Проблем при ускорението на М42

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: се на жена си
Мечтае да кара: нещо с шест дросела

Re: Проблем при ускорението на М42

Мнение от mladfen » 08 Апр 2010, 1:34

Датчик на коляновия вал, сменяш и си шест
Често дори не го хващам с диагностиката, но в 90% от случаите при тези симптоми е в него проблема
След повече секс се чувстваш далеч по-добре, отколкото след повече алкохол!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Проблем при ускорението на М42

Мнение от ивчо3 » 08 Апр 2010, 13:15

GENA_E36 написа:Въпростният мъркуч е горе посочения който съм запушил.Смених за проба дебитомера,но проблемът пак съществува. Закарах колата на диагностика ,но се оказа ,че всичко работи по електрониката сложих модифициран чип на компютъра но прблема отново не се реши. нямам катализатор и гърнетата са чисти,бензиновата помпа е от стария мотор М40 но мисля,че двата мотора работят на еднакво налягане от 3.5 бара . Махнах компенсатора на налягането в резервоара защото преместих там казанчето за хидравликата. Изкарах свещите цветът им беше почти бял, което говори за бедна смес. филтрите са нови свещите също. Мисля ,че проблемът не е в електрониката,а някъде другаде,чесно казано вече незнам къде да го търся давайте идеи и насоки имам нужда от помощ благодаря :)

Цветът на изолатора на свещите не трябва да е чисто бял! Точно както предполагаш работи с бедна смес. Търси проблема по маркучите и другите уплътнения по смукателната система. Много досадно и трудно за откриване. Но по описанието в темата, става въпрос за моментно намаляване на ускорението при определени обороти, което ме навежда на мисълта, че причината е по електрониката. Дори да смуче въздух отнякъде, ще има забавено ускорение, на празен ход след старт на студен двигател може да гасне. Въпреки че на диагностиката няма отчетени грешки, има неща, които не могат да се хванат по този начин. Става въпрос за по-старите двигатели, като м42 например. Пробвай да смениш TPS-а от предишния ти мотор- м40. Подобно на дебитомера представлява потенциометър, но за разлика от него отчита натоварването на двигателя.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Проблем при ускорението на М42

Мнение от ивчо3 » 08 Апр 2010, 13:30

GENA_E36 написа:Въпростният мъркуч е горе посочения който съм запушил.

Ама ти сериозно ли си го направил :shock: ? Този маркуч служи за принудителна вентилация на блок-картера и в никакъв случай не трябва да е запушен. Как искаш да върви колата с газове под налягане в мотора? Направо вади това, с което е запушен и го остави на естествена вентилация, може и така да се кара, до като си купиш клапан за картерни газове, ако моторът е произведен след септември 1993 г., или ако си със стария м42 пъхни маркуча в корпуса на дроселовата клапа отдолу, където и трябва да е.

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 14.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Проблем при ускорението на М42

Мнение от porsche_design » 09 Апр 2010, 19:18

Проблема според мен идва от запушени дюзи.Същото е с аудито ми,защото колата се кара като ежедневка на газ и дюзите са запушени.
Когато не си и дал цялата газ,а до средата например го няма този момент нали?Може предишния собственик на мотора да го е газифицирал ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 9.08.2007

Re: Проблем при ускорението на М42

Мнение от GENA_E36 » 10 Апр 2010, 16:39

каде по точно се намира TPSa проверявах датчика за положението на дроселовата клапа но си дава нормалните стоиности на диагностиката :confused: когато оставя отворен маркуча за вентилацията колата засмуква много въздух и гасне какво да го правя вече нямам компенсатор на налягаето...
BMW MOTORSPORT

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 531
Регистриран на: 30.05.2009
Местоположение: Търговище
Пол: Мъж
Кара: E92 Turbo

Re: Проблем при ускорението на М42

Мнение от Bimmer_E36 » 10 Апр 2010, 19:09

Колега пробвай с ултразвук на инжекторите,може пък да има ефект ;)
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 1.12.2008

Re: Проблем при ускорението на М42

Мнение от dan4o533 » 12 Апр 2010, 23:51

Колега имах подобен проблем и се оказа кабела за маса на мотора(на дясната лапа на двигателя).Отне ми доста врвеме го да установя(разглобих половината кола)и около 5минути да го отстраня.И на мен не ми се вярваше!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Проблем при ускорението на М42

Мнение от ивчо3 » 13 Апр 2010, 9:50

GENA_E36 написа:каде по точно се намира TPSa проверявах датчика за положението на дроселовата клапа но си дава нормалните стоиности на диагностиката :confused: когато оставя отворен маркуча за вентилацията колата засмуква много въздух и гасне какво да го правя вече нямам компенсатор на налягаето...

tps-А на м40 се намира между двете части на смукателния колектор, точно в долната част на дросела. Същият е като на м42. На м42 се намира отпред, няма как да не го видиш. А за маркуча така и не ми стана ясно къде е бил запушен. Значи през него излизат картерни газове, когато се извади оттам където съм писал. Засмукването на въздух става през отвора в долната част на дросела, където се вкарва другият край на този маркуч, ако моторът ти е м42, производство до септември 1993 г. В този случай няма голямо подналягане /самият отвор е разположен преди двете клапи/, с което отпада необходимостта от използване на клапан, редуциращ подналягането. Същото важи и за м40. При стария вариант на двигателя маркуча излиза от предната част на капака на главата. Следващият модел на м42 е с клапан за картерни газове и маркуча влиза в задния край на капака, като този клапан компенсира подналягането в смукателния колектор, с оглед нормалната работа на двигателя предимно на празен ход. Също така положението на този клапан снижава до минимум зацапването на стъпковия мотор и вътрешната повърхност на отворите, в които са двете дроселови клапи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Проблем при ускорението на М42

Мнение от ///M Power » 13 Апр 2010, 11:09

Колега е с каква генерация остана назад ? тази от М40-ката ? ако да тя е с по-малък диаметър , при мен имаше подобен ефект ( от 4000 нагоре тръгваше рязко да върви ) , смених я и стана по-плавна ;)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 9.08.2007

Re: Проблем при ускорението на М42

Мнение от GENA_E36 » 18 Апр 2010, 20:49

какво мислите за двата кнок-сензора възможно ли е от там да идва проблема :|
BMW MOTORSPORT

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Проблем при ускорението на М42

Мнение от vankatagsi » 18 Апр 2010, 21:26

Според мен е малко вероятно. Принципа на действие не нок сензора / детонационния датчик/ - отчита момента на възникване на детонацийте. Сигналите от детонацийте, получени от датчика през филтри, се превръщат в импулси, които се изпращат до ЕКУ-то. Ако двигателят работи с детонаций, веригата за регулиране измества ъгъла на изпреварване на запалването в посока "закъснение", до нова стойност, при която датчикът престава да отчита детонаций.
Моя съвет е да пробваш с други дюзи! Такива дюзи за проба - бол

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 25.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 92,318 sedan

Re: Проблем при ускорението на М42

Мнение от BorisMW » 18 Апр 2010, 22:18

Аз пък съм чистил дюзи,дросел,моторче.И дебитомер смених и при мен се получава нещо подобно,само,че аз съм с М40.Мисълта ми е,да няма хвърлени пари на вятъра,въпреки,че чистенето ще се отрази добре.Когато беше със старият двигател,правеше ли така?
Нищо не е свършило докато не свърши!
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 178
Регистриран на: 23.11.2007
Местоположение: Варна-Бургас
Пол: Мъж
Кара: '06 е60 530i & '96 e36 328i
Мечтае да кара: e60 M5

Re: Проблем при ускорението на М42

Мнение от AcTePuKc » 18 Апр 2010, 23:24

моят мотор е М42 и имам същия проблем.Все едно се включва турбото след 4000об.Но има и момент в който почва да прекъсва и не въврви равномерно.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Проблем при ускорението на М42

Мнение от CTORH » 19 Апр 2010, 9:50

vankatagsi написа:...
Моя съвет е да пробваш с други дюзи! Такива дюзи за проба - бол

Я кажи и на нас къде такова изобилие на дюзи за проба?

Към колегата GENA_E36 - колкото и аматьорско да ти звучи, провери за разхлабени връзки. Аз имах проблем като твоя и съвсем случайно забелязах, че се е разхлабила скобата на маркуч номер 12 от тази схема.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 9.08.2007

Re: Проблем при ускорението на М42

Мнение от GENA_E36 » 22 Апр 2010, 23:31

колеги дюзите ми са чисти,но проблема не е решен.стигнах до следния извод тъй като на вси1ки диагностики и компютри показателите на мотора са добри,мисля да сменя софруера с такав от Е30 М42мотор,а именно по точно с такъв които работи без въпросните детонационни датчици и без ламбда контрол ако някой го е правил нека да пише благодаря.Чакам за още съвети от ваша страна :)
BMW MOTORSPORT

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook