М42 в компакт малко помощт
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- TyK-TaM
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 23.02.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 328
- Мечтае да кара: BMW e63 M6 cabrio
Re: М42 в компакт малко помощт
MaNiNC написа:Ееее хора златни сте, аз това го планувах ама се чудех какво и как да го правя защото не знаех дали ще паснат нещата - генерация, скорости, компютъра и всичко каквото правите го пускайте тука да четеме и това може да стане много полезна тема.
Аз по скоро мислех за М44 все пак е по новия мотор и мисля че ще е доста по - добре.
Даже ако драснете точно какво трябва да се смени и направи още по - добре, смисъл компютрър, генерация там каквото си е, за да се премине от М43 на М42-М44, дори после каква е процедурата с регистрацията на колата отново в кат
Продцедурата е ,че трябва да имаш документ за мотора ако нямаш правите с предишният му собственик един писмен договор между вас двамата също така ще ти е нужн и документ за бракуване на автомобила от който зимаш мотора ако ще се бракува и от там в КАТ минаваш на каналите и технотест смяна на талона и съответно заплащане както за талона така и за технотеста и си ти ако е повече конски сили , ще трябва да се разкараш и до данъчното да се коригират данните и от там нататък само безаварино , има и друг варянт да неходиш никъде и да си пердашиш с старите документи ако непродаваш колата , ако е продаваш след време може и без да сменяш пак документи при условие ,че продаваш колата на някой твой съгражданин (демек в населеното място където живееш) понеже не се налага минаване през канала а проста смяна на талона с данните на новия собственик . А ако ще е продаваш на някой от друг град по добре е регистрирай ако човека не е враскар понеже няма как по друг начин да мине през КАТ без да го огледат хубаво


Re: М42 в компакт малко помощт
колега мойтта316 се води без номер на мотора ако кача ис -ковия ще има ли ядове?нали пак е 4 цилиндара?по очевидно е според мен ако кача някой 6-ак апа се води1.6 по талон?
- TyK-TaM
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 23.02.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 328
- Мечтае да кара: BMW e63 M6 cabrio
Re: М42 в компакт малко помощт
borcho6 написа:колега мойтта316 се води без номер на мотора ако кача ис -ковия ще има ли ядове?нали пак е 4 цилиндара?по очевидно е според мен ако кача някой 6-ак апа се води1.6 по талон?
щом се води че няма номер на мотора мисля ,че няма да има праоблем , несъм на 100% сигорен обаче
- mitko_dd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 16.08.2009
- Местоположение: Кюстендил-София
- Пол: Мъж
- Кара: e30 m3
Re: М42 в компакт малко помощт
вчера направихме смяната
всичко траеше около 5 часа като половината бяха шматкане
снимки ще кача утре и подробности по смяната
разликата е огромна
днес на 400 метра драг се бягах с един голф 3 2000 кубика 150 кона ,до втора съм пред него половин кола ,но след като сложа трета ме дърпа тои с половин кола и така завършваме
също се бягах и с 2 купета 320 с вануси ,то направо смешна работа
минавам ги като спрели ,на финала с повече от 2 коли ги бия
всичко траеше около 5 часа като половината бяха шматкане
снимки ще кача утре и подробности по смяната
разликата е огромна
днес на 400 метра драг се бягах с един голф 3 2000 кубика 150 кона ,до втора съм пред него половин кола ,но след като сложа трета ме дърпа тои с половин кола и така завършваме
също се бягах и с 2 купета 320 с вануси ,то направо смешна работа
минавам ги като спрели ,на финала с повече от 2 коли ги бия
- FaceOff
- ентусиаст
-
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: М42 в компакт малко помощт
Колега, радвам се за теб, но след последните два реда нали се сещаш на какво ще се обърне темата..
Иначе обещаните снимки и подробности по темата сигурно ще са интересни.

Re: М42 в компакт малко помощт
mitko_dd написа:вчера направихме смяната
всичко траеше около 5 часа като половината бяха шматкане
снимки ще кача утре и подробности по смяната
разликата е огромна
днес на 400 метра драг се бягах с един голф 3 2000 кубика 150 кона ,до втора съм пред него половин кола ,но след като сложа трета ме дърпа тои с половин кола и така завършваме
също се бягах и с 2 купета 320 с вануси ,то направо смешна работа
минавам ги като спрели ,на финала с повече от 2 коли ги бия
и по подробни обяснения къде е възможно да срешна трудност!чакам колега

- mitko_dd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 16.08.2009
- Местоположение: Кюстендил-София
- Пол: Мъж
- Кара: e30 m3
Re: М42 в компакт малко помощт
ето и подробностите
За по-лесна работа ви е нужен канал но и без канал ще се справи човек
Мотора се бади със скоростите
Започваме с разкачане от долу :
1. развива кардана
2. свалят се всички планки които съм показал по надолу в снимките
3.сваля се планката която държи скоростите
4.развивате болтовете на тампоните на мотора
5.сваля се една траба която е под мора ще се сетите като я видите (забравих как се казва и не съм я снимал)
6.оглеждате и разкачете всичко което е закачено от долу по мотора(хидравлика,масата на мотора,помпата на съединитея,скоростния лост,буксата за задна) и мисля ,че това е отдолу


Минаваме отгоре
първо махаме капака за по-лесна работа и полес започваме:
1.махаме радиатора
2.откачаме 3-те релета от стоиките им(те са отстрани на бушоните кабелите им идват от прохода над мотора едното е бяло,оранжево и синю)
3.има две големи кръгли букси -едната е с капачка(тази за диагностиката) а другата е включана друга букаса(нещо не го обясних но ще се сети човек)
та разделяте двете букси и сваляте тази с капачката от стоиката и
4.разкачаме пласмасовия проход с камбели които минава над двигателя
5.откачаме и вадим компиютара
6.при бушините има един болт(там е + от акумулатора) на които е закачен един червен кабел които влиза в прохода които минава над двигателя
та разкачате го и него
и вече е разкачена инсталацията
7.разкачате всичко което е към мотора - дебитомер с филтарна кутия,клапан и филтар за парите от резервоара, иииии всичко което е закачено за мотора
няма нещо което е скито и да не се вижда просто го оглеждате хубаво и това е





след като се разкачили всичко идва ред да вадите мотора
за целта ви трябва здрави важе(може и стоманено) и "уред" за вадене - лебетка,хидравлична кука , 4-5-6 човека
ние го вадихме с помоща на камион за сондажи
закачихме го на стрела иа го измукнахме
мотора се закача на двете ушета - едната е отпред другата е отзад точно кадето се сабират скоростите и мотора най-отгоре е
задължително го закачате и на двете ушета иначе се посуква мотора и после 2-часа вадене


След като извадите мотора трябва да звалите мотора
Развивате всичките болтове и ги вадите,след това ги качвате на другия мотор
Сега се повтаря всичко обратно което сте направили зада свалите стария мотор
Инсталациите са еднакви (три релета, 2-букси едната се завива на буксата към купето ,+ кабела на болта и всичко кокто сибеше и със стария мотор)
Не срещнахме никакъв проблем освен накрая когато тръгнахме да палим
Качвам се аз давам на контакт тръгвам да върта и всичко гасне (все едно е паднал акумулатора)
Сваляме акумулатора слагаме друг - но пак така и аз се сещам ,че сме забравили масата на мотора
Закачихме я и си запали от рас
Цялата работа става за около 4 часа най-много ако се има нужния инструмент и кои да ти помага
Ние работихме 3-ма като 2-ма седяха да ни подават инстумент и тн
Които има нужда от помощ или не е разбрал нещо нека пише тук или на лс
И накрая когато всичко е готово и е тествано колата се оставя да почива тогава трябва да се полее




[



За по-лесна работа ви е нужен канал но и без канал ще се справи човек
Мотора се бади със скоростите
Започваме с разкачане от долу :
1. развива кардана
2. свалят се всички планки които съм показал по надолу в снимките
3.сваля се планката която държи скоростите
4.развивате болтовете на тампоните на мотора
5.сваля се една траба която е под мора ще се сетите като я видите (забравих как се казва и не съм я снимал)
6.оглеждате и разкачете всичко което е закачено от долу по мотора(хидравлика,масата на мотора,помпата на съединитея,скоростния лост,буксата за задна) и мисля ,че това е отдолу


Минаваме отгоре
първо махаме капака за по-лесна работа и полес започваме:
1.махаме радиатора
2.откачаме 3-те релета от стоиките им(те са отстрани на бушоните кабелите им идват от прохода над мотора едното е бяло,оранжево и синю)
3.има две големи кръгли букси -едната е с капачка(тази за диагностиката) а другата е включана друга букаса(нещо не го обясних но ще се сети човек)
та разделяте двете букси и сваляте тази с капачката от стоиката и
4.разкачаме пласмасовия проход с камбели които минава над двигателя
5.откачаме и вадим компиютара
6.при бушините има един болт(там е + от акумулатора) на които е закачен един червен кабел които влиза в прохода които минава над двигателя
та разкачате го и него
и вече е разкачена инсталацията
7.разкачате всичко което е към мотора - дебитомер с филтарна кутия,клапан и филтар за парите от резервоара, иииии всичко което е закачено за мотора
няма нещо което е скито и да не се вижда просто го оглеждате хубаво и това е





след като се разкачили всичко идва ред да вадите мотора
за целта ви трябва здрави важе(може и стоманено) и "уред" за вадене - лебетка,хидравлична кука , 4-5-6 човека
ние го вадихме с помоща на камион за сондажи
закачихме го на стрела иа го измукнахме
мотора се закача на двете ушета - едната е отпред другата е отзад точно кадето се сабират скоростите и мотора най-отгоре е
задължително го закачате и на двете ушета иначе се посуква мотора и после 2-часа вадене


След като извадите мотора трябва да звалите мотора
Развивате всичките болтове и ги вадите,след това ги качвате на другия мотор
Сега се повтаря всичко обратно което сте направили зада свалите стария мотор
Инсталациите са еднакви (три релета, 2-букси едната се завива на буксата към купето ,+ кабела на болта и всичко кокто сибеше и със стария мотор)
Не срещнахме никакъв проблем освен накрая когато тръгнахме да палим
Качвам се аз давам на контакт тръгвам да върта и всичко гасне (все едно е паднал акумулатора)
Сваляме акумулатора слагаме друг - но пак така и аз се сещам ,че сме забравили масата на мотора
Закачихме я и си запали от рас
Цялата работа става за около 4 часа най-много ако се има нужния инструмент и кои да ти помага
Ние работихме 3-ма като 2-ма седяха да ни подават инстумент и тн
Които има нужда от помощ или не е разбрал нещо нека пише тук или на лс
И накрая когато всичко е готово и е тествано колата се оставя да почива тогава трябва да се полее





[




- mitko_dd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 16.08.2009
- Местоположение: Кюстендил-София
- Пол: Мъж
- Кара: e30 m3
Re: М42 в компакт малко помощт
kokobm написа:Колега, радвам се за теб, но след последните два реда нали се сещаш на какво ще се обърне темата..Иначе обещаните снимки и подробности по темата сигурно ще са интересни.
които има желание и 320-ката му си е стокова както моя мотор да се пуснем на 400 метра и ще разбере
на по-дълги разтояния неказвам нищо -нормално е да ме бият но на къси нямат просто никакъв шанс с шестака (2000 кубика 150 коня )
Re: М42 в компакт малко помощт
евала колега,за готините снимки и за подробните обяснения,тези дни ще почвам мойта.
а колега имаш ли неква идея как да оправа охлаждането мойта е с ел.перка а ис-ката е с виско.а аз искам да си остава ел. перката?мерс предварително и браво още единпат 


- FaceOff
- ентусиаст
-
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: М42 в компакт малко помощт
mitko_dd написа:kokobm написа:Колега, радвам се за теб, но след последните два реда нали се сещаш на какво ще се обърне темата..Иначе обещаните снимки и подробности по темата сигурно ще са интересни.
които има желание и 320-ката му си е стокова както моя мотор да се пуснем на 400 метра и ще разбере
на по-дълги разтояния неказвам нищо -нормално е да ме бият но на къси нямат просто никакъв шанс с шестака (2000 кубика 150 коня )
Довършвам си изречението - .....на вечния спор IS vs 320. Ако това искаш - ОК. Още повече веднага някой ще каже за килограмите на компакт и купе и т.н..... Иначе ако не си ме разбрал, нямам нищо против темата или това че си дръпнал две или повече двайски. Напротив, почвам да си търся двувалка за трансплантация

- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: М42 в компакт малко помощт
честито колега
добре е че си качил и снимки
изкефих се на подемника които сте ползвали да извадите мотора

добре е че си качил и снимки
изкефих се на подемника които сте ползвали да извадите мотора

- Rad_maniak
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: 17.03.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW е36 320 "93
- Мечтае да кара: ....M3.........
Re: М42 в компакт малко помощт
Благодаря колега темата е много полезна и лично на мен много ми помогна защото и аз правя същото нещо.Днес изжадих стария мотор и ж петак ще качвам другия
BMW - Be My Wife!!!
- mafiata_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 539
- Регистриран на: 22.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: Самолет
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани