Акумулатор
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Акумулатор
Имам проблем с акумулатора, колата беше оставена в гараж доста време и сега акумулатора е изда багажа.
Дайте съвет какво да го правя?
На него пише: BMW 12V 65Ah 540A 110 RC 540 OCA
Като го замерих с уред показва: 3.58V
Мисля, че до сега не е зареждан с зарядно!
Дайте съвет какво да го правя?
На него пише: BMW 12V 65Ah 540A 110 RC 540 OCA
Като го замерих с уред показва: 3.58V
Мисля, че до сега не е зареждан с зарядно!
Re: Акумулатор
С тези 3,58 колкото и да го зареждаш според мене няма да се получи.За това като ще седи повечко колата -акумулатора в мазЪта,позарежда се от време на време и сичко е ток.


- BMW318 i-KOKO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 12.09.2008
- Местоположение: РВ1987ВР London
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 318i M43
- Мечтае да кара: M4
Re: Акумулатор
все пак опитай даго заредиш преди да пребегнеш кам нов
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Акумулатор
rado.83 написа:Имам проблем с акумулатора, колата беше оставена в гараж доста време и сега акумулатора е изда багажа.
Дайте съвет какво да го правя?
На него пише: BMW 12V 65Ah 540A 110 RC 540 OCA
Като го замерих с уред показва: 3.58V
Мисля, че до сега не е зареждан с зарядно!
Колега, зареждай смело. Ако е бил здрав преди да падне до тези 3,58V всичко ще е Ok. Като го сложиш на зарядка, не му пускай повече от 6A заряден ток и го остави да се зарежда 24 часа.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Акумулатор
ама като го заредиш го замери след ден-два ,че може да не държи ток.ако е така копуваш нов.
Re: Акумулатор
zzuzi написа:И му измери плътността на електролита за най сигурно
Дали има изобщо щом е стоял дълговреме. От опит глава не боли пробвай да го заредиш
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Акумулатор
Акумулатор , който е паднал до 3.58V е заминал тотално....! Колкото и да го зареждаш , няма да стане пак акумулатор .... , ако изобщо успееш да го заредиш до нормално напрежение (в което много силно се съмнявам) , то ще е за кратко и ще падне за няколко часа пак ....
Нека да кажа няколко думи по въпроса за да стане ясно както на теб , така и на всички колеги ....
Както всички (предполагам) знаете акумулатора се състои от 6 клетки свързани последователно. Напрежението на акумулатора е равно на сумарното напрежение на всяка клетка. Когато акумулатора е напълно зареден напрежението на дадена клетка е около 2.4V , тоест 6 клетки по 2.4V = 14.4V за целия акумулатор. Напрежението на всяка клетка зависи от гъстотата на електролита , която за напълно заредена клетка , трябва да е около 1.28 . Причината да пада напрежението на акумулатора е натрупващия се оловен сулфат върху електродите . В резултат гъстотата на електролита намалява (понеже контактната повърхност на плочите е намаляла от натрупалия се оловен слуфат върху тях). В никакъв случай не бива да се допуска напрежението на акумулатора да падне под 10.8V (демек под 1.8V за всяка клекта), това води до необратимо разрушаване на електродните плочи.
Как да заредиме акумулатора ?
Когато акумулатора има нужда от зареждане , най -напред се проверява какво точно е напрежението му (ако то е под 9-10V , вероятността да го "съживите" е малка)....,след това се отварят капачките на клетките , проверява се нивото на електролита за всяка клетка (обикновено във всяко гнездо има нивомер с белег до къде трябва да е нивото на електролита). Ако разполагате с уред за мерене на гъстотата на електролита е хубаво гъстотата да се премери (просто ориентировъчно ), такъв "уред" можете да си закупите от специализираните магазини за поддръжка и зареждане на акумулатори - струва 5 лв. Ако нивото на електролита в клетките е ниско , се долива дестилирана вода ...... След това се включва зарядно към акумулатора , като не бива зарядния ток да превишава 10 % от капацитета на акумулатора (тоест ако акумулатора е 60А/h , то зарядния ток трябва да е максимум 6А). Принципно е хубаво акумулатора да се зарежда с по -малък ток , това води до по-доброто му зареждане. От моя опит съм забелязал , че най -хубаво се зарежда автомобилен акумулатор със 3А заряден ток .... , хем не е прекалено малко (така , че да не се проточи прекалено дълго зареждането) , хем не е много......
Първоначално при започване на зареждането акумулатора има някакво напрежение (да речеме 12 волта), тоест около 2 волта на всяка клетка ,след това напрежение бързо нараства до 13.2 волта (2.2 волта за всяка клетка), след това плавно достига до 14,4V (2,4V за келтка). В края на зареждането напрежението на акумулатора отново бързо се повишава до 16,2V (2,7V за клетка). Това е сигнал, че зареждането трябва да се преустанови защото вече започва “кипене” на акумулатора. Започва да се отделя вдород (който е взривоопасен) и ако зарядния процес не бъде прекратен започва интензивно загряване на акумулатора , което може да доведе до механична повреда. Често това напрежение е невъзможно да се достигне , но това не означава , че акумулатора трбва да се "мъчи" до тогава докато не бъде достигнато това напрежение .... По скоро трябва да се следи гъстотата на електролита , която е по -добрия показател за това дали е зареден акумулатора ..... Ако гъстотата е 1.28 , то акумулатора е напълно зареден , независимо , че да речеме не показва 16.2 (може да показва примерно 15 волта и пак да е напълно зареден). Така ,че моя съвет е освен с мултицета (който да следи напрежението ) , да се проверява и с ареометър за гъстотата на електролита ... , той е по -правилния и добър ориентир .....
След като се зареди акумулатора , се изключва от зарядното. Ако премерите напрежението един час след зареждането , ще установите , че напрежението е паднало на около 13волта (тоест 2.1-2.2 волта за клетка). Причина са загубите породени от вътрешното съпротивление на акумулатора.
Какво зарядно да ползваме ?
Както вече стана ясно зарядния ток трябва да е не по -голям от 10 % от капацитета на акумулатора независимо какво зарядно ползваме.
Повечето зарядни са просто един трансформатор с изправителен блок (един диод , два диода , грец, селен). Някои имат електроника , която управлява зарядния процес.
Аз ще се спра на това ,което според мен е НАЙ-ДОБРО , а именно т.н деслуфатизиращо зарядно.
Деслуфатизиращо , ще рече че това зарядно при зарядния процес предизвиква "премахване" на оловния слуфат от плочите , което прави възможно пълното зареждане на акумулатора.
Процеса на заряд е организиран в зарядно-разрядни цикли , тоест не се подава само зареждащо напрежение , но и разреждащо в импулсна поредица , което позволява хем да се зареди акумулатора напълно , хем не предизвиква кипене на електролита , което удължава живота както на електролита , така и на самия акумулатор. Това зарядно съм го направил и работи перфектно , пробвал съм го вече ....
Няма да поствам схема на зарядното ,понеже това не е форум за електроника .... Ако някой колега проявява интерес нека ми пише на ЛС , ако пък видя че има по-голям интерес от повече колеги , ще ъпна темата и ще сложа схема ....
Нека да кажа няколко думи по въпроса за да стане ясно както на теб , така и на всички колеги ....
Както всички (предполагам) знаете акумулатора се състои от 6 клетки свързани последователно. Напрежението на акумулатора е равно на сумарното напрежение на всяка клетка. Когато акумулатора е напълно зареден напрежението на дадена клетка е около 2.4V , тоест 6 клетки по 2.4V = 14.4V за целия акумулатор. Напрежението на всяка клетка зависи от гъстотата на електролита , която за напълно заредена клетка , трябва да е около 1.28 . Причината да пада напрежението на акумулатора е натрупващия се оловен сулфат върху електродите . В резултат гъстотата на електролита намалява (понеже контактната повърхност на плочите е намаляла от натрупалия се оловен слуфат върху тях). В никакъв случай не бива да се допуска напрежението на акумулатора да падне под 10.8V (демек под 1.8V за всяка клекта), това води до необратимо разрушаване на електродните плочи.
Как да заредиме акумулатора ?
Когато акумулатора има нужда от зареждане , най -напред се проверява какво точно е напрежението му (ако то е под 9-10V , вероятността да го "съживите" е малка)....,след това се отварят капачките на клетките , проверява се нивото на електролита за всяка клетка (обикновено във всяко гнездо има нивомер с белег до къде трябва да е нивото на електролита). Ако разполагате с уред за мерене на гъстотата на електролита е хубаво гъстотата да се премери (просто ориентировъчно ), такъв "уред" можете да си закупите от специализираните магазини за поддръжка и зареждане на акумулатори - струва 5 лв. Ако нивото на електролита в клетките е ниско , се долива дестилирана вода ...... След това се включва зарядно към акумулатора , като не бива зарядния ток да превишава 10 % от капацитета на акумулатора (тоест ако акумулатора е 60А/h , то зарядния ток трябва да е максимум 6А). Принципно е хубаво акумулатора да се зарежда с по -малък ток , това води до по-доброто му зареждане. От моя опит съм забелязал , че най -хубаво се зарежда автомобилен акумулатор със 3А заряден ток .... , хем не е прекалено малко (така , че да не се проточи прекалено дълго зареждането) , хем не е много......
Първоначално при започване на зареждането акумулатора има някакво напрежение (да речеме 12 волта), тоест около 2 волта на всяка клетка ,след това напрежение бързо нараства до 13.2 волта (2.2 волта за всяка клетка), след това плавно достига до 14,4V (2,4V за келтка). В края на зареждането напрежението на акумулатора отново бързо се повишава до 16,2V (2,7V за клетка). Това е сигнал, че зареждането трябва да се преустанови защото вече започва “кипене” на акумулатора. Започва да се отделя вдород (който е взривоопасен) и ако зарядния процес не бъде прекратен започва интензивно загряване на акумулатора , което може да доведе до механична повреда. Често това напрежение е невъзможно да се достигне , но това не означава , че акумулатора трбва да се "мъчи" до тогава докато не бъде достигнато това напрежение .... По скоро трябва да се следи гъстотата на електролита , която е по -добрия показател за това дали е зареден акумулатора ..... Ако гъстотата е 1.28 , то акумулатора е напълно зареден , независимо , че да речеме не показва 16.2 (може да показва примерно 15 волта и пак да е напълно зареден). Така ,че моя съвет е освен с мултицета (който да следи напрежението ) , да се проверява и с ареометър за гъстотата на електролита ... , той е по -правилния и добър ориентир .....
След като се зареди акумулатора , се изключва от зарядното. Ако премерите напрежението един час след зареждането , ще установите , че напрежението е паднало на около 13волта (тоест 2.1-2.2 волта за клетка). Причина са загубите породени от вътрешното съпротивление на акумулатора.
Какво зарядно да ползваме ?
Както вече стана ясно зарядния ток трябва да е не по -голям от 10 % от капацитета на акумулатора независимо какво зарядно ползваме.
Повечето зарядни са просто един трансформатор с изправителен блок (един диод , два диода , грец, селен). Някои имат електроника , която управлява зарядния процес.
Аз ще се спра на това ,което според мен е НАЙ-ДОБРО , а именно т.н деслуфатизиращо зарядно.
Деслуфатизиращо , ще рече че това зарядно при зарядния процес предизвиква "премахване" на оловния слуфат от плочите , което прави възможно пълното зареждане на акумулатора.
Процеса на заряд е организиран в зарядно-разрядни цикли , тоест не се подава само зареждащо напрежение , но и разреждащо в импулсна поредица , което позволява хем да се зареди акумулатора напълно , хем не предизвиква кипене на електролита , което удължава живота както на електролита , така и на самия акумулатор. Това зарядно съм го направил и работи перфектно , пробвал съм го вече ....

- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Акумулатор
metodi80 написа:Акумулатор , който е паднал до 3.58V е заминал тотално....! Колкото и да го зареждаш , няма да стане пак акумулатор .... , ако изобщо успееш да го заредиш до нормално напрежение (в което много силно се съмнявам) , то ще е за кратко и ще падне за няколко часа пак ....
Нека да кажа няколко думи по въпроса за да стане ясно както на теб , така и на всички колеги ....
Добре казано колега

Последна промяна stony1 на 03 Апр 2010, 10:23, променена общо 1 път
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- silvanitka
- Потребител
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 13.03.2010
- Пол: Жена
Re: Акумулатор
Долей му електролит и го зареди мисля че няма да има проблем да запали но дали ще задържа ток незнам.
- mitio ochite
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 149
- Регистриран на: 29.04.2009
- Местоположение: с.Владая
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 325 тдс
- Мечтае да кара: настрани
- Детайли за колата: Само шпер.
Re: Акумулатор
И аз мисля че трябва да проба да го зареди ,но с малък ампераж по дълго време.Аз имах една ИСКРА ,която остави че нямаше ток никакъв,но и беше замръзнала
.Вкарах я на топло след два дена я заредих и въртеше много добре на дизел при това.А казаха че е за Надин 


0878241719
0888240717-Митко с.Владая http://fakti.bg/avto/32833-demontaj-na- ... -3-sekundi http://www.vijde.com/%d0%b2%d0%b8%d0%b6 ... 1502a.html
0888240717-Митко с.Владая http://fakti.bg/avto/32833-demontaj-na- ... -3-sekundi http://www.vijde.com/%d0%b2%d0%b8%d0%b6 ... 1502a.html
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Акумулатор
stony1 написа:Добре казано колега, но няма да се съглася с теб, че въпросният акумулатор е заминал тотално. Не е проблем и да се измие акумулатора с дестилирана вода и да му сложи нов електролит.
Колега, може акумулатора да се измие с дестилирана вода , също може и нов електролит да се сложи , но ако електродните плочи са повредени , тоя електролит никога няма да може да задържи гъстота 1.28 , а при такъв разряд на акумулатора се съмнявам плочите да са читави.... Колко от вас са пробвали да възстановят акумулатор , който е стоял дълго време без да се експлоатира и без да се дозарежда през това време .... ? Нека тези , които са го правили да кажат какви са им впечатленията (но без теоритизиране , а с факти...). Аз съм опитвал на 3 такива акумулатори и то не само съм промивал с дестилирана вода , но след това съм правил по 2-3 "тренировъчни " цикъла ... (тези , които са на ясно знаят какво е тренировъчен цикъл..). Резултата е нулев .... акумулатора ,ако изобщо успее да се зареди , след това се разрежда много бързо (максимум за ден..) , да не говориме , че като се натовари в експоатационен режим ,изобщо не е мал - върти бавно на стартер (даже бензинов двигател) ...., абе не става ..... Опитвал съм да съживя акумулатор , който беше паднал до около 8 волта. Направих всичко , което пише по дебелите книги по тоя въпрос и в крайна сметка акумулатора се използва около седмица , след което момчето го изхвърли , просто не си беше мал вече .... Сега на скоро , след като направих десулфатизиращо зарядно ,опитах да заредя един стар акумулатор , резултата беще - "никакъв" .... Въпреки ,че това зарядно зарежда по възможно най-добрия начин акумулатора и е в пъти по ефективно от това да се зарежда акумулатор с много малък "гъделичкащ" ток (както някои колеги казах , че е възможно с много малък ток да се зареди много изтощен акумулатор...). Казвам ги тези неща , защото имам опит в това и го споделям , за да спестя време и "разправия" на други колеги ....
Нека колегата да опита да зареди неговия акумулатор и да каже какъв е резултата , нищо не му пречи , предполагам ......... , но е хубаво след това да сподели резултата , за да се прекъсне този "спор" ...... (като аз съм почти УБЕДЕН какъв ще бъде резултата - 0 ,или в най-добрия случай - 0,5

- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Re: Акумулатор
И аз да споделя...след като си купих нов акумулатор се наложи колата ми да поостане в гаража около два месеца без изобщо да се доближавам до нея.Имах проблем с алармата(самовключваше се).Като ми потрябва един ден,отивам и няма никой
ни централно работи нито като дам на контакт светнаха лампите по таблото.Извиках един познат,че работата беше спешна.Дойде,подаде ми ток с кабели и колата запали.След като поработи малко акумулатора се върна от отвъдното
.После си го дозаредих със зазрядното и все още карам трета година.Значи все пак в него нямаше ток,а после всичко си дойде на място,но да не забравяме.че акумулатора беше чисто нов.




Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани