Нивомери за гориво
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Нивомери за гориво
Колеги решил съм да се опитам да реша проблема с грешното отчитане на нивото на горивото при Е36. Всички знаете (или поне голяма част от вас ) , че при Е36 това е често срещан проблем....
Когато приключа ще пусна тема (или ще ъпна тази) , за това как точно и какво да се направи , за да започнат износените с годините нивомери , да отчитат правилно ..... Смятам , че съм намерил решение на проблема , но за сега само толкова ....
Сега обаче имам едно питане към колегите , които са готови да помогнат .....
Който може и има желание , да измери съпротивлението на двата нивомера на неговата кола (става дума за бензинова). Измерването трябва да се направи, когато стрелката на таблото показва около второто деление (демек делението преди средното). Който има желание да направи това , след това да постне стойностите в тази тема ....
За тези които не знаят кои са буксите на нивомерите (но имат желание да помогнат) пускам тези снимки ...






На тази снимка се вижда коя е буксата на нивомера , който е заедно с бензиновата помпа (в случая , тази която е отворена ...)

Пак казвам измерването трябва да се извърши , когато стрелката на таблото показва второто делене (тоест делението съответстващо на 1/3 пълен резервоар, или делението след лампичката...). Целта ми е да сравня данните и да направя изводи....
Когато приключа ще пусна тема (или ще ъпна тази) , за това как точно и какво да се направи , за да започнат износените с годините нивомери , да отчитат правилно ..... Смятам , че съм намерил решение на проблема , но за сега само толкова ....

Сега обаче имам едно питане към колегите , които са готови да помогнат .....
Който може и има желание , да измери съпротивлението на двата нивомера на неговата кола (става дума за бензинова). Измерването трябва да се направи, когато стрелката на таблото показва около второто деление (демек делението преди средното). Който има желание да направи това , след това да постне стойностите в тази тема ....
За тези които не знаят кои са буксите на нивомерите (но имат желание да помогнат) пускам тези снимки ...






На тази снимка се вижда коя е буксата на нивомера , който е заедно с бензиновата помпа (в случая , тази която е отворена ...)

Пак казвам измерването трябва да се извърши , когато стрелката на таблото показва второто делене (тоест делението съответстващо на 1/3 пълен резервоар, или делението след лампичката...). Целта ми е да сравня данните и да направя изводи....
Re: Нивомери за гориво
Колега, правих нещо, свързано с твоята идея, но малко в по-друга насока , няма да навлизам в подробности, не са по темата.
Не ми се разхождаше с мултимер из пътищата, докато бензина намалява, затова свързах на мястото на нивомерите един променлив многооборотен тример 1к и въртейки го, наблюдавах стрелката на таблото и записвах съответните измерени волтажи на терминалите на тримера (за моите цели бе важен волтажа, а не съпротивлението на резистора).
Важно е да се отбележи, че таблото има много агресивни усредняващи алгоритми за подтискане моментните колебания на нивомерите, затова, след всяка промяна на съпротивлението на тримера, се налага изключване от контакт и отново включване, за да покаже веднага новата позиция.
Ето измерените от мен волтажи за съотверните позиции на стрелката на горивомера на таблото (за някои позиции съм мерил и съпротивлението на тримера:
U(V) R(ohm) Забележка
0.200 22 Sensors low limit
0.474 53
0.486 55 EMPTY Tank
0.500 58
1.400 -- Tank 1/4
2.000 -- Tank 2/4
2.540 315
2.750 -- Tank 3/4
3.200 474 Tank 4/4 (52l)
3.300 500 Sensors high limit
Не отговарям точно на твоя въпрос, но все пак данните може да са ти от полза.
Не ми се разхождаше с мултимер из пътищата, докато бензина намалява, затова свързах на мястото на нивомерите един променлив многооборотен тример 1к и въртейки го, наблюдавах стрелката на таблото и записвах съответните измерени волтажи на терминалите на тримера (за моите цели бе важен волтажа, а не съпротивлението на резистора).
Важно е да се отбележи, че таблото има много агресивни усредняващи алгоритми за подтискане моментните колебания на нивомерите, затова, след всяка промяна на съпротивлението на тримера, се налага изключване от контакт и отново включване, за да покаже веднага новата позиция.
Ето измерените от мен волтажи за съотверните позиции на стрелката на горивомера на таблото (за някои позиции съм мерил и съпротивлението на тримера:
U(V) R(ohm) Забележка
0.200 22 Sensors low limit
0.474 53
0.486 55 EMPTY Tank
0.500 58
1.400 -- Tank 1/4
2.000 -- Tank 2/4
2.540 315
2.750 -- Tank 3/4
3.200 474 Tank 4/4 (52l)
3.300 500 Sensors high limit
Не отговарям точно на твоя въпрос, но все пак данните може да са ти от полза.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Нивомери за гориво
jdl написа:......
Благодаря колега , до някъде твоите измервания ме ориентират , но аз също правих подобни и не дадоха , това , от което се интересувам. Имам известни съмнение , но не искам да навлизам в подробности , за това просто реших , че ако сравня данните с показанията от нивомерите на други колеги ще получа отговор на въпросите , които ме вълнуват ... Още ведънж благодаря ...

- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Нивомери за гориво
значи един колега в една тема беше дал, че 10 Ома са на празен резервоар, а 250 Ома дава при пълен до горе, тоест 2те крайни позиции, но тва е по книга нали, ти предполагам искаш да разбереш реалните стойности, за да прецениш отклонението. Вчера цял ден се занимавах с тоя нивомер, начи при 1/2 резервоар ми даваше 63 Ома на нивомера дето е сам (дето не е бензиновата помпа).
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Нивомери за гориво
BiTurbo написа:значи един колега в една тема беше дал, че 10 Ома са на празен резервоар, а 250 Ома дава при пълен до горе, тоест 2те крайни позиции, но тва е по книга нали, ти предполагам искаш да разбереш реалните стойности, за да прецениш отклонението. Вчера цял ден се занимавах с тоя нивомер, начи при 1/2 резервоар ми даваше 63 Ома на нивомера дето е сам (дето не е бензиновата помпа).
Благодаря ти много

Аз знам какви са стойностите при празен и при пълен резервоар , но се оказа , че има нещо друго , сега няма да навлизам в подробности , по късно , когато установя всичко с точност ще конкретизирам ....
При пълен резервоар 1/2 си измерил показание на нивомера 2( така ще го наричам условно , този , който не е на помпата) -63 Ома , а този който е на помпата (нивомер 1)сигурно не си го мерил ...? За мен е важно именно двата нивомера да се премерят , защото имам съмнения и съм почти сигурен за едно нещо , но нека да сравня и ще кажа за какво става дума .... Важно е обаче и двата нивомера да се премерят и по възможност при стрелка , сочеща второто деление (но не непременно).... Още веднъж благодаря !
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Нивомери за гориво
значи аз и условния 1ви мерих, ама проблема е, че не си спомням точно той какво даваше, май беше около 100 Ома, но резервоара беше малко по пълен отколкото когато мерих условния номер 2, който даде 63, така че тва определено не го взимай под внимание. Но при всички случаи 2та не показваха едно и също. Проблема при мен е обаче че от време на време ми прави мизериите с 2те половини, тоест пълня бензин и на 3/4 ми изключва пистолета, някой път се пълни до горе, някой път само до 3/4, и аз предполагам, че в тази половина, където е помпата (условно номер 1) е дало повече съпротивление, тъй като там вероятно е имало повече бензин отколкото при номер 2. Затова не знам колко може да ти са от полза данните ми. Глупавото е, че нямам под ръка мултицет (тряя да взема да си купя вече един) и тва го мерих тука на работата, ще се опитам да премеря в понеделник на ново дали ще стане. 

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Нивомери за гориво
BiTurbo написа: Но при всички случаи 2та не показваха едно и също. :
Значи точно така трябва ... да не показват едно и също .... Ориентировъчно, при мен ,единя показваше 11 ома (нивомер номер 2) , а нивомер номер 1 (който е на помпата ) показваше 110 ома, това , когато стрелката сочи второто деление ....
- joreto_88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 416
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '01 E46 318Ci
Re: Нивомери за гориво
Нормално е да показват различни съпротивления при условие, че стрелката стои на 2-рото деление. Тогава лявата половина (тази зад шофьора), където стои нивомера без помпата (сондата) е празна. В нея се връща обратното гориво, което веднага бива засмуквано от сондата и изпращано към помпата от другата страна. И на мен ми прави мизерии стрелката и 2-3 пъти съм отварял резервоара да гледам наистина ли го яде бензина. Колегата Куни преди време ми беше писал че знае как се отстранява проблема, но било много дълго и не му се пишело.
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Нивомери за гориво
и така нали обещах, че днеска пак ше замерим и ето
значи при показание на уреда:

измерих 32.8 Ома на сондата без помпата (зад шофьора)
и са тука идва проблема, не знам кво стана ама другата сонда не успях да я премера, начи слагам 2те щипки на мултицета и ми изписва за секунда няква стойност и после нищо не показва и така 10 пъти пробвах и все така правеше, в момента на допиране изписва нещо и после нищо не покзава, стойностите, които изписваше бяха 33, 88, 150
Все различно, ама както казах нещо там не стана, не знам защо
Надявам се да съм бил поне малко полезен.
значи при показание на уреда:

измерих 32.8 Ома на сондата без помпата (зад шофьора)
и са тука идва проблема, не знам кво стана ама другата сонда не успях да я премера, начи слагам 2те щипки на мултицета и ми изписва за секунда няква стойност и после нищо не показва и така 10 пъти пробвах и все така правеше, в момента на допиране изписва нещо и после нищо не покзава, стойностите, които изписваше бяха 33, 88, 150


Надявам се да съм бил поне малко полезен.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Нивомери за гориво
BiTurbo написа:....
и са тука идва проблема, не знам кво стана ама другата сонда не успях да я премера, начи слагам 2те щипки на мултицета и ми изписва за секунда няква стойност и после нищо не показва и така 10 пъти пробвах и все така правеше, в момента на допиране изписва нещо и после нищо не покзава, стойностите, които изписваше бяха 33, 88, 150Все различно, ама както казах нещо там не стана, не знам защо
![]()
.
Ще ти кажа защо е станало така , защото вероятно си сложил уреда на обхват 200-ома , а съпротивлението на нивомера на помпата е отишло над тая стойност (и за това за момент е давало някакво съпротивление и след като надвиши скалата , просто не е показвало нищо ...Просто е трябвало да смениш обхвата на уреда и е щяло да покаже правилно ... Друго обяснение не виждам ...). Логично...., след като ти покзава на таблото , че резервоара ти е пълен почти на половина , то тази част от резервоара в която е помпата е почти пълна и съпротивлението на нивомера е почти на максимума (над 200 ома) , а в другата част на резервоара има някакво гориво и то отчита около 30 ома , както ти каза ...., за това ти е показал така уреда ...
Благодаря ти , ориентира ме ....

- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Нивомери за гориво
metodi80 написа:BiTurbo написа:....
и са тука идва проблема, не знам кво стана ама другата сонда не успях да я премера, начи слагам 2те щипки на мултицета и ми изписва за секунда няква стойност и после нищо не показва и така 10 пъти пробвах и все така правеше, в момента на допиране изписва нещо и после нищо не покзава, стойностите, които изписваше бяха 33, 88, 150Все различно, ама както казах нещо там не стана, не знам защо
![]()
.
Ще ти кажа защо е станало така , защото вероятно си сложил уреда на обхват 200-ома , а съпротивлението на нивомера на помпата е отишло над тая стойност (и за това за момент е давало някакво съпротивление и след като надвиши скалата , просто не е показвало нищо ...Просто е трябвало да смениш обхвата на уреда и е щяло да покаже правилно ... Друго обяснение не виждам ...). Логично...., след като ти покзава на таблото , че резервоара ти е пълен почти на половина , то тази част от резервоара в която е помпата е почти пълна и съпротивлението на нивомера е почти на максимума (над 200 ома) , а в другата част на резервоара има някакво гориво и то отчита около 30 ома , както ти каза ...., за това ти е показал така уреда ...
Благодаря ти , ориентира ме ....
виж изобщо не се сетих, че така работи тая глупава систем

Вено при 33 Ома на едното (тоест почти празно) и при половин резервоар, тряя да е имало 250 Ома някъде на другото........ ама къв съм несъобразителен

- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Нивомери за гориво
и така, мерих го пак, не можах да се стърпя и както каза Методи наистина мултицета беше слошена на 200, та на същото показание от картинката по горе (довечера ше сложа и актуалната) показа 40 Ома на тва зад шофьора (без помпата) и 205 Ома на тва зад пасажера (с помпата), айде тва е от мен
да са е"а в идиота 
ето и показанието>



ето и показанието>

Последна промяна BiTurbo на 31 Мар 2010, 0:59, променена общо 1 път
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Нивомери за гориво
BiTurbo написа:и така, мерих го пак, не можах да се стърпя и както каза Методи наистина мултицета беше слошена на 200, та на същото показание от картинката по горе (довечера ше сложа и актуалната) показа 40 Ома на тва зад шофьора (без помпата) и 205 Ома на тва зад пасажера (с помпата), айде тва е от менда са е"а в идиота

13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани