Какво е това под дебитомера и под онзи цилиндър ?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Какво е това под дебитомера и под онзи цилиндър ?
Колеги , сега се опитвах да открия проблеми по моя М40 двигател и забелязах едно малко нещо към което е закачена букса и 2 маркуча . Единия маркуч май идва от цилиндричната кутия над това нещо , а другия отива в двигателя . Когато извадя буксата на това чудо двигателя сякаш работи по-спокойно . Някой може ли да ми обясни какво е това нещо , за какво служи и защо като му извадя буксата двигателя работи по-спокойно ? Намира се г/д ето тук : http://picbg.net/img.php?file=73ced88c88d1142d.JPG ( червената стрелкичка )
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Какво е това под дебитомера и под онзи цилиндър ?
в тоя съд се подвизават парите от горивния резервуар. като е студен мотора ел клапанчето щрака и пуска тея пари в всмукателния колектор да пообогатят сместта. ако на топъл мотор като откачиш жичката на клапана усещаш промяна в работата на мотора , може би имаш повреден температурен датчик който лъже компа че колата е студена и той щрака тоя клапан като за студен старт

- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Какво е това под дебитомера и под онзи цилиндър ?
Значи става въпрос за тази джаджа под цилиндричния съд . Одеве на топъл двигател в топло време като откачих буксата на това клапанче ли е какво е нз ... двигателя се успокои и взе да работи гладко . Като го закачих започна да претриса пак . Иначе за температурния датчик май всичко води нататак .... и високия разход от 30/100 и това , че двигателя някой път върви супер мн , др път е страшно муден и няма сила да тргне . На 1ва като тръгвам някой път имам чувството , че тръгвам на 3та . Имам чувството , че карам на смукач . Двигателя глъхне като натисна газта , все 1 карам на смукач при загрял двигател . Някой път се оправя . Забелязах , че когато съм в такъв момент , че подаването на газ почти да не влияе на ускорението , при задържане на педала на газта в едно положение колата ускорява на тласъци . Сякаш нещо се отпушва и запушва .... Ако откача тази букса дали може нещо да му стане на двигателя и мога ли да я карам така ?
Re: Какво е това под дебитомера и под онзи цилиндър ?
По добре си земи нов датчик,не е толкова скъп.


- totoza
- Потребител
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 13.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525tds
Re: Какво е това под дебитомера и под онзи цилиндър ?
zzuzi написа:По добре си земи нов датчик,не е толкова скъп.
а за кои точно датчик става на въпрос ?
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Какво е това под дебитомера и под онзи цилиндър ?
Не е скъп ама кой датчик от висчките
... ? Този който отчите температурата на двигателя и дава инфото на компа или някой др ?

- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Какво е това под дебитомера и под онзи цилиндър ?
ако е действително датчика на диагностика ще го покаже веднага , и ще ти кажат каде се намира .. на главата е , но там са 2 - единия е за показанието на таблото , другия е за компа на инжекциона.
това е единия от датчиците , да видиш как изглежда , но не съм сигорен кой от 2та е.
това е единия от датчиците , да видиш как изглежда , но не съм сигорен кой от 2та е.

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Какво е това под дебитомера и под онзи цилиндър ?
jakson написа:Значи става въпрос за тази джаджа под цилиндричния съд . Одеве на топъл двигател в топло време като откачих буксата на това клапанче ли е какво е нз ... двигателя се успокои и взе да работи гладко . Като го закачих започна да претриса пак . Иначе за температурния датчик май всичко води нататак .... и високия разход от 30/100 и това , че двигателя някой път върви супер мн , др път е страшно муден и няма сила да тргне . На 1ва като тръгвам някой път имам чувството , че тръгвам на 3та . Имам чувството , че карам на смукач . Двигателя глъхне като натисна газта , все 1 карам на смукач при загрял двигател . Някой път се оправя . Забелязах , че когато съм в такъв момент , че подаването на газ почти да не влияе на ускорението , при задържане на педала на газта в едно положение колата ускорява на тласъци . Сякаш нещо се отпушва и запушва .... Ако откача тази букса дали може нещо да му стане на двигателя и мога ли да я карам така ?
Твоят мотор работи с меко казано преобогатена смес. За това е толкова муден. Това под цилиндричния съд е клапан за вентилация на резервоара, писъл съм много за него, как се ремонтира и проверява, за сега ще копирам линк и лична кореспонденция. Като откачиш кабела работи равномерно защото изключва електромагнитния клапан и влиза въздух през клапана, малко се подобрява съотношението въздух-бензин. На мотор, който работи с нормална горивна смес това ще се отрази негативно. Може да караш с махнат кабел на захранването, но ще отчете грешка, по-добре не го прави. Ето линка и част от личната ми кореспонденция:
"Ивчо3 :
Здравей, за сега ще копирам линк с подробни обяснения. Въпросния клапан се намира над цилиндъра, който се вижда на снимката. Лесно се сваля и се разглобява. Смятах да пусна подробна тема със снимки как да се оправи клапана, но впоследствие се отказах. Пробвай като го извадиш от гумения пръстен, извади късото маркуче, което влиза в цилиндъра с активен въглен и както е включен с кабела палиш двигателя. Има ли засмукване на въздух през малкото маркуче, за което писах, този клапан трябва да се разглоби. Вътре има цилиндрична сърцевина с намотка, която също лесно се вади. Като я свалиш, тя се държи на двата кабела, които не ги разпояваш. Само вадиш металната пластинка и проверяваш гуменото уплътнение. То лесно се изяжда и в един момент почва да смуче въздух оттам. С нещо остро вадиш тази миниатюрна изядена гумичка и лепваш на нейно място друга, която сам ще си направиш. За целта аз използвах гумено уплътнение за кранове на най-обикновена батерия за вода, от тези с изпъкналите уплътняващи повърхности. С бръснарско ножче отрязах тънък слой и от естеството на изпъкналата част, уплътняването е перфектно. Лепнах парчето за пластинката и като засъхна лепилото изрязах стърчащите части. Залепих пластмасовия корпус на клапана, защото при ваденето фиксиращите пластмасови краища се чупят. След монтажа задължително пробвай по описания от мен начин дали смуче пак. Когато всичко е наред слагаш и маркучето към цилиндъра и готово. Ето и линка:
viewtopic.php?f=8&t=191860
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Какво е това под дебитомера и под онзи цилиндър ?
ивчо3 написа:jakson написа:Значи става въпрос за тази джаджа под цилиндричния съд . Одеве на топъл двигател в топло време като откачих буксата на това клапанче ли е какво е нз ... двигателя се успокои и взе да работи гладко . Като го закачих започна да претриса пак . Иначе за температурния датчик май всичко води нататак .... и високия разход от 30/100 и това , че двигателя някой път върви супер мн , др път е страшно муден и няма сила да тргне . На 1ва като тръгвам някой път имам чувството , че тръгвам на 3та . Имам чувството , че карам на смукач . Двигателя глъхне като натисна газта , все 1 карам на смукач при загрял двигател . Някой път се оправя . Забелязах , че когато съм в такъв момент , че подаването на газ почти да не влияе на ускорението , при задържане на педала на газта в едно положение колата ускорява на тласъци . Сякаш нещо се отпушва и запушва .... Ако откача тази букса дали може нещо да му стане на двигателя и мога ли да я карам така ?
Твоят мотор работи с меко казано преобогатена смес. За това е толкова муден. Това под цилиндричния съд е клапан за вентилация на резервоара, писъл съм много за него, как се ремонтира и проверява, за сега ще копирам линк и лична кореспонденция. Като откачиш кабела работи равномерно защото изключва електромагнитния клапан и влиза въздух през клапана, малко се подобрява съотношението въздух-бензин. На мотор, който работи с нормална горивна смес това ще се отрази негативно. Може да караш с махнат кабел на захранването, но ще отчете грешка, по-добре не го прави. Ето линка и част от личната ми кореспонденция:
"Ивчо3 :
Здравей, за сега ще копирам линк с подробни обяснения. Въпросния клапан се намира над цилиндъра, който се вижда на снимката. Лесно се сваля и се разглобява. Смятах да пусна подробна тема със снимки как да се оправи клапана, но впоследствие се отказах. Пробвай като го извадиш от гумения пръстен, извади късото маркуче, което влиза в цилиндъра с активен въглен и както е включен с кабела палиш двигателя. Има ли засмукване на въздух през малкото маркуче, за което писах, този клапан трябва да се разглоби. Вътре има цилиндрична сърцевина с намотка, която също лесно се вади. Като я свалиш, тя се държи на двата кабела, които не ги разпояваш. Само вадиш металната пластинка и проверяваш гуменото уплътнение. То лесно се изяжда и в един момент почва да смуче въздух оттам. С нещо остро вадиш тази миниатюрна изядена гумичка и лепваш на нейно място друга, която сам ще си направиш. За целта аз използвах гумено уплътнение за кранове на най-обикновена батерия за вода, от тези с изпъкналите уплътняващи повърхности. С бръснарско ножче отрязах тънък слой и от естеството на изпъкналата част, уплътняването е перфектно. Лепнах парчето за пластинката и като засъхна лепилото изрязах стърчащите части. Залепих пластмасовия корпус на клапана, защото при ваденето фиксиращите пластмасови краища се чупят. След монтажа задължително пробвай по описания от мен начин дали смуче пак. Когато всичко е наред слагаш и маркучето към цилиндъра и готово. Ето и линка:
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 8&t=191860
Благодаря за подробното описание ! Аз ще го видя , но дали проблема не е в темпераурния датчик ?
Re: Какво е това под дебитомера и под онзи цилиндър ?
На диагностика би трябвало да си покаже ако е датчика.А на м42 и м40 датчика за компа е този към радиатора.


- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Какво е това под дебитомера и под онзи цилиндър ?
zzuzi написа:На диагностика би трябвало да си покаже ако е датчика.А на м42 и м40 датчика за компа е този към радиатора.
Аз го видях този датчик след дълго търсене . Ще ида на диагностика и ще кажа на майстора да прегледа всички датчици , като обърне голямо внимание на температурния за ECUто
Re: Какво е това под дебитомера и под онзи цилиндър ?
а възножно ли е този температурен датчик ако се е скапал колата като е студена да пали и да варви идеално,а като се позатопли изобщо да не пали това е за мотор М52 Е36 

12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани