R1cerBoy написа:
ludiagsm написа:
R1cerBoy написа:Преди време писах една тема за тунинг на бмв 520и м50б20 и се спрях на варианта с турбо ... тъй като двигателя е 6 цилиндров мисля да му се накачат 2 турбини. Въпроса ми е как трябва да се справя с електрониката ... какво трябва да се купи (пиджибек,Аpexi) , какви варианти има и колко пари ще трябват за електрониката и настройките на колата ... искам да си направя груба сметка на цифрата която трябва да събера за да си направя колата ... очаквам колата да достигне 250 коня.


Заделил ли си някакви пари или просто проучваш варианти и след това ?
проучвам варианти ... но като гледам какви цифри изкачат мисля че една конверсия със м5 мотора ще излезне доста по-евтино :confused:



пс: Ако не е тайна ти от твоя мотор каква мощност си изкарал горе долу и колко $ са ти излезнали модификациите :?:





по добре да го обсъдим на маса :) на екото или някъде :)

на мойта кола аз и Киро Бавареца направихме колектора и изходящата тръба направо на приятелска основа и символи4на цена

ина4е електрониката много ми бе6е мерак да си играя със всевъзможни методи за управление на допълнителни инжектори и някак да докарам сместа ,бягайки от пари за сериозна електроника дадох към 6-700лв за гориво и тестове и естествено накрая се ориентирах към пиджибек системата SMT6 и вси4ко си дойде на мястото www.perfectpower.com можеш да разгледаш и ако имаш въпроси най добре на живо ще ти обърна внимание, знам какво е да имаш мечта да не можеш да спиш и да си предстяваш нещо и после да го реализираш:)


Значи аз съм от Пазарджик затова малко трудно ще се срещнем, но когато имам път на там мога да се отбия да пием по бира и да ми разясниш повече неща :D Иначе за изработката на колекторите не се притеснявам, защото баща ми има цех с машини за обработка на метал пък и на мен ми е мерак да се занимавам със самата изработка на нещата и искам да си направя почти всички елементи които имам възможност ... според мен това е 90% от цялото удоволствие от тунинга ... не съм привърженик на това да дам купища пари на някоя "тунинг" фирма и те да се учат върху моята кола ... а ти от къде си купил SMT6 piggyback системата и на каква цена?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 29 Сеп 2005, 23:48

ами по стечение на обстоятелствата станах нещо като дистрибутор :)

цената в сайта им е 350$ с доставката и плащане по банка се връзва още 100$ отгоре но , аз ги давам на 350$ и при монтаж при мен пололучаваш и 1 година гаранция и първоначално мапване питай вълка Da_Wolf той има най-пресни впечатления и ще ти каже дали е доволен :) само дето постоянно се вози и неможе да сабере пари да дойде на божура но 29-ти ще си проличи има ли ефект нема ли :)

юзър
Аватар

Мнение от юзър » 30 Сеп 2005, 0:25

луд,ама те и от завода не дават 1г гаранция :?:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 25.04.2004

Мнение от R1cerBoy » 30 Сеп 2005, 0:26

Ок а с какво смт-то е по-добро от apexi safc2 ... иначе като дойде времето за правене вече знам кой да търся :)


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 30 Сеп 2005, 1:33

R1cerBoy написа:Ок а с какво смт-то е по-добро от apexi safc2 ... иначе като дойде времето за правене вече знам кой да търся :)


пита се с какво СМТ-то не е по-добро........
а иначе ето някой бързи мисли:
-3 карти (запалване,аналогова,гориво) с по 128точки всяка :arrow: при апекси точките са мнооого по-малко ,а картата (ако мое така да се нарече) е една ;)
-даваш си предварение или закъснение :arrow: с апекса нанай си
-допълнителен инжектор драйвер за управление на още 6 дюзи :arrow: при апекси такъв липсва и трябва да буташ кинти за яки дюзи, и с тех никога няма да настроиш колата в целия рпм рейндж
-възможност за 2 режима на работа на двигателя които се превключват с просто ел. ключе :arrow: при апекси само една карта и тва е...
-аналоговия сигнал е 0-10V :arrow: при апекси 0-5V (което теб ако не се лъжа не те бърка де...)
смт е голямо колкото табакера за цигари, и може да се сложи навсякъде, а е на една букса и като си го извадиш и си оставиш колата и най-добрия джамбазин няаа начин да я запали :mhihi: :mhihi:
а и не на последно място имаш гаранция от лудия -като се преебе :arrow: ново ;)
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 30 Сеп 2005, 1:39

Лудия Бик написа:най-доброто /както вече отбелязах ;) / за мен си остава модната сток електроника. ако имаш маф, и възможност за реалтайм промяна на маповете, кнок и некоя друга ефтина газария, можеш да постигнеш задоволителни резулати и със сток електроника.

пп: така може да ти излезе към 50 кинта (електонен па4), ++ $$$ за лаптоп (който и без тожа си тряя)


а кво става като реша да вдигна малко буста след време? -нов чип?
като угасна за бензин в някое село където има само 92?? -нов чип?
:mhihi: :mhihi: като реша че ми е писнало от турбото и го махна? -пак нов?
като искам повечко закъснение?..................и още 100 неща...... остави тия сток електроники моля те ;)
сток електр. си е за сток кола... като удвояваш конете -явно тряаа друг софт........ :idea: ;)
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 30 Сеп 2005, 2:49

R1cerBoy написа:Ок а с какво смт-то е по-добро от apexi safc2 ... иначе като дойде времето за правене вече знам кой да търся :)


SMT6 има доста пове4е функций например:

за разлика от АРЕХI, SMT6 може самостоятелно да управлява допълнителни дюзи като ти си задаваш колко милисекунди да бъдат отворени пове4е или по-малко така 4е да настроиш сместта да е например 12:1 във вси4ки обороти ако си настъпил газта и си в турборежим , има6 си правоъгълна горивна карта по обороти 16стъпки и 8 стъпки по позиция на дроселова клапа отделно от това има6 допълнително стълб4е за мап сензор на което може да задаваш коефициенти и така смт-то може да интерпулира (това е малко сложно за обяснение трябва да разгледаш опътването от диска написано е на достъпен език скоро мисля да го преведа на бг)

пак за разлика от APEXI ,SMT6 може да управлява аванса така можеш да изцедиш мотора без да има отрицателни последици можеш да си прави6 разли4ни карти за запалването като да кажем за бензин 95 и бензин 98 и разбира се като си настроиш две карти с лаптопа те остават запаметени в смт-то и с бутона можеш да си ги превключваш

третата функция е сходна с апексито и двете устройства могат да модифицират аналогови сигнали както е при някои турбоколеги:) 4овека е сложил богати дюзи вместо оригиналните и с помоща на апексито има възможност да натройва горивната смес като ''лъже''компа на колата за количеството въздух което е преминало през дебитомера ,

НО дебитомера при пове4ето бмв-та е механи4ен в смисъл има механи4на клапа със зака4ен към нея променлив резистор като в зависимост в какво положение е клапата на изхода на дебитомера се полу4ават сигнали от о до 5 волта отделно към клапата е зака4ена спирална пружина която с усилето си кара клапата да се затвори естествено ако няма достатъ4но силен въздушен поток:)


и така в покой когато двигателя не е стартиран а само е даден контакт дебитомера е в покой и на изхода му има 0 волта съответно нямаме обороти и дюзите не пръскат след това стартираме идват обороти идва лек възду6ен поток отмества леко клапата на дебитомера хоп около 1,2 волта идват ецу-то дава импулси и дюзите 6тракат и хоп мотора пали(искрата не я зарглейдаме засега)

после подаваме газ (отваряме дросела) съответно въздушния поток се увели4ава преборва до някаква степен пружината на дебитомера и клапата още пове4е се отваря и така ве4е сигналът от дебитомера е някъде между 1,2 и 5 волта зависимост от това колко газ сме подали и в какви обороти е мотора така дебитомера буквално мери дебита на въздуха и подава сигнали на ецу-то и сответно то съобразно заводската горивна карта(или тунингованата ако е с подменен 4ип)
преценява колко милисекунди да държи отворени дюзите.

ами като се сложат по-богатите дюзи без да се модифицира дебитомера (Ръ4нои с натягане на пружината или с апекси или смт) ецуто 6те отваря диузите както си му е зададено по горивна карта за съ6тите времена , да ама новите дюзи са по-богати и съответно за тези времена на отваряне 6те подават по големи коли4ества гориво в зависимост от дебита им обикновенно при турбиниране се слагат 50 или 100 а в някои слу4аи и 300% по богати дюзи да но какво става в деиствителност

ако оригиналните дюзи са били 215 кубикови а новите са 300 ако не модифицираме дебитомера на ниски обороти колата ще бъде буквално удавена с бензин затова някои хора вклю4ително и аз ;) преди време се опитвах да натягам дебитомера и така да докарам режима на празен ход натягам пружината съответно показанието на дебитомера ве4е не е реално и ецу-то остава излъгано 4е въздуха които постъпва в смукателния колектор е доста по-малко и съответно времето през което ще са отворени дюзите намалява от там и горивото като цяло с малко занимавка режима ниски обороти идва :)

да но какво става след това от опит знам 4е след това ни6то не става :))

затова хората слагат смт или апекси и модифицират сигнала съответно при апексито само по обороти а при смт-то по обороти и TPS (-дат4ика за позиция на дроселовата клапа или колко газ е подадена) та пак идва едно гласене но е задължително да се следи горивната смес най точно е с широколентова ламбда сонда(с нея знаем то4но стойността на сместа ) но може и с обикновенно уред4е за бедно-богато (дет толко му се радваме като гледаме бега4ките на божура как светкат им диодите :) )

в крайна сметка намаляваме дебита на по-богатите дюзи докато достигнем желаната смес в дадените режими празен ход 800оборота , ниски обороти 800-2500 средни 2500 -4500 и високи 4500-6500 + ++
като в зависимост от кокретния двигател и дебит на дюзите накрая може дебитомера да не се модифицира смисул показанието му да си идва такова каквото е и тогава да с евъзползваме от целия дебит на дюзите вси4ко е както винаги от конкретната ситуация но си има решение :)



дотук вси4ко изглежда като в приказките НО :) знаете 4е има недостатък и той се проявява най ве4е в турбо режима и по-конкретно в по-сериозните налягания след 0,3 бара а именно тогава

механи4ната клапа на дебитомера се залепва в краино положение о6те на 2500оборота защото турбината си дава сериозен възду6ен поток о6те в ниските обороти и тогава дебитомера подава на ецуто 4е е отворен на максимум и автомати4но нормалния режим на каране няма настройване оства само режима дебитомер на 100% и да 4ака6 да се ка4ат оборотите за да доиде желаното гориво но на разли4ните предавки налягането не е еднакво

например на мойта ис-ка на 1-ва скорост при 4000 оборота имам 0,5 бара налягане на втора скорост при съ6тите 4000 оборота имам 0,9 бара а дебитомера и в двата слу4ая 6те е дал максимум о6те на о,3 бара и 2000 оборота на4и в единия слу4ай ако мапнем от апексито така 4е сместа да буде идеална на първа скорост то на втора 6те дойде бедна за6тото при съ6тите обороти имаме по-голямо налягане

и обратно ако на втора е идеална сместа на първа 6те бъде богата ами 3-та ами 4-та ами 5-та скорост :) смяххх да модифицира6 механи4ен дебитомер с апекси :mhihi: :mhihi: :mhihi:





4удя се защо хората не пробват с мап сензор и модифицирайки показанията му да подават към ецу-то сигнали по обороти и налягане така няма зна4ени е на коя скорост сме щом има налягане(СЛЕД ДРОСЕЛА)на него съответсват то4но коли4ество гориво и вси4ко е ок

е без аванса но все пак мнооого по добре

абе за мен апексито е ташак работа(специално модела на проспиид с хубавото екран4е дето пи4ките му се радват и си викат еиий тоя е мноу бърс и яростен как светка само :mhihi: :mhihi: :mhihi: ) ама който му се занимава да слага :) иде със здраве и сорри за дългата лекция надявам се 4е сте ме разбрали ако има въпроси питайте ме на лс

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 30 Сеп 2005, 9:03

Аз само да споделя , щото съм слагал едно АПЕКСИ. Първо -самата фирма трябва да говори че нещата не са толко ташак, ма щом бога на тунинга казва , начи е така.
Се пак Апексито е замислено предимно за японски коли , излезли от завода с турбо. За скромни ъпгрейди - до 50-60% повишаване на мощността върши чудесна работа , доста хора по света и у нас го ползват. Наистина когато колата е с клапов дебитомер не може да се ползват 100% възможностите му , но все пак върши нелоша работа.
Аз мога да ви покажа две коли направени с апекси , дайте да видим някоя с СМТ.
А , за сведение , апекси-то има две карти , които се превключват с 5 натискания. Освен това корекцията на времената за впръскване може да се коригира по мап, не само по ТПС.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 30 Сеп 2005, 9:27

кои коли бе кире аз знам една ис-ка на кобрата но на божура едва даде 17 секунди аз толкова бях когато карах същия мотор атмосферен на газ, бахти верно 4е има6е проблем с шибания гумен ман6он ама после какво стана аз така и не разбрах

аз днес си взимам гараж и скоро Ще излезе и мойта кола с СМТ

надявам се Илиян тия дни да земе да се домъкне до божура и да се пусне та да видим става ли нестава ли

но цената на апекси спрямо тази на смт и като сложиш възможностите които имат двете ,СМТ пе4ели по доста по ниската цена на която го предлагам аз ли4но и гарантирам за него в момента имам 7 броя поръчал съм още 10

просто извадих късмет мой приятел от детинство работи в една тунинг къща в париж и ми ги праща на суперцени с които неможе да се пребори никой от бг :) това е 1:1

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 23.06.2005

Мнение от jamie » 30 Сеп 2005, 9:58

суперцени с които неможе да се пребори никой от бг това е 1:1

При $250 за Мегаскуирт (за незнаещите - способен да работи и като пиджи, и като стендалоун) - леееекинко си се пообъркал.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 800
Регистриран на: 21.08.2002
Местоположение: България, София

Мнение от Joreto » 30 Сеп 2005, 9:59

bawareca написа:Аз само да споделя , щото съм слагал едно АПЕКСИ. Първо -самата фирма трябва да говори че нещата не са толко ташак, ма щом бога на тунинга казва , начи е така.
Се пак Апексито е замислено предимно за японски коли , излезли от завода с турбо. За скромни ъпгрейди - до 50-60% повишаване на мощността върши чудесна работа , доста хора по света и у нас го ползват. Наистина когато колата е с клапов дебитомер не може да се ползват 100% възможностите му , но все пак върши нелоша работа.
Аз мога да ви покажа две коли направени с апекси , дайте да видим някоя с СМТ.
А , за сведение , апекси-то има две карти , които се превключват с 5 натискания. Освен това корекцията на времената за впръскване може да се коригира по мап, не само по ТПС.

аз качвах СМТ6 на едно Пунто и съм много доволен. СМТ6 също има възможност да се превключва между 2-карти като превключването става с ключе (може си го монтираш където искаш) ;).
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 30 Сеп 2005, 10:02

bawareca написа:... Освен това корекцията на времената за впръскване може да се коригира по мап, не само по ТПС.



по горе в нощтните ми писания съм споменал за мап сензора и се 4удя защо на кобрата не му сложихте един 3 баров мап или 2,5 баров от турбокола и да изхвърлите тоя ту4 с клапата от там така 6те6е да остане само проблема с аванса ама пак смесите щеха да са ок


ама то и дино требва ще каже6 или широколентова сонда с логер та да видиш кво правиш ама на, никой не звънка седят 3 броя тук при мен единия си е ли4но мой подарък ми е другите 4акат

не е лесно заварки д аправиш и гаики и болтове да стягаш ама и автомбилете след 1972-ра имат и електроника с която 4овек да си играе

ентусиаст
Аватар
Мнения: 800
Регистриран на: 21.08.2002
Местоположение: България, София

Мнение от Joreto » 30 Сеп 2005, 10:03

jamie написа:
суперцени с които неможе да се пребори никой от бг това е 1:1

При $250 за Мегаскуирт (за незнаещите - способен да работи и като пиджи, и като стендалоун) - леееекинко си се пообъркал.

Муахахахахаха Мегацкуирт rulzzzzzzzz veeeee :bowdown: :bowdown: :bowdown: ...... моя вече бачка и то перфектно :bowdown: :bowdown: :bowdown:
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 30 Сеп 2005, 10:05

bawareca написа: ... ма щом бога на тунинга казва , начи е така.
...


Е кире просто споделям неща които съм попрочел и изпробвал напрактика рано е още но след време може и така да ми викат :mhihi: :mhihi: :mhihi:

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook