малък проблем

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 24.01.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: БМВ 525 ТДС
Мечтае да кара: БМВ X6

малък проблем

Мнение от just_plambata » 11 Апр 2010, 18:31

Здравейте, колеги!

Имам нужда от Вашата помощ. Вчера закачих бронята на един бордюр, докато слизах. Днес видях, че се е откачила от ляво. Направих опит да я разглобя, но не можах. Решихме да свалим гумата, за да видим дали няма някъде скрит болт под калника, но и там ударихме на камък. След равиването на петте болта на джантата, не можахме да я мръднем. Как можем да откачим бронята и евентуално как се сваля джантата? Питам, защото ако ми се спука гумата, трябва да остана на пътя.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
мерцедес винаги ще е номер 2

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: малък проблем

Мнение от cls6666 » 11 Апр 2010, 18:41

свалят се първо решетките до халогените като се махнат копчетата от горната страна ( по две са)
като погледнеш в отвора който се отваря ,нагоре се вижда главата на болт торкс -голям е нямам спомен (40 )
сваляш двата болта и винтчета в подкалниците(ако ги има)и дърпаш назад трябва да сте двама от двете страни
счупен ти е водача на бронята търси от някоя счупена броня-личен опит
Последна промяна cls6666 на 11 Апр 2010, 18:50, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: малък проблем

Мнение от tsb_bg » 11 Апр 2010, 18:47

За да свалиш джантата най-лесно е да удариш по гумата или върху трупче подложено на джантата отвътре навън

За да свалиш бронята
- откачаш захранването на халогените
- откачаш предните (късите) подкалници
- отвиваш планките (заедно с буферите) които държат бронята към купето
- издърпваш бронята напред (отстрани на калниците бронята се държи на щипки които се плъзгат еда в друга)

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: малък проблем

Мнение от Ilko Ivanov » 11 Апр 2010, 18:56

Разгледай тук : http://www.540isport.com/DIY/M5frontbum ... bumper.htm Показано е за М5 броня ,но при обикновенната е почти същото ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 24.01.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: БМВ 525 ТДС
Мечтае да кара: БМВ X6

Re: малък проблем

Мнение от just_plambata » 11 Апр 2010, 18:59

Ами гумата, как да Я сваля?
мерцедес винаги ще е номер 2

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: малък проблем

Мнение от tsb_bg » 11 Апр 2010, 19:05

tsb_bg написа:За да свалиш джантата най-лесно е да удариш по гумата или върху трупче подложено на джантата отвътре навън ...

Писах ти малко по-нагоре ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: малък проблем

Мнение от LUCIFER'S » 11 Апр 2010, 19:20

Ай стига.... гума ли не може да си свалите... с ръце държиш горната част на гумата, а с крак, по точно с петата риташ гумата в долната част... :mhihi:
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.08.2009
Кара: 520i - e39 - 97 г.

Re: малък проблем

Мнение от mandorg » 11 Апр 2010, 20:14

:D:D И аз бях зациклил веднъж с една гума така мислехме че някъв скрит болт има и дойде едно момче и вика аа тия джанти се свалят със специална техника отдръпна се малко поогледа и тегли един як шут и джантата си падна. А за бронята е много гадно това мойта по същия начин и я правиха уж но пак си седи с фуга и много ме дразни. Дал ако сменя водача може би моя е и счупен - та дали ще се затвори фугата

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: малък проблем

Мнение от spacepl » 11 Апр 2010, 21:22

Аз преди две нощи сменях така гума на варненската "магистрала" след като ритах и блъсках като за световно и си изкривих дъното на пожарогастителя от блъскане по джантата, защото нямах нищо по-тежко, накрая намерих във багажника един флакон WD40 който по принцип не трябваше да е там, със един нож свалих капачката на джантата (това със емблемата на БМВ в средата) и напръсках със WD40 вътре (обилно) след 3-4 минути свалих джантата без блъскане и ритане, просто я напънах с ръце.

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 24.01.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: БМВ 525 ТДС
Мечтае да кара: БМВ X6

Re: малък проблем

Мнение от just_plambata » 11 Апр 2010, 22:58

ами тази гума сигурно над 20 пъти е бе ударена с чук и не мръдна
мерцедес винаги ще е номер 2

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: малък проблем

Мнение от spacepl » 11 Апр 2010, 23:43

WD40 в централния отвор и после му дай няколко минути да подейства.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 16.10.2008
Местоположение: София
Кара: BMW E39, 520i 1997
Мечтае да кара: Mercedes CLS 63 AMG

Re: малък проблем

Мнение от buller » 12 Апр 2010, 8:42

Ако джантата е спекла до такава степен, че не можеш да я свалиш - иди на гумаджия. Ще я свалят за отрицателно време с железен прът :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: малък проблем

Мнение от NikiNikolov » 12 Апр 2010, 13:03

Отвиваш болтовете на 2 оборота на джантата и мърдаш напред-назад като постоянно въртиш волана на ляво-на дясно и ще стане, аламуния предразполага към здраво спичане с желязо.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook