загуба на мощност при топъл старт
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
загуба на мощност при топъл старт
Здравейте колеги,
Тия дни ми се случиха доста странни работи с колата (325tds '95) и искам да ви разкажа и попитам за съвет.
Серията от инциденти (не знам доколко са свързани) започна след едно зареждане на 20л дизел от лукойл до бизнес парка. В следващите дни колата започна да пали адски трудно студена. Като заподозрях, че може би е нещо от горивото сложих още 10л спринт дизел от омв и разбира се нямаше кой знае каква промяна. След още ден два на супер тежко запалване (7-10 пъти здраво въртене) стана и по-лошо - ужасен бял пушек започна да излиза - чиста вода. Притесних се доста, че може и да е нещо по-лошо от вода в горивото, но все пак сложих към 1-1.5 литра спирт за горене в резервоара. Това сякаш помогна защото белия пушек изчезна, но като спирта навлезе по сериозно в горивната система колата угасна и немаше запалване до другата сутрин (явно докато изветрее).
След това, като все пак ставаше за каране (няколко дни по-късно), ми направи следния номер. Отивам някъде, свършвам си работата за около 30мин и паля да се прибирам (топъл старт все още). С по-дълго въртене пали (ясно ви е за този проблем
нали), но след това нещо почна да губи мощност и едвам се прибрах. На паркинга угасна та с леко побутване я наместих. Нямаше запалване колкото и да се мъчих. Днес отивам да я видя как е
и паля сутринта и на място форсирам да я загрея - всичко е точно. Спирам и чакам 15мин. Паля пак (пак по-дълго въртене) и почна да прави този номер на място: оборотите се менят, подавам газ и не се усеща винаги, общо зето като на прекъсване работи двигателя и така около 2мин и угасна. Докато е на контакт чувам под капака някакъв странен звук - нещо като трансформатор ли, бобина ли, едно такова сякаш електронно, не мога да го опиша по-добре и не се ориентирах откъде точно идва. Изключвам от контакт и спира естествено и после вече не се чува повече, но колата не пали. Т.е. същата случка успях да възпроизведа и съм сигурен, че пак така ще стане ако опитам. Какво може да е това нещо? Нещо си е заминало ли, грешка в компютъра ли да е, нямам идея...
Тия дни ми се случиха доста странни работи с колата (325tds '95) и искам да ви разкажа и попитам за съвет.
Серията от инциденти (не знам доколко са свързани) започна след едно зареждане на 20л дизел от лукойл до бизнес парка. В следващите дни колата започна да пали адски трудно студена. Като заподозрях, че може би е нещо от горивото сложих още 10л спринт дизел от омв и разбира се нямаше кой знае каква промяна. След още ден два на супер тежко запалване (7-10 пъти здраво въртене) стана и по-лошо - ужасен бял пушек започна да излиза - чиста вода. Притесних се доста, че може и да е нещо по-лошо от вода в горивото, но все пак сложих към 1-1.5 литра спирт за горене в резервоара. Това сякаш помогна защото белия пушек изчезна, но като спирта навлезе по сериозно в горивната система колата угасна и немаше запалване до другата сутрин (явно докато изветрее).
След това, като все пак ставаше за каране (няколко дни по-късно), ми направи следния номер. Отивам някъде, свършвам си работата за около 30мин и паля да се прибирам (топъл старт все още). С по-дълго въртене пали (ясно ви е за този проблем


- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: загуба на мощност при топъл старт
Източи гадната нафта и изключи акумулатора за 20- тина минути. Налей нова (никога от Лукойл повече) с добавка за чистене на дюзи за дизел (примерно Лики Моли), запали и покарай едно пълно кръгче на околовръстното и виж кво става.
Re: загуба на мощност при топъл старт
bum_bum: Това е технически форум. На мнения за държавицата и мамата не им е тук мястото.
- samokoveca
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 110
- Регистриран на: 12.01.2010
- Пол: Мъж
Re: загуба на мощност при топъл старт
мен ме съмнява да не е пукнала тиквата има ли някакво раздвижване колега в охладителната течност
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: загуба на мощност при топъл старт
samokoveca написа:мен ме съмнява да не е пукнала тиквата има ли някакво раздвижване колега в охладителната течност
Ти направо го вкара в джаза, стига с тия пукнати глави.
Колега източи тази нафта и смени горивния филтър. Има и друг вариант, точиш нафтата, слагаш добавка за дизел, колегата bum_bum е написал каква, и след като покараш малко с добавката, сменяш горивния филтър. Аз съм ползвал въпросната добавка и съм много доволен, но всички болкуци от резервоата и горивопровода се наблъскват в горивния филтър. Като го смениш все едно караш нова кола

Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: загуба на мощност при топъл старт
bum_bum написа:Източи гадната нафта и изключи акумулатора за 20- тина минути. Налей нова (никога от Лукойл повече) с добавка за чистене на дюзи за дизел (примерно Лики Моли), запали и покарай едно пълно кръгче на околовръстното и виж кво става.
Колеги благодаря ви за съветите. Ще я потърся тая добавка утре (дано нещо да работи) и ще пробвам. Сега имам към 25 литра гориво останало. Ще я сложа ще покарам и ще търся някъде където да ми сменят филтър и нафтата, че не съм убеден, че мога сам да се справя (специално за източването).
Обаче мислите ли, че от това може да е странното държане след топъл старт. Имам предвид тя колата в момента изглежда ок - черен пушек при форсиране, няма мирис на антифриз, спирт, вода, масло... просто на изгоряла нафта си вони според мен, вървежа и се пооправи след опита със спирта (аз си го обяснявам като да е разкарал водата). Аз затова си мислех, че това сега не е от горивото? Но всички вие, сякаш сте на едно мнение, че е от него? Не е ли редно ако е така като е студена и запали и върви половин, един час да направи номер, а тя не прави, прави веднага след 15мин пауза и палене отново (това което съм описал във втората част на инициалния пост)...
Re: загуба на мощност при топъл старт
Колеги,
Само да ви кажа какво направих днес и какъв е резултата. Понеже нямах търпение, а е събота и празнично време, реших да пробвам номера с изключването на акумулатора. Тази сутрин отивам и паля, загрявам и гася на място. Всичко точно уж както и вчера. Откачам акумулатора за 20мин., закачам, запалвам и ... о чудо! Този път оборотите не играят, мръднах малко, пак форсиране едно друго...стабилно се държи и реших, че е ОК.
Извода: най-вероятно е някаква компютърна грешка, която след рестарта се е изчистила или нещо подобно...
Благодаря много на колегата bum_bum, който практически ми даде тази идея. Въпреки, че не знам дали грешката е станала като следствие работата на двигателя с прецаканата нафта все пак втори извод е не зареждайте от Лукойл
. Знам, че издънка може да стане във всяка бензиностанция и човек на база на личните си страдания решава от коя 'никога да не зарежда', но аз тези 10 дни мъки с колата няма да ги забравя и ще ги припиша на Лукойл!
Само да ви кажа какво направих днес и какъв е резултата. Понеже нямах търпение, а е събота и празнично време, реших да пробвам номера с изключването на акумулатора. Тази сутрин отивам и паля, загрявам и гася на място. Всичко точно уж както и вчера. Откачам акумулатора за 20мин., закачам, запалвам и ... о чудо! Този път оборотите не играят, мръднах малко, пак форсиране едно друго...стабилно се държи и реших, че е ОК.
Извода: най-вероятно е някаква компютърна грешка, която след рестарта се е изчистила или нещо подобно...
Благодаря много на колегата bum_bum, който практически ми даде тази идея. Въпреки, че не знам дали грешката е станала като следствие работата на двигателя с прецаканата нафта все пак втори извод е не зареждайте от Лукойл

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: загуба на мощност при топъл старт
Колега грешките в компа не се изтриват с откачане на акумолатора
Ако ще и два месеца да не го закачаш.
За да си сигурен, че няма грешки в компа я закачи на диагностика.
Освен това ако има грешка свързана с горивната система, на таблото ще ти свети лампата с дюзата и колата няма да върви ни топла ни студена, докато не се отстрани проблема за да излезне от авариен режим.
Което по никакъв начин не е свързано с мененето на обороти.
Мененето на обороти при тоя мотор се получава от плочката на помпата, има много писано за нея.
И тъй като всичко при теб се е случило в следствие на гадна нафта, послушай съвета на колегата и изхвърли старото гориво, сипи нова нафта от някоя читава бензиностанция (без ОМВ и Лукойл) сипи малко двутактово масло и добавка за почистване на дюзи(съотношението за двутактовото масло е 100гр. на пълен резервоар, добавката също е изчислена за пълен резервоар), смени горивния филтър и карай.
Това е най-ефтиния и безболезнен начин... после вече ако няма ефект се приготви да бъркаш дълбоко в джоба

Ако ще и два месеца да не го закачаш.
За да си сигурен, че няма грешки в компа я закачи на диагностика.
Освен това ако има грешка свързана с горивната система, на таблото ще ти свети лампата с дюзата и колата няма да върви ни топла ни студена, докато не се отстрани проблема за да излезне от авариен режим.
Което по никакъв начин не е свързано с мененето на обороти.
Мененето на обороти при тоя мотор се получава от плочката на помпата, има много писано за нея.
И тъй като всичко при теб се е случило в следствие на гадна нафта, послушай съвета на колегата и изхвърли старото гориво, сипи нова нафта от някоя читава бензиностанция (без ОМВ и Лукойл) сипи малко двутактово масло и добавка за почистване на дюзи(съотношението за двутактовото масло е 100гр. на пълен резервоар, добавката също е изчислена за пълен резервоар), смени горивния филтър и карай.
Това е най-ефтиния и безболезнен начин... после вече ако няма ефект се приготви да бъркаш дълбоко в джоба


8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани