Как се кара АВТОМАТИК???

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 22 Сеп 2005, 6:03

всеки си има своя истина... 8)

ето прочети тук една интересна тема писана от инжинери...

http://www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=81815&page=7
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 383
Регистриран на: 22.06.2005

Мнение от gyrate » 22 Сеп 2005, 19:14

С други думи, ти нищо не можа да представиш за да си легитимираш думите. Мерси за опита но е пълен провал.

Това което ми даде няма нищо общо с тази тема и е спекулация базирана на специализирани машини които не се карат на улицата.

На здраве.

Но моля те стига распростанява невярна информация.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 23 Сеп 2005, 1:28

хайде ще опитам отново и по малко по-друг начин...

както много добре знаеш единствения начин да разбереш реално колко се губи от трансмисията е да измериш двигателя на стенд и след това във колата. иначе няма как да знаеш защото няма два еднакви двигателя във две идентични състояния. още повече че има тенденция във индустрията двигателите във автоматичните коли да ги правят със по-малко коне- някои си го казват, повечето не. примери колкото щеш...

но по темата- ти мерил ли си двигател на стенд, след това във кола със ръчна кутия (за в-макс) и след това да си сменил само скоростната кутия със автоматична (за драг) и пак да си замерил че знаеш колко се губи? това е единствения начин да си сигурен. не си? е, аз имам пък съм го минал тоя път и ти казвам че ако автоматика ми беше изгубил 25% щях да го ползвам за котва на яхтата дето я нямам.

а примери много- най-пресния- 469 коня е55 амг със допотопна 5-скоростна автоматик даде 422 коня на гумите. питах, разпитвах- нормално било. толкова давали. добре. това какво означава? че има 11% загуби? или че всъщност 469те коня по документи всъщност за 506 щото в началото сл55 беше със толкова коне (и същия мотор) и после ги викаха обратно да ги де-тунинговат ма май не ги били пипали всъщност? ама ако е 506 коня и дава 422 на гумите това значи ли че същата трансмисия има 19% загуби? може би. ама никога не знаеш и това ми е тънката мисъл. аз мотор от е55 на стенд не съм виждал...

и друго- мазда раздаде по $500 на всички притежатели на рх-8 които се оплакаха че колите им дино-ват каквото изглежда че трябва да дават по документи.. автоматиците които бяха 197 коня на вала даваха по 157 коня на диното (25%?) и това се смяташе за неприемливо. беше страшен скандал.. иди на рх-8 форумите и чети ако ти се забавлява... тез дето не искаха $500 а искаха коне, мазда им събра возилата, прави им нещо по електрониката и катализаторите и им ги върна със още 10-15 коня отгоре. пак са недоволни щото автоматичната рх-7 преди 10 години имаше 16% загуби и всички очакваха подобно число ама.... ама мазда си изми ръцете... още псуват...

а за генералните фактите - има си гугъл- иди търси. виждам че разбираш- няма да ти е проблем да се поинтересуваш и за другите коли... ако максимите дават 25% загуби във автоматиците- определено са изключение или тез дето си ги видял са били болни, или вентилатора е бил малък пред диното или оператора, куц или фазата на луната е била крива... но не ми звучи вярно ама хич

та късата ми мисъл е - никога не знаеш а и да знаеш не е ясно дали положените величини са верни ... а числата които аз ги пиша и процентните загуби съм видял със собствените си очи- все пак като ти минат през погледа хиляда коли на динамометъра (някои от тях със една трансмисия, после със друга) и добиваш някаква представа кое как..

ма лошо няма де...
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 383
Регистриран на: 22.06.2005

Мнение от gyrate » 24 Сеп 2005, 8:58

Това не променя факта че 90% от колите па и даже повече губят масивно.

Стига се опитва да го анализираш като някакъв инжинер. такива с лопата да ги ринеш в БГ. фигурите говорят за себе си.

много компании бяха съдени за 20+% загуби, и така и си останаха делата.

всички данни които ти дадох са верификирани. твоето отказване да го реализираш ме връща отново на темата "8 милиона инжинери, па всеки работи като продавач". тълкуване па тълкуване.. ех бре чуете нещо някъде и това е. край.



/thread

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 698
Регистриран на: 13.04.2005
Местоположение: Wherever I may roam...

Мнение от F-14 » 25 Сеп 2005, 2:27

gyrate написа:......


/thread

чу ли бе alx стига са праи на разбирко такива като тебе в БГ има много :ahah: :ahah: :ahah:
;)

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 25 Сеп 2005, 5:35

gyrate написа:Това не променя факта че 90% от колите па и даже повече губят масивно.


а аз ти казвам че си в грешка и аз лично съм видял точно един автомобил които губи около 25% и това беше едно скуби врх със автомат и със турбо проблеми- та не беше ясно дали губи толкова много или просто не си прави конете... но ако прочетеш какво съм ти написал преди- говориме за коли със предно или задно предаване та този случай не е актуален.

Стига се опитва да го анализираш като някакъв инжинер. такива с лопата да ги ринеш в БГ. фигурите говорят за себе си.


пак не четеш. написах ти че съм видял много коли на динамометър... това е личен опит. не е прочетено. ако знаеше повече за мене щеше да ти е ясно че никога не си смуча неща от пръстите. но все едно. аз просто ти свеждам какво съм видял. ти ми свеждаш какво ти си видял (или прочел- все едно е за мене)... затова и ти написах че имаме различни истини. хубаво. дали съм твърдоглав? разбира се- за неща видяни със собствените си очи- няма и друг начин...

много компании бяха съдени за 20+% загуби, и така и си останаха делата.


не. всичките подобни усилия почти винаги завършват със компанията да обезпечава клиентите по някакъв начин (пари или корекции). но не мислиш ли че този факт всъщност е показател за нещо друго? ... че не е прието/нормално/очакващо се да има толкова загуби във автоматиците и такива като тебе които мислят че 25% от автомат е нормално са малциноство?

всички данни които ти дадох са верификирани. твоето отказване да го реализираш ме връща отново на темата "8 милиона инжинери, па всеки работи като продавач". тълкуване па тълкуване.. ех бре чуете нещо някъде и това е. край.


тука си прав 8) но със малки корекции- не съм инжинер. не принадлежа към 8те милиона. не работя като продавач или не поне във смисъла или размаха във които си го имал напредвид (си мисля). и не тълкувам и не съм чул твърденията си- или ако съм ги чул е било от дино оператора които е сочил екрана защото аз съм бил прекалено зает да не се блъсна във ограничителя на оборотите. и така 1000+ пъти. виж- написах ти го във прав текст. казвам ти да ходиш да четеш на нета защото това е единствения начин тука да приложа (чужди) факти без да обяснявам неща тука които считам за излишна информация. на нета има хора разни и всеки си е избрал някакво русло на поведение и си има причина за това. аз не съм изключение.

аз за себе си изчерпах темата.
алекс
трабант 601с
разни други возила

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 25 Сеп 2005, 11:51

gyrate написа:...Стига се опитва да го анализираш като някакъв инжинер. такива с лопата да ги ринеш в БГ. фигурите говорят за себе си....
...твоето отказване да го реализираш ме връща отново на темата "8 милиона инжинери, па всеки работи като продавач". тълкуване па тълкуване.. ех бре чуете нещо някъде и това е. край.
/thread

Колега,
темата е хубава - всеки си има теза и я защитава. НЕ я разваляй!
Проблема е в това, че ти се мислиш за повече от другите. Ако постовете ти бяха издържани в приятелския тон, всичко щеше да е наред, ама ти не...
Опитай се да не се държиш като един от твойте "8 милиона продавачи - пишман инженери".... Бъди дорбонамерен, защото иначе се стига до конфликти, от които никой не печели - най-малко ти!
Вземи пример от alx, той се опитва да ти обясни нещата мнооого приятелски (евала за това).
Това е!
НАЗДРАВЕ!!! ;)


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 26 Сеп 2005, 20:55

абе вие кви теории сте развили на човека направо умрех... :mhihi: :mhihi: ама не сте му казали най-важното май :arrow: че са кара с един крак :idea: :mhihi: :mhihi:
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 29 Сеп 2005, 17:22

Малко късно се намесвам, ама от доста време не съм влизал.

BMW_POWER написа:Динамические качества и расход топлива (в скобках указаны значения для универсала):
0-100 км/ч - Макс. скорост Средний расход топлива по EU
523i - 8,5 (8,8) сек. 235 (227) км/ч 8,5 (8,7) литра/100 км
525i - 7,5 (7,8) сек. 245 (240) км/ч 8,7 (8,9) литра/100 км
530i - 6,5 (6,6) сек. 250 (250) км/ч 8,8 (9,2) литра/100 км
525xi - 8,3 (8,5) сек. 237 (232) км/ч 9,6 (9,9) литра/100 км
530xi - 6,8 (7,0) сек. 250 (245) км/ч 9,7 (10,1) литра/100 км

Както виждаш разликите са в рамките на десети от секундата и на литъра. Та понеже градското на автоматика наистина е по-високо, ако имаш понятие как се формира среден разход за ЕС, ще си направиш извод за среден разход за извънградско.
А при 20% загуба на мощност да губишсамо 0.1-0.3 сек при ускорение от 0-100км ......
Изтрии си т.3!


"Универсал" в руската техническа литература означава кола-комби. Или по нашему ТУРИНГ.

turboto написа:... 1-ва и 2-ра ги ползваш ако теглиш нещо голямо по наклон (примерно някой закъсал с джип от сафарито КОМ-ЕМИНЕ) :-)

gyrate написа: ...
3, 2, 1 се ползва да заключиш на дадена скорост. нямат нищо общо с теглене и мощност. обаче ако трансмисията само превключва, е добре да я туриш в скорост и държиш там че да не се износва, или както си е термина "да лови за предавката". . например между светофари.. много лесно може да си превключи 3 скорости ако а на Д но ако си я сложиш на 1 можеш да си караш това растояние с 2.5rpm и спестиш един куп превклучвания и износване.


Тука и двамата сте в грешка. Нищо не се заключва и не е задължително да си на някоя от тези положение на лоста за да теглиш. Цифрата показва до коя предавка ще превключва кутията. Първа (при някои модели и втора) задължително се включва на място(за това лоста се премества или след като издърпаш "спринцовката"-Опел, или натиснеш бутона отстрани на лоста-БМВ, или преместиш лоста встрани по "лабиринта"-Мерцедес). Някой автомобили имат и позиция на лоста с цифра 3, а други имат бутон някъде по лоста, който върши същата работа. Принципно няма значение дали е с положение или с бутон, защото превключването се командва по електрически път(със същия успех може да се смени лоста с бутончета както е при "Чайка"-та). Обикновено тези с 4-степенни кутии имат P-R-N-D-1-2 и бутонче за 3-та, а 5-степенните - P-R-N-D-1-2-3 и бутон за 4-та. Та значи, ако си поставил лоста на 2 кутията ще сменя само на 1 и 2-ра. Такава е и идеята на бутончето. Когато си на Д (драйв, а не директ) го натискаш и ограничаваш до 3-та (респективно 4-та). Обикновено се практикува когато имаш дълго изкачване или спускане със завои. И за да не сменя постоянно предавките се ограничава.

bat Jeko написа:...
Автоматичните скоростни кутии маслото им се проверяа на скорост (от двама души)единия включва на скорост а другия гледа щеката.само на скорост иначе предвките остават сухи и гориш...

Еееееееее, айде сега. Значи на светофар моге да съм на Д и да съм стъпил на спирачката, а когато провервам маслото ми преябва помощник. :twisted: :twisted: :twisted: Аз пък 4 години я правех тази операция сам (само на теб ще кажа как го правех - дърпах ръчната ;))
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 383
Регистриран на: 22.06.2005

Мнение от gyrate » 29 Сеп 2005, 19:38

Тука и двамата сте в грешка. Нищо не се заключва и не е задължително да си на някоя от тези положение на лоста за да теглиш. Цифрата показва до коя предавка ще превключва кутията. Първа (при някои модели и втора) задължително се включва на място(за това лоста се премества или след като издърпаш "спринцовката"-Опел, или натиснеш бутона отстрани на лоста-БМВ, или преместиш лоста встрани по "лабиринта"-Мерцедес). Някой автомобили имат и позиция на лоста с цифра 3, а други имат бутон някъде по лоста, който върши същата работа. Принципно няма значение дали е с положение или с бутон, защото превключването се командва по електрически път(със същия успех може да се смени лоста с бутончета както е при "Чайка"-та). Обикновено тези с 4-степенни кутии имат P-R-N-D-1-2 и бутонче за 3-та, а 5-степенните - P-R-N-D-1-2-3 и бутон за 4-та. Та значи, ако си поставил лоста на 2 кутията ще сменя само на 1 и 2-ра. Такава е и идеята на бутончето. Когато си на Д (драйв, а не директ) го натискаш и ограничаваш до 3-та (респективно 4-та). Обикновено се практикува когато имаш дълго изкачване или спускане със завои. И за да не сменя постоянно предавките се ограничава.



ъхм?

1, значи че ще седи на първа без значение какво правиш.
2, на втора (подразбирайки се че ще си минава първа нормално..}

и така.

ако това не е "заключване" или държене на скорост не съм сигурен ти какво го наричаш..... защото туко що каза същото нещо което аз писах преди седмица па ми викаш че съм грешен?

т-т-т-тузар
Аватар
Мнения: 3389
Регистриран на: 6.01.2004

Мнение от GaD » 30 Сеп 2005, 9:58

извода от цялата тема е, че трябва да се кара ръчка :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 30 Сеп 2005, 15:05

gyrate написа:ако това не е "заключване" или държене на скорост не съм сигурен ти какво го наричаш...


The Boss съвсем правилно го каза, но ще го поясня - не е "заключване" а ограничение отгоре. Примерно моят е 4-степенен автоматик и като P-R-N-D-3-2-1 като го сложа на 3, това го ограничава отгоре до 3-та скорост (т.е. никога няма да сложи 4-та), но не го ограничава да стои само на 3-та - ако намаля ще сложи обратно 2-а и т.н. просто ще се държи все едно че я няма 4-тата предавка. Аналогично ако сложа на -2- ще се държи като че има само 1-а и 2-а (но ако се анложи ще връща 1-а)

Имам да кажа нещо и по въпроса "слагане на N в движение".
Не знам дали сте обърнали внимание, но има някои особености при тегленето на коли с автоматични скорости от гореупоменатия тип. В книжките пише - ако се налага теглене долейте 1 литър АТФ, и теглете с не повече от 50км/ч на разстояние не повече от 50 км, след което източете излишното количество масло. Ако се налага теглене на по-голямо разстояние трябва да се откачи кардана от скоростната (в слуая на БМВ ;)) Обяснението, което съм чел е, че автоматика се маже под налягане, а налягане има само когато работи мотора (т.е. въртенето на скоростната откъм гумите при загасен мотор не може да й докара нормално работно налягане на наслото).
При това положение, аз бих избягвал да пускам наклони на N (въпреки че мотора си работи).
Интересно ми е някой има ли аргументи "за" или "против" смяната от 4-та на 3-та или от 3-та на 4-та в движение?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 13.04.2005
Местоположение: София

Re: Скоростна кутия

Мнение от Rado1 » 10 Ное 2005, 22:45

turboto написа:Според мен когато караш, спираш по светофари и тем подобни си стой на "D" (директна). когато примерно Те спрат полицаи :-) и не си гасиш колата я остави на "P" (паркинг), ако се спускаш по права отсечка или на някоя от магистралите и решиш да икономисаш някое и друго бензиново (или дизелово) изпарение можеш спокойно да я сложиш на "N" (неутрална). Иначе както каза GaD стой си на "D". 1-ва и 2-ра ги ползваш ако теглиш нещо голямо по наклон (примерно някой закъсал с джип от сафарито КОМ-ЕМИНЕ) :-)



Ти маи не си карал автоматик
Пусни на N по нанадолнище повече от 3 километра и хварляш скоростите след това

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Скоростна кутия

Мнение от alx » 10 Ное 2005, 23:53

Rado1 написа:Ти маи не си карал автоматик
Пусни на N по нанадолнище повече от 3 километра и хварляш скоростите след това


не. вярвай ми. няма нищо лошо във това да пускаш на "н" по нанадолнище- до колкото после като дръпнеш на "д" си синхронизирал оборотите преди да "закачи"...
алекс
трабант 601с
разни други возила

Предишна

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook