Моторите и моторджиите

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 13.09.2009
Кара: опел

Re: Моторите и моторджиите

Мнение от Spoony » 30 Мар 2010, 19:52

мнението е цезнурирано
Последна промяна Spoony на 05 Юли 2010, 19:49, променена общо 1 път
.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 31.10.2007
Местоположение: София
Кара: Е39 520i, Suzuki GSXR 750 (K7)

Re: Моторите и моторджиите

Мнение от DjFace » 31 Мар 2010, 3:33

Много съм съгласен с колегата Димитрофф!
Аз като карам по Цариградско (примерно), се движа в лявата лента, с пуснат ляв мигач и чакам да ме пуснат, ама чакам зад колата така, че да съм му в огледалото (на вратата) и да ме забележи. Повечето шофьори реагират бързо и се мръдват с около половин метър встрани (което ми е напълно достатъчно). Така аз разбирам, че са ме забелязали и ми дават път и ги изпреварвам и така, кола по кола. Винаги изчаквам да се мръднат, така съм сигурен, че са ме видяли. По-безопасно е някакси. От друга страна, по светофарите, когато някой с кола се мръдне за да мога да се промуша между него и друга кола, винаги му махам за благодаря, колегиално е, човека не е длъжен да го прави.
Не искам да влизам в спор, дали мотористите, или автомобилистите.... повечето мотористи са и автомобилисти, да не го забравяме!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Кара: Lexus IS200

Re: Моторите и моторджиите

Мнение от Mind_Control » 31 Мар 2010, 11:55

Що делите моторите от колите!? Закона не прави разлика мотор ли караш, кола ли караш... :kuku: Ясно си е казано всичко в закона, който не се съобразява, било то с мотор или с кола, да си носи последствията.


Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 16.09.2007
Пол: Мъж
Кара: ги да ядат грудки

Re: Моторите и моторджиите

Мнение от dimithur » 31 Мар 2010, 12:06

Mind_Control написа:Що делите моторите от колите!? Закона не прави разлика мотор ли караш, кола ли караш... :kuku: Ясно си е казано всичко в закона, който не се съобразява, било то с мотор или с кола, да си носи последствията.


Прави, прави. И на магистралата ограничиението за мотори е 100км/ч :mhihi: :mhihi: :mhihi:
в една зверилница толерантност е равно на смърт
Н.Хайтов
http://www.youtube.com/watch?v=o7oVw72Bc4Y

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 12.01.2008
Местоположение: Пловдив

Re: Моторите и моторджиите

Мнение от alexand » 31 Мар 2010, 12:09

И аз това исках да кажа 1-2 страници по-назад, ама ме наплюха веднага децата :) Оня ден видях моторист да дава мигач :bowdown: :bowdown: :bowdown: Рекох си "какво по дяволите", дали и сред мотористите ще се появят хора с европейски манталитет ? Бих казал че има надежда.
Компанията "Chrysler" решила да поставя черна кутия в новите модели на джиповете "Grand Cherokee", която да записва последните думи на шофьора преди катастрофа. В Америка в 90% от случаите, последната дума е била "Shit!", докато в България, в 99% процента от случаите, последните думи на шофьора са били: "Пичове, скивайте к'во мо'а да напра'а с тоя джип!"


Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 16.09.2007
Пол: Мъж
Кара: ги да ядат грудки

Re: Моторите и моторджиите

Мнение от dimithur » 31 Мар 2010, 12:10

alexand написа: Оня ден видях моторист да дава мигач :bowdown: :bowdown: :bowdown:


Тоя трябва да влезе в новата българска история :mhihi: :mhihi: :mhihi:
в една зверилница толерантност е равно на смърт
Н.Хайтов
http://www.youtube.com/watch?v=o7oVw72Bc4Y

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Моторите и моторджиите

Мнение от alx » 31 Мар 2010, 17:46

Dimitroff написа:Знам как спират (брутално бързо в сравнение с кола) - пазя дистанция когато са отпред.


при идеални условия са горе долу на кантар с една нормална кола (особено ако колата е с абс). ако говориме за спортни коли- те спират по-бързо.

при реални условия (случай на изненада особено) колата спира доста по-бързо (с абс).

иначе по темата... всеки трябва да пази и да се пази.

единствения "автомобилен" проблем е че моторите са по-малки и дистанцията като ги гледаш лъже. човешкото око е устроено така, че "по-малко" се възприема като "по-далече"... от това произлизат и всичките катастрофи не по вина на моториста.

за тези по вина на моториста... друга история.
алекс
трабант 601с
разни други возила

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Моторите и моторджиите

Мнение от Dimitroff » 31 Мар 2010, 18:07

alx...с цялото ми уважение към теб, но...както съм успявал да намаля с мотор...никога не ми се е случвало с кола (не - не е спортна)...от масата ли ще да е... идея си нямам...идеални условия ... в България = само ако карам на сън.
Последна промяна Dimitroff на 31 Мар 2010, 18:15, променена общо 1 път

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Моторите и моторджиите

Мнение от alx » 31 Мар 2010, 18:15

Dimitroff написа:alx...с цялото ми уважение към теб, но...както съм успявал да намаля с мотор...никога не ми се е случвало с кола...от масата ли ще да е... идея си нямам...идеални условия ... в България = само ако карам на сън.


лъжливо е... защото така го усещаш- усилието да се удържиш на мотора докато спираш бързо ти дава усещането че спирането е по-бързо (и по-късо) от това на колата където седиш на седалка, подпрял си педала на спирачката (с най-силните си мускули - на краката) и се държиш за геврека и не изглежда толкова вероломно...

иди почети... мотора е по-лек, но има много малка контактна повърхност на гумите.... съотношението тегло/контактна повърхност е в полза на колата.

мисли го така - при екстремно спиране се спира предимно и само с предната гума (знаеш)... та контактната повърхност на един мотор на предната гума е примерно 20мм широка (дължината няма да я смятаме защото е същата за гума на кола и мотор горе долу).. мотора тежи 220кг примерно. една (най-обикновена) кола е със 225мм отпред... х2 - 450мм широка контактна повърхност... 450 делено на 20 ... е 22.5 пъти повече... значи за да са на кантар най-общо казано колата трябва да тежи 4950 (220 х 22.5) кг... което си е .. камион... допълнително 99% от моторите нямат абс и малко нещо пътя да не е перфектен... кочината е пълна...
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Моторите и моторджиите

Мнение от michev » 02 Апр 2010, 19:30

друг е въпроса доколко при екстремно спиране от 150 примерно мотора остава стабилен, т.е. с нормална курсова устойчивост
only rear wheel drive

Предишна

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook